Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere lyder ikke ens (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miba
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 13 November 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

jeg havde engang en gammel sansui forstærker, og den lød nu fint, men den spillede ikke den dybe bas i den ene kanal uanset højttalere og opstilling og input, så det kan altså godt være forstærkeren...
Til top Vis miba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miba
 
Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 13 November 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Hmm hvis din ene basenhed forvrænger, er den nok i stykker, men det er ikke placeringens skyld. Har du haft skruet op for bassen på forstærkeren eller brugt loudness på høje niveauer, eller hvad? Eller har du bare spillet sindsygt højt? Hvis du har forsikring på dem så er det jo bare at smide dem ind til hfk.

Det skal lige siges at jeg ikke ar brugt nogen form for bas/treble justering, og at det kun er den øverste basenhed i den venstre højttaler der forvrænger i et bestemt musiknummer. Jeg har dog tjekket at det er højttaleren der er noget i vejen med.

Jeg har forsikring på forstærkeren, men ikke på højttalerne, de tøver dog íkke med at lave dem i hifiklubben uanset. Min forstærker er en NAD C352 på 2x80 vedvarende watt i 8ohm, så det er ikke meget værre end så meget andet. Den er kraftig, men Dali har skrevet at Concept 8'eren kan klare 2x160 watt i 8ohm, og jeg har ikke spillet højere end kl. 11. Uanset tager jeg ind til hifiklubben med det hele, forstærkeren skratter nemlig også når jeg skruer op for lyden, men det er nok bare noget skidt i volumeknappen.

Det kommer til at lyde som om at jeg volder mit anlæg, men det gør jeg altså ikke.



__________________
"Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub
 
PAnørd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 17 November 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

nu er det jo sådan at hvis man bruger en forstærker der yder mindre end højtaleren kan klare er der større chance for at brænde enheder af end der er hvis du bruger en forstærker der yder mere end hvad en given højtaler kan klare

Til top Vis PAnørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PAnørd
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 17 November 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Der er intet der tyder på Belsbub har mishandlet sine højttalere. Hvis ikke svingspolen er total sveden, byttets den indenfor garantiperioden.

Det kan ske, at svingspolen kan går løs uden at have spillet for højt. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2655
Sendt: 17 November 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Og du er sikker på det ikke bare er en "løs forbindelse" et eller andet sted.
Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus
 
Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 17 November 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jep har strammet terminalerne, samt byttet om på ledninger (højre-venstre) m.m. Jeg har passet meget godt på alt mit elektronik, men der har desværre været problemer med det hele i noget tid, uden at jeg har haft tid til at gøre noget ved det så nu har det hobet sig lidt op. Det gælder TV, højttalere, xbox og forstærker, men det er mest småirriterende bagateller som de fleste nok ville ignorere eller overse.

__________________
"Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes