| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ortofons rondo serie er på områder bedre en Kontrapunkt (i hvertfald til prisen) selv er jeg glad for Broncen til 5k.
Pladespillere lyder bedre en CD, tja, det gør de bare. Jeg syntes det er upraktisk med 12" i bilen, her er cd jo uovertruffen, og de nyeste bil modeller kommer med mp3 indgang på fronten. Ungerne har for længst taget mp3 til sig.
Vinyl kan bare noget cd ikke kan, selvfølgelig finder der dårlige optagelser indenfor alle medier. Der kommer jo mere og mere på vinyl, det kan man se i (ja ikke danske pladeforretninger) udenlandske pladeforretninger, og kvaliteten er ganske fremragende. Hør bare Kate Bush-Aerial på cd og på vinyl, der er en verden til forskel (behøver jeg at sige at vinyl er bedst?). Gammeldags forestilling om at vinyl ikke kan spille bas vil jeg gerne mane i jorden, det kan det, og vil gerne demonstrere det for de ikke troende, uden det skal sammenlignes med andre fundamentalister. 
Prisen på pladespiller og cd, nu er det svært at bygge sin egen cd spiller og konkurrer med Kina og så videre, men pladespiller er let at bygge med af sæt i f.eks. Scheu dele kan man jo komme billigt til en yderst vellydende pladespiller til små penge http://www.highend-sound.com/produkter/type.asp?iType=24 
Jeg tror man bør have begge dele, det er ikke kun et enten eller. de der har kasseret eller måske solgt deres vinyl samling er nok de sværeste at overtale til at starte igen, men når de hører vinyl får de et saligt smil om læben, og det er ikke kun minder, lyden drenge - lyden
|