Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 08:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Det digitale mareridt ødelægger sanserne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 November 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

@Nilau

Det er ikke admins opgave at 'passe på os' ved at kigge IP-adresser hele tiden.
Han har virkelig bedre ting at foretage sig.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 November 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Jeg forstår ikke helt denne falden-på-halen over F.Christians indlæg. Er I medlem af den samme kult, eller hvad sker der? Det er da bare en gang religiøst pladder, der intet har med digitallyd at gøre.

næ jeg er kun medlem af den danske folkekirke kult... ( men der har man jo også tvunget medlemsskab hvis man ikke husker at melde sig ud)

F.Christians skrev:
Det er mit håb, at mit indlæg tages som et modspil til Anti-alting´s absurde teser

Jeg syntes at det er dejligt at se et indlæg der på en gang er letlæseligt og samtidigt har relativt "tungt" indhold! at det samtidig kommer med et kontant budskab gør jo bare læseglæden større.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

musicus skrev:
Nå men det lader til at tråden tager mystiske drejninger.....og er indimellem uforståelig....????

Der kan være visse indforståetheder, idet trådens tidligere 44 sider, omhandlede emner der ikke blev klarklagt, og forsøges klarlagt her.

Men hvordan den menneskelige hjerne skulle tage skade af digitallyd kan jeg heller ikke forstå.
Her er du nok ikke ene om at være forundret.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Skal venligst anmode om at man undlader at poste svar i tråde, hvori man ikke kan biddrage med konstruktive indlæg.

Lad de, som finder emnet interresant, debattere i fred!

På forhånd tak, og god debat!

Dette er sakset fra side 6 - så vi tager den lige én gang til, for Arveprins Knud.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 November 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Anti-alting; at du ikke får det samme ud af ordet "topik" som jeg, tager jeg med ophøjet sindsro!

Hvad hr og fru Danmark mener om neurologi og psyko-analyse (jeg kalder det Freud-analyse!), det tager jeg også med ophøjet sindsro!

Jeg har i al stilfærdighed studeret esoterisk åndsvidenskab i mere end 25 år og sammenholdt det med pseudo- og verdslig videnskab, og det er slående hvordan den verdslige videnskab hen af vejen finder frem til præcist det, som pseudo-videnskaben hele tiden har hævdet og at det står sort på hvidt (næsten) i de esoteriske lærebøger. Eksempelvis Rig Veda og belæringer af budistisk, sufistisk og taoistisk art. Jeg er ikke idio(t)-logisk, men der findes altså en del guldkorn i bøgerne, tro mig!

Derfor griner jeg af Freud (tosse) og psyko-analysen som helhed! Freuds teser omkring ego´et er navlepilleri, spekulationer og rent gætværk!

Videnskaben er stort set kun virknings-orienteret og forsøg på årsagsangivelse kan de ikke bidrage med, sådan!

Alting, mennesker, dyr, planter, jorden, solen, ja selv universet består af dissipative, vekselvirkende strukturer under stadig foranderlighed. Et menneske udskifter alle sine atomer, molekyler og DNA-strenge fuldstændigt i løbet af 5-7 år (til andre af præcis samme slags); det ved lægevidenskaben også i dag! 

Alt i dette univers vekselvirker med hinanden; atomart og molekylært bytter mennesker "byggesten" når de trækker vejret, dufter til hinanden og DNA byttes når vi får hinandens vira; det ved lægevidenskaben også en del om!

Bare for at sige, at alt ting hænger uløseligt sammen i meget lange årsagskæder, som videnskaben og vi andre slet ikke kan overskue. Men typisk for videnskaben er, at de laver et forsøg, finder en mulig årsag og straks gør det til den eneste skinbarlige sandhed, suk! 

Verden er langt mere kompliceret, heldigvis!

Noget som Freud og du, Anti-alting, ikke har fattet er, at det menneskelige sind kan leves på 6/7 planer, hvor den verdslige videnskab "kun" har opdaget de 4 og yderligere har inddelt dem i undergrupper; det er der ingen grund til!

De 6/7 bevidsthedsplaner er:

1: Planternes plan, instinktet, 0-7 år

2: Dyrenes plan, begæret, 7-14 år

3: Laveste menneskelige plan, følelserne, empati, 14-21 år

4: Højeste menneskelige plan, den matematiske/logiske intelligens, 21-28 år

5: Laveste åndelige plan, åndelig perception/oplevelse, 28-35 år

6: Højeste åndelige plan, åndelig udøvelse, 35-42 år

7: Den endelige erkendelses plan, de 6 foregående planer samlet til eet hele!

Endvidere følger det, at de 6 laveste planer er lige vigtige (lige u-vigtige) og at det 7. plan er lige så vigtigt som de 6 foregående tilsammen!

Her skal det lige indskydes, at mentalt handicapede og rockere lever deres liv på 1. og 2. plan. De fleste kvinder står af på det 3. plan og os mænd, ja vi står som flest af på det 4. plan!

Al viden om højere planer negliseres og da især af videnskabsfolk, som jo typisk har hele deres verdensbillede solidt forankret på netop det 4. plan, endnu engang suk!

Følgelig, hr Anti-alting, er det IKKE specielt vigtigt, hvorledes en oplevelse i de tidlige leveår lægges ind på "harddisken", end hvorledes en oplevelse lægges ind på "harddisken" senere hen i livet. Det er lige vigtigt, så spar mig for Freud´s teser om det tidlige sind; han aner intet om det!

Det er noget sludder at sindet skulle være u-opretteligt, færdig!

Hvis man arbejder med sit sind igennem hele livet, vil man henad vejen komme til en større forståelse for, hvorfor man tænker og føler som man gør og man kan ALTID lave det om. NLP er en af vejene, såmænd!

Meta-fysik: (Hvis det kan diskuteres) I det tidlige barnesind ligger der også en masse gammel information fra tidligere liv (avs), meget af det bliver slettet henad vejen, men en del bliver liggende på "harddisken" og kan senere kaldes frem ved eksempelvis regression!

(Alfabetisk) hr von Auspuff, G&S og Kanske (og mange andre) er udemærkede eksempler på at livet ikke stopper ved det 4. plan, man kan nå højere! Hurra for rigtige mennesker!

Det var så min esoteriske udlægning af topik; jeg er ikke sandheden, men helt ved siden af er det heller ikke!

Iøvrigt virker bevidstheden som en reduktionsventil; vi ville blive sindsyge (syge i sindet), hvis vi skulle bearbejde alle indkomne stimuli/perceptioner/oplevelser. Meget bliver ignoreret og siet fra!

Skulle man have fået interesse for de dissipative strukturer og menneskelig sundhed som et hele, så kan jeg anbefale en bog af den amerikanske læge Larry Dossey: Lægevidenskabens krise, universet og menneskets sundhed, det banebrydende paradigma fra Borgens forlag. Den går til en ti-krone i Bilka´s og Føtex´s rodebunke af paper-backs, prøv det! Måske den burde være blandt de obligatoriske bøger i dr. Cliftons, nu iført kødsnedker-udstyr, lægestudie, måske!  

Det er mit håb, at mit indlæg tages som et modspil til Anti-alting´s absurde teser og IKKE som et personligt angreb på nogen, Freud undtaget!

Rigtig god dag til alle!

Det er altid trist at kunne betragte en hjernevaskning på skrift i fuldt flor, særligt når hjernevaskningen helt tydelig består i de for de hjernevaskede så typiske endegyldig trin for trin beskrevne måder at tilgå livet på.

Således er det helt unødvendigt at kommentere dette. Dette er religion og religiøs hjernevaskning, lige netop hvad Freud med sin fremragende videnskab fik skovlen under. Selv om det er længe siden Freud var til, kan man undres over at der stadig er noget, der lader sig hjernevaske og mister sin realsans og selvreflektion.

F christians har blot lappet sin egen religion af, der savner enhvert videnskabelig tilgang.Sammenholdt med at jeg ike debatterer på dette plan, da vi taler lyd..forbliver jeg munter over et sådant indlæg, som jeg ikke tager alvorligt

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

[SNIP]

[SNIP]

De fleste kvinder står af på det 3. plan og os mænd, ja vi står som flest af på det 4. plan!

[SNIP]

...Øh - mener du virkelig det ?

Det er bestemt modigt at sige den slags i et offentligt forum.
Hvis du har en kone, tør du så printe den udtalelse ud, og vise hende den ?

Og, ja... har du en kone, og er hun enig med dig ?

EDIT: Hvis du mener en vis overlegenhed i forhold til kvindekønnet, bedes du venligst vise at du er hurtigere end denne pige.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 November 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Svend P skrev:
Jeg forstår ikke helt denne falden-på-halen over F.Christians indlæg. Er I medlem af den samme kult, eller hvad sker der? Det er da bare en gang religiøst pladder, der intet har med digitallyd at gøre.

næ jeg er kun medlem af den danske folkekirke kult... ( men der har man jo også tvunget medlemsskab hvis man ikke husker at melde sig ud)

F.Christians skrev:
Det er mit håb, at mit indlæg tages som et modspil til Anti-alting´s absurde teser

Jeg syntes at det er dejligt at se et indlæg der på en gang er letlæseligt og samtidigt har relativt "tungt" indhold! at det samtidig kommer med et kontant budskab gør jo bare læseglæden større.

jeg vil lige påpege at min begejstring ikke går på indholdet, men på fremlæggelsen!

bare lige hvis tidligere indlæg skulle fremstå tvetydige.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

F.Christians skrev:

[SNIP]

[SNIP]

De fleste kvinder står af på det 3. plan og os mænd, ja vi står som flest af på det 4. plan!

[SNIP]

...Øh - mener du virkelig det ?

Det er bestemt modigt at sige den slags i et offentligt forum.
Hvis du har en kone, tør du så printe den udtalelse ud, og vise hende den ?

Og, ja... har du en kone, og er hun enig med dig ?

Nej..han tror!

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 18 November 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

FØRSTE AFSNIT :

PROLOG

en introduktion i sanseapparates udvikling på baggrund af en neuropsykologisk(jf Luria)-neurokritisistisk[jf.Richard Avenarius)topik, der søges belyst udfra ætiologisk tilgang med en specifik beskrivelse af digitallydens mulige somatiseringsproces i synapsestrukturenes matrixliggørelse indenfor de første 20 leveår.

------------------------------------------------------------ --------------------

de introducerende betragtninger hvad angår topik vil for overskuelighedens og forståelighedens skyld tage sit afsæt i en beskrivelse af den ætiologi, der kendes fra psykoanalytisk videnskab, hvor det oprindelige spæde barn gennemgår en revolutionerende udvikling over tid, der tillige er kendetegnet ved bestemte faser, hvor barnets bevidsthed el. rettere særlige fokuseringspunkt er kendetegnet ved en bestemt modtagelighed på et givent tidspunkt.Eksempelvis gennemløber barnet fra omkring dets ½ leveår sin narcissistiske udvikling, der,om det går godt, udmønter sig i en konstruktiv overjeg'sdannelse og om det går skidt medfører de velkendte narcissistiske forstyrrelser, hvoraf et eksempel herpå er *borderlinepersonligheden*.

På samme vis gennemgår hver enkelt sans en udvikling over tid, der ud fra et ætiologisk synspunkt gennemgår en udvikling, der,omend ganske vist på celleniveau, ændrer hele den grundstruktur i synapseforgreningerne såvel kvalitativt som kvantitativt, der nødvendiggøres af den i det enkelte subjekts *normale* udvikling for at, via inddragelsen af stadigt mere komplekse synapseforgreningers output, der baseres på nærmest *kompensatorisk-ubevidst*hjernelogik, at blive i stand til primært genkendelse af ydre stimuli med en successivt automatiseret perceptiv tilgang til lignende stimulityper.

Dette her bliver hurtigt..(kan jeg se!!) ganske kompleks og jeg skal skynde mig at sige, at jeg straks, det bliver muligt, vil inddrage CD mediets rolle her!!

--<det må være nok for idag. Ha det godt derude,

Jeg kunne ikke være mere enig
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
I det tidlige barnesind ligger der også en masse gammel information fra tidligere liv (avs), meget af det bliver slettet henad vejen, men en del bliver liggende på "harddisken" og kan senere kaldes frem ved eksempelvis regression!

Ville det være 'åhhh så nivau 4 agtigt' at bede om dokumentation

Sorry, kunne ikke dy mig - jeg er smuttet igen

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

F.Christians skrev:
I det tidlige barnesind ligger der også en masse gammel information fra tidligere liv (avs), meget af det bliver slettet henad vejen, men en del bliver liggende på "harddisken" og kan senere kaldes frem ved eksempelvis regression!

Ville det være 'åhhh så nivau 4 agtigt' at bede om dokumentation

Sorry, kunne ikke dy mig - jeg er smuttet igen

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Sendt: 18 November 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Halløj!

Jeg synes du skriver mange spændende ting, omend de er en smule provokerende. Med ovenstående in mente må det jo betyde at mennesket ikke besidder empati før man er 14 år eller hvordan skal jeg forstå det ? Det virker ihvertfald ikke helt rigtigt. Vi er naturligvis enige om at mænd i højere grad er logisk-minded end kvinder, men på den anden side er kvinder måske mere empatiske end mænd !?

Men thumbs up for et indlæg med reelt indhold.

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Martyr skrev:
F.Christians skrev:

Halløj!

Jeg synes du skriver mange spændende ting, omend de er en smule provokerende. Med ovenstående in mente må det jo betyde at mennesket ikke besidder empati før man er 14 år eller hvordan skal jeg forstå det ? Det virker ihvertfald ikke helt rigtigt. Vi er naturligvis enige om at mænd i højere grad er logisk-minded end kvinder, men på den anden side er kvinder måske mere empatiske end mænd !?

Tjae, når kvinder siger 'det må du hellere gøre - det er du jo så god til', og manden så gør det, hvem er så intelligent ?

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Martyr skrev:
F.Christians skrev:

Halløj!

Det er ikke min intention at vi skal diskuttere mere el. mindre hjernevaskede tankeindhold. Lad os nu holde os til lyd.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

@Analogical

Af de nyere vinyludgivelser, kunne jeg godt tænke mig at høre et par eksempler på hvilke er gode ?

Om det er orkesterudgivelser eller kammermusik, er i den forbindelse ligegyldigt.
Hvis du kan nævne et par gode albums, til udvælgelse af pickup og pladespiller, vil det hjælpe mange nye inden for vinyl, samt måske give inspiration til andre.

Disse udgivelser skal danne grundlag for den reference vi bruger, når vi taler om lyd.
Så kan vi henvise til noget konkret, og dermed diskutere noget som flere kan forholde sig til.

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Nu er det ikke min intention at diskutere dine endnu ikke-dokumenterede teser, hvorfor du skal være velkommen til at se bort fra mine poster. I modsætning til mange andre andre, har lokoføren måske noget at have sine postulater i, måske ikke.  Men han skal da have chancen.

Personligt har jeg skrevet en kandidatafhandling bl.a. om hvordan mennesket reagere på stimulus, så jeg mener at have lidt at have min viden i. Dette skal ikke være nogen selv-promovering, men det er lettere at tage folk seriøst, når man kender deres forkundskaber imo.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Martyr skrev:

Nu er det ikke min intention at diskutere dine endnu ikke-dokumenterede teser, hvorfor du skal være velkommen til at se bort fra mine poster. I modsætning til mange andre andre, har lokoføren måske noget at have sine postulater i, måske ikke.  Men han skal da have chancen.

Personligt har jeg skrevet en kandidatafhandling bl.a. om hvordan mennesket reagere på stimulus, så jeg mener at have lidt at have min viden i. Dette skal ikke være nogen selv-promovering, men det er lettere at tage folk seriøst, når man kender deres forkundskaber imo.

Jeg bør måske nævne, at jeg har en del proffessionel kendskab til hypnose, og NLP.
Det er et meget vigtigt emne i den menneskelige udvikling, som bl.a. sportsfolk, og andre der vil udnytte den mentale kapacitet til det yderste bruger. Reklamefolk misbruger det, og kalder det 'Branding'.

At jeg absolut er fortaler for diverse placebo i hifi, er fordi jeg ved at det virker (bare det er billigt).
Når jeg selv bruger A/B-test, og blindtest i mine valg, er det også for netop at kunne udvælge de billigste produkter, hvis de er bedst.

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 18 November 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Come on!!

Jeg er ikke dimitteret som sproglig student, og vil heller ikke foregive at have særligt forstand på sprog, men jeg har her nedenfor har jeg gjort mig nogle observationer omkring denne tråd.

Analogical bevæger sig tilsyneladende frit på flere sproglige niveauer. Det første niveau, det almindelige kommunikative niveau, eksemplificeres på side 1. Her kommunikeres noget reelt, og sproget virker tilforladeligt. Endvidere anvendes anførelsestegn omkring lidt luftigere ord, for at vise en afstandstagen eller ironisk tilgang til eks. ”[de] forstyrrelsesagtige aspekter”. Helt nede på jorden, hvilket fører til den konklusion, at Analogical altså kan formulere sig ganske menneskeligt, om man vil.

På det næste niveau, fristes man til at anvende ord og formuleringer, som er mindre alment tilgængelige. Som eksempel ses på side 2 følgende formulering:

” Jeg vil dog fastholde, at vi i denne tråd må turen igennem initialt igen omkring synapseforholdene, der, som det er de fleste læsere af denne tråd bekendt, påvirkes inden det 20. leveår.”

Sætningen er forståelig, men underligt postulerende, ”som det er de fleste læsere af denne tråd bekendt, påvirkes inden det 20. leveår”, hvilket får formuleringen til at virke belærende og opstyltet.

På tredje og sidste niveau bliver sætninger lange og konstruerede. Antallet af faglige eller ren og skær fremmedord, er stort, og det er svært at forstå sætningerne. Enkelte syntaksfejl har sneget sig ind, men formuleringerne er i og for sig ikke forkerte, så længe de må antages at give udtryk for en holdning eller mening. I ”Prolog” bliver tingene lidt for Also sprach Zarathustra. Ein Buch für Alle und Keinen“-agtigt.

Da sætningerne på tredje niveau er svært konstruerede, må man antage, at ganske lidt er overladt til tilfældigheden. Således må mærkningen af ordet ”*borderlinepersonligheden*”, være bevidst.

Borderlinepersonligheden er en fri oversættelse af det amerikanske ”Borderline personality disorder”, som godt nok i Europa almindeligvis benævnes Emotionally Unstable Personality Disorder (EUPD). Kort sagt er personer med EUPD karakteriseret ved at opdele verden i sort/hvid, humørsvingninger og ved at have svært ved at virke på en måde som af samfundet bliver accepteret som normal. Heri genkendes visse karaktertræk fra Analogical, og jeg tror det er en del af forklaringen fænomenet Analogical.

Forklaringen omkring EUPD er frit taget fra wikipedia.org, hvori der endvidere er anført, at patienter med EUPD i vid udstrækning har brug for omfattende mental behandling, hvorfor de må siges at være udenfor pædagogisk rækkevidde for ”almindelige mennesker”, dvs. os.

Endvidere finder jeg titlen, ”Det digitale mareridt…”, interessant. Det digitale system er ifølge politikens nudansk ordbog ”et system der har to grundtal”, 0 og 1 eller rigtig og forkert. Med det i mente, kan titlen oversættes til ”Det sort/hvide mareridt…”, hvilket det er. Igen kommer Politikens ordbog til hjælp, idet sort/hvid må forstås som en idiosynkrasi: ”en stærk ofte ubegrundet modvilje mod noget”, i dette tilfælde digital musikformidling.

Det er muligt at jeg overfortolker, men helt ærligt tror jeg at ”Det digitale mareridt ødelægger sanserne” hører under kategorien drengestreger, eller practical joke, som egentligt er ganske intelligent udført, om end resultatet er lidt skræmmende . Til det har jeg kun én ting at sige: Come on!! Find nogle jævnaldrende piger – det er da meget sjovere!.

MVH Morten

PS med hensyn til mit forrige indlæg, så kunne jeg ikke lade være.
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 November 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Lidt "åndelig føde" kan vel ikke skade

Jeg ser det vel egentlig meget enkelt - nogen siger viden er magt og stammer vel nok mest fra teologien og tidligere feudale tider - og vel også matrialismen og totalitære "åndeløse" systemer hvor "anden" viden ofte mødes med AGRESSIVITET ja endog krig - for budisten er viden vejen til forståelse - NIRVANA - hvilket vi med vores vestlige RATIONELLE tankegang har meget svært ved at forstå - buddisten har lært at "sådan er det bare".

I dette FORUM kan der næppe undgås en del "sludder" - sådan er det når vi som mennesker risikerer noget og stikker "næsen frem" - det perfekte er kedeligt - og sådan forholder det sig også med LYD - ja, vel i livet generelt - vejen til at lykkes er både at fejle og have succes.

Det jeg ser i et FORUM er muligheden for lige som hønen der "plukker" sine frø - at indsamle viden, gode link og evt. råd - men det kræver altså at nogen tør/gider at deltage med noget "konstruktivt" - og risikere at  fejle. 

HiFi4all består så vidt jeg kan se af et meget stort antal "unge" som bare vil have det sjovt sammen og hjælpe hinanden uden "pædagogens" indblanding. Men hvis der skal ske nogen udvikling kræver det nok lidt mere - og det vil andre måske ikke.

Jeg vil lige til slut bemærke at i udenlandske FORUM(FORA?) oplever man meget sjældent denne persononfixerede ophidsede debat - men det er måske fordi her er for meget "fnidderfnadder" og måske nutidens mangel på diciplin er begyndt at vise sig - men indimellem er det da også sjovt - ikke at være så seriøs.

Undskylder hvis jeg har været lidt grov.         & nbsp;       mvh

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
[QUOTE=Martyr]

Når jeg selv bruger A/B-test, og blindtest i mine valg, er det også for netop at kunne udvælge de billigste produkter, hvis de er bedst.

Som reklamemand...

Det at du vælger de billigste produkter, når lyden vel og mærke er bedst, kan begrundes i det købsperspektiv du handler efter. For dig er det måske "mest value for pengene" der er vigtigst, hvorimod andre føler en sikkerhed ved at købe et bestemt mærke, eks. SONY "for dem kender jeg jo..". Pointen er at der ikke er noget der er rigtigt eller forkert. Det kan naturligvis godt være at det grej du køber rent objektivt har en bedre lyd end noget dyrere grej, hvilket jo bl.a. er der din værdi ligger. Andre vil opnå en værdi (ikke lydmæssig) i at have nået dyrt grej, uden at det rent lydmæssigt måske er på højde med dit value-køb.

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes