| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars.
Den vil de have 55.000,- for... sikke et tilbud 
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg husker rigtigt kostede den 49000 for 1½-2 år siden(nypris) og det kunne godt være den samme
__________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var mig der købte den 380'er og har siden suppleret med en 332'er. Det er en kombination der er noget af det bedst jeg har haft forbi - og der har været meget. Senest i sammenligning med noget spritnyt tilspillet Gamut. Det gik ikke så godt som ML'erne, slet ikke på mine Nautilus 802. Der er ikke samme ro, rum og kræfter - noget du ikke vil mangle på en 332'er.
Så jeg kan kun anbefale at du finder sådan en ML'er, men sørg for, at den ligesom min har fået skiftet lytter - det koster ca. 6 kilo hos highend service.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ...
Levinson er en gammel drøm hos mange hifi-entusiaster ... inkl. mig sagde hunden. Jeg må dog sige, at jeg i de senere år er kommet over denne drøm, idet jeg ikke længere synes at de er helt så gode ... som de var i de gode gamle dage ... Eller sagt på en anden måde ... der er nok større konkurrence idag.
Priserne hos Audiovision er til at grine af ... man må virkelig håbe at den service de yder er rigtigt rigtigt god.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Den vil de have 55.000,- for... sikke et tilbud  |
|
|
Ja, det var ikke det vilde 
SATMIT skrev:
| Priserne hos Audiovision er til at grine af ... man må virkelig håbe at den service de yder er rigtigt rigtigt god. |
|
|
Jeg har haft mail-korrespondance med dem og det er ikke super service .
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Hehe ...
Levinson er en gammel drøm hos mange hifi-entusiaster ... inkl. mig sagde hunden. Jeg må dog sige, at jeg i de senere år er kommet over denne drøm, idet jeg ikke længere synes at de er helt så gode ... som de var i de gode gamle dage ... Eller sagt på en anden måde ... der er nok større konkurrence idag.
Priserne hos Audiovision er til at grine af ... man må virkelig håbe at den service de yder er rigtigt rigtigt god.
SATMIT
|
|
|
Tror faktisk ikke at Audiovison selv prissætter Levison, der er fast pris på det, bestemt af Importøren Steensen og han må åbenbart have en dyr husleje med de priser han holder sig, også på reperationer.
Sjovt nok virker det bare som om det er et lille sommerhus de sidder i når man ringer til dem. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovision's service er rigtig god og så er det også ganske rart at have 5 års garanti på sine produkter.
Pris er noget man diskuterer når man er seriøst interesseret i at købe. Er man ikke seriøst interesseret ja så kan man jo læse de vejledende priser.
Kan sige at jeg har købt min 320S sprit ny fra Audiovision og jeg er fuldt tilfreds på alle punkter.
Man skal huske at hvis man køber ML fra nogen som parallel importerer eller køber på brugt børsen verden over, så er der nul garanti. Og ML ligesom andre dyre mærker er desværre også meget dyre at lave service på.
Lad mig sige det sådan at for mig kunne de ikke betale sig at købe en 380s'er brugt frem for at købe en nu 320s som er med nyrere teknologi. Og jo jeg ledte i nogen tid i ind og udland efter en brugt 380s. Fandt jeg en 380s som var perfekt og hvor sælger virkede troværdig var prisen for høj set i forhold til en ny 320s.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Hej Lars.
|
|
|
Mark Levinson / ML 383 (Gebrauchtgerät) |
|
| Produktgruppe: |
Vollverstärker |
| Funktion: |
einwandfrei |
| Optik: |
neuwertig |
| Zubehör: |
komplett ohne OVP |
| Farbe: |
schwarz - silber |
| Neupreis: |
9500 EUR |
| Alter: |
3 Jahre + 11 Monate |
| Garantie: |
13 Monate |
| Preis: |
4.000,00 EUR |
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Bjørn B skrev:
|
Hej Lars.
|
|
|
|
Vollverstärker |
einwandfrei |
neuwertig |
komplett ohne OVP |
schwarz - silber |
9500 EUR |
3 Jahre + 11 Monate |
13 Monate |
4.000,00 EUR |
|
|
|
Nypris 9500 Eur, det svare jo til godt 70.000 danske kroner, så har den jo været dyrere end herhjemme fra ny. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
Audiovision's service er rigtig god og så er det også ganske rart at have 5 års garanti på sine produkter.
Pris er noget man diskuterer når man er seriøst interesseret i at købe. Er man ikke seriøst interesseret ja så kan man jo læse de vejledende priser.
Kan sige at jeg har købt min 320S sprit ny fra Audiovision og jeg er fuldt tilfreds på alle punkter.
Man skal huske at hvis man køber ML fra nogen som parallel importerer eller køber på brugt børsen verden over, så er der nul garanti. Og ML ligesom andre dyre mærker er desværre også meget dyre at lave service på.
Lad mig sige det sådan at for mig kunne de ikke betale sig at købe en 380s'er brugt frem for at købe en nu 320s som er med nyrere teknologi. Og jo jeg ledte i nogen tid i ind og udland efter en brugt 380s. Fandt jeg en 380s som var perfekt og hvor sælger virkede troværdig var prisen for høj set i forhold til en ny 320s.
|
|
|
Det er noget fis det er som med alt andet , der hvor du har købt er der garanti .
Mærker som krell og BAT er rigtig flinke til at hjælpe selvom det er købt i andet land .
Det er ML nu også bare tag kontakt til ML , tro mere det er noget man dyrker i dk , det med at du har købt i tyskland eller us så f**k af .
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Bjørn B skrev:
Hej Lars.
|
|
|
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=2 width=700>
<T>
<TR>
<TD colSpan=2><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=red size=4 Mark Levinson / ML 383 (Gebrauchtgerät) </TD>
<TD rowSpan=10>
<FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2></TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top width=100><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>Produktgruppe:</TD>
<TD width=200><FONT face=Tahoma color=#0000ff size=2>Vollverstärker</TD></TR>
<TR>
<TD width=100><FONT face=Tahoma color=#000099 size=2>Funktion:</TD>
<TD width=200><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>einwandfrei</TD></TR>
<TR>
<TD width=100><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>Optik:</TD>
<TD width=200><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>neuwertig</TD></TR>
<TR>
<TD width=100><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>Zubehör:</TD>
<TD width=200><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>komplett ohne OVP</TD></TR>
<TR>
<TD width=100><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>Farbe:</TD>
<TD width=200><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>schwarz - silber</TD></TR>
<TR>
<TD width=100><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>Neupreis:</TD>
<TD width=200><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>9500 EUR</TD></TR>
<TR>
<TD width=100><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>Alter:</TD>
<TD width=200><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>3 Jahre + 11 Monate</TD></TR>
<TR>
<TD width=100><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>Garantie:</TD>
<TD width=200><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>13 Monate</TD></TR>
<TR>
<TD width=100><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>Preis:</TD>
<TD width=200><FONT face=Tahoma,Verdana,Arial color=#000099 size=2>4.000,00 EUR</TD></TR></T></TABLE> |
|
|
Fin side - det er da også meget spændende at se hvad der rører sig syd for grænsen
(hmm - hvad gik der lige galt for mit indlæg - kan ikke slette det - sorry!) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
jensen skrev:
Bjørn B skrev:
|
Hej Lars.
|
|
|
|
Vollverstärker |
einwandfrei |
neuwertig |
komplett ohne OVP |
schwarz - silber |
9500 EUR |
3 Jahre + 11 Monate |
13 Monate |
4.000,00 EUR |
|
|
|
Nypris 9500 Eur, det svare jo til godt 70.000 danske kroner, så har den jo været dyrere end herhjemme fra ny.
|
|
|
Ja også derfor tysker køber ML i dk og dem jeg har snakket med har da garanti på det .
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen,
Det som ML prøver på ligesom mange andre er at beskytte deres interesser. ML bruger en masse kroner på bla markedsføring. Grunden til at du og andre ikke autoriserede eller brugt sælgere kan sælge produkterner er fordi firmaer som ML betaler markedsføringen. Hvis ML ikke kan sælge produkter mere gennem de officielle kanaler så lukker de.
Med andre ord så er den del af branchen snyltere af de store. Dette er også helt fint og det kendes fra alle brancher, ligesom jeg også køber ved dem i ny og næ.
Men når det er sagt skal man også kende sin plads i hirarkiet. Så hvis man er brugt sælger eller parallel importerer så skal man ikke se sig sur på priser eller service aftaler fra de firmaer som man snylter på. Gør man dette er man godt igang med at save sin egen gren over.
Undskyld brug af ordet "snylter", men jeg synes det beskriver bedst hvad det er man gør. Så der er intet ondt ment i det, da der skal være plads til enhver.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
| men køb dem i us , og smid en omformer på |
|
|
Kan man egentlig ikke lave dette om ved et "autoriseret" indgreb?
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo fået nye lytter hjem til min 332.5,men eftersom dem der sidder i tilsyneladende ikke fejler noget, venter jeg med at skifte dem - med mindre nogen ved at det er en dum ide.... (nu tænker jeg ikke på hvis de lækker, min står på møbel, så gulvet er sikret....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
Jensen,
Det som ML prøver på ligesom mange andre er at beskytte deres interesser. ML bruger en masse kroner på bla markedsføring. Grunden til at du og andre ikke autoriserede eller brugt sælgere kan sælge produkterner er fordi firmaer som ML betaler markedsføringen. Hvis ML ikke kan sælge produkter mere gennem de officielle kanaler så lukker de.
Med andre ord så er den del af branchen snyltere af de store. Dette er også helt fint og det kendes fra alle brancher, ligesom jeg også køber ved dem i ny og næ.
Men når det er sagt skal man også kende sin plads i hirarkiet. Så hvis man er brugt sælger eller parallel importerer så skal man ikke se sig sur på priser eller service aftaler fra de firmaer som man snylter på. Gør man dette er man godt igang med at save sin egen gren over.
Undskyld brug af ordet "snylter", men jeg synes det beskriver bedst hvad det er man gør. Så der er intet ondt ment i det, da der skal være plads til enhver.
|
|
|
Det er ikke hvad du skriver
Du skriver hvis man køber brugt eller ved en shop i us , så er der ikke noget garanti , men det passer ikke det er der .
Tro ikke jeg kender et firma der ikke hæjlper , det er kun impotør jeg kender der bræmser det .
Jeg kender da flere der en mere end hjælpsome hvis man har et problem skal vi sige med ML i andre lande , tag bare bat køber du noget i us så vil de også gerne hjælpe dig med at stillet om .
Og det med brugt køb , hvis du køber en brugt ML i tyskland ja så er der nok ikke meget hjælp at hente i dk selvom du betaler , men så er der ML i us og i andre lande .
Jeg tro mere det er kunder der tænker det er sådan som du skriver , men det er det nu ikke , mærker som ML krell JR BAT ja mange andre vil gerne hjælp hvis man har et problem .
Husk på nå ML har solgt så har de tjent det de skal tjene og det er til en impotør i dk eller us .
Og husk på der er mange impotør der sælger med glæde til andre lande .
Priser i dk er vel ok i forhold til us , jeg har nu aldrig købt i us holder mig til eu eller østen .
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må give Jensen ret! Jeg har flere gange talt med en medarbejder hos Steensen, der tilmed ville smide røret på, hvis jeg ikke oplyste om hvor jeg havde købt, det på trods af at jeg startede med at beskrive at jeg glædeligt ville betale for reperationen. Det er den danske importør der er problemet, hvorfor jeg simpelthen sendte det til ML i US og de er utrolig venlige og hjælpsomme. Sådanne oplevelser kurerer en for ML syge!! Så godt er det ML nu heller ikke(det troede jeg aldrig jeg skulle sige da jeg tidligere var ML fanatisk, men for mange dårlige oplevelser åbner øjnene/ørene).
__________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hønen eller ægget.
Jeg vil nu mene at parallel import skyldes høje priser ....
Hvis man kan købe noget meget billigere i et andet land, ja så gør man da det! Ofte er der jo store beløb at spare ... kig bare til Sverige.
Jeg synes for så vidt at det er ok man tager en høj avance ... men så skal man bare ikke brokke sig over parallelimport og at folk selv køber varerne ind i andre lande. Man kan vil kun sige ... velkommen til den internationaliserede handel via internettet. Så kan vi måske slippe for de støvede gamle importører med avancer på 100% og mere.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
| Jeg må give Jensen ret! Jeg har flere gange talt med en medarbejder hos Steensen, der tilmed ville smide røret på, hvis jeg ikke oplyste om hvor jeg havde købt, det på trods af at jeg startede med at beskrive at jeg glædeligt ville betale for reperationen. Det er den danske importør der er problemet, hvorfor jeg simpelthen sendte det til ML i US og de er utrolig venlige og hjælpsomme. Sådanne oplevelser kurerer en for ML syge!! Så godt er det ML nu heller ikke(det troede jeg aldrig jeg skulle sige da jeg tidligere var ML fanatisk, men for mange dårlige oplevelser åbner øjnene/ørene). |
|
|
Sådan , også hvad jeg selv har oplevet .
Jeg har kun oplevet gode ting med ML i us og andre eu lande det samme med krell og BAT samt mange andre mærker .
|
| Til top |
|
| |