Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Brugt priser på Marklevinson? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

...jeg kontaktede steensen for nylig, da jeg var interesseret i at skaffe mig et sæt ekstra lytter til min ML, da de jo over tiden nogen gange falder sammen....  her fik jeg oplyst at han ikke kunne kende serie nr. på min, hvorfor at han ikke kunne hjælpe....umiddelbart.

...dog er man stædig af natur, og Steensen viste sig til slut fra sin gode side, og jeg fik et sæt nye lytter....

...og er i øvrigt fuldstændigt enig i at man som importør må indse at dårlig service pga. noget er købt i et andet land, i det lange løb kun skader de mærker man forhandler...

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
Gufle skrev:
Ronin skrev:
Knoxville skrev:

Har lige selv nuppet mig en ML 332 med jensens kyndige hjælp... det har jeg ikke fortrudt.... 

- ved at HF målte den til noget nær 260-270w pr. kanal i 8 ohm ( kan ikke huske det præcise tal ) så de 300w er konservativt angivet ;o)

Og så er 332.5 jo en tand kraftigere end 332

Hej Ronin

Det passer ikke ML 332.5 har stadig kun 200 Watt tilrådighed og ikke 250 Watt som ML 335. Har tjekket det hos Steensen.

Hilsen

Gufle

/det er muligt, men jeg har fået det bekræftet det hos ML selv, og der fremgår også af diverese tekster om den nævnte opgradering, og nævnes bl.a. også i stereophile m.v. omkring denne.....

- at det så er ligemeget, er en anden sag ;o) de lyder jo fedt alligevel...

Efter opgraderingen er de praktisk talt ens inden i.... med undtagelse af at transistorene skulle være gummibelagte i 335 ( de er også begge målt til en noget højere effekt end det de er opgivet til)

Grunden til at 332.5 ikke har de sidste 50 watt er at de gamle metalfilm belagte transistorer bliver varmere end de nye i 335 derfor har det været muligt at hæve effekten i ml 335 grundet den lavere varme udvikling fra de nye ikke metalfilm belagte transistorer.

Hilsen

Gufle

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:
Knoxville skrev:
Gufle skrev:
Ronin skrev:
Knoxville skrev:

Har lige selv nuppet mig en ML 332 med jensens kyndige hjælp... det har jeg ikke fortrudt.... 

- ved at HF målte den til noget nær 260-270w pr. kanal i 8 ohm ( kan ikke huske det præcise tal ) så de 300w er konservativt angivet ;o)

Og så er 332.5 jo en tand kraftigere end 332

Hej Ronin

Det passer ikke ML 332.5 har stadig kun 200 Watt tilrådighed og ikke 250 Watt som ML 335. Har tjekket det hos Steensen.

Hilsen

Gufle

/det er muligt, men jeg har fået det bekræftet det hos ML selv, og der fremgår også af diverese tekster om den nævnte opgradering, og nævnes bl.a. også i stereophile m.v. omkring denne.....

- at det så er ligemeget, er en anden sag ;o) de lyder jo fedt alligevel...

Efter opgraderingen er de praktisk talt ens inden i.... med undtagelse af at transistorene skulle være gummibelagte i 335 ( de er også begge målt til en noget højere effekt end det de er opgivet til)

Grunden til at 332.5 ikke har de sidste 50 watt er at de gamle metalfilm belagte transistorer bliver varmere end de nye i 335 derfor har det været muligt at hæve effekten i ml 335 grundet den lavere varme udvikling fra de nye ikke metalfilm belagte transistorer.

Hilsen

Gufle

Tak for info - det er rart nok at vide!

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Bjørn B skrev:
L.B. skrev:

Bjørn B skrev:
Har da lige et lille ML spg. hva skal en 383 i rigtig god stand koste, og kan sådan en egentligt skaffes nogen steder??

http://www.audiovision.dk/prislister/AudioVision%20_Tilbuds% 20_liste.htm

Hej Lars.

Den vil de have 55.000,- for... sikke et tilbud

Mark Levinson / ML 383 (Gebrauchtgerät)

Produktgruppe: Vollverstärker
Funktion: einwandfrei
Optik: neuwertig
Zubehör: komplett ohne OVP
Farbe: schwarz - silber
Neupreis: 9500 EUR
Garantie: 13 Monate
Preis: 4.000,00 EUR

Hov ja det var da noget man kunne bruge, det er vel små 30.000,- er det ik??

Takker Rene for hurtig respons

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:
Jeg må give Jensen ret! Jeg har flere gange talt med en medarbejder hos Steensen, der tilmed ville smide røret på, hvis jeg ikke oplyste om hvor jeg havde købt, det på trods af at jeg startede med at beskrive at jeg glædeligt ville betale for reperationen. Det er den danske importør der er problemet, hvorfor jeg simpelthen sendte det til ML i US og de er utrolig venlige og hjælpsomme. Sådanne oplevelser kurerer en for ML syge!! Så godt er det ML nu heller ikke(det troede jeg aldrig jeg skulle sige da jeg tidligere var ML fanatisk, men for mange dårlige oplevelser åbner øjnene/ørene).

Var det ikke om den ML37 du købte af mig som skulle laves .

Det er fra dk og var også oppe ved AV for at blive lavet men 7000kr for noget der aldrig har virket 100% ville jeg ikke give .

En anden ting , jeg kan se nogle kan købe lytter eller får dem , det er der nogle stykker der bliver glade for , kender en del der har forsøgt at få , men de får altid samme svar , vi sælger ikke dele , du skal gå til en forhandeler så vi kan tømmen din bank konto , de ML20,6 jeg havde blev købt ved en ML forhandler og de blev ikke lavet for det var alt for dyrt at lave derfor blev de solgt som de var, sjovt nok er de lavet nu og det kostet nu ikke det vilde , de er bare lavet ved en anden impotør af ML .

Lidt synd at et mærke som ML skal behandles sådan .

Kan godt være det er lidt ? at skrive det når jeg selv jobber med import/salg , men det er oplevet før jeg begyndte på det , det meste af det ml jeg har haft er købt i dk , jeg har haft ca 68 dele fra ML .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
L.B. skrev:

Når nu vi er ved brugtpriser på ML, er der så nogen der kender niveauet for disse DAC's:

• No. 36
  • No. 36S
  • No. 360

36 10000kr 1995-1998

36s 16000kr 1996-1998

360 23000kr 1998-?

det er max priser , men køb dem i us , og smid en omformer på .

Er de enegtlig noget værd rent lyd-mæssigt eller er det forældet teknologi der sidder i dem efterhånden?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jo Jensen, det var den ML 37. Men da Loaderen var defekt ville han ikke prøve at kigge på den men jeg skulle købe en ny Loader pris 15000. Derfor købte jeg en Loader brugt i Tyskland som jeg gerne ville have monteret hos Steensen og der startede balladen!!!!! Faktisk måtte jeg slet ikke sende den op til ham tilsidst, da jeg skulle gøre det gennem en forhandler som så også skulle tjene på det. Det startede med at koste under 15000 for en ny loader for derefter at ende på +15000 kr uden at han ville give mig en nøjagtig pris, men han sagde jeg skulle kontakte en forhandler og slet ikke ringe op til dem (altså Steensen). Men heldigvis er ML i US af en anden serviceorden og var utrolig venlige, blot noget besværligt.

Mvh

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
jensen skrev:
L.B. skrev:

Når nu vi er ved brugtpriser på ML, er der så nogen der kender niveauet for disse DAC's:

• No. 36
  • No. 36S
  • No. 360

36 10000kr 1995-1998

36s 16000kr 1996-1998

360 23000kr 1998-?

Er de enegtlig noget værd rent lyd-mæssigt eller er det forældet teknologi der sidder i dem efterhånden?

Forældet og forældet, den nye teknologi behøver jo ikke lyde bedre, jeg mener iøvrigt at der sidder burr brown 1702 ellr 1704 i de 36ér der, så helt dårlige kan de ikke være.

Desværre mener jeg ikke at de kan bruges som forforstærkere hvilke undre mig lidt.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

fik du lavet loaderen så ?

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:

Jo Jensen, det var den ML 37. Men da Loaderen var defekt ville han ikke prøve at kigge på den men jeg skulle købe en ny Loader pris 15000. Derfor købte jeg en Loader brugt i Tyskland som jeg gerne ville have monteret hos Steensen og der startede balladen!!!!! Faktisk måtte jeg slet ikke sende den op til ham tilsidst, da jeg skulle gøre det gennem en forhandler som så også skulle tjene på det. Det startede med at koste under 15000 for en ny loader for derefter at ende på +15000 kr uden at han ville give mig en nøjagtig pris, men han sagde jeg skulle kontakte en forhandler og slet ikke ringe op til dem (altså Steensen). Men heldigvis er ML i US af en anden serviceorden og var utrolig venlige, blot noget besværligt.

Mvh

Det er egetlig helt utroligt med alle de problemer man skal have når den skide loader den ryger sig en tur. Det er der jo simpelhen så mange af dem der gør at det faktisk burde være gratis at få lavet eftersom der må være tale om en fabriaktionsfejl med så mange drev der går i stykker. 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
L.B. skrev:
jensen skrev:
L.B. skrev:

• No. 36
  • No. 36S
  • No. 360

36 10000kr 1995-1998

36s 16000kr 1996-1998

360 23000kr 1998-?

Forældet og forældet, den nye teknologi behøver jo ikke lyde bedre, jeg mener iøvrigt at der sidder burr brown 1702 ellr 1704 i de 36ér der, så helt dårlige kan de ikke være.

Desværre mener jeg ikke at de kan bruges som forforstærkere hvilke undre mig lidt.

Jeg kunne sagtens se mig selv eje en DAC en dag og jeg er nysgerrig for skal man give 10K for en 11 år gammel DAC skal der være noget om snakken

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg fik den lavet for 12500 kr hos ML i US og den er også solgt sammen med alt det andet ML jeg havde. ML 380/331/36S/37 og skal nu starte forfra og ikke ML igen, helt klart.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

ML website skrev:
Please use this form to contact Mark Levinson customer support with any queries you may have about our products. The Mark Levinson customer support department reads every email that we receive. Your inquiries and feedback are important to us. We respond to all emails received regarding product information and support. We will make every effort to respond to your inquiry promptly, usually within 3-5 business days, often much earlier.

However, if your problem requires more immediate attention, please call Customer Service at (781) 280-0300 between the hours of 9:00am and 5:00pm eastern time (Monday - Friday).

Now that's service baby!

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Og det lever de faktisk op til, men alle de mail's jeg har sendt og fået svar på! ingen slinger i valsen super service, bare en skam at det ikke er alle der kan leve op til det!!

Mvh

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:

Mvh

Ja du er ikke den første jeg kender der har oplevet det .

Synd for tro ikke det er MLs politik at være sådan , ikke hvad jeg har oplevet , jeg oplevet noget af det samme med wilson og ringet derover de flippet helt og , og jeg fik hvad jeg skulle have for 0kr .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:
Og det lever de faktisk op til, men alle de mail's jeg har sendt og fået svar på! ingen slinger i valsen super service, bare en skam at det ikke er alle der kan leve op til det!

Man må forvente top-service når man har købt produkter i den pris-klasse uanset alder!

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Der sidder PCM 1702 i ihvertfald ML 36 og 36S, og nej de kan desværre ikke bruges som forforstærkere.

Og til LB, de lyder rigtigt godt specielt til prisen på de ca. 10K for en 36 er der ret meget valuta for pengene.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Det hører vist til sjældenhederne at en No.36 kan fås til 10000.- (Jeg har aldrig set en til salg til den pris). Priserne ligger nærmere omkring 14000.-.

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
Det hører vist til sjældenhederne at en No.36 kan fås til 10000.- (Jeg har aldrig set en til salg til den pris). Priserne ligger nærmere omkring 14000.-.

Jeg solgte min 36 for over et år siden for 9.800,- kr. på audio-markt i Tyskland. Dette synes jeg var en fornuftig salgspris. Har tit set dem til omkring 10.000,- på audio-amrkt i Tyskalnd.

Hilsen

Gufle

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Jep, i Tyskland ligger de omkring 10-12K, og i Danmark mere omkring de 14K som Buch skriver.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes