| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du skal ha fat i flere brugererfaringer med PB10 vil jeg anbefale www.avforum.no
Concept er i udgangspunktet bygget for at spille sammen med forstærkere i den billigere enden, og stiller derfor ikke de helt ville kravene til receiveren. Når du så også køber en sub vil jeg anbefale dig at ikke la højtalere spille bass i det store og det hele. Ikke bare er subwooferen bedre til det, men når højtalerene slipper for at spille bass vil de forvrænge mindre, samtidig som forstærkeren aflastes.
Og dermed kan du fint klare dig med en ikke altfor stor forstærker
Jeg har selv et par Evidence 470 der ligger et par klasser over Concept, men de deles ved 80hz, og min PB10 spiller all bass. Det helt enkelt fordi subben gør det bedre enn højtalerene.
Og jeg tror Conceptene vil behøve støtte af subben også til musik, uanset hvor meget pondus forstærkeren er i besittelse af vil ikke højtalerene kunne spille dybere af den grund. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
AlexKBH Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
WAMBA: Tak for det gode svar. Blev meget glad for at læse det. Jeg havde selv den samme fornemmelse om sættet. Jeg tror jeg har fået et meget godt sæt samlet allerede. H/K sammen med Conecpt 2, burde kunne give en god bas lyd, og så med concept subben oven i. Jeg tror ikke jeg behøver mere.
MANIC: Jeg er glad for du fortalte mig om SVS subben. Den er en fantastisk sub, som jeg tror ville sparke ekstra røv i mit surround system. Men foreløbig tror jeg at det sæt jeg har fået samlet ved hjælp af jer er mere end nok .
Måske en dag i fremtiden når jeg bor i hus og mener at det er på tide at få et ekstra pift i mit surround, vil jeg som det første gå efter SVS PB10 bassen .
Endnu en gang tak allesammen. I har været en kanon hjælp.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt, det er også godt mulig at du vil blive fornøjd med Concept subben  Men jeg vil anbefale dig at ta med dig hjem et prøveeksemplar først da det kan ta noget tid før man bliver klar over om en sub eventuelt ikke er tilstrekkelig (sådan er det i alle fald for mig) __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
AlexKBH Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MANIC: Good point! Vil se om Hifiklubben vil give mig tilladelsen til det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AlexKBH Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været inde hos HifiKlubben i dag, og de kunne slet ikke forstå mit højtaler sæt! 
Sættet skulle bestå af Conecpt 2 som front og baghøjtaler. De havde selv sat et sæt op med Concept 6 som front, og Concept 1 som baghøjtaler. De sagde at det var udmærket at gå fra 6 til 2 i front, da jeg alligevel skulle købe subben, men at gå fra 1 til 2 i baghøjtaler, kunne de ikke forstå. De sagde at man umuligt kunne høre forskel mellem de to som baghøjtalerne. De sagde at jeg burde holde fast ved 1 som baghøjtaler, for de bliver ikke brugt på samme måde som front og noget andet med at noget ville blive skræret af toppen alligevel i lyden. Men han var sten sikker på, at man ikke ville kunne høre forskel og kunne derfor alligevel spare de penge.
Hvis der ikke er den store forskel, kunne jeg personligt godt tænke mig 1'eren som baghøjtaler, da den er lidt mindre, og passer bedre som en baghøjtaler end 2'eren. For 2'eren er den samme som 6 i størrelsen, bortset fra højden. Så den er rimelig stor!
Passer det at jeg får en lige så god surround lyd hvis jeg brugere 1'eren som baghøjtaler? Husk at de begge er fra Concept serien.
Håber I kan hjælpe mig.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, sjovt at siger det sådan, jeg har personligt ikke oplevet de to i action mod hinanden, og kan derfor ikke konkludere derpå. Så vidt jeg husker, har 2'eren en større bas = den burde gå dybere, jeg kan kun sige, at da jeg gik fra 5" baght. til 6.5" kunne jeg altså godt høre forskel!
Det var mest i koncert dvd'er, men også på højeksplosive filmscener. Enten er der ikke den store forskel på de 2, eller også trænger din sælger til nye høreapperater!
Det skal da siges, at forskellen på baght er langt mindre end på fronterne, sådan vil det altid være, da man vægter fronterne mest. Du burde nu nok kunne høre forskel, om den er de ekstra kr. værd ved jeg ikke, men hvis du døjer med plads osv. så tag da endelig 1'eren, vi snakker altså heller ikke om kanon forskelle, men der er nogen detaljer der bliver lidt bedre ved en større bas bagtil.
|
| Til top |
|
| |
tnc99 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet og ligge en lytter på en nad forstærker??
|
| Til top |
|
| |
AlexKBH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
WAMBA: Det er rigtigt at der bør være mærkværdig forskel fra at gå fra 5" til 6½" i baghøjtaler. Men pga forskellen ikke er så stor og jeg mangel på plads til de store baghøjtaler, vil det bedste i mit tilfælde være concept 1, som baghøjtaler. Så kommer jeg også tættere på det budget, som havde til at starte med 
Tnc99: Ja jeg har overvejet mangde andre end Denon og H/K. Jeg synes selv at jeg har gjort det bedste valg, ved at vælge H/K. Vedr. NAD så tror jeg ikke at den kan give mig det samme som H/K kan. Ikke til den samme pris og kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex, det er også en ganske god løsning, specielt når man har pladsproblemer, af selv samme grund har jeg lige solgt mine 5005 til fordel for et sæt 1001, da disse lige er til at klappe op på væggen :=)
Ang. Nad, hold jer langt væk fra det, det som at købe katten i sækken 
De nye v2 modeller er langt fra "gode-nok". De er _ikke_ løsningen på alle de problemer nad har haft med deres sr-recievere.
De går i stykker, brummer og har blæserstøj. Udover det er der ikke mange instl. muligheder og lyden er som så. Du får meget bedre i H/K. Mere rå-lyd og pondus samt en reciever der har alt til indstilling.
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AlexKBH
Jeg har læst alt hvad der er skrevet her i forumet. Og jeg synes at alle har givet noget rigtig flotte svar. Og jeg er ikke unenig med nogen af dem.
Nu håber jeg virkelig ikke jeg gør dig mere forviret med mit forslag jeg kommer med nu.
Hvis jeg skulle vælge ville jeg nok vælge nogen lidt bedre højtalere, og i stedet vente med at købe en sub til du fik råd. Jeg har hørt Dali Concep 6 højtalerne og de spiller godt til prisen. Men jeg synes du skulle prøve at høre på Dali Ikon 5 eller 6 også (eller andre lidt dyere). De har en betydelig bedre lyd, og mere pondus end Concept 6 højtalerne. Og med det mener jeg faktisk at du ikke vil savne en sub med dem. I hvert fald ikke i første omgang.
Da jeg startede med at købe surround anlæg for et par år siden købte jeg bl.a B&W DM 604 S3 som front og ventede så med subben til jeg havde råd. Da jeg så endelig fik subben, var ikke sådan at jeg tænkte, nu har jeg endelig fået bas. Og når du nu bor i lejlighed og din stue trods alt ikke er større en 20 Kvm tror jeg ikke det er bas du vil mangle med nogen større højtalere. Selvfølgelig vil du ikke få de helt store og dybe jordskælv balder uden sub, men jeg er sikker på at det heller ikke vil føles som om der virkelig mangler noget.
Så min erfaring er, at det er bedre at vente med, at få det hele på en gang, og i stedet få det rigtige til at starte med, og efterfølgende bygge videre. Måske er du heldig som mig at finde den helt rigtige sub på udsalg, eller brugt.
Håber virkelig ikke du bliver alt for forviret med det jeg skriver. For det er ikke meningen.
Med venlig hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
AlexKBH Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mhansen,
Tak får dit input. Jeg kan da godt forestille mig Ikon ville lyde bedre. Men hvis jeg kan få en god lyd med kompakte højtalere vil jeg hellere det. Til at starte med ville jeg have gulvhøjtalere, men det var kun pga. jeg troede, at man slet ikke kunne få en god lyd med kompakte højtalere. Men jeg foretrække kompakte højtalere samt en sub, frem for gulvhøjtalere. Desuden ønsker jeg nogle højtalere, som kan leveres i sort finish og det kan Ikon serien heller ikke klare.
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok
Havde vist lige overset at du var gået fra Concept 6 til 2.
|
| Til top |
|
| |