Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: POWER CORDS ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

En skarp, men dog saglig debat! Det kan også være sundt.

Jeg har selv kun lyttet til NO højttaler-kabler - og jeg er helt enig med Jonas i en ting. NO gør noget ved lyden, jeg ved ikke hvad, men man kan stille sig selv spørgsmålet, om det kvalitet eller farvning, når man kan høre forskellen tydeligt på højttalere i 2000-4000 kroners klassen, hvor der en tynd NKT-leder inde i kabinettet.

Hele debatten om kabler er jo en smule naiv, når man tænker på, hvor let det er at manipulere med vores sanser. Tænkt på blind-testen med en iPod-lomme-afspiller.

Det er nok lettere at høre en farvning, end at høre en reel neutral kvalitetsforbedring. Hvis jeg var sælger/producent, så ville jeg nok vælge en farvning!

Når man tænker på, hvor tit kabel-markedet er blevet 'såkaldt' revolutioneret, så er jeg ikke i tvivl om, hvilke midler der tages i brug.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hele debatten om kabler er jo en smule naiv, når man tænker på, hvor let det er at manipulere med vores sanser. Tænkt på blind-testen med en iPod-lomme-afspiller.

Det er nok lettere at høre en farvning, end at høre en reel neutral kvalitetsforbedring. Hvis jeg var sælger/producent, så ville jeg nok vælge en farvning!

Når man tænker på, hvor tit kabel-markedet er blevet 'såkaldt' revolutioneret, så er jeg ikke i tvivl om, hvilke midler der tages i brug.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

thomas_ls skrev:

En skarp, men dog saglig debat! Det kan også være sundt.

Jeg har selv kun lyttet til NO højttaler-kabler - og jeg er helt enig med Jonas i en ting. NO gør noget ved lyden, jeg ved ikke hvad, men man kan stille sig selv spørgsmålet, om det kvalitet eller farvning, når man kan høre forskellen tydeligt på højttalere i 2000-4000 kroners klassen, hvor der en tynd NKT-leder inde i kabinettet.

Jeg har ikke lyttet til NO.

Men jeg kan kun sige til dit logiske konklusion.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja der er ingen tvivl om No kabler gør nogt ved lyden og musikkken, dette kan jeg godt høre, men om det er det rigtigte de kabler gør ved lyden er hvor jeg stiller et stort spørgsmål ved.

Hvis man kan lige lyden så køb dem.

Men jeg må ærligt sige at jeg tror om nogle få år når folk har fået "nok" Af NO lyden så forsvinder de langsomt væk som de dersen kabler med kasser på som jo var det fineste nogle år siden, MIT hedder de vist.

Sjovt nok snakkede han om hastigned men undgik helt at fortælle om modstand i kaber og modstandens betydning for lyden, tynde kabler har større modstand en tykke kabler.

Kend jeres mål køb det om opfylder målene så er alle jo glade specielt No der tager over 20k for et lille netkabel.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Peter !

Jamen ! Så kan jeg begynde ved dig, når jeg kommer så langt

Låner du power cords i udvalg ?

køb løst kable og lav det selv , stuttgarts cable laver nogle som koster 10EUR pr meter og mange high-end marker bruger dem også .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
HOLBERG skrev:

Hej Peter !

Jamen ! Så kan jeg begynde ved dig, når jeg kommer så langt

Låner du power cords i udvalg ?

køb løst kable og lav det selv , stuttgarts cable laver nogle som koster 10EUR pr meter og mange high-end marker bruger dem også .

Hej Jensen !

Tak for rådet............. Jeg er ikke kommet til powercords endnu. Men det skal da prøves !

Hvilke erfaringer har du selv gjort mht. powercords ?

teddyjoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 November 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Halløj i diskussionen!

Har netop fået sat et tykt Monster Powercord på mit setup - og mit første indtryk er faktisk at der er en forskel i lyden...!

Dette var jeg tidligere meget, meget skeptisk overfor, og har ikke villet investere i netkabler før nu (fik muligheden for at bytte med noget kabel & stik der alligevel samler støv..)

Har kun lyttet i en times tid, men det originale netkabel til min forstærker lyder helt sikkert en anelse mere "spids" - hvor det nye er mere blødt i lyden..

Men hvad den forskel kommer af, skal jeg slet ikke kunne sige. Synes faktisk det lyder lidt groteskt..

Skal nok følge op når jeg har fået lyttet lidt mere...

Til top Vis teddyjoe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af teddyjoe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes