Så nu sker der endelig noget!
De sidste 14 dage / 3 uger er gået strygende; - jeg har været kraftigt ramt at hjemmebiofeber :-) Først modtog jeg med spænding min "nye" centerhøjtaler, en Mission 75C:

Hvilken fryd! - kan jeg kun sige... Både for øjet, synes jeg, men især for øret! Hold da k*ft mand, en forbedring der vil noget! Jeg er målløs, ganske enkelt. Havde aldrig forestillet mig at det ville betyde så meget for oplevelsen. Den falder bare så godt ind i lydbilledet, og alt fremtræder meget mere nyanceret og ægte. Stemmer især, er markant anderledes. Pyha, det var dejligt!
Senere modtog jeg mit Projecta lærred, som jeg havde set meget frem til, men hvilken skuffelse! For det første var de lodrette "pynte-ramme-stykker" for korte, ca. 10 cm. For det andet var de vandrette ridsede. For det tredje, var lærredet sig selv beskadiget/fejlproduceret. Det kunne ikke strækkes helt ud, så det bølgede i højre side. For det fjerde, var dugen nærmere hvid end grå. For det femte, var finishen generelt dårlig, og for det sjette, var det skide besværligt at samle.
Jeg blev så skuffet og vred, at jeg ikke engang gad at sætte det op midlertidigt, for at se billed kvaliteten... ÆV!
Nå, så måtte jeg igang med at lede efter nyt lærred, og det endte med et Lissau 16 : 9 Contrast Grey Flex 180 x 101.

Sikke da en verden til forskel...! Lækker kvalitets fornemmelse hele vejen igennem, nem at samle, nemt at hænge op, flot grå dug og helt igennem i orden uden fejl og mangler. Billedkvalitet er fantastisk i forhold til at projektere på alm. væg. Forventer dog at jeg kan hente en del mere frem ved hjælp af min DVE disc.
På nettet fandt jeg nogle fine billeder som jeg printede ud, købte rammer til og hængte op på væggen.

Så fik jeg tilbudt en billig, og næsten ubrugt PS2 med GT4, så den er også blevet tilsluttet systemet. Den giver et overrasende godt billed gennem s-video ind i min RX-V757, og videre via component til projektoren. Fed fornemmelse at spille GT4 på 80" billede! :-)
Og nu troede jeg egentlig at jeg var ved at være færdig, men så faldt jeg over nogle positive udtalelser om Vincent-Tac monoblokke, på forskellige hjemmesider. Dem blev jeg forelsket i, og vupti:

Så kom der 2 kasser, med et par Vincent SP-997 monoblokke! Nice... Jeg har fra start af følt at jeg manglede power til 753'erne, især ved stereo lytning, men også ved længere tids høj volume i surround, så jeg tog chancen. Og det var godt! Stereo'en er blevet total i orden, og der er kræfter til hele Phil Collins koncerten for fuld styrke! Yeehaa!
Desuden passer de godt til mit setup, mht placering og farver, så det er ikke så skidt endda :-)

Dertil skulle jeg bruge lidt kabel, og det blev til 2 gange: tech+link XS131 1xRCA han - 1xRCA han, også et nyt optisk kabel: tech+link TOSlink XS211 mellem dvd og reciever.

Udover dette, så er jeg gået kraftigt igang med at forøge min dvd samling, hvilket det også kræver når man har en bio stående og råbe efter en hele tiden :-) Min samling kan ses her: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/kasperbp
Her under er der lidt ekstra nye billeder:

Det var vidst alt for denne gang!
Kommentarer, kritik og spørgsmål modtages gerne.