Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 16:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Det digitale mareridt ødelægger sanserne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Nilau

Jeg tror ikke der kommer mere, Anti er blevet juletræt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2005 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

mr.antisilver2 nåede at skrive 11 indlæg før han blev udelukket - det må være ny rekord!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 30 December 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Nå; der var alligevel ikke for 2 øre neurolog i Hr. Antisilver/Analog-logik o.s.v.  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Lidt småfejl skal dog lige rettes på trådens måske sidste dag; jeg har nemlig også læst lidt om det nyeste indenfor neurologi (sår´n cirkus)

På side 6 skriver "neurologen", at hjernen bearbejder indkommen perception elektrisk. Det er ikke helt rigtigt; rent faktisk er det en elektro-kemisk bearbejdning. Det er der intet nyt i!

Ligeledes hævdes det, at der ligger ubevidste synapser som restlyde og at disse kan have en ødelæggende virkning på fremtidig perception. Nah; hjernen flyder med ikke mere brugte programstumper og i langt de fleste tilfælde har det ingen betydning, overhovedet! At videnskaben kalder dem for ubevidste, skal man heller ikke tage så tungt. Den dybere mening med ordet "bevidst" kan videnskaben og "åndsvidenskaben" diskutere herfra og til dommedag, de bliver nok sent enige!

Derimod tyder nyere forskning på, at hjernen arbejder holografisk, således at en lille del af hjernen vil være en eksakt kopi af den hele hjerne!

Hvorledes holografisk? Jo, nu er det ganske vist kun en tese, men hjernens synapser/synapskløfte er et mellemrum imellem to nerveender med et gab på 15-20 nanometer. Disse synapser kan så enten være tændte eller slukkede, deraf det binære. (At hjernen "kun" skulle kunne bearbejde programlinier af max 11 bit, det holder nu nok ikke. Hjernen er en superkomputer!) Men husk på at disse synapser arbejder i et stort net (matrix) med forskellige frekvenser fra under 1 hz til over 20 hz! Deres samtidige bearbejdning af en perception vil således danne grundlag for interferens, frekvenserne imellem og således laver man også holografiske billeder ved hjælp af kohorent (ensartet) lys!

Jo; det er bare en tese, men en af de bedre! Den forklarer hvorfor mennesker med svær epilepsi, som derfor får opereret venstre hjernehalvdel ud (jeg er også chokket!), alligevel vinder den fulde førlighed på ganske få dage! Informationerne ligger altså alle steder i hjernen, men hjernen skal så lige finde dem først!

Der påståes også, at neurologien er nået så langt, at de ved alt (næsten) om hjernens måde at organisere sig på i de første 20 leveår! Nah; vi kigger på det!

Allersidst; Spencer "kræver" objektivitet! Noget sådant findes ikke, vi vil altid ligge under for vore egne forestillinger og vi ved jo alt for godt, hvor svært det er at tillægge sig en ny sandhed! Især hvis det kræver et paradigme-skifte!

NB: Kun eksoterisk lære, intet "religiøst t**seri"!

Så må I godt lukke tråden for min skyld!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Den forklarer hvorfor mennesker med svær epilepsi, som derfor får opereret venstre hjernehalvdel ud (jeg er også chokket!), alligevel vinder den fulde førlighed på ganske få dage! Informationerne ligger altså alle steder i hjernen, men hjernen skal så lige finde dem først!

For en god ordens skyld. Der er altså ingen der får fjernet den ene hjernehalvdel. Det du tænker på er en sagital overskæring oftest i frontal lappen.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 December 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
F.Christians skrev:

Den forklarer hvorfor mennesker med svær epilepsi, som derfor får opereret venstre hjernehalvdel ud (jeg er også chokket!), alligevel vinder den fulde førlighed på ganske få dage! Informationerne ligger altså alle steder i hjernen, men hjernen skal så lige finde dem først!

For en god ordens skyld. Der er altså ingen der får fjernet den ene hjernehalvdel. Det du tænker på er en sagital overskæring oftest i frontal lappen.

Hej Clifton

Jeg så et program for mange år siden hvor dem der deltog i dette dokumentar program havde en eller anden sygdom hvor de rent bokstaveligt kom til at mangle halvdelen af hjernen hvilket så direkte uhyggeligt ud.

Jeg havde faktisk mareridt af det lang tid efter og skulle hele tiden mærke om mine hjerne halvdele nu stadigvæk var lige store

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Det har givetvis været Kreutzfeldt-Jacob, eller mad cow disease på godt dansk. 

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Doktor Clifton; det undersøger jeg lige derhjemme i bøgerne!  

Har jeg skrevet noget forkert, skal det selvfølgelig rettes!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Først: Godt nytår!

Dernæst: Godtenok er jeg lægmand og ikke lægemand, men jeg kan med min bedste vilje ikke få anden forståelse af det jeg har læst, end det jeg allerede har "påstået"!

Larry Dossey: Lægevidenskabens krise. Universet og menneskets sundhed: Det banebrydende paradigma. Borgen´s forlag.

Side 140: En læge ved navn Richard Restak har beskrevet et tilfælde, hvor en 21-årig kvinde fik fjernet hele venstre hjernehalvdel kirurgisk, idet dette var den eneste metode til at afbøde nogle epileptiske anfald, der ikke lod sig behandle på anden måde. Anfaldene hørte op, og i løbet af nogle uger begyndte kvinden at genvinde kontrollen over kroppens højre side. Hun kunne genoptage sit arbejde og føre et aktivt socialt liv. Hvorfra fik hendes krop sine motoriske informationer uden den venstre hjernehalvdel? R. Restak: Science Digest, marts 1981, s. 18!

Et lignende tilfælde nævnes også her på side 140; her er det en så en 6-årig dreng. A. Smith og O. Sugar: Development of above normal language and intelligence 21 years after left hemipherectomy, Neurology 25, s. 813-818!

Jeg er helt med på, at den slags gør man ikke mere! Nu bruger man sagital overskæring, javel så?!

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Det har jo i længere tid været kendt at hjernen er i stand til at "redesigne" sig selv, således at den kan flytte funktionalitet fra en del til en anden. Derved kan folk der var hjerneskadede genoptrænes så de bruger andre dele af hjernen. Hvad relevansen til denne tråd er ved jeg ikke, men det er da en interessant debat.

L.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Det har jo i længere tid været kendt at hjernen er i stand til at "redesigne" sig selv, således at den kan flytte funktionalitet fra en del til en anden. Derved kan folk der var hjerneskadede genoptrænes så de bruger andre dele af hjernen. Hvad relevansen til denne tråd er ved jeg ikke, men det er da en interessant debat.

L.

Hov trode da ikke man kendte til det i dk , det er ellers kun noget man snakke om uden for dk , husk dk er et uland når snakken kommer til at hjælpe de syge .

nok derfor er der så mange hifi t**ser i dk

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Lestat; lidt relevans for tråden har mit indlæg nu alligevel: Der skal bare læses ret langt tilbage i denne tråd!

Jensen; du har da så evigt ret: Danmark er et u-land, "magthaverne" prøver dog af hele hjertet at påstå det modsatte: "Der er fod på det, men hvis fod det er; det ved vi ikke"!

IT-mæssigt f. eks: Sverige, Bredbandsbolaget, 100Mb internetforbindelse (rimeligt normalt), 329 svenske kroner pr. måned!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

F.Christians

Ja jeg giver dig og Jensen ret - og Danmark er vel et af de lande der lider af mest legaliseret kriminalitet, når man tænker over hvad de kan slippe afsted med at bilde os ind, og kræve op af penge de forskellige steder. Måske det er derfor hjernerne er blevet så fordrejede, og det har sat sine spor i det musikalske - vi er begyndt at tro på det og ser det som rigtigt, hvis en ny CDspiller eller bare en stump nyt interconnect kunne være løsningen, men så let slipper vi jo nok ikke.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Lidt off-topic, det var dog en DRABELIG avatar du har fået dig Toftdahl!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

ppp_dk

Ja jeg er enig med dig - men jeg syntes der skulle lidt gang i den. Jeg fandt den for et par dage siden, og kiggede lidt eftertænksomt på den i første omgang, men blev så enig om at den ikke var så kedelig, der skulle lidt kolorit på det - han / den bliver lidt træt som os flittige debattører.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 22
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes