Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Det digitale mareridt ødelægger sanserne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 November 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Den efterspurgte dokumentation er vist ved at være relevant for at kunne godtage grundlaget for hele hypotesen.

Vi ved alle at videnskabelig forsøg ofte manipuleres for at få det ønskede resultat

Dokumentation er vel oplysning om bl.a. anvendt elektronik osv.

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 November 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
Analogical skrev:
Knud98 skrev:
Analogical skrev:
Nilau skrev:
Knud98 skrev:

Analogical skrev:
Men der kommer ikke mere idag fra min hånd.Jeg vil holde fri nu. Men imorgen kommer der endnu en revolutionerende beskrivelse...så igen kan I sove trygt i forventning om, at I er på vej til endnu en fantastisk dag

Ovennævnte er skrevet 19.36 dags dato

Ja, knud98 - jeg tror ikke Antisilver/Analogical kender klokken. Og han har da helt klart glemt at tage sin medicin de seneste dage. Ingen tvivl om det.

N.

Da du åbenbart ikke fatter at jeg ikke vil finde mig i den slags absurde og hånlige bemærkninger, vil jeg bede dig om at undlade at skrive i denne tråd. Gør du det alligevel vil jeg kontakte admin for at få stoppet disse uhyrligheder møntet på min person

Inden du går til i din egen selvretfærdighed, skal jeg for god ordens skyld lige minde dig om, at du ikke har været for fin til at kalde folk for hjernevaskede, beskyldt folk for at lappe sin egen religion af - gør endelig admin klar over dette samtidig med, at du indrapporterer den kære Hr. Nilau.

Og når vi nu er ved det, så er din måde at argumentere på så infantil, at det skriger til himlen. Alt hvad der ikke falder din vej affærdiges som værende forkert. Du spørges om dokumentation, men der kommer ingen. Du foretager dig ikke andet end at gøre et pinagtigt forsøg på at manipulere dig ud af din egen virkelighed - og den eneste, der tilsyneladende ikke forstår det, er dig selv.

Du er ude på det totale overdrev - uanset hvor komisk/tragikomisk det er at lægge øjne til.

Ser du.Du er velkommen til at have en holdning til min argumentation.Du må kalde den for hjernevasket.Du skal blot respektere at direkte personlige angreb a la "at have glemt at tage sin medicin" er komplet uakceptable ..længere er den ikke. Der er forskel på angreb på holdningen og personen

Du er forudsigelig Jeg kan leve med den dom, blot jeg har ret og det har jeg

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 18 November 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

musicus skrev:

Den efterspurgte dokumentation er vist ved at være relevant for at kunne godtage grundlaget for hele hypotesen.

Vi ved alle at videnskabelig forsøg ofte manipuleres for at få det ønskede resultat

Du vil blot modtage den sædvanlige svar om, at der er flere mirakler på vej indtil den epogørende forløsning, hvorfor dokumentation ikke er nødvendigt på nuværende tidspunkt - eller også vil der komme en grundig beskrivelse af et nyt forsøg indeholdende to rotter som stikker af hver gang de udsættes for Bodil Kjær afspillet på en bedaget CD afspiller

Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

musicus skrev:

Dokumentationen er på vej...rolig. Men mit anlæg får I ingen informationer om udover at en af mine 3 pladespillere er en Goldmund. Vurderet på hundenes haler..ser det ud til at den har en høj stjerne hos dem

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland

STOP!!!

Admin har allerede manet til ro en gang, og nu er det sidste gang - drop alt personfnidderet. Tråden er ikke et kapløb om at poste flest mulige indlæg på kortest tid indeholdende fnidder og mudderkast!

Det er iorden at spørge med den skeptiske tone, men ikke alle indlæggene drejer sig udelukkende om at være skeptisk - personlig er vist det rette ord, så slap lige lidt af....

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Knud98 skrev:
Analogical skrev:
Knud98 skrev:
Analogical skrev:
Nilau skrev:
Knud98 skrev:

Analogical skrev:
Men der kommer ikke mere idag fra min hånd.Jeg vil holde fri nu. Men imorgen kommer der endnu en revolutionerende beskrivelse...så igen kan I sove trygt i forventning om, at I er på vej til endnu en fantastisk dag

Ja, knud98 - jeg tror ikke Antisilver/Analogical kender klokken. Og han har da helt klart glemt at tage sin medicin de seneste dage. Ingen tvivl om det.

N.

Da du åbenbart ikke fatter at jeg ikke vil finde mig i den slags absurde og hånlige bemærkninger, vil jeg bede dig om at undlade at skrive i denne tråd. Gør du det alligevel vil jeg kontakte admin for at få stoppet disse uhyrligheder møntet på min person

Inden du går til i din egen selvretfærdighed, skal jeg for god ordens skyld lige minde dig om, at du ikke har været for fin til at kalde folk for hjernevaskede, beskyldt folk for at lappe sin egen religion af - gør endelig admin klar over dette samtidig med, at du indrapporterer den kære Hr. Nilau.

Og når vi nu er ved det, så er din måde at argumentere på så infantil, at det skriger til himlen. Alt hvad der ikke falder din vej affærdiges som værende forkert. Du spørges om dokumentation, men der kommer ingen. Du foretager dig ikke andet end at gøre et pinagtigt forsøg på at manipulere dig ud af din egen virkelighed - og den eneste, der tilsyneladende ikke forstår det, er dig selv.

Du er ude på det totale overdrev - uanset hvor komisk/tragikomisk det er at lægge øjne til.

Ser du.Du er velkommen til at have en holdning til min argumentation.Du må kalde den for hjernevasket.Du skal blot respektere at direkte personlige angreb a la "at have glemt at tage sin medicin" er komplet uakceptable ..længere er den ikke. Der er forskel på angreb på holdningen og personen

Du er forudsigelig Jeg kan leve med den dom, blot jeg har ret og det har jeg

Gentag endelig den mantra omkring det at have ret for dig selv i en uendelighed. Det ender med, at du selv tror på det en dag.

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
musicus skrev:

Dokumentationen er på vej...rolig. Men mit anlæg får I ingen informationer om udover at en af mine 3 pladespillere er en Goldmund. Vurderet på hundenes haler..ser det ud til at den har en høj stjerne hos dem

I rest my case

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
Analogical skrev:
Nilau skrev:
Knud98 skrev:

Analogical skrev:

N.

Keep up the good work, Knud98!

Men lad os se hvor længe denne tråd kommer til at køre. Jeg troede i min naïvitet at det 'trolleri' vi er vidne til i denne tråd ville blive standset af de som har 'magt' til det.  Tænk hvis dette var et forum der handlede om bøger... Ville man så tillade at en forfatterspire tæppebombede forum'et med nye afsnit og uddrag af hans/hendes bog hvert andet minut? Selv ikke hvis de øvrige forumdeltagere tryglede om mere...mere!

Hele tiden bliver der udsendt 'bulletiner' der forkynder, at lidt senere kommer der (mere!) revolutionerende nyt. Nye chokerende, 'videnskabelige' afsløringer i næste afsnit!  

Selv ikke en 'seerstorm' kan standse disse udgydelser. The show must go on. Fra begyndelsen til enden! Og mon ikke den er nær?

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 November 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

@Analogical

Disse hundeforsøg er alle udført på dit anlæg ?

Kunne man få at vide hvilken CD-afspiller der er brugt i forsøget ?
Jeg har selv lyttet til en Philips CD-100 i tidernes morgen, og den kunne nok forhindre guppyerne i akvariet i at yngle.

Jeg mener at det er væsentligt at vide hvilken CD-afspiller der er tale om, og for så vidt også hvilke hunderacer.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Analogical

Jeg har selv lyttet til en Philips CD-100 i tidernes morgen, og den kunne nok forhindre guppyerne i akvariet i at yngle.

Jeg mener at det er væsentligt at vide hvilken CD-afspiller der er tale om, og for så vidt også hvilke hunderacer.

Samtlige forsøg er gentaget på 3 forskellige anlæg i 3 forskellige omgivelser for at udelukke tilfældigheder!!!!

Hvad angår Cd maskiner har der været 5 forskellige involveret: 2 stk Accuphase: 1 integreret og 1 delt, 1 stk Wadia cd spille, 1 stk Mark levinson og min egen!!

Håber det er svar nok

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

@Knud98 og Nilau

De klager der har været fra jer, om at tråden fortsætter i en uendelighed, svarer lidt til at klage over at nogen har t**set i jeres bukser.

Der har stort set kun været jer to herinde i den sidste tid ?

napsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 18 November 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Spencer skrev:

@Analogical

Samtlige forsøg er gentaget på 3 forskellige anlæg i 3 forskellige omgivelser for at udelukke tilfældigheder!!!!

Hvad angår Cd maskiner har der været 5 forskellige involveret: 2 stk Accuphase: 1 integreret og 1 delt, 1 stk Wadia cd spille, 1 stk Mark levinson og min egen!!

Håber det er svar nok

Og hvordan er træningen og efterfølgende tests af hundene foretaget? Ikke at det er blevet meget mere relevant siden sidst, men lidt videnskabelighed til forandring ville da være rart, relevant eller ej. :)

Til top Vis napsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af napsi

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Håber det er svar nok

Jo, det svarer på hvem der har udført selve forsøget, og det var egentlig det jeg manglede at få svar på.

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Knud98 og Nilau

De klager der har været fra jer, om at tråden fortsætter i en uendelighed, svarer lidt til at klage over at nogen har t**set i jeres bukser.

Der har stort set kun været jer to herinde i den sidste tid ?

Kan ikke mindes at have talt om trådens uendelige længde på noget tidspunkt - men korriger mig endelig

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Spencer.

Kunne egentlig godt tænke mig at høre din dom ift cd vs lp..råt for usødet

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 November 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
   Jeg vil gerne vide, om kvantiseret lyd, som er sendt gennem æteren og ud gennem radioen inde i kostalden, nedsætter mælkeydelsen på køer.Det er nationaløkonomien der er på spil kære venner.Kan man forestille sig, at man kan fremavle en kvantiseringsforberedt ko, som kan klare enhver opløsning og samplerate?Kan det være forbundet med sundhedsfare, at spise hakket ko, som har stået på stald i selskab med en kvantiseret Beethoven?Hvad med mælken for den sags skyld? kan man drikke den?Måske hele besætningen bør slås ned.

Båt i nationaløkonomien!

Jowforpokker, det kan man da sagtens forestille sig. Bare tænk på de sjusglade skotter og et fåret væsen ved navn Dolly. Sikke nogle ywere, den må ha' haft, hwa'ba'!?!

Det værste bliver nu nok at implementere "resampling - lige ud af bægeret" for de kommende yoghurtprodukter. Tænk nu, hvis det går galt - det kan jo ende i en ren Olestra!!!

Men jo, kogalskab har da en årsag, det er jeg dagligt vidne til herhjemme. Jvf. Freud bør de slås ned.

Og Ludwig - han skal sq ikke kvantiseres, har hans musik ikke støjrester nok i forvejen?

Med helt uskyldig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 19 November 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Analogical skrev:

At der findes en del mænd, der ikke bryder sig om Freud og udfra dette forsøger at så tvivl om hans videnskabelighed er ikke godt nok. Ingen læge vil betvivle dette.

Du kender åbenbart ikke mange læger.

Enig

Desuden er det højst humoristisk, at læse disse mærkværdige skriverier der nævner "Freud", "psykoanalyse" og "videnskab" i samme sætning. Det ville give mere mening hvis der stod "pseudo" foran videnskab i denne sammenhæng.

For at være ærlig, er det eneste jeg endnu har set fra denne person en masse forvrøvlet sludder, der næsten er så fjernt fra videnskab som man kan komme. Hvad manden istedet skulle koncentrere sig om, er at argumentere for hvilken kvantificerbar forskel der skulle være på en lyd der har digital oprindelse og en lyd med analog oprindelse.

Men det er jo nok desværre for håndgribeligt og rationelt for en person der øjensynlig er så forelsket i den metafysiske verden. Det er jo også så meget nemmere at dupere lægfolk ud i hjernens mysterier med en masse fancy udtryk slynget sammen i en veritabel ordsalat.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 19 November 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kan lige en gang mere, inden jeg cykler hjemad!

Ronin og jer andre; jeg er ikke særligt nærtagende og kan sagtens tåle at andre mennesker kalder mig (f.eks) en religiøst hjernevasket tosse, det er helt OK!

Anti(christ); hjernevask/ensretning; det er når man frivilligt eller ufrivilligt godtager et dogme/fakultet (bemærk eet) og ikke vover eller har interesse for at undersøge dogmet/fakultetet af andre kanaler! Om ensretningen er af religiøs eller af videnskabelig art er vist ligemeget! (Fik du den?)

Læser du længere nede i mit indlæg, vil du også kunne se, at jeg på ingen måde gør Rig Veda til en facitliste, så dit angreb preller af på mig, desværre!

De af mig fremsatte teser er ikke een bogs dogme, men derimod "gaflet" fra åndelige overleveringer af mange af klodens "religioner", asa-tro, budisme, hinduisme, islam (sufisme), jødedom, kristendom, ja sågar Hopi-folkets overleveringer.

Min bogsamling består da heller ikke kun af esoterisk viden, mindst 50% af mine bøger omhandler ganske almindelige eksoterisk viden. De af mig foreslåede bøger (også i andre tråde) er alle af eksoterisk art og burde være lige at gå til! 

Så er der nok mange som tænker: Ja, så er det 10hver10fald ikke baseret på eet enkelt fakultet. Men ro på; når man sammenstiller overleveringerne, så minder de i uhyggelig grad om hinanden.

Deraf stammer min overbevisning om tingenes tilstand og væsen og igen: Jeg har IKKE patent på sandheden!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 November 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Spencer.

Kunne egentlig godt tænke mig at høre din dom ift cd vs lp..råt for usødet

Tjae, det er noget blandede erfaringer jeg har med vinylmediet, idet jeg har samlet på maxisingler i nogen tid.

Disse maxisingler kører stort set alle 45rpm, og har desuden en spilletid der er væsentlig kortere, og større rilleudsving.

På mange af dem kan du faktisk se at disse indspilninger er væsentlig mere dynamiske, end deres 33rpm sidestykker fra LP'en når maxisinglen holdes op imod en lyskilde.

Jeg har altid favoriseret maxisingler over LP, grundet det spark der er i bunden, og fornemmelse af endeløs dynamik, (der naturligvis er et fupnummer i forhold til lyden af ægte trommer).

Med 33rpm LP'er oplever jeg tit, at diskanten forvrænger på S-lyde i de inderste skæringer.
Dette kan være sjusk fra producentens side, men også et udtryk for at matricen som LP'en presses fra, er ved at være slidt op.

Derfor holdt jeg mig til de omtalte maxisingler i sin tid, men også fordi jeg gerne ville have de alternative udgaver af musikken i 12" mix.

Jeg oplever stadig det omtalte problem med dårlig lyd i de inderste skæringer på LP temmelig tit, når jeg får fat i nye og brugte LP'er.

Derfor er min primære kilde CD, hvor jeg har en rigtig god dansk håndbygget DAC til at servicere mit anlæg. Den får det ud af de 16 bit, som jeg troede kun kunne komme fra 20 bit eller mere.

Jeg er som sådan ikke farvet af egentlige preferencer ud fra hvad der lyder bedst, men hvilke indspilninger der er bedst.

Herefter skaffer jeg dem gerne på maxi i vinyl, og CD til det fulde album.

Jeg er kort og godt træt af forvrængede S-lyde på vokaler.
De er temmelig sjældne at finde på maxi-versionerne, hvorfor jeg ikke kan/vil give selve vinylformatet skylden.

45rpm er noget der rykker !

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 November 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Adam skrev:
Clifton skrev:
Analogical skrev:

At der findes en del mænd, der ikke bryder sig om Freud og udfra dette forsøger at så tvivl om hans videnskabelighed er ikke godt nok. Ingen læge vil betvivle dette.

Du kender åbenbart ikke mange læger.

Enig

Desuden er det højst humoristisk, at læse disse mærkværdige skriverier der nævner "Freud", "psykoanalyse" og "videnskab" i samme sætning. Det ville give mere mening hvis der stod "pseudo" foran videnskab i denne sammenhæng.

For at være ærlig, er det eneste jeg endnu har set fra denne person en masse forvrøvlet sludder, der næsten er så fjernt fra videnskab som man kan komme. Hvad manden istedet skulle koncentrere sig om, er at argumentere for hvilken kvantificerbar forskel der skulle være på en lyd der har digital oprindelse og en lyd med analog oprindelse.

Men det er jo nok desværre for håndgribeligt og rationelt for en person der øjensynlig er så forelsket i den metafysiske verden. Det er jo også så meget nemmere at dupere lægfolk ud i hjernens mysterier med en masse fancy udtryk slynget sammen i en veritabel ordsalat.

Jeg lever med den dom og henviser til hvad jeg tidligere skrev om mænds forhold til psykoanalysens videnskabelighed.

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes