Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Stofa TV Det digitale spejl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Decap_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

ja jeg blev også meget fristet af tilbudet. Det er sq nice at få filmkanaler + hd-dekoder til omkring 1k5. Du må lige vende tilbage og informere om hvordan det virker!
Til top Vis Decap_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Decap_dk

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jeg fik ikke nogle boks i dag, jeg fik at vide tilbudet først gælder fra 1-11 og fik at vide at der står på hjemmesiden, det gør det bare ikke, typisk Telia kunde service.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Af ren uvidenhed må jeg lige høre hvad man får ud af en HD dekoder til Tv1000, som ikke sender i HD? Er det ikke kun Canal+ C More HD, hvor man kan udnytte den?
Til top Vis Djon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Djon

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Ikke noget TV1000 i HD, man får bare en HD decoder gratis,.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 December 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Har testet en samsung hd-dekoder mod en force 315c-ir - det er faktisk intet at hente på billedekvaliteten, når vi taler om SD-tv. Så kan man undvære de få HD-kanaler, så er en brugt force-dekoder vejen frem. (fik min for en plovmand)

I forhold til et optimalt analogt signal fra stofa er der virkelig noget at hente. Perfekt billede. Eneste minus er manglen på aspect-ratio og billedemodulering fra boksen.

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 16 April 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

LunaPark skrev:

DM8000:
Denne model giver samme muligheder som de ovenstående, men der udover kan du tilsluttet et slimline DVDdrev,så du kan brænde din film ud.
På 7025 skal de lige ind over PCen førdu kan det.
Dertil er der HDMI udgang.
*forventes på markedet til december/januar

Nu er vi medio April måned og der er stadig ingen spor af en DM8000 på deres hjemmeside: http://www.dream-multimedia-tv.de/english/products_overview. php

Jeg fandt dette blogindlæg om emnet:

http://blog.pendec.dk/index.php?/archives/7-dreambox-dm8000- maske-pa-vej!.html

Michael Pendec skrev:
Seneste nye rygte omkring dream-multimedia's dreambox dm8000 serie er endnu engang rykket et skridt nærmere imod en udgivelse..

Det siges at i tyskland forudbestilles de hos diverse forhandlere til en pris omkring €800 . Noge forretninger lover i slutningen af januar, andre 1. kvartal, og igen andre steder primo 2. kvartal 2007.

Hvis man tager et kik på google, så vil man se at rygtet omkring denne boks har cirkuleret siden 2005 og at denne serie har været på tale længe og det kan være i 2008 som imorgen, at boksen vil vise sig i butikkerne.

konfigurationen på disse maskiner er tilsyneladende heller ikke på plads, så man skal altså passe på med at bestille maskinen, hvis man ønsker en satellit boks som er fremtidssikret til de nye tv standarder.

udover et dvd drev, og et DVB-S2 kort, er intet ellers helt på plads omkring denne maskine, så jeg har altså ikke tænkt mig at rykke på de ringe oplysninger som indtil videre foreligger på markedet lige nu.

Dreambox 8000 serien er lovende dog, med gode muligheder i den open-source strategi som deres tidligere maskiner hidtil har været hjulpet godt på af.

Svar til blogindlægget fra Claus:

Har idag modtaget svar fra producenten og de siger den kommer i slutningen af april i år
#1 Claus aktiv 09.02.2007 21:42

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ved dette er en gammel tråd, men jeg har lige været hos stofa idag og har fået følgende fortalt, ved ikke om det står i tråden nogen steder. Men altså, efter sign, skulle "det digitale spejl" blive kraftigt forbedret med en ny modtager her engang i september 07 som oveni købet "kun" skulle komme til at koste omkring en "tusse", så det bliver spændende at se hvad det er for noget til den tid. I alle tilfælde tror jeg at jeg venter de få mdr, i stedet for at invisterer i en box lige nu...
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

otsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Ja, men vi er da stadig nogen der følger med i denne gamle tråd :-) Det lyder spændende med det nye produkt fra Stofa, sagde de noget om hvori forbedringen bestod? Selv har jeg længe gået og ønsket mig en modtager med harddiskoptager, men det kan man vel ikke forvente for 1000 kr. Hvem ved, måske kommer der mere end et nyt produkt?

Til top Vis otsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af otsen

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

I foråret 2006 blev nævnt af man som tilsluttet Stofa snart skulle til anskaffe sig nye digitale tv. Citeret fra Formanden for Antenneforeningen Århus. Så er det lidt mærkeligt det går så langsomt med DVB-C boksene, for det er jo der alle [    ] kanalerne jo faktisk er. Helt især i Fremtiden. 

Så lige hvad man skal med indbyggede digitale tunere kun til DVB-T? Eller hvorfor især ældre personer skulle fare ud og købe et digitalt tv med indbygget DVB-T Tuner. Nu der er et par dage til oktober 2009.

Er MPEG 4 beregnet på behandle (dekode) såvel almindeligt Digital Tv såvelsom HDTV ?? Her kan jeg ikke ligesom være med, manglende indsigt-

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

kisyla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 05:12 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Jeg ved dette er en gammel tråd, men jeg har lige været hos stofa idag og har fået følgende fortalt, ved ikke om det står i tråden nogen steder. Men altså, efter sign, skulle "det digitale spejl" blive kraftigt forbedret med en ny modtager her engang i september 07 som oveni købet "kun" skulle komme til at koste omkring en "tusse", så det bliver spændende at se hvad det er for noget til den tid. I alle tilfælde tror jeg at jeg venter de få mdr, i stedet for at invisterer i en box lige nu...

har du hørt om der er kommet en ny dekoder/modtager

Til top Vis kisyla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kisyla

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes