| Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
han mener en stump ledning mellem teminalerne i stedet for den metal bøjle der sidder der fra ny af... det vil jeg også anbefale
Køb Vokal 2 !!!
køb Van den Hul, the clearwater højtalerkabel.... super til pengene det koster 55-60kr meteren
http://www.vandenhul.com/cable/clrwtr.htm
Van den Hul fåes i alle prisklasser !!!
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det må jeg om jeg kan finde ud af så :). Hvad skulle det hjælpe at udskifte metalbøjlen?
Køber også Vokal 2 :).
Det der Van den Hul kabel, hvor kan det købes?
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
|
Hvad skulle det hjælpe at udskifte metalbøjlen?
Det der Van den Hul kabel, hvor kan det købes?
|
|
|
Metalbøjlen er ikke den bedste forbindelse, så det er bedre at bruge "jumperen" med samme højttalerkabel som det øvrige.
VDH kan f.eks. købes her: http://www.highend-sound.com/
Clearawter koster ca.50kr./m __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så vil jeg prøve at lege lidt med den jumper.
Mht. højttalerkablet, er det så det bedste til prisen? http://www.highend-sound.com/ er lidt svær at finde rundt i synes jeg, for der står f.eks. bare at VDH har over 100 forskellige typer, men ingen af dem står der. Den hedder ClearWater. Skal jeg så skrive en mail til dem og sige jeg skal have x antal meter af den? Og er dette ClearWater singlewire? Følger der stik med - hvis ikke, hvilke skal jeg så have til min Ikon 6 + Vokal 2? Regner med at On-wall bare får tilført alm. højttalerkabel, for ellers bliver det som sagt for dyrt.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid en mail til Highend-sound (eller ring) og hør prisen og/eller bestil x-antal meter. De er ikke terminerede med bananer (eller andre stik) - men det kan sikkert gøres mod betaling. Du behøver dog ikke terminere dem!
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
| Smid en mail til Highend-sound (eller ring) og hør prisen og/eller bestil x-antal meter. De er ikke terminerede med bananer (eller andre stik) - men det kan sikkert gøres mod betaling. Du behøver dog ikke terminere dem! |
|
|
Ok, så egentlig er det unødvendigt at sætte stik på? Gør det ikke nogen forskel, for så gider jeg da ikke bruge penge på det. I anbefaler at jeg bruge singlewire, ikke sandt?
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
CHTT skrev:
| Smid en mail til Highend-sound (eller ring) og hør prisen og/eller bestil x-antal meter. De er ikke terminerede med bananer (eller andre stik) - men det kan sikkert gøres mod betaling. Du behøver dog ikke terminere dem! |
|
|
Ok, så egentlig er det unødvendigt at sætte stik på? Gør det ikke nogen forskel, for så gider jeg da ikke bruge penge på det. I anbefaler at jeg bruge singlewire, ikke sandt?
|
|
|
Næh - termineringen er ikke for lydens skyld, men mod korrosion i det lange løb, så spar du bare de penge og du kan også sagtens nøjes med singlewire.
Og nå ja - bananer gør det naturligvis nemmere at pille højttalerne af og på hele tiden, hvis man har lyst til det   __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, kanont. Så bestiller jeg x antal meter af dette kabel :).
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte på om IKONs sub vil passe bedst til de 2 Ikon 6, 1 vokal 2 samt de to on-wall baghøjt., eller om der er andre som er bedre. Den går ned til 26Hz, men er det nok? Man kan jo høre helt ned til ca. 20Hz i min alder.
Er denne sub mest velegnet til film eller musik, eller er den en god all-round sub? Da jeg både hører meget musik og ser meget film (kommer jeg i hvert fald til med det nye setup ;)) vil jeg have en god all-round sub.
Min far afspillede et nummer på hans anlæg (The Moody Blues - Question (fra Question of Balance (1970)), og den går dælme langt ned når der kommer de store basstød. Har I nogen fornemmelse af, om man med IKON subben kan få en god dybde i f.eks. denne sang? Da IKON 6 kun går til 36Hz, går jeg ikke udfra at den kan matche de helt dybe toner.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være lidt svært at svare på ud fra specs alene - og subben kommer vist først i Januar eller februar.
__________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
|
Jeg tænkte på om IKONs sub vil passe bedst til de 2 Ikon 6, 1 vokal 2 samt de to on-wall baghøjt., eller om der er andre som er bedre. Den går ned til 26Hz, men er det nok? Man kan jo høre helt ned til ca. 20Hz i min alder.
Er denne sub mest velegnet til film eller musik, eller er den en god all-round sub? Da jeg både hører meget musik og ser meget film (kommer jeg i hvert fald til med det nye setup ;)) vil jeg have en god all-round sub.
Min far afspillede et nummer på hans anlæg (The Moody Blues - Question (fra Question of Balance (1970)), og den går dælme langt ned når der kommer de store basstød. Har I nogen fornemmelse af, om man med IKON subben kan få en god dybde i f.eks. denne sang? Da IKON 6 kun går til 36Hz, går jeg ikke udfra at den kan matche de helt dybe toner.
På forhånd tak
|
|
|
Jeg har et par Evidence 470 som nok ligger på samme niveau som Ikon 6 hvad bass angår. De kan fint levere bassen i måske 90% af all musik, men når signalet kommer under 40hz kan de ikke henge med.
Jeg mistenker lidt at musik er på vej i samme retning som film, bassen bliver stadig dybere. Det er ren spekulation, men jeg finder stadigvæk spor der kommer ned under 40hz, og til tider også ned under 20hz. Sidste jeg har fundet er "Nils Petter Molvær - Er". Det første sporet "Hover" indeholder meget bass der går ned til 30hz uden at tabe amplitude. Sammenligner jeg med musik indspilninger der er 10-25 år gamle fremstår de som diskant-city.
Om du leder lidt her i forumet vil du garantert finde indlæg fra mig der er 7-8 måneder gamle hvor jeg er stærkt skeptisk til om en sub kan bruges til musik. Jeg har så siden hørt lyset, og er af den overbevisning at du nesten uden undtag skal ha en sub, også til musik. Og jo dybere subben kan spille, jo bedre.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Jeg har et par Evidence 470 som nok ligger på samme niveau som Ikon 6 hvad bass angår. De kan fint levere bassen i måske 90% af all musik, men når signalet kommer under 40hz kan de ikke henge med.
Jeg mistenker lidt at musik er på vej i samme retning som film, bassen bliver stadig dybere. Det er ren spekulation, men jeg finder stadigvæk spor der kommer ned under 40hz, og til tider også ned under 20hz. Sidste jeg har fundet er "Nils Petter Molvær - Er". Det første sporet "Hover" indeholder meget bass der går ned til 30hz uden at tabe amplitude. Sammenligner jeg med musik indspilninger der er 10-25 år gamle fremstår de som diskant-city.
Om du leder lidt her i forumet vil du garantert finde indlæg fra mig der er 7-8 måneder gamle hvor jeg er stærkt skeptisk til om en sub kan bruges til musik. Jeg har så siden hørt lyset, og er af den overbevisning at du nesten uden undtag skal ha en sub, også til musik. Og jo dybere subben kan spille, jo bedre.
|
|
|
Aha. Havde nemlig også på fornemmelsen at jeg måske godt kunne få brug for sådan en. Hvis det skal være en DALI, hvilken vil I så anbefale til all-round brug (film og musik)? Har kigget på DALI SWA12/15, Suite 1.2 samt Ikons sub. Hvilken af disse ville være bedst all-round til et Ikonsæt (5 højt.)? SWA15 er den som kan gå dybest af disse...
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil køre dali, så skulle den nye Ikon sub vel være at foretrække, passer designmæssigt til det og hvis den lyder hen ad Suite, så kan subben sagtens spille musik..
SWA er udelukkende til Film, de har ikke rytme nok til musik, ikke stramme nok...
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
|
Hvis du vil køre dali, så skulle den nye Ikon sub vel være at foretrække, passer designmæssigt til det og hvis den lyder hen ad Suite, så kan subben sagtens spille musik..
SWA er udelukkende til Film, de har ikke rytme nok til musik, ikke stramme nok...
|
|
|
Ok, mente også at have læst at SWA var for sløv til musik. Hvis der er nogen som har erfaringer med Ikon-subben, vil jeg meget gerne høre fra jer!
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
|
|
|
|
Fuldstændig enig i den betragtning - og jeg har haft både 2 suite og 2 SWA subs gennem mit setup. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok ikke nogen her der har hørt Ikon Sub ennu da den ikke kommer før i Januar. Men bare ved at se på specs kan jeg se at den ikke vil være nogen jordskælvssub til film. Den er tunet til 29hz, og vil dermed ikke komme så meget lavere med værdigheden i behold. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Det er nok ikke nogen her der har hørt Ikon Sub ennu da den ikke kommer før i Januar. Men bare ved at se på specs kan jeg se at den ikke vil være nogen jordskælvssub til film. Den er tunet til 29hz, og vil dermed ikke komme så meget lavere med værdigheden i behold.
|
|
|
Det var dog utroligt ManicMiner.
Nu gør du det igen. Jeg skriver lige igen. Bedømer en sub du aldrig har hørt.
Om en sub eller en højtaler for den sags skyld kan gå ned til 40 Hz eller 22 Hz er efter min bedste overbevisning fuldstændig lige gyldigt. Det er kvalitet det handler om. Jeg er fløjtende ligeglad med hvad de tekniske data siger. Det er lyden det kommer an på.
Jeg har haft et par Helicon 300 hjemme på prøve, de kan efter de tekniske data gå ned til 37 Hz.
Sammenlignet med B&W DM 6004 S3 (39 HZ) som jeg havde den gang, var der bedre lyd, bedre bas, jeg mener klart bedre bas. osv osv. Helikon højtaleren er en kvalitets højtaler, B&W 600 serie er en god højtaler serie, men den nå ikke op på Helicon's klasse.
Så selv om DM 604 er større og har 2 7" enheder kun til bas, så ville jeg til hver en tid sagtens kunne klarer mig med Helicon 300 hvad bas angår, også uden sub. Den nev virkelig. Utroligt af sådan en forholdsvis lille højtaler. Jeg var imponeret.
Inden nogen nu skriver at det er fordi forstærkeren ikke kunne trække mine 604'er så ja ja. Jeg ved det også har noget at gøre med den. Men alligevel.
Hilsen Michael
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
ManicMiner skrev:
|
Det er nok ikke nogen her der har hørt Ikon Sub ennu da den ikke kommer før i Januar. Men bare ved at se på specs kan jeg se at den ikke vil være nogen jordskælvssub til film. Den er tunet til 29hz, og vil dermed ikke komme så meget lavere med værdigheden i behold.
|
|
|
Det var dog utroligt ManicMiner.
Nu gør du det igen. Jeg skriver lige igen. Bedømer en sub du aldrig har hørt.
Om en sub eller en højtaler for den sags skyld kan gå ned til 40 Hz eller 22 Hz er efter min bedste overbevisning fuldstændig lige gyldigt. Det er kvalitet det handler om. Jeg er fløjtende ligeglad med hvad de tekniske data siger. Det er lyden det kommer an på.
Jeg har haft et par Helicon 300 hjemme på prøve, de kan efter de tekniske data gå ned til 37 Hz.
Sammenlignet med B&W DM 6004 S3 (39 HZ) som jeg havde den gang, var der bedre lyd, bedre bas, jeg mener klart bedre bas. osv osv. Helikon højtaleren er en kvalitets højtaler, B&W 600 serie er en god højtaler serie, men den nå ikke op på Helicon's klasse.
Så selv om DM 604 er større og har 2 7" enheder kun til bas, så ville jeg til hver en tid sagtens kunne klarer mig med Helicon 300 hvad bas angår, også uden sub. Den nev virkelig. Utroligt af sådan en forholdsvis lille højtaler. Jeg var imponeret.
Inden nogen nu skriver at det er fordi forstærkeren ikke kunne trække mine 604'er så ja ja. Jeg ved det også har noget at gøre med den. Men alligevel.
Hilsen Michael
|
|
|
Vel smarte Hr. Hansen, jeg regner så med at du har en mening om hvordan Ikon Subben skal kunne spille dybt når den er tunet til 29hz? Jeg venter i spenning ;) Jeg kommenterer kun faktuelle oplysninger, opgivet af Dali selv...... __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad jeg kan se, går Ikons sub ned til 26Hz og ikke 29Hz. Det kunne da være meget rart at have hele Ikons sæt, men vil selvf. også gerne have noget der lyder ordentligt. Er der ikke nogen som har været inde og høre denne sub, eller evt. har købt og testet den hjemme? Den udkom da i sept. sammen med de andre, gjorde den ik? Den kan så bare ikke fås hos HFK før til januar, men de har da haft den for nogle uger siden?
Hvad siger i til Suite 1.5? Den ser da udmiddelbart god ud - går også ned til 23Hz.
Tak for svarene btw.
|
| Til top |
|
| |