| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@miju
Hvilke data er det specielt du syntes er gode ved de store Krell ?
Er det max strømforbruget på 6000W der imponerer ? Bliver du imponeret over at den knalder dine 10A sikringer når du tænder den, og derfor faktisk slet ikke kan spille musik på en alm. elgruppe ?
Hos mig, er det grund til diskvalificering, hvis noget springer sikringen når man tænder for det. Det gør de store Krell nemlig på en 10A gruppe.
|
|
|
Hvad der imponere mig er at der ikke findes EN! rør forstærker der bare tilnæremlselsvis spiller lige så dynamisk, korrekt og godt!.. har samme magt og kraft, autoritet samt græb om tingene! og nok heller ik mange der har lige så gode data og lav forvrængning mm.
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Har endnu aldrig (gennem mere end 20 års hifi interesse) mødt noget med rør der matcher (lyder så godt og rigtigt som ) de transistor referancer jeg har!.. (uanset data og teknik!) PUNKTUM!...
Og jeg har hørt det meste og endda haft nogle enkelte på "prøve" / test!... det duer bare ikke!...
mvh. |
|
|
Hvis vi bruger dine hjemmebyggede højttalere som testobjekter, så ender vi der hvor vi diskuterer hvilke vinderdæk der er bedst at køre med om sommeren.
Lad os bare konkludere at du har designet dine højttalere specifikt til at spille med transistorforstærkere.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MIJU, nu har du nok heller ikke hørt alle rørforstærkere - og dem du har hørt, hvad er det for nogle og på hvilken HT 
En rørforstærker kan spille pænt, musikalsk osv med 3% (tre procent) forvrængning - find en transistorbaseret forstærker der kan det 
Og som SPENCER siger, er dine forstærkere + HT nok skruer sammen til at spille godt sammen - og helt fint ------- DINE forstærkere imponerer ikke mig det mindste - - - på de HT jeg har haft/har, er der i den grad andre der spiller bedre (i mine ører)
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Har dog ik hørt så hulens meget rør så'n mere indgående andet end det her inde for af mig omtalte, da det faktisk efter min mening uanset hvad aldrig kan konkurere med transistore eller give den lyd jeg går efter..
Uanset hvor gode rør forstærkere jeg har hørt, så kan tilsvarende prissatte transistor forstærkere gøre det bedre og mere rigtigt!..
På den baggrund har det ikke min store interesse!...
|
|
|
How can you expect to be taken seriously?..! 
Hvis jeg sagde, at ud af de tre sæt dynamiske højttalere jeg har hørt, er der ingen dynamiske højttalere der, uanset hvad, nogensinde vil kunne overgå et elektrostatisk højttalersæt. Gi'r det nogen (fornuftig) mening?
At afvise en bestemt teknologi "uanset hvad" er, efter min ringe mening, både 'umodent' og temmelig fjollet!
Står du virkelig ved din udtalelse? (Se den røde markering).
Eller er formuleringen (og dermed betydningen) overfortolket af mig?
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |

|
|
|
|
miju skrev:
|
Hvad der imponere mig er at der ikke findes EN! rør forstærker der bare tilnæremlselsvis spiller lige så dynamisk, korrekt og godt!.. har samme magt og kraft, autoritet samt græb om tingene! og nok heller ik mange der har lige så gode data og lav forvrængning mm.
mvh. |
|
|
Igen hiver du her noget frem der koster mere end en bil.
Hvordan gør den de billigere transistorforstærkere gode ? En sportsvogn fra Mercedes beviser vel ikke at familiebilen fra Mercedes er god ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
|
|
|
Spencer skrev:
|
@miju
Et forhold som modkobling, er noget der meget tit kan bringes på et tåleligt niveau på rørforstærkere, men ikke på transistorforstærkere. (med mindre de interesserer sig for netop det)
Hvad er dit forhold til modkoblede forstærkere ?
|
|
|
p***e ligeglad!... bare de spiller godt! rent og klart velopløst, detaljeret og med knusende ro og intertransitier stilhed, samt ikke mindst voldsom dynamik!.. og ikke mindst har optimale data samtidigt!
De jeg har selv pt. er faktisk dog modkoblings frie!... (hvilket jeg har ladet mig fortælle skulle være en fordel!?? jeg har dog hørt lige så gode forstærkere MED! modkobling! eller div. former for modkoblings styrende kredsløb mm. eks. ML.)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
miju skrev:
|
Har endnu aldrig (gennem mere end 20 års hifi interesse) mødt noget med rør der matcher (lyder så godt og rigtigt som ) de transistor referancer jeg har!.. (uanset data og teknik!) PUNKTUM!...
Og jeg har hørt det meste og endda haft nogle enkelte på "prøve" / test!... det duer bare ikke!...
mvh. |
|
|
Hvis vi bruger dine hjemmebyggede højttalere til testobjekter, så ender vi der hvor vi diskuterer hvilke vinderdæk der er bedst at køre med om sommeren.
Lad os bare konkludere at du har designet dine højttalere specifikt til at spille med transistorforstærkere. 
|
|
|
Wrong!! der HAR! været noget Audioreserch inde og vende!.... (andet rør jeg har kunne få fat i har ikke kunne drive dem ordentligt!) og det fungerede fint!...
Og mine erfaringer er IKKE bare udfra mine egne højtalere..(selv om det ingen forskel havde gjort!)
mvh.
Ps.
Jeg kan sige at jeg har blandt andet anvendt forstærkere og andet grej fra : NAD, Linn, Densen, Cambridge, Audiolab, Denon, Audioreserch, Marklevinson, Classe, Electrocompaniet, Holfi, Primare, LcAudio, Doxa, og Cayin til at lytte mine ht. til med!...........
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er modkobling ? Globalt, lokalt eller ? For selv en modkoblingsfri Zapsolut er ikke helt modkoblingsfri 
Er den modkoblingsfri i indgangen, udgangen eller ???
Det er de FÆRRESTE der er det.
SÅ gode er de LC-forstærkere heller ikke 
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
MIJU, nu har du nok heller ikke hørt alle rørforstærkere - og dem du har hørt, hvad er det for nogle og på hvilken HT 
En rørforstærker kan spille pænt, musikalsk osv med 3% (tre procent) forvrængning - find en transistorbaseret forstærker der kan det 
Og som SPENCER siger, er dine forstærkere + HT nok skruer sammen til at spille godt sammen - og helt fint ------- DINE forstærkere imponerer ikke mig det mindste - - - på de HT jeg har haft/har, er der i den grad andre der spiller bedre (i mine ører)
|
|
|
At den spiller pænt med 3% er SUBJEKTIVT!... korrekt spiller den IKKE! der VIL være farvning som følge her af!..
Du har aldrig hørt MINE! forstærkere..
Måske har du hørt /prøvet noget standard LcAudio der ab. fabrik ik er så imponeredene igen klangligt mm. (men er et rigtig godt udgangspunkt)
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
miju skrev:
|
Har dog ik hørt så hulens meget rør så'n mere indgående andet end det her inde for af mig omtalte, da det faktisk efter min mening uanset hvad aldrig kan konkurere med transistore eller give den lyd jeg går efter..
Uanset hvor gode rør forstærkere jeg har hørt, så kan tilsvarende prissatte transistor forstærkere gøre det bedre og mere rigtigt!..
|
|
|
Hvis jeg sagde, at ud af de tre sæt dynamiske højttalere jeg har hørt, er der ingen dynamiske højttalere der, uanset hvad, nogensinde vil kunne overgå et elektrostatisk højttalersæt. Gi'r det nogen (fornuftig) mening?
At afvise en bestemt teknologi "uanset hvad" er, efter min ringe mening, både 'umodent' og temmelig fjollet!
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hvis du følger lidt med vil du opdage at de navngivende relativ få Rør forstærkere jeg har nævnt ved navn er de jeg faktisk har haft hjemme gennem længere tid og testet og nær lyttet til..
Mens jeg har gennem de sidste 20 år. hørt et UTAL! af div. rør forstærkere og grej!... (dog som sagt ikke hørt under hjemlige forhold og gennem længere tid, men længe nok til at denne et indtryk, og ingen har imponeret mig synderligt til nærmere bekendtskab pånær A.R.) __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
Hvad er modkobling ? Globalt, lokalt eller ? For selv en modkoblingsfri Zapsolut er ikke helt modkoblingsfri 
Er den modkoblingsfri i indgangen, udgangen eller ???
Det er de FÆRRESTE der er det.
SÅ gode er de LC-forstærkere heller ikke 
|
|
|
Ved kun at Lc siger de er modkoblings frie!???
Og så spiller de godt! (med en kærlig hånd og lidt modefikationer lavet af en kammerat der er en "ørn" til det der!) og det er nok til mig!....
(intet rør kommer nær den renhed og dynamik mm. det er da helt sikkert!)
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
skruerselv skrev:
|
|
|
|
At den spiller pænt med 3% er SUBJEKTIVT!... korrekt spiller den IKKE! der VIL være farvning som følge her af!.. Hvem siger at DINE!!!!!!!! spiller helt korrekt og alle andre forkert ????
Du har aldrig hørt MINE! forstærkere.. Ganske rigtigt - men fortæl mig lige hvad der er til forskel fra DINE!!!!!!!!!!!! til en alm. Zapsolut 50 Watter der er blevet brokoblet ? Eller en ganske alm. 50 Watter som er blevet brokoblet + meget større trafo + lytter i ????
Hvori består forskellen ???? Og hvad GØR at de skulle lyde SÅ MEGET anderledes.
Måske har du hørt /prøvet noget standard LcAudio der ab. fabrik ik er så imponeredene igen klangligt mm. (men er et rigtig godt udgangspunkt) Jeg har bygget/rodet/hørt meget meget mere end du regner med, med ZAPsolute/Mellenium/ZAPpulse - og tro mig, jeg har haft adgang til lytter/trafoer osv, der får DINE!!!!!!!!!! til at blegne.
mvh. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Og så spiller de godt! (med en kærlig hånd og lidt modefikationer lavet af en kammerat der er en "ørn" til det der!) og det er nok til mig!....
mvh. |
|
|
Måske ikke på dine højttalere, men prøv en singleendet rørforstærker på et sæt Lowther horn.
Der har du dynamik så emaljen skalder af dine tænder. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
At den spiller pænt med 3% er SUBJEKTIVT!... korrekt spiller den IKKE! der VIL være farvning som følge her af!.. Hvem siger at DINE!!!!!!!! spiller helt korrekt og alle andre forkert ????
Alle andre spiller ikke forkert! det har jeg aldrig sagt!!
Du har aldrig hørt MINE! forstærkere.. Ganske rigtigt - men fortæl mig lige hvad der er til forskel fra DINE!!!!!!!!!!!! til en alm. Zapsolut 50 Watter der er blevet brokoblet ? Eller en ganske alm. 50 Watter som er blevet brokoblet + meget større trafo + lytter i ????
Hvori består forskellen ???? Og hvad GØR at de skulle lyde SÅ MEGET anderledes.
Temmelig mange andre stumper er udskiftet mm. du kan læse mere andet steds!...
(det er dog ikke mig selv der har æren her for og den dybere indsigt!..)
Måske har du hørt /prøvet noget standard LcAudio der ab. fabrik ik er så imponeredene igen klangligt mm. (men er et rigtig godt udgangspunkt) Jeg har bygget/rodet/hørt meget meget mere end du regner med, med ZAPsolute/Mellenium/ZAPpulse - og tro mig, jeg har haft adgang til lytter/trafoer osv, der får DINE!!!!!!!!!! til at blegne.
Næppe!!!!
mvh. |
|
|
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
miju skrev:
|
mvh. |
|
|
Måske ikke på dine højttalere, men prøv en singleendet rørforstærker på et sæt Lowther horn.
Der har du dynamik så emaljen skalder af dine tænder.
|
|
|
Horn JA!! uha! her er der sgu dynamik.. men i mine øre lyder det desverre på alle andre områder A H****** til!...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Spencer skrev:
miju skrev:
|
mvh. |
|
|
Der har du dynamik så emaljen skalder af dine tænder.
|
|
|
Horn JA!! uha! her er der sgu dynamik.. men i mine øre lyder det desverre på alle andre områder A H****** til!...
mvh. |
|
|
Mener du at alle horn lyder af h****** til, eller kun nogle ? Hvilke har du hørt ?
Har du hørt dem med rørgrej, eller transistorer spændt for ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Analogical Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Nilau skrev:
miju skrev:
|
Har dog ik hørt så hulens meget rør så'n mere indgående andet end det her inde for af mig omtalte, da det faktisk efter min mening uanset hvad aldrig kan konkurere med transistore eller give den lyd jeg går efter..MIJU har diskvalificeret sig selv. det ene øjeblik kender han frygtelig meget tilrør, det andet så "har han ikke hulens mange rør"..Manden elsker blot at skrive.lad ham dog det...vi passerer det blot i stilhed
|
|
|
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hvis du følger lidt med vil du opdage at de navngivende relativ få Rør forstærkere jeg har nævnt ved navn er de jeg faktisk har haft hjemme gennem længere tid og testet og nær lyttet til..
Mens jeg har gennem de sidste 20 år. hørt et UTAL! af div. rør forstærkere og grej!... (dog som sagt ikke hørt under hjemlige forhold og gennem længere tid, men længe nok til at denne et indtryk, og ingen har imponeret mig synderligt til nærmere bekendtskab pånær A.R.) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
|
Har dog ik hørt så hulens meget rør så'n mere indgående andet end det her inde for af mig omtalte, da det faktisk efter min mening uanset hvad aldrig kan konkurere med transistore eller give den lyd jeg går efter..MIJU har diskvalificeret sig selv. det ene øjeblik kender han frygtelig meget tilrør, det andet så "har han ikke hulens mange rør"..Manden elsker blot at skrive.lad ham dog det...vi passerer det blot i stilhed
|
|
|
Jeg mener at jeg ikke havde HAFT så hulens meget rør grej HJEMME til nærmere nær lytning!... andet end nogle enkelte af de efter min mening bedste eksempler.. (men det kan der så være delte meninger om!)
Ellers har jeg da lyttet til rigtig meget over årene... intet af det har vagt min interasse.. (lige pånær AR. der måtte testes nærmere)
Jeg kender ikke frygtelig meget til rør nej! kun hvordan de lyder! og det er ikke brugbart for mig... fred med de der syntes det er deres smag dog!...
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm!
Hvorfor holder I jer egentlig ikke til emnet i stedet for at forholde jer til Analogical.
Der er efterhånden kommet en del rabiate udsagn fra hans side:
- Rør er bedre end transistorer
- Vinyl er bedre end CD og andre kvantiserede formater
- DIY sucks
Det er jo blot meninger. Det forholder sig som regel med meninger som med bagdele, de fleste har mindst én.
Analogicals udsagn ser ud som om de virker som noget af en bunke røde klude på en del debattører. Var det ikke en idé om der lige blev talt til 7392 før tastaturet får bøllebank. Hernæst ødelægger det kontinuiteten og kommunikationsflowet, når der til stadighed citeres længere og længere indlæg med skiftende farver. Må man mildt antyde, at det er ekstremt dårlige forum manerer at gøre den slags, det sænker interessen vanvittig meget. Hold citationerne til lige præcist det man ønsker at kommentere i stedet. Det holder debatten på sporet. Dernæst vil det være meget formålstjenligt, at kommentere emnet mere end personen(erne). Lad Analogical være nok så provokerende i sine udtalelser, keep it straight og lad være med at forlange andre mennesker udvist osv. Brug rapportknappen hvis det klør for meget i fingrene og lad så admin klare resten.
|
| Til top |
|
| |
Analogical Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Hmm!
Hvorfor holder I jer egentlig ikke til emnet i stedet for at forholde jer til Analogical.
Der er efterhånden kommet en del rabiate udsagn fra hans side:
- Rør er bedre end transistorer Dette er ikke rabiat,men fakta
- Vinyl er bedre end CD og andre kvantiserede formater Dette er ikke rabiat,men fAKTA
- DIY sucks bRuger ikke udtrykket sucks, men at det er voldsomt overvurderetOgså dette er fakta
Det er jo blot meninger. Det forholder sig som regel med meninger som med bagdele, de fleste har mindst én.
Analogicals udsagn ser ud som om de virker som noget af en bunke røde klude på en del debattører. Var det ikke en idé om der lige blev talt til 7392 før tastaturet får bøllebank. Hernæst ødelægger det kontinuiteten og kommunikationsflowet, når der til stadighed citeres længere og længere indlæg med skiftende farver. Må man mildt antyde, at det er ekstremt dårlige forum manerer at gøre den slags, det sænker interessen vanvittig meget. Hold citationerne til lige præcist det man ønsker at kommentere i stedet. Det holder debatten på sporet. Dernæst vil det være meget formålstjenligt, at kommentere emnet mere end personen(erne). Lad Analogical være nok så provokerende i sine udtalelser, keep it straight og lad være med at forlange andre mennesker udvist osv. Brug rapportknappen hvis det klør for meget i fingrene og lad så admin klare resten.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |