Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 13:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Stofa TV Det digitale spejl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Telia viser fodbold-VM i HDTV til danskerne:

http://www.computerworld.dk/art/33188?a=block&i=83

Til top Vis dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der har fundet en dekoder med HDMI?
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

JEWI
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Kunne også godt bruge info om en HDMI dekoder der vel at mærke understøttes af Stofa så den kan blive kørt ind inden Fodbold VM til sommer.

Undrer mig iøvrigt over at Computerworld annoncerer at Stofa tilbyder HDTV til sommer uden at dette er nævnt på Stofas egen hjemmeside!?!?

Til top Vis JEWI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JEWI

allanpro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2005
Sendt: 08 April 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle. Er der sket forbedringer med det digitale spejl efter månedsskiftet?

Endnu et spørgsmål: Skal man skifte kanal på Force'en, når man ser programmer med digitalt spejl, og skifte kanal på TV'et, når man ser andre kanaler? Det vil sige, at man skal jonglere med to fjernbetjeninger hver gang man tager en "rundtur" i kanalerne?
Til top Vis allanpro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanpro

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 April 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

allanpro skrev:
Skal man skifte kanal på Force'en, når man ser programmer med digitalt spejl, og skifte kanal på TV'et, når man ser andre kanaler? Det vil sige, at man skal jonglere med to fjernbetjeninger hver gang man tager en "rundtur" i kanalerne?

Ja eller måske investere i en universal fjernbetjening til dem begge.

Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

otsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 April 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har også fået det digitale spejl for ca. 14 dage siden, og må sige at jeg ikke er helt tilfreds. Der er problemer med tiden på min decoder 1) den tid der vises i den blå bjælke, når man trykker på info, er helt forkert 2) tiden i programguiden er 2 timer forskubbet. Signalindikatoren viser kun en signal på ca. 85 %, det virker som om det er lidt lavt - hvad har i andre? Desuden har der været, og er vist stadig problemer med undertekster på DR, oplever i andre de samme problemer ?
Til top Vis otsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af otsen

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 April 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Er der nogen herinde, der har bestilt dekoder kortet via nettet? Jeg har netop bestilt på Telia Stofa's hjemmeside, men måske det ville gå væsentligt hurtigere, hvis jeg blot driblede ind i Telia Stofa butikken her i Aalborg?
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

otsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Ja det gjorde jeg da, og det gik rimelig hurtigt med at få det leveret, kan ikke helt huske det, men jeg mener det var 4-5 dage.

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

otsen skrev:
Ja det gjorde jeg da, og det gik rimelig hurtigt med at få det leveret, kan ikke helt huske det, men jeg mener det var 4-5 dage.

Ok, det var jo ikke så slemt Jeg slår koldt vand i blodet og venter spændt på at det dukker op med posten. Er der ellers nogen ukodede kanaler på StofaXtra som jeg kan vurdere kvaliteten på, indtil kortet dukker op? Har allerede installeret DVB-C tuner og CAM i min HTPC.

otsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Du burde vel kunne se DR og TV2, men jeg har ikke testet det. Forøvrigt er kortet åbent for alle programmer i starten, jeg ved ikke hvor længe, men mit har været åbent i snart 3 uger nu.

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Det lyder ikke tosset :) Er ved at smide MCE ind nu, og så får vi se... Glæder mig virkeligt til at få ordentlig billedkvalitet på mit LCD fjernsyn.

Kan du iøvrigt se C More HD, nu mens dit kort er åbent?

otsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Nej det er af de få undtagelser, desværre er tv3 og tv3+ heller ikke med i det digitale spejl her i Sønderborg, men det kommer vel. Stofa selv kender ikke deres eget produkt, jeg har stillet de spørgsmål som jeg også har stillet i denne tråd til Stofa, men de kan ikke svare, har bedt om at en tekniker ringer til mig, men det gider han heller ikke.

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Det er sq liiiige frækt nok at de ikke har indkluderet TV3 og 3+... Havde man dog blot kunnet få TDC kabeltv...

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikke vente... Spurtede ind i Telia Stofa butikken og fik fat i et kort. Nu har jeg det hele oppe at køre ... sådan da. Kan kun finde Canal Plus 1, MTV2, Star! (hvad det så end er) og TV2 Film. Det er kun TV2 Film, der er ukodet :-/ Hvilken symbolrate skal jeg søge på? Har et TechnoTrend Budget + CI + Matrix Reborn CAM og et splinternyt dekoderkort.

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2006 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

Nå, lige et spørgsmål til folkens... Da I fik et StofaXtra kort og satte det i modtageren, virkede det så med det samme? Er der nogen kanaler I kan finde uden at have kortet indsat? Har nemlig stadig ikke fået mit skidt til at virke, og det er jeg ved at være pænt træt af :(

otsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Mit kort virkede da jeg fik det, men det blev jo tilsendt. Har lige prøvet at tage kortet ud, og så kan jeg kun modtage dr1, dr2 samt tv2

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Ok.. Jeg er efterhånden ved at tro, at det er mit CAM, der ikke virker som det skal. Kan ellers se i CAM menuen at det finder kortet, men det afkoder jo åbenbart ikke noget :(

dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Sendt: 15 April 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Clemmesen: Det er muligt, at dit kort ikke virker i din htpc.

Til alle: Har I alle husket at opdatere softwaren i jeres Force? Er der nogen der ved hvad patchen gør?
Til top Vis dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude

pnyg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Dude hvad hedder din opdateringsdato? Her er der ingen nye opdateringer efter 5.10 2005

Hos mig i Kolding fungerer det bare ikke. Signalstyrke er for lavt, kan kun se 6 kanaler, lyden dårlig. Har kontaktet Telia, men får kun en sludder foe en sladder.

Det hele er blevet dårligere efter Digi Tv er påbegyndt.

Stofa's Kolding afd. siger dog at der er særlige problemer i området. 

pnyg

Til top Vis pnyg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnyg

PrivateJoker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 16 April 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

jeg kan da godt bedrage lidt til mine erfaringer med STOFA.

For at tage den helt fra start af, så har jeg haft TV og internet hos STOFA. Jeg droppede dog deres internet MEGET hurtigt, da det var mere ustabilt end man kunne fatte!

Havde så TV hos STOFA i 2 år med analog signal, og kvaliteten på billedet var langt under standard. Derfor sprang jeg på Det Digitale Spejl da jeg kunne. Jeg ser TV over min Z4, og ville derfor meget gerne finde en tuner med HDMI udgang, eller som minimum DVI + COAX til lyden. Efter at have forhørt mig, besluttede jeg mig hurtigt for at droppe de 2 tunere, som jeg havde set på. Jeg droppede dem af den grund, at have hørt et par stykker som havde købt disse til STOFA og ikke kunne få dem til at virke!

Jeg købte derfor en Force 315C som STOFA anbefaler, og tænkte at jeg så senere kunne købe en med HDMI når market blev større.

jeg har nu haft Det Digitale Spejl i 2 måneder, og det har ikke været nogle super fornøjelse! Det virkede ikke de først par uger, fordi at STOFA havde f**ket mit signal op inde hos dem, og deres service er tæt på elendig når man ringer til dem! Det sker at man får fat i en fyr som vist nok hedder Bo der har styr på det, men mange af de andre jeg talte med anede INTET om Det Digitale Spejl.

Kvaliteten på billedet er klart bedre end deres analoge signal, men desværre sker det tit at billedet lagger (hakker) for sindssygt og så er det håbløst at se noget! Som tidligere nævnt er det nada TV3 og Tv3+ samt et par kanaler mere som jeg heller ikke kan se!

Jeg håber dette kun er opstarts problemer og håber alt bliver bedre med tiden. En ting er dog til grin: PRISEN! ca 900 kr om året for at se disse kanaler digitalt????  LATTERLIGT!!! STOFA burde skamme sig! Gid jeg kunne få TDC kabel TV

Til top Vis PrivateJoker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrivateJoker

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes