Emne: plademåtte ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Schelde !! Det er nok en Jubliie du mener !! en ROHMANN er " bare " blå !! okidoki det lød da af noget !! men den var svær at opstille 90 KG !! .. Jeg har aldig hørt så meget bass fra en pladespiller !! .. Men hvadfår spør du da om det ?
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej king...
Nåhhh, det var nu ren interesse... nok mig der tager fejl mht. PU - du har jo´ejet dem.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at gå ind og se om du kan se forskeld på ROHMANN eller JUBLIEE .. hehe tro mig der er sku.. forskeld !! Her er linket http://www.ortofon.dk/
hilsen king 
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohh ja...mig der husker forkert.
Det eneste Ortofon jeg har ejet, var en MC20-Super + jeg lånte nogle MC30 evaluationmodeller uden krop, af en udviklingstekniker derfra... intet af det spillede musik med min dengang P3´er...
Men du mener alstå, at den P9´er med AT OC10, er det bedste du har haft inden døre ?
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ Schelde !! Ja det køre da men .. det er lige det med tonearmskabel !! det kan da ikke passe at skifte 3 pick-up på en arm til 14.000 kr og den er i stykker !!  milsen mig :-o
|
| Til top |
|
| |
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
HEJ Schelde !! Ja det køre da men .. det er lige det med tonearmskabel !! det kan da ikke passe at skifte 3 pick-up på en arm til 14.000 kr og den er i stykker !! milsen mig :-o |
|
|
Er det ikke bare en muffe, der skal loddes på? __________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ekko !! Er det ikke bare en muffe, der skal loddes på spurte du ?? Har du set de kabler ?? det tør jeg sku.. ikke gøre !! men hved du hvem der kan gøre det og hvad koster det ????
HILSEN MIG :-o
|
| Til top |
|
| |
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Hej Ekko !! Er det ikke bare en muffe, der skal loddes på spurte du ?? Har du set de kabler ?? det tør jeg sku.. ikke gøre !! men hved du hvem der kan gøre det og hvad koster det ????
HILSEN MIG :-o
|
|
|
Benner fra Medlyd må sku' hive loddekolben frem, hvis du har lagt ~30K hos ham. Ring og riv ham rundt!  __________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King
Ja, nu ved jeg hvem du er !
Tak for de rosende ord.
Angående dit ødelagte tonearmskabel, så er de, som jeg vist har nævnt, ikke lavet til at man trækker dem af og på en pick up, uden en noseplier eller en anden lille tang og så 5 gange om ugen, Fy !
Vi har solgt ca. 20 P9 i Danmark og du er den eneste ! der har haft de problemer, men OK, vi løser det, så du igen kan nyde den ultimative pladespiller.
Som Lasse er inde på så er tonearmskablerne ikke stive, tværtimod de er de mest flexible tonearmskabler på markedet, men på P9 har Rega lavet kabeltrækket i et stykke, hvilket, som du jo har opdaget, kræver lidt forsigtighed ved af og påmontering af pick uppen.
Jeg kommer gerne forbi og monterer din pick up ( forbi er så meget sagt 300 km hver vej)
Til Ekko.
King har ikke lagt 30000,- hos os, men hos vores forhandler i Røde Kro, når vi yder den service vi gør er det fordi vi mener, at verdens bedst lydende pladespiller skal følges af verdens bedste service.
Til Schelde
I en anden tråd skriver du at noget af det værste man kan gøre er, stædigt og blindt, kun at dyrke et mærke, hvis man gerne vil opnå god hi fi, jeg er enig og kan tilføje, at det er ligeså slemt, blindt og stædigt, at ekskludere et bestemt mærke !
Til King igen, igen
Mens jeg sidder her og græmmes ved tanken om, at du skulle kaste dig over Anna, får følgende gode idè, hvad om jeg kommer ned forbi med en ny arm, monterer din pick up og tager den gamle med hjem ?
Venligst
Bent Sejbæk
MEDLYD
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent...
Inden kæden igen hopper af: jeg nægter simpelthen at ødelægge kings tråd, men du skal da få et svar:
Jeg har prøvet Rega. Det var en P3 af ældre dato som du nok husker. Vil stadig gerne prøve en P9, men jeg tillader mig at tvivle på at jeg skifter.
..."Til Ekko.
King har ikke lagt 30000,- hos os, men hos vores forhandler i Røde Kro, når vi yder den service vi gør er det fordi vi mener, at verdens bedst lydende pladespiller skal følges af verdens bedste service.."...
Flot at poste den udtalelse - du har simpelthen hørt alle høvle rundt omkring? (jeg ønsker ikke du svarer)..
..."Mens jeg sidder her og græmmes ved tanken om, at du skulle kaste dig over Anna, får følgende gode idè, hvad om jeg kommer ned forbi med en ny arm, monterer din pick up og tager den gamle med hjem ?..."
Græmmes ? du har da solgt den P9´er ....!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !!! Hvadså skal vi slutte den debat , jeg har jo igen fået en kanon service.og en masse svar og det var jo det jeg gerne ville have !! p.s der kommer jo en ny arm på min REGA P9 ... Og til Bent ville jeg gerne sige tak for god SERVICE !!
HILSEN MICHAEL RIEDER !!
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schelde
Jeg tillader mig at svare, anyway.
Nej, jeg har ikke hørt alle pladespillere i verden, men jeg troede ikke at det var et kriterie for at udtale sig !! Når jeg skriver "verdens bedst lydende" skal det ikke opfattes som en faktuel kendsgerning, men mere som et meningsindlæg. Jeg har dog hørt/haft en del pladespillere. Vi tager dem i alfabetisk orden.
Alphason Sonata med Forsell arm-Alphason Sonata med deres egen arm (sølvkabler)
Denon DP 47 og 59
Forsell
Heybrook
Linn LP 12 med Ittok arm
Maple noll
Mikro Seiki Dqx 1000 - Dqx 500 - Bl 51
Oracle Delphi B&K med SME V - Oracle Alexandria
Pink Triangle med Hellius Orion (sølv) Pink Triangle med Syrenx PU 3
Rega P2 - P3 - P25 - P9 - P9 2000
SME 30 og SME 20
Systemdeck 2x med Hellius scorpioarm og RB 300 arm
Thorens 321 med Alphason arm - Thorens TD 124 med SME 3012 arm
VPI TNT
Void ( specialbygget) med Hellius Orion arm.
Jeg har sikkert haft flere, men hukommelsen er ikke, hvad den har været.
Man kunne spørge, hvorfor jeg har haft så mange pladespillere, svaret er, jeg er vild med pladespillere, jeg elsker de mekaniske finesser på de forskellige modeller og finder lydgengivelsen bedre end den man opnår på CD.
Ovenstående gør, selvfølgelig ikke, min menig om lyd til noget endegyldigt, men lad mig så ændre "verdens bedst lydende" til verdens klogest byggede.
Venligst
Bent Sejbæk
MEDLYD
|
| Til top |
|
| |
Bandit Branchemedlem

Expert Varde
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da lige komme med en kommentar her fra sidelinjen...
Jeg har også hørt mange pladehøvle efterhånden, og har de sidste par år levet lykkeligt (og gør det stadigt) med en Gyrodeck (ikke den med Acryl tallerken advr.) Jeg har altid haft den opfattelse at en god pladeplov, som grundkonstruktion skal være 1.) Flydende ophængt 2.) TUNG
Nu har jeg imidlertid haft lånt Kings Rega, og jeg må sige at min opfattelse er ændret, og jeg kan sagtens høre og forstå Regas ide, om at koble arm, plint og Tallerkenleje, så solidt og så stift sammen som muligt, tro mig, den rega har en dynamik der får dig til at skide på gulvet....
Hvordan den lyder i forhold til gyro'en kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har lyttet med hverken samme arm eller pick-up, jeg kan blot konkludere at Kings kombination med Rega P9 2000, RB-1000 og OC-10, bare rykker tænder ud! ! !
Man kan jo diskutere fra nu af og til dommedag, om det er rigtigt eller forkert at man f.eks. ikke kan justere vta. mm.
Man kan jo egentligt sige at os vinyl nørder, altid har været opflasket med, at muligheden for at justere Vta mm. skal være tilstede, men problemet er, som jeg ser det, at i samme øjeblik man åbner mulighed for at justere disse ting, går man på kompromis med andre kriterier... lige så vel som Rega går på kompromis med Vta. justering mm.
summa summarum: Begge måder virker! Om man synes bedre om kompromisserne på den ene, frem for den anden er jo en smagssag der tenderer overtro og andet pak... Jeg vælger at se bort fra mine egne fastlåste synspunkter, og istedet slå lytlapperne ud. Må jeg foreslå, dig Schelde, at prøve det samme, og ja, jeg har set du har hørt en P3, men selvom P9 ikke er fysisk meget større, kunne det så alligevel ikke tænkes at der var en VÆSENTLIG forskel - ud over prisen??? - bare en tanke...
MUSIK skal høres ved 33 1/3 eller 45 RPM.!!!! 
PS. Til Bent: At skifte hele armen på en P9 uden beregning, fordi ejeren har 10 tommelfingre, må uden tvivl være verdenshistoriens absolut bedste service! ! !    
PPS: Du kunne jo overveje, at samle et lille værktøjssæt, bestående af de rigtige skruetrækkere, tænger mm. og levere med sammen med en P9, så burde du jo kunne undgå at dine kunder afmonterer litserne med en rørtang! !  __________________
Hifi - For musikkens skyld - ikke omvendt!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schelde !! Det kunne da være sjovt at du ikke prøver er Rega P9 2000 inden du snakker om den .. Jeg har jo også hørt en interspace deck og den lyder jo heller ikke som en ANNA !!
Hilsen KING
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bandit skrev:
|
"...Nu har jeg imidlertid haft lånt Kings Rega, og jeg må sige at min opfattelse er ændret, og jeg kan sagtens høre og forstå Regas ide, om at koble arm, plint og Tallerkenleje, så solidt og så stift sammen som muligt, tro mig, den rega har en dynamik der får dig til at skide på gulvet.... - Jamen, det er da godt du synes om Kings P9. Magter den dynamik på en realistisk facon, er det et stort step i den rigtige retning.
....summa summarum: Begge måder virker! Om man synes bedre om kompromisserne på den ene, frem for den anden er jo en smagssag der tenderer overtro og andet pak... Jeg vælger at se bort fra mine egne fastlåste synspunkter, og istedet slå lytlapperne ud. Må jeg foreslå, dig Schelde, at prøve det samme, - det er da netop det jeg gør! Derfor står der en Spacedeck hos mig. Der var intet andet i den prisklasse der var i nærheden (af det der var mig muligt at høre...) og ja, jeg har set du har hørt en P3, men selvom P9 ikke er fysisk meget større, kunne det så alligevel ikke tænkes at der var en VÆSENTLIG forskel - ud over prisen??? - bare en tanke... - se det håber jeg virkelig at der er! Både for Rega, Bent, og jer... ... Selvfølgeligt er det en bedre pladespiller...
MUSIK skal høres ved 33 1/3 eller 45 RPM.!!!! - Fuldkommen enig.
PS. Til Bent: At skifte hele armen på en P9 uden beregning, fordi ejeren har 10 tommelfingre, må uden tvivl være verdenshistoriens absolut bedste service! ! !    - det er flot! Super service... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Hej Schelde !! Det kunne da være sjovt at du ikke prøver er Rega P9 2000 inden du snakker om den .. Jeg har jo også hørt en interspace deck og den lyder jo heller ikke som en ANNA !!
Hilsen KING
|
|
|
Arrgghhh...Nu må i stoppe ! Jeg har aldrig udtalt mig om lyden ef en P9, men alene mine formodninger om hvordan den vil lyde, er nok til at folk stejler.
Nej, en ANNA lyder ikke som en Spacedeck - den lyder af meget mindre! Men de er i familie og deler grundprincip. Kan du lide en ANNA men ikke en Spacedeck, er der noget galt, eller også har du meget store krav til den mængde egenlyd, du er villig til at acceptere.
Hvis en P9 fjerner alt den (ubehagelige) egenlyd der følger med en P3, er den superfantastiskfænomonal.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schelde !! Var det ikke dig der skrev" Jeg finder styrken ved plader er den naturlige dynamik. Det du observerer som "ro", kan være den dræbte energi" og " Nej, en ANNA lyder ikke som en Spacedeck - den lyder af meget mindre " Så faver din pladespiller jo !! Okidoki det kan du jo ikke li , Hvad vil du så med en Spacedeck ????
Hilsen King !!
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King...
Ja, det var mig der skrev det. Selvfølgeligt har min Spacedeck et fodaftryk på musikken og det har din P9 og ligeledes en ANNA også. At tro andet, er da at være naiv. Så må man finde det kompromis man finder lettest at leve med, og det der giver mest glæde til hverdag. Det hele er ydelse kontra pris.
Hvad jeg vil med min Spacedeck? - få det bedste ud af mine plader.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schelde !! Er du stadig interesseret i Pink Floyd - Shine On !!! På vinyl mener jeg har set den i tyskland , det er jo en 4 eller 5 dobbelt lp .. skal prøve at snakke med ham i dag !!
Hilsen King .. P.S hvad har du af forstærker og højtaler ?? Tror du har Exposure ,det køre også super med Spacedeck!!
|
| Til top |
|
| |
Bandit Branchemedlem

Expert Varde
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schelde skrev:
Bandit skrev:
|
"...Nu har jeg imidlertid haft lånt Kings Rega, og jeg må sige at min opfattelse er ændret, og jeg kan sagtens høre og forstå Regas ide, om at koble arm, plint og Tallerkenleje, så solidt og så stift sammen som muligt, tro mig, den rega har en dynamik der får dig til at skide på gulvet.... - Jamen, det er da godt du synes om Kings P9. Magter den dynamik på en realistisk facon, er det et stort step i den rigtige retning.
....summa summarum: Begge måder virker! Om man synes bedre om kompromisserne på den ene, frem for den anden er jo en smagssag der tenderer overtro og andet pak... Jeg vælger at se bort fra mine egne fastlåste synspunkter, og istedet slå lytlapperne ud. Må jeg foreslå, dig Schelde, at prøve det samme, - det er da netop det jeg gør! Derfor står der en Spacedeck hos mig. Der var intet andet i den prisklasse der var i nærheden (af det der var mig muligt at høre...) og ja, jeg har set du har hørt en P3, men selvom P9 ikke er fysisk meget større, kunne det så alligevel ikke tænkes at der var en VÆSENTLIG forskel - ud over prisen??? - bare en tanke... - se det håber jeg virkelig at der er! Både for Rega, Bent, og jer... ... Selvfølgeligt er det en bedre pladespiller...
MUSIK skal høres ved 33 1/3 eller 45 RPM.!!!! - Fuldkommen enig.
PS. Til Bent: At skifte hele armen på en P9 uden beregning, fordi ejeren har 10 tommelfingre, må uden tvivl være verdenshistoriens absolut bedste service! ! !    - det er flot! Super service...
|
|
|
|
|
|
Ups. jeg kan godt se, at mit ordvalg er lidt uheldigt, jeg ønskede på INGEN MÅDE, at træde nogen over tæerne, jeg undrede mig blot over, at du har en så heftig debat med Bent, uden at du har hørt P9 under hjemlige forhold! Men istedet blot antager at den lyder som en forbedret udgave af P3.. - hvad den jo sikkert også gør - spørgsmålet der hænger tilbage i luften, er jo så: Hvor forbedret?? - efter min mening - Ekstremt!
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|