Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Egenlyd fra dit HIFI anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

happy skrev:
SATMIT skrev:

Hvor højt skuer i op når i hører denne susen ... eller har i lyttebollen helt inde i diskanten?

SATMIT

Det er en konstant susen der er uafhængig af volumekontrollen. Høres selvfølge ikke når der spilles musik, men når anlægget bare står tændt høres der en svag susen fra højttalerne.

Kan høre 3-4 meter fra højttaleren.

HAPPY

3-4 meter, ja så er der da sus i skørterne var.

Jeg skal være ærlig og sige at jeg kan høre lidt svag rent sus, men jeg kan altså KUN høre det når jeg stikker øret helt ind i hornet.

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
happy skrev:
SATMIT skrev:

Hvor højt skuer i op når i hører denne susen ... eller har i lyttebollen helt inde i diskanten?

SATMIT

Det er en konstant susen der er uafhængig af volumekontrollen. Høres selvfølge ikke når der spilles musik, men når anlægget bare står tændt høres der en svag susen fra højttalerne.

Kan høre 3-4 meter fra højttaleren.

HAPPY

3-4 meter, ja så er der da sus i skørterne var.

Jeg skal være ærlig og sige at jeg kan høre lidt svag rent sus, men jeg kan altså KUN høre det når jeg stikker øret helt ind i hornet.

Ja, der er gang i den. Overdrivelse fremme måske lidt forståelsen, men susen er markant højere end jeg tidligere har været vandt til.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 November 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har lidt trafo-brum fra forstærkeren. Det svinger en del afhængig af tidspunkt på døgnet (noget med netforsyningen). CD-afspilleren kan høres når den loader. Ellers INTET.

Havde engang en Denon PMA S10II. Den brummede også fra trafoerne. Så fik den nye trafoer for en mindre formue... ingen bedring. Så solgte jeg den... det var inden jeg fandt ud af det var strømmen

Div. gammelt Thule givet både knitren og knald i højtalerne.

Har aldrig haft sus i højtalerne, men da jeg havde Holfi PRE NB2 SE, kunne jeg høre russisk radio (det lød faktisk sådan), selv om der ikke var tilsluttet signalkilder... stik den

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 November 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Har aldrig haft sus i højtalerne, men da jeg havde Holfi PRE NB2 SE, kunne jeg høre russisk radio (det lød faktisk sådan), selv om der ikke var tilsluttet signalkilder... stik den

Der går døde mennesker rundt i dit hus

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 November 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Den er god nok. Det lød fuldstændigt som et radio-interview eller nyhedsoplæsning på russisk eller noget østeuropæisk sprog.... jeg er ikke overtroisk  

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 November 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Happy,

Du kan jo afprøve bro-koblingsteorien ved at teste med en forstærker i Stereo.

Personligt undrer et mig meget, hvis du har så meget støj med udstyr som det du har. Der må næsten være et problem et sted ... Forklaringen om at diskanterne suser for at give bedre spredning ... virker for at sige det på godt dansk noget søgt. Hifi4all har testet disse speakers, kan være de kan fortælle om de har oplevet det samme!

Jeg kan da også hører susen hvis jeg skruer op til kl. 13 og har riaa-forstærkeren som input.

SATMIT

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 November 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan høre elmåleren spinner op 

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 November 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Det er i hvert fald helt normalt. Ikke mange apparater (hvis nogen?) er helt tyste hvis man lægger øret til diskanten...

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Det er i hvert fald helt normalt. Ikke mange appater (hvis nogen?) er helt tyste hvis man lægger øret til diskanten...

Mvh.

Niels

Hovedparten af de forstærkere jeg har lagt øre til suser svagt i højttalerne. Mit "problem" er bare, at den susen som man normalt kun kan høre ved at stikke ørebøffen helt ind højttaleren kan jeg høre fra min lytteposition ca. 3-4 meter fra højttalerne. Det er en form for White Noise der suser uafhængigt af volume indstillingen.

Happy

Thomas O.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Sendt: 19 November 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jeg havde engang en Thule IA150B som susede en del, efterhånden blev det til hylen. Det var lytterne der var gået. De blev skiftet og derefter gik det fint.

Måske kan det være sådan noget?

Hilsen

Thomas

Til top Vis Thomas O.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas O.

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Thomas O. skrev:

Jeg havde engang en Thule IA150B som susede en del, efterhånden blev det til hylen. Det var lytterne der var gået. De blev skiftet og derefter gik det fint.

Måske kan det være sådan noget?

Hilsen

Thomas

Jeg er ved at undersøge hvor i kæden det går galt.

Oprindeligt købte jeg sættet Primare PRE30 og A30.2 effektforstærker og det har kørt upåklageligt hele tiden. For nogle måneder siden solgte jeg min A30.2 (sort) og købte 2 nye i Titanium. Det var her suset begyndte at opstå.

Når A30.2 er tændt, men uden forbindelse til PRE30, er der maginalt sus i højttalerne. Det er kun via PRE30 at jeg kan høre suset. Jeg har dog lige lånt en gammel Audiolab 8000 PRE med en hel del år på bagen. Den har dog så mange andre unoder, at det kan være svært at bedømme om det
er PRE eller Effekt der er problemet.

Har sendt en mail til den danske importør og de har været positive og informeret mig om, at jeg er velkommen  til at sende anlægget til dem, så det kan blive sendt over til Primare.

Det kunne være sjovt at høre fra andre med Primare kombinationen (nye udgaver A30.2) om de oplever samme sus via deres anlæg.

Happy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes