| Forfatter |
|
PrivateJoker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået smidt en hjemmebio op med en Z4 og noget Denon AVR-3806, Denon DVD-2910 som spiller på Dali Ikon serien. Det hele er mægtig fint, men jeg kunne jo godt tænke mig at se lidt tv på projektoren i ny og næ.
Jeg har derfor været ude og smide et hauppauge PVR-500MCE kort i min computer, og trukket et DVI-VGA kabel fra denne op til projektoren. Jeg synes bare ikke at det er optimalt, at skulle se tv over computeren, da jeg tit bruger computer samtidig med jeg følger en fodboldkamp på sidelinien.
Jeg kunne derfor godt tænke mig en extern tuner, og specielt en med DVI eller HDMI udgang, da jeg så kan benytte 3806erens HDMI switch. Mit Tv signal er kabel fra STOFA, som er laaaaaaangt fra er optimalt, men det er hvad jeg har at gøre godt med.
Har i nogle forslag til en rigtig fed extern TV tuner???
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Denon laver vist en der også har DAB radio. Men det er nok der er digitalcoax ned til din forstærker. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehhh den er jeg ikke helt med på?
Det er ikke en radio jeg er ude efter, men en boks så jeg kan se TV! Det ville nu have været meget rart, hvis Denon havde lavet en DVD afspiller som havde alle 2910erens funktion plus med en tuner i, så havde alle problemer været løst :)
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo bruge en dvdoptager!?!?
__________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, god pointe, men så skal jeg desværre til at trække et analog kabel op til min projektor igen, og der er 15 meter, så det vil jeg helst undgå. Jeg tror at min eneste løsning er en dyr kabel Tv reciever som har DVI eller HDMI udgang.
De billigste jeg kan finde ligger dog bare på 3500 kr og det er lige i overkanten synes jeg
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan Denon'en ikke op-konvertere fra analogt til HDMI?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det troede jeg også selv at den kunne. Men så vidt jeg kan se, er det slet ikke nogle indgange i den DVD afspiller, så det er lidt skidt
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
PrivateJoker skrev:
| Det troede jeg også selv at den kunne. Men så vidt jeg kan se, er det slet ikke nogle indgange i den DVD afspiller, så det er lidt skidt |
|
|
Du misforstår - din _receiver_ kan modtage det analoge signal fra en DVD-optager, og konveretere dette til HDMI.
Min erfaring er at tv-billedet fra en dvd-optager er bedre end med de eksterne TV-tunere, dem jeg har prøvet (hvilket er nogle stykker) har jeg mildt sagt ikke været imponeret af. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Really? Jamen er det ligemeget hvilket analog signal recieveren får ind? For jeg har da en harddiskoptager liggende nede i kælderen som jeg ikke bruger. Den er godt nok lidt gammel, så jeg tror kun den har scart udgang (Thomson DTH-7000)
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det har du sgu ret i, det står jo endda lige her :
I forhold til forgængeren AVR-3805 har AVR-3806 fået HDMI 1.1 interface med switching og repeater-funktion. AVR-3806 kan derfor integreres i ethvert high-end surround-system som video-omskifter - uanset om du anvender analoge billedkilder (komposit, S-Video eller komponent) eller de nye digitale standarder for video-overførsel, DVI eller HDMI.
Tak for hjælpen 
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
PrivateJoker skrev:
| Really? Jamen er det ligemeget hvilket analog signal recieveren får ind? |
|
|
Ifølge Klubbens hjemmeside, ja. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, ellers er det bare ned og smide 17 KG forstærker lige i hovedet på dem 
|
| Til top |
|
| |
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
PrivateJoker skrev:
| Jeg kunne derfor godt tænke mig en extern tuner, og specielt en med DVI eller HDMI udgang, da jeg så kan benytte 3806erens HDMI switch. Mit Tv signal er kabel fra STOFA, som er laaaaaaangt fra er optimalt, men det er hvad jeg har at gøre godt med. |
|
|
Hvis du får "Det digitale spejl" så burde er du helt ude over problemet med et dårligt analogt antennesignal. Hvis du køber en Quali-TV DVC-C set-top boks, så kan du slå to fluer med et smæk ved at få en DVB-C tuner med Irdeto understøttelse og DVI out. Så holdes signalet digitalt helt fra Stofa og til din projektor. Den koster dog 3500 kr. Læs dette emne: http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31390
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men du kan stadig få et s-video/ composite input ud via HDMI, og det var det PrivateJoker ønskede i første omgang, så han slap for at trække flere kabler til sin PJ.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
| Men du kan stadig få et s-video/ composite input ud via HDMI, og det var det PrivateJoker ønskede i første omgang, så han slap for at trække flere kabler til sin PJ. |
|
|
Ja hvis projektoren selv kan opkonvertere det der kommer ind via HDMI så er det fint. AVR-3806 kan også konvertere fra komponent til HDMI.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay. jeg tror desværre ikke jeg kan få det Digitale Spejl her hvor jeg bor (HELLsingør). desuden ville jeg jo miste alle de fede kanaler jeg har nu til fordel for canal digital..
Men som ZuluDK siger så vil jeg da lige prøve at se om min reciever kan få et analog signal ind og smide det ud gennem HDMI. Det betyder jo ikke så meget om der bliver smidt til projektoren i 720p, da signalet alligevel er helt til rotterne (ja STOFAs analoge signal er sgu ikke for godt)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
PrivateJoker skrev:
| okay. jeg tror desværre ikke jeg kan få det Digitale Spejl her hvor jeg bor (HELLsingør). |
|
|
Det digitale spejl er helt nyt, så det er ikke kommet i hele landet endnu, men det gør det nok snart.
PrivateJoker skrev:
| desuden ville jeg jo miste alle de fede kanaler jeg har nu til fordel for canal digital. |
|
|
Hvad mener du med det? Det digital spejl indholder alle de kanaler der er i de analoge pakker, det er erfor det hedder et spejl. Så du burde ikke miste nogen kanaler ved at skifte til det digitale spejl.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja du har ret, jeg læste lige om det. Det var bare mig som havde læst om det engang og misforstået det. Det ser sgu ellers godt ud, så lad dem bare skynde sig
|
| Til top |
|
| |