| Forfatter |
|
duck64 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt skærmet 1,5 mm. kabler er mere end godt nok.
Hvad lederne er lavet af eller hvad isolationer er af osv. er evigt ligegyldigt.
Gode net kabler virker grundet to ting.
Bedre / støre tværsnit end standard medfølgende "skod" kabler, der giver strømforsyningen hvad den behøver så hurtigt den behøver det.
Bedre afskærmning mod ind og udstråling, der siker at der ikke den sidste meter eller to indstråles for meget højfrekvent støj, især nær div. andre apperater og her igen især de digitale, ligeledes "ser" div. godt afskærmede kabler ikke hinanden og påvirker hinanden i samme grad som dårlig skærmede kabler.
Nogle super dyre og specielle net kabler har indbygget forskellige materialer der modvirker netop stør ind og ud stråling, og kan faktisk derfor virke som et "filter" mod dette, som strømmen så skal gennem den sidste meter eller to.
Jeg vil mene at samme resultater kan opnås med godt skærmet kraftig netkabler med et par ferit kærner i hver ende, og skal det være ekstra vildt så et godt voldsomt overdimmensioneret net filter.
Selv på alm. middelmådige medfølgende net kabler kan der opleves de forbedringer de dyre super kabler giver ved at på sætte ferit kærner ( RF. stoppers) i hver ende af kablet.
Skal det være super, så skaf noget godt skærmet kabel med ordentligt tværsnit, og påsæt ferit kærner ( RF. stoppers) så har du noget med samme virkning til en brøkdel af prisen.
Meget af det er fup især de kabler til flere tusinde kr.
Men en ting er sikkert, der er forskel på et dårligt ( alm. ) net kabel og et solidt og godt lavet et som her omtalt, så lidt er der om det.
Men check din lokale el instalatør og se hvad han har af gode skærmede 1,5 mm. net kabler, og monter nogle solide stik samt RF. stppers. og der har du et smadder godt net kabel. __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej duck64 !! Hvad er din A/B test baseret på , med netkabler !!
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej duck64 !
Tak for infoen. Jeg vil overveje at stykke et godt netkabel sammen !
Bestemt også en måde at se hvordan power cords influerer i setup´et !
Jeg er dog stadig af den opfattelse at kabelføringen inde bag væggen, bør være gennemført, før en man vil kunne får hørebare resultater.
Det kan være jeg tager fejl. Jeg har ikke prøvet endnu. Så jeg vil lade mine ører afgøre om det er noget som virker.
Vi får at se ? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Andre` Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Andre` skrev:
|
Det jeg bid mest mærke i, var at ud klingningen i optagerummet,
fra CD, lyder mere som jeg kender fra Lp. Eller sagt på en anden måde
der kom mere liv i musikken
|
|
|
Interessant ! Der er ikke andet for end at eksperimentere lidt !
Så kan man altid sortere bagefter. Men det lyder spændende
Har du iøvrigt brugt det til andre komponenter end cd ?
Endnu har ikke afprøvet det hjemme, kun hørt det hos Steen
Han bruger det, på for-,effektforstærker og cd.
Jeg venter på at Jensen for fremstillet spolerne |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej André/maskinmester
Duelunds"spole"virker selvfølgelig også hjemme hos mig, faktisk så godt at jeg har bestilt fem mere, eneste grund til at jeg har en spole er nok min temmelig aggresive indkøbsfacon;o).De skal på_alt_der snurrer eller forstærker lige fra motorblokken til min rilleplov over RIAA'en til effektforstærkerne, da jeg ikke fornemmer nogensomhelst dynamikbegrænsning i den ende heller, sært nok(?)
Jeg mener nok at kunne sige at Profeten har skudt en god idé. Igen!
Mvh. Jens/Modifix. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har prøvet Tape connections Black Rhodium power cords?
De har et der passer til min dvd(Denon 2200), til 500; kr. Jeg ved dog ikke om dette kabel er korekt skærmet....
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Hej
Jeg har bemærket at mange skifter deres power cords ud, fremfor de medfølgende fra fabrikanten !
Hvor er forskellen på disse separate power cords, fremfor de medfølgende ?
Er der radikale lydforbedringer at hente ?
Kort og godt: Er power cords noget som virker ?
Hvis ja ! Hvilke fabrikater ? samt hvorfor ?
Ps. Jeg kan ikke selv teste det endnu, da mit setup ikke er klart endnu ? Men det kunne være rart med nogle ledetråde ! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg
Forstår til fulde din skepsis, men hvis du overværede nordost´s power kabel demonstration på KT-messen, må man resignere. Powerkabler har lige så stor indflydelse på lyden som højttalerkabler, måske mere??
Jeg var ihverttilfælde overrasket over effekten, og lyden bliver ikke kun anderledes, den bliver ganske enkelt bedre.( perspektivet , stemmer , bas ).
mvh. gl.jas
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Hej Holberg
Forstår til fulde din skepsis, men hvis du overværede nordost´s power kabel demonstration på KT-messen, må man resignere. Powerkabler har lige så stor indflydelse på lyden som højttalerkabler, måske mere??
Jeg var ihverttilfælde overrasket over effekten, og lyden bliver ikke kun anderledes, den bliver ganske enkelt bedre.( perspektivet , stemmer , bas ).
mvh. gl.jas
|
|
|
Hej gl.jas !
Jeg syntes det var meget svært at danne sig et seriøst indtryk af noget som helst på KT-messen !
Jeg prøver under hjemmelige og mere musikalske omgivelser. Så får vi at se om jeg syntes det virker ?
Men jeg har ikke afskrevet power cords. Det skal prøves  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Lasse Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Ikke udvalg, men 3 ugers FULD returret. Vi har shippet mere end 500 meter powercords indenfor de sidste 6 måneder og KUN EEN er kommet retur fra en, som faktisk bare ville prøve om det virkede på hans udstyr, hvilket det ikke gjorde til hans udstyr (og det er HELT OK, blot var der i dette ene tilfælde tale om et udlån fra vores side, dvs. ingen betaling til vedkomne, men jeg tror mere det kun var af nyskerrighed, den virkede nok også på hans anlæg, hvis der blev lyttet med gode øre).
|
|
|
Hej Peter,
Jeg antager det er mig du taler om?!
Ja - det var af nysgerrighed jeg prøvede dit netkabel. Havde det været godt havde jeg naturligvis købt det! På mit grej havde det vitterlig ingen effekt...Supra og Steen Duelund har derimod klart en virkning. Hvad grunden til at der ikke er nogen hørbar forskel på dit kabel og et standard netkabel kan jeg kun gisne på - og jo forresten...............................mine ører fejler intet 
Jeg har endnu ikke fået prøvet Jormas netkabel, så det kan jeg endnu ikke udtale mig om.
/Lasse
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse Pedersen skrev:
Peter-AR skrev:
Ikke udvalg, men 3 ugers FULD returret. Vi har shippet mere end 500 meter powercords indenfor de sidste 6 måneder og KUN EEN er kommet retur fra en, som faktisk bare ville prøve om det virkede på hans udstyr, hvilket det ikke gjorde til hans udstyr (og det er HELT OK, blot var der i dette ene tilfælde tale om et udlån fra vores side, dvs. ingen betaling til vedkomne, men jeg tror mere det kun var af nyskerrighed, den virkede nok også på hans anlæg, hvis der blev lyttet med gode øre).
|
|
|
Hej Peter,
Jeg antager det er mig du taler om?!
Ja - det var af nysgerrighed jeg prøvede dit netkabel. Havde det været godt havde jeg naturligvis købt det! På mit grej havde det vitterlig ingen effekt...Supra og Steen Duelund har derimod klart en virkning. Hvad grunden til at der ikke er nogen hørbar forskel på dit kabel og et standard netkabel kan jeg kun gisne på - og jo forresten...............................mine ører fejler intet 
Jeg har endnu ikke fået prøvet Jormas netkabel, så det kan jeg endnu ikke udtale mig om.
/Lasse
|
|
|
Hmm dejligt at se at du stadig er aktiv Jeg kender Lasses metoder og han er MEGET seriøs i hans lytning. Han har ikke samme mål som jeg, men siger Lasse at der ikke er forskel på dette powerkabel så tror jeg på det, specielt på de punkter han har som mål.
Lasse hvad komponenter have du kablet på (CD, forstærker......) og hvor hørte du den største forskel eller "nedgradering" ?
|
| Til top |
|
| |
Lasse Pedersen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jow jeg vågner lejlighedsvis op...jeg kører med mit modificerede Holfi setup. Xaurus CD, Pre 8 og Power 8 og Charisma HT. Eget kobberkabel, alternativt Steen Duelunds eller Bertrams kabler til både signal og HT. Og jo...det kan lade sig gøre at få Holfi til at spille transparent!
Jeg anvendte netkablet på mit effekttrin - og kan jeg ikke høre nogen forskel/forbedring her, giver det efter min erfaring intet at prøve det på CD/forforstærker.
/Lasse
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen har beskrevet "dyre" netkabler i sammenhæng til den kabelføring der er nrundt om i folks hjem, som : Strømmen tager bussen det første lange stykke undtagen de sidste par meter hvor den tager en sportsvogn og på den måde ankommer godt............
|
| Til top |
|
| |
duck64 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv noget NKT. PKA-J 1,5 mm. ( eller 4- 5 x 1,5mm.) først det er billigt og giver godt resultater.
Eller hvis det skal være rigtig fornemt og ind / ud strålings sikret noget andet skærmet net kabel, der skal være skærm i lig som på signal kabler.
Sæt så nogle ferit ringe ( RF. stoppers ) i hver ende af kablet.
Rf. stoppers får du hos DAT eller lignende ( AudioQuest laver nogle )
mvh.
MJ. __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
duck64 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skærmede NKT. kabel jeg referere til hedder faktisk : NKT. - NOSK -3G1,5mm2. eller ( NOPOVIC 3G1,5)
og koster ca. 45 kr./m.
Det er gråt kraftig isoleret 3 leder 1,5mm2 kabel med en kraftig alu. & bly skærm indbygget i isolationen samt nogle tråde der løber langs dette til jord.
Har man jord forbindelse forbindes den ene ende af disse "tråde" her til, hvis ikke lades skærm & disse blot "svævende"
Et par Audioquest RF. stoppers i hver ende og man har et kanon net kabel der står mål med selv nogle af de dyreste.
mvh.
MJ. __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
duck64 skrev:
|
Prøv noget NKT. PKA-J 1,5 mm. ( eller 4- 5 x 1,5mm.) først det er billigt og giver godt resultater.
Eller hvis det skal være rigtig fornemt og ind / ud strålings sikret noget andet skærmet net kabel, der skal være skærm i lig som på signal kabler.
Sæt så nogle ferit ringe ( RF. stoppers ) i hver ende af kablet.
Rf. stoppers får du hos DAT eller lignende ( AudioQuest laver nogle )
mvh.
MJ.
|
|
|
Yepper!
Det PKA 1,5 kvmm sparker røv, har de over hele linien.
Desværre laves den gode type ikke længere. Den nye er uden bly og har en noget stivere kappe med navn og type stemplet ned i. Det gamle blanke uden navn er det rigtige.
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lasse,
Kunderne siger de nemt høre forskel på vores "Nord-Vestjysk Blå Sky" powercord, men de fleste af dem bruger også forstærkere der har en meget høj opløsning og detaljeringsgrad.
Vi har fået særdeles positive tilbagemeldinger ud af de 300 power cords (da tråden startede, i dag flere), der er solgt igennem de sidste 6 måneder kablet har været på markedet.
Normalt køber en kunde et stk. til at starte med og vi har MANGE kunder der efterførgende har ordret 3 og 4 stk. ekstra, så det må jo virke, ellers bestilte de jo ikke flere!
Jeg kender ikke årsagen til det ikke virker på dit udstyr, men jeg har allerede fortalt at jeg heller ikke har forventning til det virker på alt; jeg kan kun sige med 100% sikkerhed det virker på vores udstyr. Ellers tilbyder vi jo 3 ugers penge-tilbage-garanti og vi har da indtil nu kun fået et retur, nemlig et du lånte!
De bedste hilsner,
Peter
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse Pedersen skrev:
|
Jow jeg vågner lejlighedsvis op...jeg kører med mit modificerede Holfi setup. Xaurus CD, Pre 8 og Power 8 og Charisma HT. Eget kobberkabel, alternativt Steen Duelunds eller Bertrams kabler til både signal og HT. Og jo...det kan lade sig gøre at få Holfi til at spille transparent!
Jeg anvendte netkablet på mit effekttrin - og kan jeg ikke høre nogen forskel/forbedring her, giver det efter min erfaring intet at prøve det på CD/forforstærker.
/Lasse
|
|
|
Æv en skam for jeg kan ellers bedst høre forskelle når det er på CD-afspilleren jeg skifter netkablerne ud på så det skulle du lige have prøvet 
Med din viden inde for EL er det så fordi der ikke er så store forskelle på Net kablerne for plejer du ikke at sige at der er 3 vigtige faktore
1) tværsnittet
2) kablets materiale
3) Afskærmning
Kan du eventuelt uddybe og komme med navne på super gode Netkabler og ledninger efter din mening ? Jeg fisker lidt fordi jeg selv lejer lidt med netkabler for tiden ;O)
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas,
Til vores forstærkere er AFSKRÆMNING det vigtigste. Selv om vi bruger et 95dB netfilter i forstærkerne, så giver det lige den sidste ro i musikken med et godt skærmet powercord. Det samme kan jeg i øvrigt også sige om vores kabinet, derfor valgte vi rustfrit stål, som er meget lidt magnetisk, men er helt magnetisk skærmene.
Materialet skal være magnetisk afskærmet.
Begge regler gælder nok ikke ved en 100% analog forstærker, men vil virke på alle forstærkere med enten switch mode forsyning (som f.eks. Linn forstærkerne), alle typer PWM forstærkere, samt på andre apparater med switch mode forsyning(eks. mange CD afspillere ). Som tidligere sagt kan jeg NEMT høre forskel, hvis f.eks. et Interconnect kabel placeres oven på et ganske alm. powercord. Denne brum er helt væk med et skærmet powercord. Ligeledes giver en skærmet IEC konnector (apparatstik) lige det sidste der skal til. Ellers kunne vi jo sparer en times arbejde med blot den ene stump og bruge en alm. IEC konnektor (apparatstik).
Om tværsnittet har jeg ikke eksperiementeret så meget, da kablet jo allerede kan tåle ufattelig meget strøm, der aldrig vil nærme sig de spec.. Jeg tror magnetisk afskærmning er det vigtigste.
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Årsagen er at ALLE vores produkter produceres på ordre, OGSÅ powercords. Hvis du/kunden ikke er 100% tilfreds, så er der 3-ugers FULD RETURRET MED PENGE-TILBAGE-GARANTI, kun den lille porto til Post Danmark returneres ikke. Det koster ikke ret mange kroner at sende den i Danmark.
Jeg vil til sidst gerne oplyse, at det har kostet mere en 20 forsøg inden den første IEC var ok, så den er ikke let at lave, men den tager præcis en time at lave. Derefter kommer alt det andet, som tager nok en time, så 999 dkr. med moms skulle være ok, specielt hvis du spørger en elektrikker, der ikke har træning i at fabrikere denne fuld skærmede IEC. (Betragt det som et tilbud: Ellers gider vi ikke lave dem).
De bedste hilsner, Peter www.acoustic-reality.com Jeg tror kun på mine egne øre.
|
|
|
nej som altid laver du dine dimser af dit gode hjerte og lever af vand og brød.
stop dine reklame indlæg og hulken.
du laver noget fede produkter, og har nogen gode priser. men det der er holder altså ikke.
(Betragt det som et tilbud: Ellers gider vi ikke lave dem).
nej men så lad være, hvis vi er så dumme at vi ikke kan se det er et røverkøb. hvem er røveren 
hold dig til filter snak, tale om højtalere osv, det ved du en fandens masse om, men alt det der med at din kabler er tilsætning, icepower MODULER er lige så svære at bruge, som at lave en helt ny konstruktion osv osv. det holder altså ikke Peter.
|
| Til top |
|
| |