Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 07:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit ydmyge anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 25
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hej Mashuro,

hehe.... det er som det skal være, den passer på når jeg ikke er hjemme!?!

Hvilken afstand har du til vægge ifht. højttalere osv?

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har 65 cm til bagvæg og henholdsvis 50 og 120cm til sidevægge.
Den venstre driller lidt, det lyder som om der kommer mere ud af den fordi den står så tæt til sidevæg.
Det er lidt problematisk men jeg rodder lidt med opstilling så det skal nok løse sig.

Det optimale må vel være lige stor afstand til side og bagvægge.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

det er jeg enig med dig i, men virkeligheden overhaler nogle gange inden om!!!
God søndag

Gartneren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hej mn1977.

Har selv en CD100 samt PR/PA 250 og jeg går udfra at det mere eller mindre er det samme. Har du prøvet at sammenligne lyden ved at bruge DAC´en i hhv. CD og AMP.

I givet fald hvad synes du ?

Jeg synes at Dac´en i AMP´en giver et mere åbent lydbillede, men mangler lidt i top/bund i forhold til CD´ens DAC.

mvh

Til top Vis Gartneren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gartneren

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Gartneren skrev:

Hej mn1977.

Har selv en CD100 samt PR/PA 250 og jeg går udfra at det mere eller mindre er det samme. Har du prøvet at sammenligne lyden ved at bruge DAC´en i hhv. CD og AMP.

I givet fald hvad synes du ?

Jeg synes at Dac´en i AMP´en giver et mere åbent lydbillede, men mangler lidt i top/bund i forhold til CD´ens DAC.

mvh

hej med dig Gartneren,
desværre har jeg ikke prøvet at sætte en DAC til, men det kunne være interessant at lytte til for at høre om der er meget forskel.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

hej med jer,
så kom der en lille "billig" update, nemlig en ny BRUGT stereobænk Det ser i mine øjne 1000000000 gange pænere ud, men nok om det, her er billederne

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hey MN

Må nok give dig ret i at det er kønnere end mit "væg-rack"

Tillykke med det - glæder mig til at se det.

... back to work - over and out

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

hejsa, jeg har fået afhændet min Thule int. amp til en fyr der gerne ville "kæle" lidt for den. I en byttehandel er jeg nu blevet ejer af et sæt

Rotel RC995

og

Rotle RB991

So far spiller det bare, men jeg glæder mig meget til at få lyttet mere på det. Endvidere glæder jeg mig rigtig meget til at lytte mere på den indbyggede Riaa-del

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Ser man det, var man ikke tilfreds med Thule, eller skulle du bare prøve noget nyt?

Det ser rigtigt lækkert ud, er lidt misundelig på dine ht'ere må jeg indrømme... Men hvordan klarer de en god omgang rammstein, altså så højt så gaden også kan lytte med?

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hej....

Det Rotelsæt der er vist ikke så tosset. Det er en meget lækker, endda fj.betjent forforstærker, husker jeg rigtigt? Og effekttrinnet har også god hul igennem....meget homogen og bundstærk....det er jo ikke forbudt. Der skal vel et sæt Argento silver meget hvis det skal forbindes rigtigt?

Mvh

Brad

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Ser man det, var man ikke tilfreds med Thule, eller skulle du bare prøve noget nyt?

Det ser rigtigt lækkert ud, er lidt misundelig på dine ht'ere må jeg indrømme... Men hvordan klarer de en god omgang rammstein, altså så højt så gaden også kan lytte med?

Hejsa Ascari,
jo et eller andet sted var jeg tilfreds med mit Thule, men følte trang til at prøve noget nyt.....hmmm - det kan gå hen at blive dyrt.
Endvidere er der en super gid Riaa indbygget.

Det skal siges at jeg endnu ikke har prøvet "klavier" med Rammstein for fuld udblæsning eller "Herzelei", men ttro mig det kommer også sådan at folk på den næste gade kan lytte med, hehe......

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Hej....

Det Rotelsæt der er vist ikke så tosset. Det er en meget lækker, endda fj.betjent forforstærker, husker jeg rigtigt? Og effekttrinnet har også god hul igennem....meget homogen og bundstærk....det er jo ikke forbudt. Der skal vel et sæt Argento silver meget hvis det skal forbindes rigtigt?

Mvh

Brad

Hej Bradford,
jo der er remote til.
Sofar er jeg nået fremt til at det er et meget strømstærkt sæt jeg har erhvervet mig og ja der er hul igennem.

Epilog:
Jeg sidder med et XLR kabel i kobber på en halv meter fra Argento. Det er for kort
Såfremt der er nogen der vil bytte med et sådant til et 1. meter kabel med XLR stik smid da lige en PB....
-Håber ikke at det er ulovligt med denne tekst???

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hermed lidt billeder af mine små nye babyer.... Som det er nu er jeg en glad mand der sidder inden for i det gode vejr, frem for at prioritere det havearbejde der også skal gøres, hehe....

Og der skal da også lige et billede af den eneorme remote der følger med. efter sigende skal den være kombatibel med alverdens andre produkter. How to do? keine anung

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej...

Desvære har jeg ikke sådan et sæt liggende, så det er vel ikke ulovligt at skrive det. Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke nødvendigvis Rotel-sættet er "ægte" balanceret som din Thule var det. Det er næsten sikkert single-ended og derfor tvivlsom om XLR bliver bedre. Det koster jo en krig at lave ægte balancering......ligesom en Denon POA6600 kan tage XLR og lange kabler, men den lyder vist bedre singel-ended. Det med at vende fra single til XLR og tilbage til single-end er noget skidt at bevæge sig ud i så vidt jeg har læst her på sitet....det tror jeg også på. Du kan bruge en Kimber PBJ eller KCAG og lodde XLR på, det ville måske være en fræk nok mulighed hvis det skal være XLR. Du må prøv at lytte.

Mvh

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Ascari skrev:

Hejsa Ascari,
jo et eller andet sted var jeg tilfreds med mit Thule, men følte trang til at prøve noget nyt.....hmmm - det kan gå hen at blive dyrt.
Endvidere er der en super gid Riaa indbygget.

Det skal siges at jeg endnu ikke har prøvet "klavier" med Rammstein for fuld udblæsning eller "Herzelei", men ttro mig det kommer også sådan at folk på den næste gade kan lytte med, hehe......

Lyder godt, jeg vil heller ikke snyde nogen når jeg spiller musik, men det bliver kun når de gamle ikke er hjemme, for de vil gerne snydes, hvorfor ved jeg ikke?

Men gaden har ikke klaget endnu, så det er bare med at spille til, og Rammstein kan man altid høre

Hvad yder den Rotel i grunden, 2x200 watt i 8 ohm?

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

hej Ascari
ja den yder 2x200 watt i 8 ohm - mindre end min thule, men tilstrækkeligt....

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 03:00 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej Ascari
ja den yder 2x200 watt i 8 ohm - mindre end min thule, men tilstrækkeligt....

Kunne jeg forestille mig, Rotel har som regel altid muskler nok at spille med. Jeg synes bare den rotel effekt jeg havde hjemme på prøve manglede lidt punch i bassen, ved ikke om din også spiller sådan? Eller måske passer det godt sammen med dine VA'er ?

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

mn1974 skrev:
hej Ascari ja den yder 2x200 watt i 8 ohm - mindre end min thule, men tilstrækkeligt....

Kunne jeg forestille mig, Rotel har som regel altid muskler nok at spille med. Jeg synes bare den rotel effekt jeg havde hjemme på prøve manglede lidt punch i bassen, ved ikke om din også spiller sådan? Eller måske passer det godt sammen med dine VA'er ?

Den Thule jeg havde spillede virkelig kælderdybt og jeg tror, ud fra det jeg har hørt, ikke at mit Rotel spiller lige så dybt. Så langt så godt. Til gengæld spiller det utrolig kontrolleret og stadig meget dybt.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Jep, det kan jeg godt følge, kontrollen er der, og jeg synes også at hvad den måske mangler lidt i bassen, får man igen i diskanten, synes den har en god, klar og ren klang.

<< Forrige Side af 25 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes