Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ChristianK’s pengesluger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Hej ChristianK,
Næh, jeg er ikke elektronikekspert. Jeg ved bare, at en referenceclockgenerator genererer et noget mere præcist clocksignal til hjælp for de dele af cd'ens elektronik, der har brug for et sådant. Man kan populært sige, at dens interne "ur" er meget mere nøjagtigt.
Der er meget delte meninger om de forskellige lclocker fra lcaudio. Jeg havde selv en lclock2 som dig i min teac, og den virkede glimrende. Ingen problemer, og en noget bedre lyd.
I min Copland, har jeg nu en lclockXO, d.v.s. af nyere dato, mere præcis og lidt bedre. Men der er endnu 2 nyere, nemlig xo2 og xo3. 3'eren skulle være bedre, og jeg opgraderer helt sikkert på et lidt senere tidspunkt. Du véd, riget fattes penge, og hjemmestyret må også gerne være med på den, men til hendes fortjeneste skal dog lige siges, at det er hun altid. Men du kan da se over på min egen tråd om mods på dm640i, hvad jeg roder med:)
Jeg har aldrig haft noget som helst brum fra en trafo i en cd. Er det fysisk den brummer med/uden låg, eller er det noget du kun hører i højtalerne?
Der skal nok en elektronikmand/mk til at afgøre hvad der kan gøres ved det. Spørg andre herinde, der er helt sikkert nogle som kan hjælpe.
Jeg vil lige sige, dog uden at sætte gang i en længere diskussion om drev, at jeg er absolut tilhænger af teacdrev, frem for andre, men sådan har vi nogle gange vores små svagheder. Den absolut eneste grund til at jeg har solgt mine to vrds10'ere er, at der er et teacdrev i coplanden. En vrds25x er oså i kikkerten som et projekt der skal ind i coplanden.
Har du fået lyttet til din teac? Hvordan lyder den hos dig? Jeg havde min spændt på min Musical Fidelity A1 i mange år, og et sæt moddede b&w DM640i, som der er flere planer med (se tråd).
Stikkene er et lidt svagt punkt hvor man godt kan vinde lidt, efter min mening. Jeg vil sætte et sæt WBT nextgen på min, Hhlt klart.
Jeg har læst om flere der sætter en 0,47mikrofarad kondensator parallelt over den på lclocken, i god kvalitet, med bedre lyd til følge. Bl.a. Nhj4 har lavet dette. Det skal jeg også selv. Jeg vender tilbage om dette, eller du er velkommen til at gøre det samme, hvis du skulle finde på at modificere din.
Hvis du via fjernbetjeningen slukker displayet på din teac, kan du undgå en ringere jitter, d.v.s. undgå en uønsket forhøjelse af tidsstøj. Lyt dig frem. Under alle omstændigheder er du fri for at sidde og glo på det hele tiden. Mit er altid slukket. Og min cd er altid tændt undtagen i tordenvejr, ferie eller lign.
Brum er elektrisk, men mekaniske vibrationer kan du aflede ned i dit nye rack. Hvordan er din 220volts forsyning? Har du vendt stikket i væggen?
hey fra Red Fox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

ps: er din on/off diode blå, elelr er det bare billedet. Normalt har den samme farve som den anden, lidt lyserød.
Red Fox

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Tak for det gode svar: Jamen jeg er faktisk selv elektronikmand (lærling), så det er nok ikke det store problem... Har fundet ud af at det er min forstærkers trafo der brummer... NÅR Teacen er tændt... Men igår kl 21-22-23-stykker gjorde den det ikke... Har dog ikke prøvet at  vende fasen endnu... det gør jeg i aften...

Desuden kan jeg høre en rimelig tydelig brummen i højttalerne... Og jeg tror det er phono-stikkene (på TEAC)'s skyld.... Du ved, at man kan få højttalerne til at brumme ved at sætte en finger på lederen af phono-stikket... Samme effekt sker når jeg har sat phonostikket i cd-afspilleren... Dette kan ikke høres ved normal lydstyrke og heller ikke ved den højeste lydstyrke jeg hører musik ved... Men det skal rettes...

Men udover det er jeg rigtig tilfreds med afspilleren.... Der er MANGE flere detaljer end før... Lydenbilledet er større og roligere.... Det er blevet noget nemmere at komme ind mellem musikerne...
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Tillykke med spilledåsen . Den ser sgu lækker ud, og det lyder som den kan følge med på lydsiden også.

Angående dit brum. Har du tjekket dine kabler mellem cd'en og forstærkeren ? Jeg havde selv samme problem mellem for- og effektforstærker på et tidspunkt. Inderlederen havde over tiden rykket en enkelt tråd fri, hvorved den rørte ved kappen på stikket. Det kom kun periodisk, så der gik noget tid inden jeg fangede fejlen.

Hvad med andre elektriske apperater ? Min laserdisc-afspiller bliver grynet i billedet, når køleskabet snurrer. Ikke noget jeg kan gøre noget ved, da jeg bor i en lejlighed med en skod-elinstallation. Men kunne være en mulig kilde til brum.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har tjekket det hele i hoved og røv nu... :) Det er ikke kablet, både fordi jeg har tjekket mine lodninger, men også fordi den gør det med et fabrikslavet kabel... 

Kan også konstatere det heller ikke er cd-afspilleren... Det er forstærkeren, der brokker sig lidt... Har haft set om en stelforbindelse eller lignende skulle sidde løs, men det er ikke tilfældet..

Så jeg tror det er  "uren" strøm der er problemet... Jegtjekker igen til midnat og ser om der er en forskel... Ellers må jeg jo få lavet mig et DC-filter og se om det hjælper :)

Til redfox: Ja, den er blå.... Har ikke lige haft set efter om det er noget der er sat i senere... Gad ikke til at pille fronten fra... :)

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

jammen så er der på et tidspunkt nogen der har moret sig med det. Fint nok, hvis altsåman ikke bliver blændet, hihi.
I Tyskland kan man få et lille stykke udskåret blåt plastik til displayet, i stedet for det orange. Det ser altså ret okay ud.
ses her:

ret pænt synes jeg selv.
ja, jeg har jo læst din tråd, så jeg har godt set at du arbejder med elektronik. Fint, så kan du få en masse ud af det til lyd!
Bemærk det jeg sagde om bøsningerne. Dem skifter jeg selv. Jeg tror at jeg smutter ind forbi DAT i weekenden og ser om de har WBT Nextgen bøsninger. Du hører nærmere, ellers på min egen tråd.
Nu skal jeg ud og lave mig en stak pandekager, så ikke mere herfra lige nu.
Hej fra Red Fox.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

det ender da med at det endog bliver rigtig pænt at yours..... Nydeligt lille møbel du har fået lavet ude i brændeskuret sammen med Emiiiiiiiiiiilllllllll...... nej spøg til side, det er super flot.
Synes også at det er en spændende spiller du har erhvervet dig...var den til at betale sige fra?
Nu mangler du vist bare en ny forstærker for at have reetableret hele dit anlæg inden for kort tid

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
jammen så er der på et tidspunkt nogen der har moret sig med det. Fint nok, hvis altsåman ikke bliver blændet, hihi.
I Tyskland kan man få et lille stykke udskåret blåt plastik til displayet, i stedet for det orange. Det ser altså ret okay ud.
ses her:

ret pænt synes jeg selv.
ja, jeg har jo læst din tråd, så jeg har godt set at du arbejder med elektronik. Fint, så kan du få en masse ud af det til lyd!
Bemærk det jeg sagde om bøsningerne. Dem skifter jeg selv. Jeg tror at jeg smutter ind forbi DAT i weekenden og ser om de har WBT Nextgen bøsninger. Du hører nærmere, ellers på min egen tråd.
Nu skal jeg ud og lave mig en stak pandekager, så ikke mere herfra lige nu.
Hej fra Red Fox.

Det er jo lige meget med displayet når det alligevel er slukket ;) Okay, det lyder godt....

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
det ender da med at det endog bliver rigtig pænt at yours..... Nydeligt lille møbel du har fået lavet ude i brændeskuret sammen med Emiiiiiiiiiiilllllllll...... nej spøg til side, det er super flot.
Synes også at det er en spændende spiller du har erhvervet dig...var den til at betale sige fra?
Nu mangler du vist bare en ny forstærker for at have reetableret hele dit anlæg inden for kort tid

Hehe det skulle det jo også gerne :D Tak, mester... Hehe ja, det er faktisk rigtigt... Meeen, det må vente lidt.... Nu skal der handles lidt musik istedet :)

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

fair nok, det er jo også musikken det hele handler om. Meeeeeennn, det ku' jo være sjovt hvis det var blåt. Jeg skal lige prøve at undersøge om et sådant passer på min Copland. Nu har jeg jo (desværre) solgt begge mine, men måske du kunne måle dit display udvendigt, helt præcist?
Gonat amanda, herfra.
hilsen Red Fox.

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Måle rent spændingsmæssigt, eller hvad? Jeg tror hellere jeg vil skifte den ud til orange eller grøn igen, hvis det var, da blå egentlig ikke passer ret godt til det andet jeg har... Den lyser heldigvis ganske svagt....

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Dumpede lige ind i din tråd.
Super flot anlæg må jeg sige Vild med den Teac, vil selv have mig sådan en engang.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

nej, fysiske dimensioner, så jeg kan lave mig et blåt til min copland, hvis det har samme størrelse som på en vrds10.
Hilsen Red Fox.

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

LouBP: Mange tak :) Hvad fik du så istedet?? 

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

redfox: måske næste gang jeg lige kigger ind :)

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

okay
Red Fox

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:

Høre kun Lp'er Ellers bruger ejg bare lige hurtigt min Dvd (Nad T513)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hold da helt kæft Så engang din gamle anlæg i denne tråd, og man må siger, du har raget (mere) fedt grej til dig
Synes især din nye cd er extremt flot, ved dog ikke hvordan den lyder

Mvh KennethB

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
ChristianK skrev:

Høre kun Lp'er Ellers bruger ejg bare lige hurtigt min Dvd (Nad T513)

Nååårh, du er en af DEM! Hehe arj, jeg ville også rigtig gerne have en plade-spinner, men det ville betyde at jeg skulle bygge en musiksamling op fra bunden... Og dét er dyrt!

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

KennethB skrev:
Hold da helt kæft Så engang din gamle anlæg i denne tråd, og man må siger, du har raget (mere) fedt grej til dig
Synes især din nye cd er extremt flot, ved dog ikke hvordan den lyder

Mvh KennethB

Mange tak! :D Jaae lidt er der da sket...  ;)

Hehe, den kan nogle tricks, vil jeg vove at påstå ;)

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes