Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 11:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: KBP’s bio... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Så nu sker der endelig noget!

De sidste 14 dage / 3 uger er gået strygende; - jeg har været kraftigt ramt at hjemmebiofeber :-) Først modtog jeg med spænding min "nye" centerhøjtaler, en Mission 75C:

Hvilken fryd! - kan jeg kun sige... Både for øjet, synes jeg, men især for øret! Hold da k*ft mand, en forbedring der vil noget! Jeg er målløs, ganske enkelt. Havde aldrig forestillet mig at det ville betyde så meget for oplevelsen. Den falder bare så godt ind i lydbilledet, og alt fremtræder meget mere nyanceret og ægte. Stemmer især, er markant anderledes. Pyha, det var dejligt!

Senere modtog jeg mit Projecta lærred, som jeg havde set meget frem til, men hvilken skuffelse! For det første var de lodrette "pynte-ramme-stykker" for korte, ca. 10 cm. For det andet var de vandrette ridsede. For det tredje, var lærredet sig selv beskadiget/fejlproduceret. Det kunne ikke strækkes helt ud, så det bølgede i højre side. For det fjerde, var dugen nærmere hvid end grå. For det femte, var finishen generelt dårlig, og for det sjette, var det skide besværligt at samle.
Jeg blev så skuffet og vred, at jeg ikke engang gad at sætte det op midlertidigt, for at se billed kvaliteten... ÆV!

Nå, så måtte jeg igang med at lede efter nyt lærred, og det endte med et Lissau 16 : 9 Contrast Grey Flex 180 x 101.

Sikke da en verden til forskel...! Lækker kvalitets fornemmelse hele vejen igennem, nem at samle, nemt at hænge op, flot grå dug og helt igennem i orden uden fejl og mangler. Billedkvalitet er fantastisk i forhold til at projektere på alm. væg. Forventer dog at jeg kan hente en del mere frem ved hjælp af min DVE disc.

På nettet fandt jeg nogle fine billeder som jeg printede ud, købte rammer til og hængte op på væggen.

Så fik jeg tilbudt en billig, og næsten ubrugt PS2 med GT4, så den er også blevet tilsluttet systemet. Den giver et overrasende godt billed gennem s-video ind i min RX-V757, og videre via component til projektoren. Fed fornemmelse at spille GT4 på 80" billede! :-)

Og nu troede jeg egentlig at jeg var ved at være færdig, men så faldt jeg over nogle positive udtalelser om Vincent-Tac monoblokke, på forskellige hjemmesider. Dem blev jeg forelsket i, og vupti:

Så kom der 2 kasser, med et par Vincent SP-997 monoblokke! Nice... Jeg har fra start af følt at jeg manglede power til 753'erne, især ved stereo lytning, men også ved længere tids høj volume i surround, så jeg tog chancen. Og det var godt! Stereo'en er blevet total i orden, og der er kræfter til hele Phil Collins koncerten for fuld styrke! Yeehaa!
Desuden passer de godt til mit setup, mht placering og farver, så det er ikke så skidt endda :-)

Dertil skulle jeg bruge lidt kabel, og det blev til 2 gange: tech+link XS131 1xRCA han - 1xRCA han, også et nyt optisk kabel: tech+link TOSlink XS211 mellem dvd og reciever.

Udover dette, så er jeg gået kraftigt igang med at forøge min dvd samling, hvilket det også kræver når man har en bio stående og råbe efter en hele tiden :-) Min samling kan ses her: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/kasperbp

Her under er der lidt ekstra nye billeder:

Det var vidst alt for denne gang!

Kommentarer, kritik og spørgsmål modtages gerne.

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

det ser da for lækkert ud (endnu mere end tidligere)

Hva med at vise os lærredt i aktion, og hva var det med de der baghøjtalere du snakkede om??
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig rigtig fedt ud! Især den centerhøjttaler og de monoblokke er lækre!

Har tit tænkt på at opgradere centeren. Tror der er mget at hente ved dialog i film, som du også selv nævner.

Men tillykke med alle de nye grejer! Det ser jo for fedt ud. Gid jeg havde pladsen og pengene

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
det ser da for lækkert ud (endnu mere end tidligere)

Hva med at vise os lærredt i aktion, og hva var det med de der baghøjtalere du snakkede om??

Tak for de pæne ord! :-)

Jeg poster nogle billeder af lærredet/projektoren i aktion, når jeg er færdig med at indstille/kalibere projektoren.

Mht. baghøjtalere, så er det sat lidt i bero (det har jeg vidst sagt/tænkt før? hehe...), indtil det rigtige viser sig. Jeg valgte at prioritere et ordentlig lærred, plus der pludselig kom nogle monoblokke ind ad døren...

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

Det ser rigtig rigtig fedt ud! Især den centerhøjttaler og de monoblokke er lækre!

Har tit tænkt på at opgradere centeren. Tror der er mget at hente ved dialog i film, som du også selv nævner.

Men tillykke med alle de nye grejer! Det ser jo for fedt ud. Gid jeg havde pladsen og pengene

Tak for de pæne ord, og dit lille hint/tip! Tak.

Mht. centerhøjtaleren, så synes jeg klart du skal prioritere det ved næste opgradering. Det er dælme lækkert at jeg gjorde det, synes jeg.

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de ny køb, altid dejligt at høre at det folk har brugt penge på, har været en forbedring. Har du tjecket de Vincent trin indeni hvordan de er opbygget evt med et pic eller to.

Kunne være man skulle gå i gang med børneværelset

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes