Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 13:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit ydmyge anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 25
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 03:57 | IP-adresse registreret  

Hvad skal du ha for dine vienna´er
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

hey Japer, hvis du mener mine Haydn så er der desværre skudt af!
Er du på jagt efter nogle Haydn da?

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Nej ville gerne prøve sådan nogen mozart bach eller dem du har. Det er lige sen størrelse der passer ind her.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:
Nej ville gerne prøve sådan nogen mozart bach eller dem du har. Det er lige sen størrelse der passer ind her.

Hej Japer, du skal velkommen til at komme forbi og lytte en dag!

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Jo tak..Det kunne da være vældig sjovt.

Muligvis får jeg selv nogen på prøve, jeg tror det er lidt op til mig selv. Min plan er at tage på en hurtig lytterunde en dag og prismæssigt skulle de helst ligge i 4-12000 sådan ca.

Havde kigget lidt på de Jbl vienna aurum dynaudio klipsch avance tannoy så der er jo lift for en hver smag. Men selvom jeg selv skulle få et par vienna kunne det da stadig være sjovt at høre dine. Man kan sige at det er ret forskellige lydfilosofier de jeg lige har kigget på. Men det er jo det. Jeg synes ikke kun der er en gengivelse der duer eller på en anden måde der er ikke nogen af dem der duer såe. Men tror nok jeg går efter det mere frække sprøde og behagelige og ikke live lyden den vildelste lyd og dynamik. Føler ikke rummet er stort nok til det. Et andet krav til højtalerene er at de skal være små og der kan vienna jo være med ihvertfald på deres bach haydn  mozart modeller. Jeg har hørt den model der er en tak større end din hos tape connection. Ganske udemærket. Det virkede ikke som den vildeste high end lyd..heldigvis kan man vel nærmst sige. Tror godt man kunne blive glade for dem i længden. Men hvad er du blevet endnu gladere for dine eller hvordan. Det er jo tit når man har haft ting i set stykke tid man ved om de holder vand i forhold til ens egen tilfreds stillelse.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

hej Japer
ja jeg er efter nogle måneders lytning blevet meget gladere for mine viennare...

Først havde jeg haydn og efter at have spillet et par hundrede timer på dem foldede de sig enormt ud - den varme og musikalitet de spillede med er i min terminologi uovertruffen.
På trods af at det er en gulvhøjttaler spiller den faktisk ret godt med i bassen, endividere skal det siges at den spiller enormt velafbalanceret og ud af kassen...

De er spændt efter noget Thule der pr. definition er lidt lys i klangen, men godt spiller det - det spiller faktisk superfedt synes jeg.

Nu er jeg for et par uger siden lige startet forfra med et par vienna BG og vender tilbage med nogle indtryk når jeg har spillet nogle flere timer på dem...

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Det er jo dejligt når man lige rammer noget godt,fint at der er gode forhandlere som yder en god service.

Hvordan går det mht. gulvet har du tæpper på noget af gulvet?Måske skulle du overveje det eller prøve det af.Det er måske ikke så nemt der kan være flere hensyn at tage.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Det er jo dejligt når man lige rammer noget godt,fint at der er gode forhandlere som yder en god service.

Hvordan går det mht. gulvet har du tæpper på noget af gulvet?Måske skulle du overveje det eller prøve det af.Det er måske ikke så nemt der kan være flere hensyn at tage.

jeg har for kort tid sidenkøbt et tæppe til at lægge under sofabordet 140 x 200 og må sige at jeg lyden allerede der er blevet væsentligt bedre.
Dog overvejer jeg kraftigt at investere i et tæppe mere så jeg kan få elimineret svingninger og for meget bas + diverse andre bivirkninger

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Er du ved at ha dine beetoven tilspillet og er det så blevet endnu bedre ?

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

hejsa Japer,
jeps mine vienna BG er ved at være tilspillede og der er blevet åbnet op for en overflod af vellyd. De spiller sku overderevet sublimt på alle fronter. Ud af kassen, varmt, detaljeret, åbent med smæk på når det er påkrævet osv
Så det er just fine....
Jeg har to problemer, 1. jeg ville gerne have et lidt større lytterum/ stue hvilket måske kommer
                                             2. jeg har en kongefed Thule IA 250B, mennnnnnn jeg har set en Accupahse E 210 til salg på KSB, hmmm små luksusproblemer er jo altid sjove

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 April 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Ser sgu lækkert ud, det værste er bare at man ltid får den idé at der skal skiftes til noget bedre

Men lækkert setup, jeg har altid godt kunne lide Viennas udseende, jeg har dog aldrig haft fornøjelsen af at høre dem.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

hej Ascari,
jeg synes at du skal ofre en spandfuld benz. og køre en tur over til Odense hos hr. Jensen og hans Vassago hifi. Der burde der være rig mulighed for at høre vienna højttalere.
Min holdning er i hvert fald at de lyder gooooooooooodddddddddddddddddddddddttttttttttttttt.......... .................

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Okay du skal altså flytte ? Men har du ikke lige flyttet for nylig.

Jeg kan godt se det er et problem du har set noget du gerne vil købe ha ha nu kører det rundt i dit hoved..stakkel   Et råd til afhjælpning af det problem fremover ville være ikke at kigge på sider hvor de sælger brugt eller for den sags skyld nyt hifi. Kig heller ikke i hifi blade og meld dig ud af hifi4all og kom aldrig tilbage. Men jeg håber da ikke du melder dig ud så er der jo ingen der skriver i min tråd

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Okay du skal altså flytte ? Men har du ikke lige flyttet for nylig.

Jeg kan godt se det er et problem du har set noget du gerne vil købe ha ha nu kører det rundt i dit hoved..stakkel   Et råd til afhjælpning af det problem fremover ville være ikke at kigge på sider hvor de sælger brugt eller for den sags skyld nyt hifi. Kig heller ikke i hifi blade og meld dig ud af hifi4all og kom aldrig tilbage. Men jeg håber da ikke du melder dig ud så er der jo ingen der skriver i min tråd

hehe,
nej jeg melder mig ikke ud.....
nok er aldrig nok.....
det er vel også en del af passionen for hifi - det med at man gerne vil udvikle/ købe nyt/ bedre.....
Nå jeg synes nu nok at det ser ud til at der er andre der skriver i din tråd, men jeg skal da gerne blive ved, hehe - det er vel lidt formålet med at oprette en tråd?!?!???

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

ang. det at flytte så ligger det ikke lige for, men det kan jo være at der sker noget i løbet af året - man kan aldrig vide.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej Ascari,
jeg synes at du skal ofre en spandfuld benz. og køre en tur over til Odense hos hr. Jensen og hans Vassago hifi. Der burde der være rig mulighed for at høre vienna højttalere.
Min holdning er i hvert fald at de lyder gooooooooooodddddddddddddddddddddddttttttttttttttt.......... .................

Problemet er bare hvis man nu bliver forelsket, og synes det lyder meget fair at smide 50k på bordet for et par VA'er hehe. Men jeg tager nok over og kigger en dag så

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

alternativt skulle du trille til Århus så kan du i hvert fald høre mit fisherprice setup

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Lyder som et rigtigt godt alternativ. Det vil jeg tænke over, tak for indbydelsen

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hvad med nogen billeder af din nye cd  og er man blevet endnu gladere end man var eller måske ikke

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

heysan Japer,
der skal nok blive lagt nogle billeder op, hverdagens hektisk stress har lige indfundet sig - skal se om jeg kan nå det imorgen tirsdag.
Og ja mit lille anlæg spiller stadig sublimt.

<< Forrige Side af 25 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes