| Forfatter |
|
Freeliner Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 25 November 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Du kan trøste dig med at du ikke er alene, min PB12 Plus ligger lige ved siden af din PB10 |
|
|
Godt at høre den har en storebror i nærheden så den ikke skal føle sig helt alene, min lille sub.
Har lige fået BoB (Band of Brothers) i DTS ind af døren, så mangler meget meget sub’en.
Men nok ikke andet for at min gamle bw as6 må prøve om den kan klare det weekenden over.
|
| Til top |
|
| |
ring Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 25 November 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Du kan trøste dig med at du ikke er alene, min PB12 Plus ligger lige ved siden af din PB10 |
|
|
Og det sammen med min. Den skulle også komme på mandag. Kunne godt have fået den idag, men det var forsent pga levering. Det er lidt surt at DFDS skal være flaskehals. Men man må sige at Lsound og Jan Ove kæmper bravt. Det er virkeligt dejligt at handle med sådan et firma der tager sig tid til kunderne og svare hurtigt på mails.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Det er det virkelig, jeg kan også garantere for at
servicen holder samme niveau også hvis noget går i stykker b |
|
|
Hmm, har lige besøgt deres officielle amerikanske hjemmeside. De har jo
et bredt varesortiment. Deres nye speakers fik straks min opmærksomhed.
Gad vide hvordan de lyder til prisen??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er så nye at det ikke riktig er nogen der har hørt de ennu, men jeg regner med at de vil bli testet rundt om på nettet, og i hifipressen om ikke altfor lenge. Om de har samme price/performance forhold som subwooferene burde de være gode.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Freeliner Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Freeliner skrev:
Freeliner skrev:
Tja så blev mit visa også (mis)brugt.  |
|
|
Kan ikke lide DFDS lige nu, de havde glemt/forlagt min sub.
Men jeg kan nu godt lide det hurtige svar fra L- Sound, skrev en mail til dem her ved 18 tiden, om hvor F…. min sub blev af, for pengene var jo trukket den 14, fik svar inden for 30 min. Kommer Mandag...
|
|
|
 Så kom den ind af døren, har kun en ting at sige til sådan en SVS bas. WOW
F… den kan flytte noget luft, og den spiller bare rent, ikke noget bulder, ren bas, kan dog kun sameligne med min gamle Bw as6.
Freeliner
|
| Til top |
|
| |
ring Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep min kom også igår, men havde ikke tid til at prøve den rigtigt  Det blev kun lige en afprøvning med We Were Soldiers i DTS og det lød dælme godt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
PB12 Plusen kom også i går :) Det største problemet var at få den op trappen, den vejer trods alt 50kg.
Før jeg gik i gang at lege med den gav min kæreste mig besked om at først skulle vi handle ind, også skulle vi lave mad og spise. Og hvis jeg da var flink kunne jeg få lov til at lege resten af aftnen 
Jeg hadde egentlig planlagt nogle forskellige filmscener der skulle afprøves, men først skulle jeg justere den grovt vha ørene, og til det brugte jeg musik. Det endte op med at jeg sat i 4 timer og lyttet til musik.  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
cutane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum
Har læst med på tråden om svs subwoofer og endelig bestilt en svs 10 efter lange overvejelser.
fik den igår og fik den monteret og afprøvet med lidt musik. Førstehåndsindtryk var lidt skuffende.
Synes den gav god bas (bund) men alligevel var det lidt skuffende med dens ydelse. Nåede at overveje om det var et godt køb eller ej inden jeg idag fik den testet med filmen Top Gun. Hold da op en oplevelse - sikke en forskel den kunne gøre - den lyder bare så kanon - er målløs over at høre de der jetfly gi den gas og mærke hele stuen ryste og vibrere når de kommer flyvene hen over min 42 "" skærm - wauw. Skal have den optimeret optimalt senere så jeg ikke går glip af noget. Jeg har ikke sourround endnu - kun front + sub - men det kommer bestemt senere. Er klar over dens potentiale nu og kan næsten ikke vente med at købe flere(resten) af højtalerene til mit souround system. Har QLN front men søger stadig efter noget mere high-end og tilsvarende baghøjtalere + center. Herfra kun positiv anbefaling - super sub. den går dybt - he he.
Ellers super forum - forsæt de gode indlæg .
mvh.Pollax
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
cutane: Du må gerne skrive lidt mere om, hvad der var skuffende ved den i musik?
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cutane: Kalibrering først, deretter praktiske øvelser (musikk,film etc.)
Makrelsalat: Der er ikke noget at skrive om.................... __________________ Swans F2.2F - B&W Matrix 801 Series II - DOXA Model73
moro med lyd --> kringlyd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
cutane: som Makrelsalat siger, skriv gerne noget mere, det kan også godt være at jeg kan hjelpe dig til at få den justeret ind for musik. Bor du i nærheden af Århus skal jeg gladlig komme hjem til dig med min laptop under armen og gøre det for dig 
Genrelt så tager det tit noget tid at finde frem til den beste pladseringen, og justeringen til musik, film er mindre kritisk da store peaks i frekvensgangen ikke gør så meget her. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flageborg: Hvem har sk*dt på din sukkermad?
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
cutane Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum.
Tak for svar.
ja jeg havde jo ikke grejet til at kalibrere med, men jeg kunne ikke vente med at høre hvordan det lød med subben tilsluttet - derfor blev jeg måske lidt skuffet. Det kræver selvfølgelig en rigtig kalibrering og justering inde den spiller optimalt sammen med mine øvrige enheder. Det må komme lidt senere når jeg får tid. Har nok også et "dårligt" rum at spille i -(ikke så mange møbler) - meget lydt - men det må også justeres med tiden.Skal også prøve med andre placeringer af suben inden min endelige vurdering - synes bare jeg ville deltage og give udtryk for mine erfaringer indtil nu. Har læst en del her - ikke skrevet så meget endnu - men det kommer.Jeg har harman Kardon limited edition forstærker og dvd samt nogle "gamle qln højtalere - men tænker på at udskifte højtalerne. Går og ovejer hvad mit næste køb skal være.
Har indstillet forstækeren til sourround ifølge manualen men det er jo ikke sourround uden center og baghøjtalere - det ved jeg godt.
Til ManicMiner - tak for tilbud om hjælp - (har læst dine positive meninger om svs sub og derfor købt en) jeg bor i Fredericia og du skal være velkommen hvis du kommer på disse kanter - måske du har et par ideer til at justere subben ind - så skriv dem gerne - jeg er ny ang. sourround - men vil gerne have det til at spille super herhjemme.Ved godt al begyndelse er svær.
mvh. Cutane
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cutane Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kigger lige lidt på siderne og jeg spørger hvis jeg er i tvivl.
Cutane.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det absolut aller meste skal stå i de to artiklene, dog er de fleste artiklene fra Audioholics meget teori-tunge, så det er ikke nødvendig at læse det hele.
Du spørger bare om du er det aller minste i tvivl, det kan også være at jeg har et par fif der ikke står der.
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Freeliner Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da også lige komme med et indspark her, det der forbavsede mig mest med svs var hvad jeg ikke hørte mere og hvad jeg hørte mere af, hvis det giver nogen mening, det står helt klart for mig nu at den sub jeg havde før var en bulder sub, den overdøvede meget, bla. I WOTW scenen hvor militær og tripods har det store slag ca midt i filmen på de grønne bakker, kunne jeg lige pludselig høre hvad soldaterne sagde over radioen og stadig have den vilde stramme bas, med min gamle sub var det ikke anden bulder og brag.
Jeg har ikke noget udstyr til at sætte det ”rigtigt” op, men har brugt mine øre og fundet en løsning der passer mig, jeg må så se hvor meget det ændre sig når jeg får min nye Yamaha der kan alt der selv.
Freeliner
Ps. Har en SVS PB10 ISD til salg, mangler penge til en SVS PB12-Plus/2…. LOL
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er det når en får en sub der går dybere, og samtidig har lavere forvrængning. Du hører simpelten mere af signalet som det var ment fra producenten 
Generelt om kalibrering vil jeg sige at det kan ta noget tid før man har sat sig ind i hvordan det gøres, og det "perfekte" resultat opnåes. Det tog mig 6 måneder før jeg kom frem til et resultat som jeg ikke kunne forbedre.
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |