| Forfatter |
|
dr0zie Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvordan sætter jeg projektoren på eco mode istedet for normal
__________________ Patrick B.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr0zie skrev:
virker dog nu :P Skulle sætte den til at skærer billedet så det stod lidt bedre.... kører den i 1080i, men vælger jeg projektoren som primær skærm skifter den til en opløsning der hedder 1766*993 skal jeg bare holde fast i den for så er billedet dejligt stort i forhold til 1280/720 for den var meget stører før projektoren blev nød til at "skærer" eler hvad den nu gjorde for at se hele pcen
|
|
|
Umiddelbart vil jeg siger nej. Du skal sætte opløsningen på projektoren til 1280x720 for at få det bedste resultat. Sætter du opløsningen til noget andet skal projektoren skalere. For at have en anden opløsning end på din PC skærm skal du sætte projektor skærmen op som extended desktop og ikke i klon mode. Så får du dog ikke en "normal" windows skærm på projektoren men bare en tom skærm.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr0zie skrev:
Og hvordan sætter jeg projektoren på eco mode istedet for normal
|
|
|
Trykker på "LAMP" på fjernbetjeningen så cykler den igennem de 3 muligheder.
Hvis du skifter mellem "PRESET" opsætningerne skifter den tilbage til den lamp mode som er gemt med "PRESET" opsætningen. For ikke hele tiden at skulle sætte den i eco mode, han jeg lavet 2 user settings med lamp i eco mode, som jeg så skifter imellem istedet for at bruge "PRESET" opsætningerne.
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok hvordan er det nu man gemmer opsætningen .? OG hvoordan ser eco lampen ud er det den med halv lampe er det den med lampea1 lampea2 ?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eco mode er den med halv pære. Nu har jeg ikke lige min Z3 kørende men du gemmer din opsætning ved at finde det faneblad med profiler og så er står der vist Save et sted. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr0zie skrev:
| Og hvorfor kan jeg ikke se hele pc skærmen på projektoren kan fx, ikke se proceslinien og helesiden og toppen uanset hvilken opløsning jeg smider i windiows |
|
|
Du skal sætte overscan til 0 i menuen (kan ikke lige huske præcist hvor), og sætte PC'en til at outputte 1280x720, det er det optimale. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen skal jeg så virkelig skifte vær gang mellem 1280*1024 og når jeg skal bruge projektoren skifte til 1280*720
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmn ok og hvad kører i med creative cinema, pure cinema eller hvaD?
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvorfor skal overscan stå på 0 og hvad giver den?
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke mange spørgsmål. De fleste af dem kan du altså få svar på ved at kigge i manualen. Så gør du både os og dig selv en tjeneste 
Nå, men overscan er den del af billedet som ikke vises. Man kan bedst "se" det ved at kigge på at gammel CRT fjernsyn som næsten "spiser" tv kanalernes logo i hjørnet.
Du er nød til at skifte opløsning hver gang, da dit grafikkort kun kan vise en opløsning på alle indgangene af gangen.
Jeg anvender selv creative cinema. Jeg har dog ikke haft min Z3 i lang tid, så jeg har ikke fået tjekket den tilstrækkelig ud.
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok mange tak :P Derfor der måske var sådan en kæmpe sort skræm rundt om selve billedet :)
Bluesky_ var inde i Jysk for at kigge på det der mørklægningsgardin, de havde kun et man skal bestille hjem som tager ca 1-2 uger og det koster 150 kr meteren..
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har forresten fundet ud af at det nok er bedst jeg vælger at projektoren er primær skræm for så kan jeg kører i 1080 istedet for 720 for vælger jeg opløsningen på 1280*720 og kører med pc skærm som primær må jeg kun kører p720 og sådan så kan jeg kører 1080 og billedet er lige så stort selvom projektoren laver en opløsning på 1766*933 men er det ikke også widescreen ???? fordi så vidt jeg kan se har billedet samme størrelse :o)
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr0zie skrev:
ok mange tak :P Derfor der måske var sådan en kæmpe sort skræm rundt om selve billedet :)
|
|
|
Overscan fjerner lidt af dit billed. Noget der faktisk ca. svarer til task baren i windows. Det giver ikke sort skærm rundt om billedet. Jeg ved ikke hvad formålet er med det, men set det bare på 0, default værdien er vist 10.
dr0zie skrev:
Bluesky_ var inde i Jysk for at kigge på det der mørklægningsgardin, de havde kun et man skal bestille hjem som tager ca 1-2 uger og det koster 150 kr meteren..
|
|
|
Ok, havde de ikke noget voksdug?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr0zie skrev:
| Har forresten fundet ud af at det nok er bedst jeg vælger at projektoren er primær skræm for så kan jeg kører i 1080 istedet for 720 for vælger jeg opløsningen på 1280*720 og kører med pc skærm som primær må jeg kun kører p720 og sådan så kan jeg kører 1080 og billedet er lige så stort selvom projektoren laver en opløsning på 1766*933 men er det ikke også widescreen ???? fordi så vidt jeg kan se har billedet samme størrelse :o) |
|
|
Jeg er ikke sikker på jeg er med hvad det er du prøver på her. Din projektor har en opløsning på 1280x720 punkter. Du kan ikke stille på opløsningen som du kan med en CRT skærm. Du kan ikke få 1080 punkter ligemeget hvad du gør. Din projektor kan godt vise 1080i men det gør den jo ved at nedskalere til 720p. Hvis du sætter den i windows til 1280x720 så er det windows der nedskalere et 1080 til 720 signal.
Du kan ikke have 2 skærme tilsluttet samtidig med hver deres opløsning og have windows brugerfladen på dem begge. Dvs. det kan du godt hvor din projektor så skalere f.eks. hvis du sætter opløsingen til 1280x1024. Du vil så have windows bruger fladen på dem begge, men hvis du prøver at se en film på projektoren vil filmen blive trukket helt ud af format.
Vil du gerne bruge projektoren som "PC" skærm til windows arbejde?
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej nej det er lige meget... Måske en gang imellem til spil ellers ikke..
Men altså under widnows står min projektor til 1080i og det samme står den i menu instillingerne så monikke den kører 1090i vil ikke gøre mig klog på det men spørger bare...
Mmmn lige nu kører jeg med en opløsning på 1766*933 i wide 2 og det giver et ok billed, men det er fordi skifter jeg til 1280*720 for jeg jo kun 720i ...
Og glemte sku det hed en voksdug eheh .. undersøge det lige imorgen ...
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, sæt din projektor som extended desktop i theater mode, ikke som klon, og sæt opløsningen til 1280x720. Det giver altså det bedste resultat. Ulempen er at når du starter et program vil den kun blive vist på en skærm. Så mu du enten flytte den over på projektoren, eller hvis det er film du skal se, vil den når du bruger theater mode, blive vist på begge skærme.
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit grafikkort gør automatisk sådan at tænder jeg en film på den primære skræm så vises den automatisk i stor skærm på den anden skærm uanset om jeg miniimerer filmen på den primære .
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så lyder det som om du har sat det rigtig op, men så er jeg ikke med på hvad problemmet er.
Projektoren kan ikke køre i 1080i. Den kan modtage et 1080i signal, men det laver den om til 720p.
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det var da kedeligt at den ikke kan køre 1080i... Men et andet spørgsmål var i jysk og fandt 2 slags vogsduge til 49.95 pr meter. Det ene hed våddugger metervare 100cm og det var en glat en for toppen og på den anden side var den ret blød som om fdet var en svamp.. den anden stod der ingen tekst ved den føltes som en mere platic dug men den stod undervoksduge den var 175 i breden og ellers kunne man købe pr metermål der var den også glat på den ene side og mere ro på den anden er det den dug jeg skal have fat i?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen med voksdugen var for at du kunne prøve dig frem til hvilken størrelse lærred du vil have. Så jeg tror egentlig til det formål at det er ligegyldigt hvilken du bruger. Hvis det er istedet for lærred, skal du nok bruge mørklægningsgardinet.
Alternativt kan du også købe rigtig lærred stof i metermål. Du kan få et 230x130 lærred for omkring en tudse.
|
| Til top |
|
| |