Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ChristianK’s pengesluger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Hej ChristianK, nu har du lyttet til din nye teac i nogle dage, formoder jeg. Hvad synes du om lyden? Har du dannet dig et foreløbigt indtryk?
Hej fra Red Fox ;)
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Min første indskydelse ville være at den har et meget bedre lydbillede end de andre cder jeg har haft... Musikerne er lige trådt en meter mere væk fra hinanden :) Jeg er godt tilfreds
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

I onsdags blev jeg foræret en Technics SL-1500 pladespiller... Den skulle lige have renset pitch-potmetrene, og nu kører den bare perfekt... Jeg fandt en ubrugt Ortofon Concorde 20 ude på arbejdet, så den spiller jeg nu... Min RIAA i min forstærker er ikke det bedste der er hørt, så måske bliver det et muligt næste køb...

Her er svinet... Lidt ridset låg, men ellers i flot stand:

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hvor er vinyl sjovt :D Og dejligt at lytte på....

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hey hvor godt  Hvilke dejlige plader har du sjtålet fra diverse genbrugsbutikker?
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Først vil jeg sige at det er ret svært at finde noget godt i genbrugsbutikker... Der var byttebiksen noget nemmere at finde noget fedt i... Men det her fik jeg for ca 200 kr:

Eric Clapton - Slowhand
Madonna - The immaculate collection
Simon and garfunkel - Greatest hits
Phil Collins - Another day in paradise (12" single)
Whitney Houston - Whitney (Min mor ville have den :P)
Herb Alpert - My abstract heart

Derudover fik jeg bestilt Rage against the machine -  Rage against the machine på LP i stereostudio, så den glæder jeg mig monstermegameget til at få til landet!!!

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Wow, det var da en pæn bunke plader for de få penge! Hvordan lyder den så i forhold til din Teac?

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Altså nu er det lidt svært at sige, da jeg ikke har nogen af de samme plader på cd (derfor glæder jeg mig lidt til RATM pladen, for den har jeg :D), men jeg kan i hvert fald godt li lyden af vinyl, også selv om det skratter en gang i mellem... Det betyder dog ikke at CD er afskrevet... Jeg tror godt jeg kan leve med 2 forskellige medier :)

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Lyder i hvert fald som om du er glad for dem begge!

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Ja det er der ingen tvivl om... Det er rigtig hyggeligt at pusle med pladerne... Og man har også nemmere ved at høre en hel plade igennem, fordi at man ikke bare sådan lige kan skifte nummer (jeg kalder det positiv dovenskab)... Så lærer man bedre pladerne at kende...  Kunne i øvrigt være rigtig fedt at prøve en "rigtig" RIAA... 

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
LouBP skrev:
ChristianK skrev:
LouBP: Mange tak :) Hvad fik du så istedet?? 

Høre kun Lp'er Ellers bruger ejg bare lige hurtigt min Dvd (Nad T513)

Nååårh, du er en af DEM! Hehe arj, jeg ville også rigtig gerne have en plade-spinner, men det ville betyde at jeg skulle bygge en musiksamling op fra bunden... Og dét er dyrt!

Nejj, det er egentlig ikke så slemt, i forhold til at opbygge en cd samling... I Genbrug kan man tit find enoget synes jeg... Så kan man altid lige få en 5-10 stk for 100 kr:)

Ellers er den blå avis et godt sted, man kan jo købe hele samlinger og sådan... Er lige igang med at købe en samling af en bekendt da han ikke lytter længere... mellem 100 og 200, blå, Alt Hendrix, Masser af Pink Floyd og The who for 500? Det er jo ikke dyrt;)

Men nu spreder jeg mig selv over cd'er, Bånd, og Plader... HVor plader klart ligger først... Men køber da også en del cd'er, har ikke noget i mod at have flere slags medier, hvor nogen gerne vil holde sig i et:) da det jo nok også er smartest i længden, oftest bliver dte jo så cd'er da man ikke kan høre plader i bilen;)

Men rart at se du alligevel fik købt en :) Håber du bliver glad for den.

Hvis du skal ud og købe plader skulle se hvornår pladebørsen kommer til din by...
Det er et omrejsende cd/pladecenter, og du kan nærmest finde alt der...

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kender det godt selv!  Har heller ikke fjernbetjening til min CD-afspiller, og det gør at man hører en cd igennem fra start til slut oftere.

Tror selv på at det giver øget musikglæde. Der er jo blevet talt om at glæden ved musik er ved at dale da man alt for nemt kan komme til musik, ved at trykke lidt på tasterne og downloade. Man når aldrig at fordybe sig, og det er måske noget af det vigtigste ved musik. Ikke tænke på at skifte nummer, men blot læner sig tilbage og nyder musikken som den nu kommer til en! Fantastisk!

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
ChristianK skrev:
LouBP skrev:
ChristianK skrev:

Nååårh, du er en af DEM! Hehe arj, jeg ville også rigtig gerne have en plade-spinner, men det ville betyde at jeg skulle bygge en musiksamling op fra bunden... Og dét er dyrt!

Nejj, det er egentlig ikke så slemt, i forhold til at opbygge en cd samling... I Genbrug kan man tit find enoget synes jeg... Så kan man altid lige få en 5-10 stk for 100 kr:)

Ellers er den blå avis et godt sted, man kan jo købe hele samlinger og sådan... Er lige igang med at købe en samling af en bekendt da han ikke lytter længere... mellem 100 og 200, blå, Alt Hendrix, Masser af Pink Floyd og The who for 500? Det er jo ikke dyrt;)

Men nu spreder jeg mig selv over cd'er, Bånd, og Plader... HVor plader klart ligger først... Men køber da også en del cd'er, har ikke noget i mod at have flere slags medier, hvor nogen gerne vil holde sig i et:) da det jo nok også er smartest i længden, oftest bliver dte jo så cd'er da man ikke kan høre plader i bilen;)

Hvis du skal ud og købe plader skulle se hvornår pladebørsen kommer til din by...

Hehe nu FIK jeg den jo bare, men jeg har ikke fortrudt at jeg tog imod den Mange tak for tippet!

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Ja, jeg kender det godt selv!  Har heller ikke fjernbetjening til min CD-afspiller, og det gør at man hører en cd igennem fra start til slut oftere.

Tror selv på at det giver øget musikglæde. Der er jo blevet talt om at glæden ved musik er ved at dale da man alt for nemt kan komme til musik, ved at trykke lidt på tasterne og downloade. Man når aldrig at fordybe sig, og det er måske noget af det vigtigste ved musik. Ikke tænke på at skifte nummer, men blot læner sig tilbage og nyder musikken som den nu kommer til en! Fantastisk!

Ja jeg havde heller ikke fjernbetjening før, jeg fik teacen, men jeg bruger den heller ikke så tit, fordi jeg var vant til ikke at have en... :)

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hehe, sådan lidt dobbelt dovenskab... For doven til at bruge fjernbetjeningen...

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hehe ja :D det er står skidt til :D

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
LouBP skrev:
ChristianK skrev:
LouBP skrev:
ChristianK skrev:

Hehe nu FIK jeg den jo bare, men jeg har ikke fortrudt at jeg tog imod den Mange tak for tippet!

Nej det ville jo også være dumt

Men kan jo være at lysten til Lp'er Øges med tiden;)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Det er jeg slet ikke i tvivl om...

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

QXL er i øvrigt også et slaraffenland for vinyl-elskere :-)

Med hensyn til RIAA, så har jeg næsten lige investeret i en Cambridge 540P i hifiklubben. Til en sum af 500 kr., gør den faktisk arbejdet fremragende. Den er dog kun til MM pick-up. Ved dog ikke om det vil være nogen forbedring for dig, da jeg ikke kender Luxman forstærkerne, men det kunne være et bud. Den lidt større 640P tager også MC pick-up'er og lyder lidt mere åben, hvilket også kunne også værre et bud.

Vedrørende pladebørserne, så tag dig i agt. I de 10 år jeg har været på børser har det vrimlet med diverse bootlegs og hjemmeproducerede opsamlinger. Så man skal lige holde øje med hvad man køber. Jeg lærte det på den hårde måde, da mine første 500 kr. på en vinylbørs slet ikke figurerede på nogle af kunstnernes diskografier

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Rysz: Okay... Jeg har tænkt på en Ortofon RIAA... den er dog dyrere...

Okay, tak for tippet... Jeg kan så også se at det nærmeste den kommer på mig, er Viborg og det er alligevel en lille time væk... Men QXL skal da tjekkes... Meget ærgerligt med din oplevelse :S

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes