| Forfatter |
|
Lax Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke der er så meget mystik i det. MIT laver en økonomi-udgave af spaderne. Se Steensens MIT prisliste på side 1 i linket nedenfor. For 4 stk. spader er der 100 kr i forskel på økonomi-udgaven og den dyre. Det er det hele. Om den dyre så lyder bedre end økonomiudgaven, skal jeg ikke gøre mig klog på.
http://www.steensen.dk/MIT_2003salgspriserDK.pdf
Men der er da store forskelle på priserne. Ifølge prislisten skal Steensen have 41490 kr. for M1 i 10 ft. udgaven. Det samme kabel koster $4000 i USA. Begge priser er udsalgspriser. Måske er han til at handle med, Steensen.
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du glemmer told og moms.......prisen i USA gange 10 og du har den danske pris . Desuden kan den pris du har skaffet være uden USA moms 8 %.
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
Hej
Du glemmer told og moms.......prisen i USA gange 10 og du har den danske pris . Desuden kan den pris du har skaffet være uden USA moms 8 %.
Mvh
Dr. Lyd |
|
|
ja det er meget normlt , og helt ok .
momsen i us er ca 6% .
x10 det er nok mere x20 hvis man tager indkøbs pris
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa,
Har selv MIT MH750 Biwire, og vil sige at det til prisen er et godt kabel. Der er ingen tvivl om at man ved at gå op i Magnum og Oracle kan få mere af det hele ... men det er unægteligt til en noget anden pris.
Mine kabler er fra før Iconn temineringerne startede ... og det er både godt og skidt. Iconn giver fleksibilitet ... hvis man har noget feminint udstyr, der ikke klarer de grovere temineringer - store spader. På den anden side så kan en ekstra samling aldrig være noget at stræbe efter.
En ting skal man være obs på med MIT, at de har deres egen lyd/stil .. hvis man kan li den ... så fint, hvis man er mere til vdh eller andet i den stil, så er det måske ikke den vej man skal gå.
Endelig så vil jeg lige hejse et flag overfor klasse D og MIT. Der er tilsyneladende et problem med MIT og nogle ICE produkter, og jeg ville lige checke med TACT at der ikke er problemer her også ... bare for en sikkerheds skyld.
Overvejer i øvrigt at skifte mine MIT ud .. så send en PM hvis du er interesseret.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm har nu luret lidt på dvs billeder og kan se at afstanden fra den store box på kablernee til højtalerne er forholdsvis lille
og da jeg har standere højtalere vil dette filter komme til at hænge løst IK godt
kan man evt sætte filteret fast til mine højtalere standere med dobbelt klæbende tape
det er nogle empire standere der er temmelige brede så man godt gemme det lidt bag på
er der nogle menninger her ?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Halløjsa,
Har selv MIT MH750 Biwire, og vil sige at det til prisen er et godt kabel. Der er ingen tvivl om at man ved at gå op i Magnum og Oracle kan få mere af det hele ... men det er unægteligt til en noget anden pris.
Mine kabler er fra før Iconn temineringerne startede ... og det er både godt og skidt. Iconn giver fleksibilitet ... hvis man har noget feminint udstyr, der ikke klarer de grovere temineringer - store spader. På den anden side så kan en ekstra samling aldrig være noget at stræbe efter.
En ting skal man være obs på med MIT, at de har deres egen lyd/stil .. hvis man kan li den ... så fint, hvis man er mere til vdh eller andet i den stil, så er det måske ikke den vej man skal gå.
Endelig så vil jeg lige hejse et flag overfor klasse D og MIT. Der er tilsyneladende et problem med MIT og nogle ICE produkter, og jeg ville lige checke med TACT at der ikke er problemer her også ... bare for en sikkerheds skyld.
Overvejer i øvrigt at skifte mine MIT ud .. så send en PM hvis du er interesseret.
SATMIT |
|
|
Der kan være problemer har jeg hørt fra nogle .
ja de har ders egen lyd , de ligger en del til i mellentonen og bunden , derfor passer de ret godt til systemer der er slanke i lyden .
men de er gode .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Hmm har nu luret lidt på dvs billeder og kan se at afstanden fra den store box på kablernee til højtalerne er forholdsvis lille
og da jeg har standere højtalere vil dette filter komme til at hænge løst IK godt
kan man evt sætte filteret fast til mine højtalere standere med dobbelt klæbende tape
det er nogle empire standere der er temmelige brede så man godt gemme det lidt bag på
er der nogle menninger her ?  |
|
|
Ja det er lidt lamt lavet også , men du kan købe nogle længer mellem stykker så er det problem løst .
Det samme med ders boxe på signal kan også være et problem de er ret tunge og kan let komme til at hænge i stikket og to boxe har en god vægt .
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Hmm har nu luret lidt på dvs billeder og kan se at afstanden fra den store box på kablernee til højtalerne er forholdsvis lille og da jeg har standere højtalere vil dette filter komme til at hænge løst IK godt kan man evt sætte filteret fast til mine højtalere standere med dobbelt klæbende tape det er nogle empire standere der er temmelige brede så man godt gemme det lidt bag på er der nogle menninger her ?  |
|
|
Ja som Jensen siger, kan du udskifte endestykket (speaker tail) efter boxen med andre længder. Mener der findes tre forskellige længder, 16'', 32'' og 48''. Men ellers kan man jo tape boxen fast bag på standeren, som du siger. Evt. stille den på en kasse bag højttaleren, som Mr. Highend har gjort.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også løse problemet med at spænde dem fast på højttalerstanderen.
Vil lige gøre opmærksom på at der faktisk findes en MIT750 uden cigaræsker ... den er i høj kurs blandt nogle. Den er så vidt jeg ved før MH750!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
De bokse er noget rigtig skidt,jeg har selv fået ødelagt et 8000 kroner dyrt digital kabel grundet vægten fra de skide bokse, jeg ved også at man nede i Audio Art har måtte lodde på højtalerkablerne et par gange og det er netop når de har hængt bag på små højtalere. Iøvrigt er de ikke sådan lige at lodde på grundet noget patent fis inde i stikkene.
Noget helt andet er at man ikke bør lade boksene ligge direkte på gulvet, de skal afkobles,det giver markant bedre lyd kan jeg huske da jeg gjorde det med mine Mh 750ér. Store SD fødder er gode til det formål. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
De bokse er noget rigtig skidt,jeg har selv fået ødelagt et 8000 kroner dyrt digital kabel grundet vægten fra de skide bokse, jeg ved også at man nede i Audio Art har måtte lodde på højtalerkablerne et par gange og det er netop når de har hængt bag på små højtalere. Iøvrigt er de ikke sådan lige at lodde på grundet noget patent fis inde i stikkene.
Noget helt andet er at man ikke bør lade boksene ligge direkte på gulvet, de skal afkobles,det giver markant bedre lyd kan jeg huske da jeg gjorde det med mine Mh 750ér. Store SD fødder er gode til det formål.
|
|
|
Ok. Jeg synes nu ikke jeg kunne høre nogen forskel mht. det Oracle V3.1 kabel sæt, jeg lånte. Prøvede forskellige ting, bl.a. at stille det på en kasse. Har MIT skrevet noget om det nogen steder?.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lax skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Noget helt andet er at man ikke bør lade boksene ligge direkte på gulvet, de skal afkobles,det giver markant bedre lyd kan jeg huske da jeg gjorde det med mine Mh 750ér. Store SD fødder er gode til det formål.
|
|
|
Ok. Jeg synes nu ikke jeg kunne høre nogen forskel mht. det Oracle V3.1 kabel sæt, jeg lånte. Prøvede forskellige ting, bl.a. at stille det på en kasse. Har MIT skrevet noget om det nogen steder?.
|
|
|
Hos mig virkede det. Om det står nogle steder ved jeg faktisk ikke ,men der er vel en grund til at der er små fødder under boksen?. Problemet var bare at de var for små så boksen sank ned i gulvtæppet aligevel. Men hvis der er elektronik i de bokse, så er det vel med dem som så meget andet elektronik, det lyder bedst når det afkobles.
Måske boksene er tomme på dine?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også selv har MIT mh750 shotgun, det lød rigtigt godt... ville faktisk gerne have et sæt igen....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| Jeg har også selv har MIT mh750 shotgun, det lød rigtigt godt... ville faktisk gerne have et sæt igen.... |
|
|
Fik jeg ret med de NLE ?
Det gammel 750 kan jeg slet ikke lide , M1 er klasser over det , meget bedre bund og top .
Dem uden box de har lavet nogle til wilson har haft 2 sæt af dem .
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Lax skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hos mig virkede det. Om det står nogle steder ved jeg faktisk ikke ,men der er vel en grund til at der er små fødder under boksen?. Problemet var bare at de var for små så boksen sank ned i gulvtæppet aligevel. Men hvis der er elektronik i de bokse, så er det vel med dem som så meget andet elektronik, det lyder bedst når det afkobles.
Måske boksene er tomme på dine?.
|
|
|
Nu er det mere var end er, da jeg desværre ikke har Oracle kablerne længere. Fik meget hurtigt ejerfornemmelse og det jo ikke altid godt.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
Det er nok tæt på sandheden. En boks indeholder en modstand og en kondensator (zobel-led) til under 10DKK....tyngden kommer nok af det støbemasse der så heldes i for at forhindre "kloning" 
Mærkeligt nok er der ingen der vil klippe boksene af for at høre kablet "rå". Måske fordi salgsprisen ryger til nul uden den "magiske" boks? 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
Det er nok tæt på sandheden. En boks indeholder en modstand og en kondensator (zobel-led) til under 10DKK....tyngden kommer nok af det støbemasse der så heldes i for at forhindre "kloning" 
Mærkeligt nok er der ingen der vil klippe boksene af for at høre kablet "rå". Måske fordi salgsprisen ryger til nul uden den "magiske" boks? 
|
|
|
Mener nu der sidder omkring 120 filtre og ikke et, i de store modeller. Hvor har du læst, at der kun sidder et filter?.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Knoxville skrev:
| Jeg har også selv har MIT mh750 shotgun, det lød rigtigt godt... ville faktisk gerne have et sæt igen.... |
|
|
Fik jeg ret med de NLE ?
Det gammel 750 kan jeg slet ikke lide , M1 er klasser over det , meget bedre bund og top .
Dem uden box de har lavet nogle til wilson har haft 2 sæt af dem .
|
|
|
FIK ret .. det ved jeg ikke, har skam været glad for dem , men de passer ikke helt ind længere, du kunne jo også selv li' dem i en periode ;O) __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men nu har jeg fundet et sæt MIT SHOTGUN S1 BIWIRE 3meters
til en god pris i norge
er der nogle der har hørt det eksagte kabel ?
evt hvis jeg skal tape filteret fast til standerene skal jeg så ik bruge vt feet i mellem filteret og standeren ?
har monteret vt feet imellem toppen af mine standere og mine højtalere men man kan vel næppe få for meget afkopling smil
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Nå men nu har jeg fundet et sæt MIT SHOTGUN S1 BIWIRE 3meters til en god pris i norge er der nogle der har hørt det eksagte kabel ? evt hvis jeg skal tape filteret fast til standerene skal jeg så ik bruge vt feet i mellem filteret og standeren ? har monteret vt feet imellem toppen af mine standere og mine højtalere men man kan vel næppe få for meget afkopling smil
 |
|
|
Pas nu på med told og moms.....det er uden for EU.
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |