Emne: Det digitale mareridt ødelægger sanserne ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Nilau skrev:
Spencer skrev:
Nilau skrev:
|
Overspilning til spolebånd: Det gjorde jeg også for mange år siden...der var ikke andre muligheder for kopiering dengang! I dag vil jeg nok mene, at man skal ha' ualmindelig go' orden i økonomien, for at kunne forsvare dén løsning! ;-)
Hilsen
Niels |
|
|
For mig er det gratis. Jeg har en stor kasse med bånd, som sagtens kan genbruges.
Idag ville jeg dog nok overveje at overspille dem til minidisc, og leve med den degradering det giver. Her kan en god A/D konverter begrænse skaden en del.
Hvor køber man en god A/D-konverter ? (sjovt nok er dette spørgsmål ikke off topic)
|
|
|
Du kunne også overveje overspilning til DAT-bånd. Der sker ingen komprimering af signalet! Jeg vil tro, at det så vil være relativt let at fremstille en CD fra en DAT-kopi. Der kan jo hentes et digitalt signal ud af DAT'en. Jeg har dog ikke selv erfaring med 'overspilning' til CD fra DAT.
Hilsen
Niels |
|
|
Så skal jeg ud og finde en R-DAT maskine der ikke er slidt i løbeværket, og et par gode R-DAT bånd der kan tåle at udsættes for hele min vinylsamling.
Det hjælper desværre ikke at blot købe de omtalte albums på CD, da jeg har hørt at mange af CD'erne er flade i lyden, på netop de indspilninger. Det er jo præcis derfor jeg har dem på vinyl. Man mistænker CD-producenterne at have brugt masterbåndskopier, eller nogle andre masterbånd der var komprimeret til vinyl. Albummet Discovery med ELO er et af de vigtige at få over.
Der er kommet en opsamling med ELO, men jeg har ikke lokket mig selv til at købe den.
Hvad koster så en velfungerende R-DAT maskine med et par tilhørende bånd ? (det er skruen uden ende)
|
|
|
Hej...
Jeg skrev at jeg ikke havde erfaring i overspilning fra CD til DAT. Det skulle selvfølgelig være omvendt! ;-)
Du kan vel få en velfungerende DAT-maskine fra 1000 kroner og opefter? Tjek internettet. DAT bånd? Jo, dem kan du også finde 'brugt' på Nettet. Der er masser af bånd "derude"... De fleste er kun brugt én gang - så vær ikke nervøs for det.
Hvis det kun er meget få plader du skal have overspillet - er spolebåndene måske ikke nogen dårlig idé. Hvad med at få købt nogle af dine ELO-perler på LP...altså nogle ekstra eksemplarer. De koster jo ikke noget på loppemarked o.lign. Jeg er dog klar over, at ikke alle udgivelser af det samme album har helt samme lyd. Jeg har f.eks fem eksemplarer af Pink Floyd "Dark Side of the Moon". Samme musik, og dog alle alligevel forskellige!
Men prøv f.eks denne DAC: Måske er cd'erne ikke så ringe, som mange siger!
Vær parat til en lydåbenbaring! :-)
|
The Audio Note™ DAC3.1x Signature
The DAC3.1x Signature converter Features:
* Audio Note™ Quality Level Three top performance * 24/96 compatibility * Exclusive 1xoversampling™ direct from disc™ digital circuit * Valve output stage with no feedback 6DJ8 anode follower with 1,500 Ohm output impedance * High quality, low noise Beyschlag 1 watt resistor * Patented Audio Note™ in-house designed and matched copper wired I/V interface transformers with fully interleaved super mumetal 250 cores to get best dynamic interface, US Patent no. 5,420,585, UK Patent no. 2270595, Australian Patent no. 670611, licence to use this patent is available to both individuals and companies. * Individually matched analogue filters with silver coils * Valve rectified choke smoothed power supply * Non-magnetic aluminium chassis * Customs designed, hand made Audio Note™ copper wired digital input transformer * Audio Note™ AN-V 99.99% pure silver internal signal cabling * Audio Note™ copper foil paper in oil signal output capacitors * Both automatic and manual de-emphasis circuits** |
DAC3.1x Signature front view
DAC3.1x Product Range Features
|
Feature |
DAC3.1x |
DAC3.1x Signature |
DAC3.1x Balanced |
|
Chassis material |
Standard size aluminium |
Standard size aluminium |
Large DAC5 size aluminium chassis |
|
Digital inputs |
Audio Note™ Silver plated RCA & BNC, XLR AES/EBU optional |
Audio Note™ Silver plated RCA & BNC, XLR AES/EBU optional |
Audio Note™ Silver plated RCA, BNC & XLR AES/EBU |
|
Digital input pulse transformer |
TRANS-279, copper wired |
TRANS-279, copper wired |
TRANS-278, Audio Note™ silver wired |
|
Receiver chip |
Crystal CS8414CS |
Crystal CS8414CS |
Crystal CS8414CS |
|
De-Emphasis Circuit |
Automatic |
Automatic |
Automatic |
|
Converter chip |
AD1865, 18Bit |
AD1865, 18Bit |
AD1865, 18Bit |
|
Digital power supply regulators |
Hexfreds |
Hexfreds |
Hexfreds |
|
Rectifiers |
Schottsky diodes |
Schottsky diodes |
Schottsky diodes |
|
Filter capacitors |
Standard electrolytics |
Standard electrolytics |
Standard electrolytics |
|
De-coupling capacitors |
Standard electrolytics |
Black Gate PK-type electrolytics |
Black Gate PK-type electrolytics |
|
Resistors digital PCB |
Beyschlag, 1 watt, 1% |
Audio Note™ tantalum film, 1/2 watt, 1% |
Audio Note™ tantalum film, 1/2 watt, 1% |
|
Wiring General |
Copper |
Copper |
Copper |
|
From Digital to Analog PCB |
Audio Note™ AN-V copper interconnect |
Audio Note™ AN-V silver interconnect |
Audio Note™ AN-V silver interconnect |
|
I/V Interface matching |
Audio Note™ TRANS-496 copper wired fully interleaved Supermumetal 250 cored transformer |
Audio Note™ TRANS-496 copper wired fully interleaved Supermumetal 250 cored transformer |
|
Analogue filter |
Copper choke, polystyrene capacitor |
|
Output valve stage |
6DJ8/ECC88/6922 anode follower |
6DJ8/ECC88/6922 anode follower |
2 x 6DJ8/ECC88/6922 transformer coupled anode follower |
|
Resistors analogue PCB |
Beyschlag, 1 watt, 1% |
Audio Note™ tantalum film resistors, 1 watt 1% |
Audio Note™ tantalum film resistors, 1 watt 1% |
|
Output coupling capacitors |
Audio Note™ Aluminium foil paper in oil signal caps |
Audio Note™ copper foil paper in oil signal caps |
None |
|
Output Transformer |
No |
No |
Audio Note™ TRANS-011 copper wired High B core 23M0 Lams 600Ohm output transformer |
|
Analog power supply rectifiers |
Schottzky diodes |
Schottzky diodes |
Schottzky diodes |
|
Power supply regulators |
Schottsky diodes |
Schottsky diodes |
Schottsky diodes |
|
Filter capacitors |
Standard electrolytics |
Standard electrolytics |
Standard electrolytics |
|
Power Supply de-coupling capacitors |
Standard electrolytics |
Black Gate PK & BG Standard type electrolytics |
Black Gate PK & BG standard type electrolytics |
|
Output Connections |
Audio Note™ Silver plated RCA sockets |
Audio Note™ Silver plated RCA sockets |
2 x Single ended Audio Note™ silver plated RCA & 2 x balanced outputs with XLRs |
|
Choke filter |
No |
Yes |
Yes |
|
Valve rectifier |
No |
Yes, 6X5WGT |
Yes, 6X5WGT |
|
Valve stabilizer |
No |
No |
No |
|
Customer selectable phase inverter |
Yes |
Yes |
Yes |
|
Mains cable |
Standard type |
Standard type |
Standard type |
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Jeg skrev at jeg ikke havde erfaring i overspilning fra CD til DAT. Det skulle selvfølgelig være omvendt! ;-) |
|
|
Hmm... hvor har du skrevet det ?
Mon ikke du tager fejl når du tror du har lavet en fejl ? 
Jeg har en OnTech Monster DAC med 2 stk. af samme konverterchips af dem der sidder i den AN DAC.
Problemet er nu ikke så meget D/A-konvertering i mit anlæg, med A/D-konvertering, når vinylen skal lægges ned digitalt.
Muligvis er der en god analogindgang på de bedre lydkort ?
Hvis jeg kunne rippe med 24bit 96kHz så ligner det noget. Så kunne man måske downsample det til 20bit og gemme det som noget APE eller FLAC. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Nilau skrev:
|
Jeg skrev at jeg ikke havde erfaring i overspilning fra CD til DAT. Det skulle selvfølgelig være omvendt! ;-) |
|
|
Hmm... hvor har du skrevet det ?
Mon ikke du tager fejl når du tror du har lavet en fejl ? 
Jeg har en OnTech Monster DAC med 2 stk. af samme konverterchips af dem der sidder i den AN DAC.
Problemet er nu ikke så meget D/A-konvertering i mit anlæg, med A/D-konvertering, når vinylen skal lægges ned digitalt.
Muligvis er der en god analogindgang på de bedre lydkort ?
Hvis jeg kunne rippe med 24bit 96kHz så ligner det noget. Så kunne man måske downsample det til 20bit og gemme det som noget APE eller FLAC.
|
|
|
Hej...
Jo. jeg havde byttet om på CD og DAT i min forrige meddelelse...prøv selv og kig. :-)
Mht. DAC...så var min pointe, at med en super-DAC pludselig kan høre hvilket potentiale der egentlig er i cd'erne. Jeg har i mange år været 'cd-skeptisk', men det er faktisk slut nu. Med Audio Note DAC'en er kvaliteten (efter min mening) bedre end med nogle af de 'nye' cd-formater! Disse nye formater giver lydmæssigt ikke noget som du ikke kan få med en DAC af virkelig kvalitet. Selvfølgelig findes der da cd'er som er uudholdelige, men antallet er blevet mindre, for mit vedkommende... Og denne DAC er endda uden oversampling, og andre marketingspåhit! ;-)
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nilau
Du skrev:
-------------------------
"Du kunne også overveje overspilning til DAT-bånd. Der sker ingen komprimering af signalet! Jeg vil tro, at det så vil være relativt let at fremstille en CD fra en DAT-kopi. Der kan jo hentes et digitalt signal ud af DAT'en. Jeg har dog ikke selv erfaring med 'overspilning' til CD fra DAT.
Hilsen
Niels"
Til CD fra DAT... det er vel korrekt ?
Hvis jeg senere skal have det over på en CD fra DAT ? 
Min OnTech DAC er nok fint på højde med den AN vil jeg gætte på. Det er en Dual Mono, og med et væld af lytter i strømforsyningen, og Black Gates i udgangene.
Det redder dog ikke de CD'er der har for presset dynamik, ved overspilning fra dårlige masterbåndkopier.
Rigtig mange CD-udgivelser er fra kopier, og ikke de originale masters.
Det jeg skal bruge en god konverter FRA analog TIL digital. Pladen skal jo preserveres bedst muligt.
EDIT: ...Øh - er det egentlig tilladt at kunne lide digital lyd i denne tråd ? Den hedder jo noget med mareridt osv. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@Nilau
Du skrev:
"Du kunne også overveje overspilning til DAT-bånd. Der sker ingen komprimering af signalet! Jeg vil tro, at det så vil være relativt let at fremstille en CD fra en DAT-kopi. Der kan jo hentes et digitalt signal ud af DAT'en. Jeg har dog ikke selv erfaring med 'overspilning' til CD fra DAT.
Hilsen
Niels"
Til CD fra DAT... det er vel korrekt ?
Hvis jeg senere skal have det over på en CD fra DAT ? 
Min OnTech DAC er nok fint på højde med den AN vil jeg gætte på. Det er en Dual Mono, og med et væld af lytter i strømforsyningen, og Black Gates i udgangene.
Det redder dog ikke de CD'er der har for presset dynamik, ved overspilning fra dårlige masterbåndkopier.
Rigtig mange CD-udgivelser er fra kopier, og ikke de originale masters.
Det jeg skal bruge en god konverter FRA analog TIL digital. Pladen skal jo preserveres bedst muligt.
|
|
|
He-he...du har ret. jeg kan ikke læse hvad jeg selv har skrevet! Det er ikke ligyldigt om man skriver til eller fra! Sorry!
Jeg vil ikke påste, at jeg har hørt Ontech, men jeg tvivler ikke et øjeblik på at En AN DAC 3.1x Signature er i en HELT anden klasse! Det er selvfølgelig noget af en påstand, meen... Du skal være velkommen til at prøve, hvis du har mulighed for det....
Jeg vil da også tro at der er en væsentlig prisforskel på de to apparater. Ikke sådan at forstå, at dyrere altid er bedre, men de 'bedre' Audio Note-serier kobler til hjernen på en (anderledes) måde, som man skal opleve for helt at forstå det... Prøv det selv, eller kom forbi med din DAC (under armen!) og...osv. Det lyder selvfølgelig frygtelig arrogant, at være så skråsikker (jeg har selv tidligere være noget skeptisk) men jeg har 'set lyset'! ;-)
Jeg aner intet om AD-konvertere. Men der må jo være nogen der har erfaringer. Og hvis det ikke bare skal være et indstikskort til din pc, bliver det nok ikke helt billigt!
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom en Beogram aftaster tangentialt, så "kæntrer" P.U.´en alligevel en smule!
B&O bruger en teknik, hvor først armen føres frem, når det detekteres at P.U.´en er nået lidt for langt, set i forhold til armen! Armen føres altså frem i ryk, ikke som på eksempelvis en luftpude-tangentialarm! Sporingsvinklen er altså kun sjældent 0 grader, men da heller ikke 45 grader, forståes!
B&O kalder systemet for "step 8"!
B&O´s MMC-P.U.´er aldeles glim-ragende til en "hamper" pris; MMC1 er en 10x10my nøgen eliptisk (fine-line) på konisk safirnålefane! Det er ikke det værste fra Ortofon´s hånd, nikke-nej!
Dårlig lyd i "inder-rillen": Vinyl-aftastningen lider af en graverende fejl; signal-centimeter pr. sekund. Da hastigheden er (nogenlunde ) konstant, aftastes der væsentlig flere centimeter signal pr. sekund i "yderrillen" med stor diameter, end i "inderrillen" med en langt mindre diameter! P.U.´s frekvensmæssige output måles da også ved et vist antal cm/sek!
Hvorfor er "hittet" altid nr 1 på side 1 og nr 1 på side 2? Bedre lyd til "hittet" og så op i lommen med resten af "fyldet"?! 
Alternativt skulle "gramse-fonen" så gå op i hastighed under aftastningen, men hvorledes?! 
NB: Der blev foreslået, at kunstnerne skulle lære at udøve kunsten, således at det lød godt på LP, også i "inderrillen"?!
Nix; LP-mediet skal bare indordne sig under dagens standard for god tone!
(Nogle af) Kate Bush´s plader fåes også i audiophile presninger og så er det en ren fryd; jeg tror at jeg lægger et æg!
En dejlig dag i solen til jer. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| (Nogle af) Kate Bush´s plader fåes også i audiophile presninger og så er det en ren fryd; jeg tror at jeg lægger et æg! |
|
|
Hvis de findes i nogle gramsefile versioner burde de måske overvejes. Coveret er altid større på de udgaver, end på CD'en. 
Måske findes der nogle i 200g vinyl ?
EDIT: Den diskantmængde der er til stede på de overkomprimerede moderne 'in your face' albums, er hård kost for vinyl. Masterbåndet er nærmest designet til bilradioer og køkkenanlæg.
Fristelsen til at hæve diskanten, for at give indtryk af flere detaljer, er desværre tit for stor for de stakkels producere. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kate Bush, Lionheart:
Gaflet fra Hifi-forum.de: (Autor: Lauschangriff, Neuling) ...herausgegeben von der Duisburger Firma ATR-mastercut recording (Nr 008)...
...im internet habe ich nämlich keine Informationen gefunden...
Såeh?!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Kate Bush, Lionheart:
Gaflet fra Hifi-forum.de: (Autor: Lauschangriff, Neuling) ...herausgegeben von der Duisburger Firma ATR-mastercut recording (Nr 008)...
...im internet habe ich nämlich keine Informationen gefunden...
Såeh?!
|
|
|
Yes, den er fin med kompasset og lydkvaliteten! Kate Bush ser i øvrigt nydelig ud på Lionheart. Og så går det pludselig op for mig, at hun har samme efternavn som den amerikanske præsident. (Jeg kan altså ikke få mig selv til at skrive det med stort!). Jeg var ikke klar over, at de var i familie. ;-) Men pladen er go'!
ATR Audiotrade GmbH
Koloniestrasse 203
D-4100 Duisburg
Dét står der på mit eksemplar, såfremt nogen skulle være interesseret.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg hører der er overvejelser omkring pladeslid og nålegeometri.
Pladeslid er et resultat af et stort tryk på et lille areal.
De nålegeometrier der slider allermindst på pladerne er dem, hvor rundingsradius er mindst i vandret plan og størst i lodret plan. Namiki og Van den Hul er milevidt foran alle andre i den sammenhæng. Ingen kan pt. gøre det bedre, idet man ikke har fysisk mulighed for det. De sidste VdHnåle af type I er dog også lavet af Namiki efter at VdH´s patent er udløbet. man er her nede på blot 2µ i vandret rundigsradius. Man kan godt lave den mindre, man ved blot ikke så meget om, hvad man så reelt laver. 2µ er dog også tilstrækkeligt til at undgå den værste dæmpning af højfrekvensen i inderrillerne. Typisk træder en nål af den karakter helt andre steder i rillen end man vanligt oplever. Dermed opnår man langt lavere støj og utroligt megen definition ihøjfrekvensen, som andre nåle slet ikke formår. Sliddet er tilmed langt lavere end ellers. Skal man nedsætte det yderligere, så bør man smøre sine pladermed et polymertprodukt, som f.eks. Permostat eller Last, stylus Last eller Profect.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nilau
"The Audio Note™ DAC3.1x Signature" SLURP!
Men jeg er bange for at den koster en mia-mio af brugt! 
Desuden ser man dem sjældent til salg 
Hvad må den koste?
Sorry, jeg ved godt det er lidt off-topic!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| SNIP...
Hvorfor er "hittet" altid nr 1 på side 1 og nr 1 på side 2? Bedre lyd til "hittet" og så op i lommen med resten af "fyldet"?! Desværre tror jeg ikke på at pladeselskaberne har øjne for dette kvalitets fif - det er nærmere noget med at det er at folk forventer at få hittet ASAP ...
SNIP... |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
@Nilau
"The Audio Note™ DAC3.1x Signature" SLURP!
Men jeg er bange for at den koster en mia-mio af brugt! 
Desuden ser man dem sjældent til salg 
Hvad må den koste?
Sorry, jeg ved godt det er lidt off-topic! |
|
|
VUF i hundegården!  AD1865 ville være én af de sidste ting, som jeg ville komme til at savne på en øde ø.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
VUF i hundegården!
AD1865 ville være én af de sidste ting, som jeg ville komme til at savne på en øde ø.
 |
|
|
Hvad er det helt præcist du ikke kan lide ved denne chip ? (Udover at den ikke kan bruges til at åbne den dåsemad der driver i land med) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
VUF i hundegården!
AD1865 ville være én af de sidste ting, som jeg ville komme til at savne på en øde ø.
 |
|
|
Hvad er det helt præcist du ikke kan lide ved denne chip ? (Udover at den ikke kan bruges til at åbne den dåsemad der driver i land med) |
|
|
AD har en ganske bestemt noget fersk, kønsløs og grålig sound over sine komponenter. Gæt hvilket mærke det går igen og igen og igen i?  I første omgang synes det neutralt som ingen andre, men på lidt længere sigt virker det dynamisk klemt og ensfarvet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
VUF i hundegården!
 |
|
|
Hvad er det helt præcist du ikke kan lide ved denne chip ? (Udover at den ikke kan bruges til at åbne den dåsemad der driver i land med)
|
|
|
AD har en ganske bestemt noget fersk, kønsløs og grålig sound over sine komponenter. Gæt hvilket mærke det går igen og igen og igen i? I første omgang synes det neutralt som ingen andre, men på lidt længere sigt virker det dynamisk klemt og ensfarvet.
|
|
|
Nu kender jeg nogle musikere, og de er faktisk ferske, kønsløse og grålige (mest håret). 
Når du siger at de på længere sigt virker dynamisk klemt og ensfarvet, hvor længe er det så ? Så vil jeg nemlig sætte mit æggeur til at ringe 30 sek. før, så jeg kan nå at slukke. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
VUF i hundegården!
 |
|
|
Hvad er det helt præcist du ikke kan lide ved denne chip ? (Udover at den ikke kan bruges til at åbne den dåsemad der driver i land med)
|
|
|
AD har en ganske bestemt noget fersk, kønsløs og grålig sound over sine komponenter. Gæt hvilket mærke det går igen og igen og igen i? I første omgang synes det neutralt som ingen andre, men på lidt længere sigt virker det dynamisk klemt og ensfarvet.
|
|
|
Kære Hubraum...
Der var en gang én herinde der blev 'hånet' fordi han ville høre lidt om hvilken 'chip' der var bedst. Han fik læst og påskrevet! For selvfølgelig kunne man ikke tale om at en DAC ville blive god bare fordi man brugte den "rigtige" chip. Selvfølgelig kan man ikke det! Der kan laves både skidt og kanel med den samme chip!
Så jeg må konkludere, at enten har du aldrig lagt høre til en DAC 3.1x eller også har Tomos'en ved en uheldig lejlighed temporært elimineret dine (vistnok) ellers fintfølende høreaggregater. Fersk, grå og kønsløs? No way! Tværtimod!
Jeg har ikke det fjerneste forstand på hvilken chip der bliver anset for at være "bedst" (bemærk anførelsestegnene, da det efter min mening er et meningsløst udtryk!) men det ændrer ikke på, at min DAC 3.1x er den bedste konverter jeg har haft i mit anlæg. Og det apparat jeg bestemt ville ta' med til en øde ø! Alt det andet kan man jo lave af daggamle palmeblade! ;-)
Jeg er klar over, at vi har forskellige præferencer inden for lydgengivelse, men jeg kan ikke 'se' dine superlativer i den lyd jeg dagligt omgiver mig med... 
Knallerthilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well! Sådan kan det jo gå. Nogen kan lide en Tomos med mellemgas, andre vil gerne høre den arbejde for føden  . Jeg ved ikke hvilken Audio Note jeg har hørt. Du må spørge Kaptajn ppp_DK. Han havde den med. Måske den var meget anderledes, den var delt i 2 vist nok - øh næh! Den ene var vist en snurre rundt fidus, du ved sådan én der spiser de runde blanke fiduser. Den anden var en DAC dimmer, som ud over AN hed - øøøøøhhh??? Men lyden - ret røragtig, hertil lidt bisset.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Well!
Sådan kan det jo gå. Nogen kan lide en Tomos med mellemgas, andre vil gerne høre den arbejde for føden . Jeg ved ikke hvilken Audio Note jeg har hørt. Du må spørge Kaptajn ppp_DK. Han havde den med. Måske den var meget anderledes, den var delt i 2 vist nok - øh næh! Den ene var vist en snurre rundt fidus, du ved sådan én der spiser de runde blanke fiduser.
Den anden var en DAC dimmer, som ud over AN hed - øøøøøhhh???
Men lyden - ret røragtig, hertil lidt bisset. |
|
|
Mon ikke det var lillebroren til lillebroren til lillebroren til lillebroren til den Dac 3.1x Signature ? I øvrigt har den selv en lillebror, og Dac 3.1x Signature har et par storebrødre.
Det er faktisk en meget stor familie, men de har noget til fælles. De bruger nemlig alle sammen rør i udgangen. Sådan nogle lyder bedst når de er godt varmet op - helst 4 timer for de små signalrør. Var den mon forvarmet med cigarettænderen i bilen på vejen ned til Kubikkens mørke kælder ? Næ - det var den nok ikke. Men vi er da vist også nede i konsumklassen med 6k eller lidt mere, for DAC'en opimod Kubikkens store Denon.
Her skulle Denonen vel helst ikke falde igennem.
Når du nu ikke kan lide ham Martin Melvinsons eller Melvin Larsens forstærkere (eller hvad han nu hedder), så har det nok noget at gøre med at de ikke varmer kælderlokalet ordentligt op. Når man så har gåsehud på trommehinderne af kulde, og kun kan få varmen ved at drikke en grøn fra køleboksen, så kan messingblæsere virke lidt skærende.
Jeg så en film engang, med nogle dværge der fik rettet sollyset ned i en mørk skakt, ved hjælp af nogle spejle, som de vinklede meget præcist.
Måske lidt inspiration herfra (filmen hed vist Legend), så kan der måske komme lidt mere huhej og humør i den mørke kælder, så du ikke har alle de farveterapeuter bankende på døren hele tiden. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Well!
Sådan kan det jo gå. Nogen kan lide en Tomos med mellemgas, andre vil gerne høre den arbejde for føden . Jeg ved ikke hvilken Audio Note jeg har hørt. Du må spørge Kaptajn ppp_dk. Han havde den med. Måske den var meget anderledes, den var delt i 2 vist nok - øh næh! Den ene var vist en snurre rundt fidus, du ved sådan én der spiser de runde blanke fiduser.
Den anden var en DAC dimmer, som ud over AN hed - øøøøøhhh???
Du lyttede til et sæt AN DAC One 1x + AN CDT-ZERO og med hospitalfiduskablerne og VDH digitalet - kan sgutte huske modelbetegnelsen på "Van the man den Hul" - åbnede sættet da pænt op ikke Kubik?
Men lyden - ret røragtig, hertil lidt bisset. |
|
|
Mon ikke det var lillebroren til lillebroren til lillebroren til lillebroren til den Dac 3.1 Signature? hehe  Jow da - der er KÆMPE forskel heroptil, selv om jeg dog aldrig har haft fornøjelsen! I øvrigt har den selv en lillebror, og Dac 3.1 Signature har et par storebrødre.
Det er faktisk en meget stor familie, men de har noget til fælles. De bruger nemlig alle sammen rør i udgangen. Sådan nogle lyder bedst når de er godt varmet op - helst 4 timer for de små signalrør. Var den mon forvarmet med cigarettænderen i bilen på vejen ned til Kubikkens mørke kælder ? Næ - det var den nok ikke. Men vi er da vist også nede i konsumklassen med 6k eller lidt mere, for DAC'en opimod Kubikkens store Denon.
Her skulle Denonen vel helst ikke falde igennem.
Når du nu ikke kan lide ham Martin Melvinsons eller Melvin Larsens forstærkere (eller hvad han nu hedder), så har det nok noget at gøre med at de ikke varmer kælderlokalet ordentligt op. Når man så har gåsehud på trommehinderne af kulde, og kun kan få varmen ved at drikke en grøn fra køleboksen, så kan messingblæsere virke lidt skærende.
Jeg så en film engang, med nogle dværge der fik rettet sollyset ned i en mørk skakt, ved hjælp af nogle spejle, som de vinklede meget præcist.
Måske lidt inspiration herfra (filmen hed vist Legend), så kan der måske komme lidt mere huhej og humør i den mørke kælder, så du ikke har alle de farveterapeuter bankende på døren hele tiden. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|