| Sendt: 13 November 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
| Hmm hvis din ene basenhed forvrænger, er den nok i stykker, men det er ikke placeringens skyld. Har du haft skruet op for bassen på forstærkeren eller brugt loudness på høje niveauer, eller hvad? Eller har du bare spillet sindsygt højt? Hvis du har forsikring på dem så er det jo bare at smide dem ind til hfk. |
|
|
Det skal lige siges at jeg ikke ar brugt nogen form for bas/treble justering, og at det kun er den øverste basenhed i den venstre højttaler der forvrænger i et bestemt musiknummer. Jeg har dog tjekket at det er højttaleren der er noget i vejen med.
Jeg har forsikring på forstærkeren, men ikke på højttalerne, de tøver dog íkke med at lave dem i hifiklubben uanset. Min forstærker er en NAD C352 på 2x80 vedvarende watt i 8ohm, så det er ikke meget værre end så meget andet. Den er kraftig, men Dali har skrevet at Concept 8'eren kan klare 2x160 watt i 8ohm, og jeg har ikke spillet højere end kl. 11. Uanset tager jeg ind til hifiklubben med det hele, forstærkeren skratter nemlig også når jeg skruer op for lyden, men det er nok bare noget skidt i volumeknappen.
Det kommer til at lyde som om at jeg volder mit anlæg , men det gør jeg altså ikke. __________________ "Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"
Tryk her for at se mit setup
|