Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: DIY : Voldsomt overvurderet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 23 November 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

at rør elektrisk set er mere lineære end transistorer ER et faktum - resten af postulaterne er subjektive vurderinger og kan ikke betegnes som fakta - men enhver har jo ret til en mening.

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 23 November 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

For pokker da også. Jeg synes det er svært at finde direkte fakta angående at DIY er skidt. Der er intet der beviser det. Alt jeg kan finde er din mening, men da den ikke er mere værd end min mening, og du bare er et menneske ligesom alle os andre, er din subjektive mening ikke ret. Man kan ikke bygge fakta ud fra rent subjektive meninger, uden nogen dybere forklaring. De forklaringer jeg ser fra din side, har ingen dybere forklaring. Derfor er der rent faktisk ingen debat her? Det eneste jeg ser, er at du dikterer din mening, og alle os andre protesterer. De ting der bliver skrevet, kan man spekulere over om du overhovedet forstår, for der er faktisk videnskabelige beviser på at du har taget fejl i nogle af dine betragtninger. Det virker som om at du er fuldkommen ligeglad med hvad folk ellers mener og skriver. Alt du prøver på (i mine øjne) er at få folk over "på din side". Du er simpelthen urokkelig og selvom du måske (dette kan jeg jo ikke vide med sikkerhed) kan se at nogle af dine anskuelser slår fejl, så er du måske bange for at tabe ansigt, eller simpelthen bare ignorant!

I din verden (i forhold til din person i forummet) tror jeg det ser således ud:
"MY VALUES=RIGHT
YOUR VALUES=WRONG"

Din fremtræden her på forummet minder mig utroligt meget om historien om Erasmus Montannus (I forbindelse med at det virker som om du tror at du ved alt, og hvad du siger er det eneste rigtige fordi du er "lærd").

Hilsen
Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

musicus skrev:

at rør elektrisk set er mere lineære end transistorer ER et faktum -

Kan du ikke uddybe den påstand, udfra disse datablade? Et par gode eksempler, på et ofte benyttet rør, og en ofte benyttet transistor.

Hvad er mest linær?

http://www.jacmusic.com/ehx/datasheets/kt88.pdf

eller

http://www.ampslab.com/PDF/2sc2922.pdf

Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Nilau skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Hmm!

Hvorfor holder I jer egentlig ikke til emnet i stedet for at forholde jer til Analogical.

Der er efterhånden kommet en del rabiate udsagn fra hans side:

• Rør er bedre end transistorer
  • Vinyl er bedre end CD og andre kvantiserede formater
  • DIY sucks

Det er jo blot meninger.
Det forholder sig som regel med meninger som med bagdele, de fleste har mindst én.

Analogicals udsagn ser ud som om de virker som noget af en bunke røde klude på en del debattører.
Var det ikke en idé om der lige blev talt til 7392 før tastaturet får bøllebank.
Hernæst ødelægger det kontinuiteten og kommunikationsflowet, når der til stadighed citeres længere og længere indlæg med skiftende farver. Må man mildt antyde, at det er ekstremt dårlige forum manerer at gøre den slags, det sænker interessen vanvittig meget. Hold citationerne til lige præcist det man ønsker at kommentere i stedet. Det holder debatten på sporet.
Dernæst vil det være meget formålstjenligt, at kommentere emnet mere end personen(erne).
Lad Analogical være nok så provokerende i sine udtalelser, keep it straight og lad være med at forlange andre mennesker udvist osv. Brug rapportknappen hvis det klør for meget i fingrene og lad så admin klare resten.

Jeg synes det er 'unfair' at alle de 'normale' brugere skal tage specielle forholdregler i forhold til Troll'en Analogical. Han bør overhovedet ikke have adgang hér. Sådan. Meget enkelt.

Hilsen

Niels

Må lige gøre opmærksom på,at det er miju og skruerselv, der indbyrdes er røget i totterne på hinanden. Husk det

Du skal overhovedet ikke kommentere hvad jeg bør huske.

Jeg har dog svært ved at forstå hvad det er du egentlig vil i dette forum. Se lige hér hvad du skriver med farvet skrift:

• Rør er bedre end transistorer Dette er ikke rabiat,men fakta
  • Vinyl er bedre end CD og andre kvantiserede formater Dette er ikke rabiat,men fAKTA
  • DIY sucks bRuger ikke udtrykket sucks, men at det er voldsomt overvurderetOgså dette er fakta

Dette viser på udmærket måde dit debatniveau. Du har ikke brug for inputs fra andre. Det er dog også tydeligt at du har brug for en vis kontakt selvom den måtte vise sig at blive af negativ art. Hvis det er beundring du er ude efter, tror jeg din strategi er helt forkert. Jeg skal undlade at komme med gode idéer hér... Jo, du får alligevel et forslag:

"Farvel kære gruppe, jeg ved at jeg har opført mig besynderligt og til tider tiltaget mig lige lovlig megen plads. Men jeg har overvejet min egen fremtræden i dette forum og har truffet den beslutning ikke længere at skrive hér, da jeg ikke altid føler at mine synspunkter bliver værdsat og respekteret. Og da jeg har andre gøremål i livet end hifi, har jeg foretaget en prioritering. Det var alt. Farvel."

Kan du ganske kort gøre rede for, hvad dit egentlige ærinde er/var?

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 November 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Anerkendte high end fabrikanter er ikke nogen garanti for at det er et veludviklet produkt man får.

prøv f.eks. at følge lidt med på www.diyaudio.com hvor f.eks. Jocko Homo ofte kritiser design løsninger ved high end firmaer. 

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 November 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Forresten så har en af mine kollegaer arbejdet som udvikler ved Gryphon.

Jeg kan da prøve at spørge hvordan de sikrede sig en kvalitet som ikke kan opnåes ved DIY.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 November 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Analogical skrev:
Nilau skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Hmm!

Hvorfor holder I jer egentlig ikke til emnet i stedet for at forholde jer til Analogical.

• DIY sucks

Det er jo blot meninger.
Det forholder sig som regel med meninger som med bagdele, de fleste har mindst én.

Analogicals udsagn ser ud som om de virker som noget af en bunke røde klude på en del debattører.
Var det ikke en idé om der lige blev talt til 7392 før tastaturet får bøllebank.
Hernæst ødelægger det kontinuiteten og kommunikationsflowet, når der til stadighed citeres længere og længere indlæg med skiftende farver. Må man mildt antyde, at det er ekstremt dårlige forum manerer at gøre den slags, det sænker interessen vanvittig meget. Hold citationerne til lige præcist det man ønsker at kommentere i stedet. Det holder debatten på sporet.
Dernæst vil det være meget formålstjenligt, at kommentere emnet mere end personen(erne).
Lad Analogical være nok så provokerende i sine udtalelser, keep it straight og lad være med at forlange andre mennesker udvist osv. Brug rapportknappen hvis det klør for meget i fingrene og lad så admin klare resten.

Jeg synes det er 'unfair' at alle de 'normale' brugere skal tage specielle forholdregler i forhold til Troll'en Analogical. Han bør overhovedet ikke have adgang hér. Sådan. Meget enkelt.

Hilsen

Niels

Må lige gøre opmærksom på,at det er miju og skruerselv, der indbyrdes er røget i totterne på hinanden. Husk det

Jeg har dog svært ved at forstå hvad det er du egentlig vil i dette forum. Se lige hér hvad du skriver med farvet skrift:

• Vinyl er bedre end CD og andre kvantiserede formater Dette er ikke rabiat,men fAKTA
  • DIY sucks bRuger ikke udtrykket sucks, men at det er voldsomt overvurderetOgså dette er fakta

Dette viser på udmærket måde dit debatniveau. Du har ikke brug for inputs fra andre. Det er dog også tydeligt at du har brug for en vis kontakt selvom den måtte vise sig at blive af negativ art. Hvis det er beundring du er ude efter, tror jeg din strategi er helt forkert. Jeg skal undlade at komme med gode idéer hér... Jo, du får alligevel et forslag:

"Farvel kære gruppe, jeg ved at jeg har opført mig besynderligt og til tider tiltaget mig lige lovlig megen plads. Men jeg har overvejet min egen fremtræden i dette forum og har truffet den beslutning ikke længere at skrive hér, da jeg ikke altid føler at mine synspunkter bliver værdsat og respekteret. Og da jeg har andre gøremål i livet end hifi, har jeg foretaget en prioritering. Det var alt. Farvel."

N.

Nu er mit debatniveau temmelig differentieret.Må henvise til andre tråde.For tiden vælger jeg  korte indlæg,da min arm ikke tillader lange.(har  jo fået min venstre arm komplet lammet)
Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 November 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Analogical skrev:
Nilau skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Hmm!

• DIY sucks

Det er jo blot meninger.

Hilsen

Niels

N.

Nuvel...den,der præsenterer hvad alle burde vide, har sat sig på øretævernes holdeplads. Men jeg tåler jeres frustrationer, da jeg ved mange ting om lyd.Jeg har nok et af de bedste anlæg i  dk og vil naturligvis gerne hjælpe andre til at få det samme.Men dette kræver nogle indsigter og for at blive klar til dem, må man"file lidt i folk og deres vaner"

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 November 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Jeg har nok et af de bedste anlæg i  dk og vil naturligvis gerne hjælpe andre til at få det samme.

Du har tidligere nævnt Stereophiles Recommended List, og sagt at dine komponenter optræder her.

Men det er vel primært englændere der laver den, så kan vi konkludere at du er til 'engelsk' lyd ?
Jeg kender ikke til den nationale sammensætning på Stereophiles testhold, men gætter på at der nok ikke er nogle danske blandt ? Måske nogen ved noget om dette ?

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 November 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Analogical skrev:
Jeg har nok et af de bedste anlæg i  dk og vil naturligvis gerne hjælpe andre til at få det samme.

Du har tidligere nævnt Stereophiles Recommended List, og sagt at dine komponenter optræder her.

Men det er vel primært englændere der laver den, så kan vi konkludere at du er til 'engelsk' lyd ?
Jeg kender ikke til den nationale sammensætning på Stereophiles testhold, men gætter på at der nok ikke er nogle danske blandt ? Måske nogen ved noget om dette ?

øhh...nej..jeg er til den lyd, der transporterer mig ind i  koncertsalen.

Har anlægsdele fra :DK,UK,Australien,usa,rusland,skotland,sverige,tyskland,japa n,schweiz og mange mange flere

NB..særlig min australier er superuberragend

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 November 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Analogical skrev:

sterephiles er vel amerikansk

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 November 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Spencer skrev:

Analogical skrev:

Når man kigger her, kunne det netop tyde på at det er amerikansk, og dermed måske ser særligt positivt på amerikanske produkter !

Men da du ikke har overflod af disse amerikanske produkter, har du nok taget disse anmeldelser med et gran salt. Skeptisk skal man naturligvis være, når amerikanere favoriserer deres eget.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 November 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Er det ikke , med DIY HiFi, som med nyfødte børn:

Nyfødte børn er generelt afsindigt grimme, men ens eget er SÅ SMUKT?

Jeg byggede engang et sæt Hiraga-kopier, og det tog temmelig lang tid. Men, jeg var SÅ glad for dem, da de endeligt stod færdige. Jeg spillede på dem i 3 år. Så lånte jeg en Perreaux forstærker, og VÆK var glæden ved Hiragaerne.

Jeg er enig i, at DIY HiFi er overvurderet!

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 November 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:

Analogical skrev:

Når man kigger her, kunne det netop tyde på at det er amerikansk, og dermed måske ser særligt positivt på amerikanske produkter !

Men da du ikke har overflod af disse amerikanske produkter, har du nok taget disse anmeldelser med et gran salt. Skeptisk skal man naturligvis være, når amerikanere favoriserer deres eget.

du behøver ikke være nervøs.Jeg er meget kritisk ift.test

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 November 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

Er det ikke , med DIY HiFi, som med nyfødte børn:

Nyfødte børn er generelt afsindigt grimme, men ens eget er SÅ SMUKT?

Jeg byggede engang et sæt Hiraga-kopier, og det tog temmelig lang tid. Men, jeg var SÅ glad for dem, da de endeligt stod færdige. Jeg spillede på dem i 3 år. Så lånte jeg en Perreaux forstærker, og VÆK var glæden ved Hiragaerne.

Jeg er enig i, at DIY HiFi er overvurderet!

Det er vel både overvurderet og undervurderet ?
Vis mig én person der vurderer det 100% korrekt !

NB. Stakkede elektrostater er ikke hyldevare hos Elgiganten, men altid DIY.

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 23 November 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Enig med spencer

Emnet for tråden er (over)vurdering af DIY.

Man kan anlægge forskellige perspektiver på det emne, der jo i bund og grund handler om en nytte vurdering af DIY.

Udgangspunkt: Tilfredsstillelse af behov for god lyd

Øknomisk: Får man større (lyd)kvalitet for pengene med DIY i forhold andre muligheder. Eller omvendt, hvad er mest rentabelt, produktion eller forhandling. Lydkvalitet ses her som et fast begreb.

Teknologisociologisk: Social formning af begrebet "god lyd" ved DIY. Altså man kan se "god lyd" som et resultat af en socioteknisk process. Lydkvalitet ses altså her som noget der skabes i et rum bestående af noget lyd, DIY og bruger. Hvem ser hvordan på "god lyd" og DIY.

Udgangspunkt: Tilfredsstillelse af behov for spændende udfordringer og mål i ens liv. Personlig udvikling.

Teknisk interesse: Udvikling indenfor elektronik, design, produktions og udviklingsmetoder, kvalitetsstyring, elektroakustik, psykoakustik, rumakustik osv.

Merkantil interesse: Indkøb af komponenter, videre salg af DIY, markedsføring, måske endda projektledelse osv.

Social interesse: Udvikling af relationer i forbindelse med DIY projekt.

Musikalsk interesse: DIY rettet imod bestemte musikalske interesser. DIY optagelse osv. (nok sjælden).

Jeg vil mene at en grundig vurdering af DIY er meget omfattende og halvumulig. Men det er jo tilladt at vælge et enkelt udgangspunkt ud og lægge et bestemt perspektiv på emnet. I så fald bør man nok begrunde sit valg, og redegøre for anvendelse af empiri. Og overvej så lige hvor interessant det du skriver er for læserne af dette forum.

Man kunne også lade være med at åbne sådan en åndsvag tråd. Folk gør jo alligevel som de gør, fordi de har lyst. Og selvom lysterne ændrer sig på baggrund af større viden, ændre følelsen af tilfredsstillelse sig jo ikke. 

Nej, forslag til bedre emner: Lav en tråd hvor udgangspunktet ligger mere fast. Eksempel: "Er det muligt at få lavere dynamisk forvrængning fra sine højttalere til prisen igennem DIY".  "Hvilken påvirkning har deltagelse i DIY projekter for parforholdet?". "Er der mulighed for at få mere/flere lineære aktive komponenter ind i sit anlæg igennem DIY". Hvad ved jeg...

vh Asbjørn

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 November 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

Enig med spencer

Emnet for tråden er (over)vurdering af DIY.

Man kan anlægge forskellige perspektiver på det emne, der jo i bund og grund handler om en nytte vurdering af DIY.

Udgangspunkt: Tilfredsstillelse af behov for god lyd

Øknomisk: Får man større (lyd)kvalitet for pengene med DIY i forhold andre muligheder. Eller omvendt, hvad er mest rentabelt, produktion eller forhandling. Lydkvalitet ses her som et fast begreb.

Teknologisociologisk: Social formning af begrebet "god lyd" ved DIY. Altså man kan se "god lyd" som et resultat af en socioteknisk process. Lydkvalitet ses altså her som noget der skabes i et rum bestående af noget lyd, DIY og bruger. Hvem ser hvordan på "god lyd" og DIY.

Udgangspunkt: Tilfredsstillelse af behov for spændende udfordringer og mål i ens liv. Personlig udvikling.

Teknisk interesse: Udvikling indenfor elektronik, design, produktions og udviklingsmetoder, kvalitetsstyring, elektroakustik, psykoakustik, rumakustik osv.

Merkantil interesse: Indkøb af komponenter, videre salg af DIY, markedsføring, måske endda projektledelse osv.

Social interesse: Udvikling af relationer i forbindelse med DIY projekt.

Musikalsk interesse: DIY rettet imod bestemte musikalske interesser. DIY optagelse osv. (nok sjælden).

Jeg vil mene at en grundig vurdering af DIY er meget omfattende og halvumulig. Men det er jo tilladt at vælge et enkelt udgangspunkt ud og lægge et bestemt perspektiv på emnet. I så fald bør man nok begrunde sit valg, og redegøre for anvendelse af empiri. Og overvej så lige hvor interessant det du skriver er for læserne af dette forum.

Man kunne også lade være med at åbne sådan en åndsvag tråd. Folk gør jo alligevel som de gør, fordi de har lyst. Og selvom lysterne ændrer sig på baggrund af større viden, ændre følelsen af tilfredsstillelse sig jo ikke. 

Nej, forslag til bedre emner: Lav en tråd hvor udgangspunktet ligger mere fast. Eksempel: "Er det muligt at få lavere dynamisk forvrængning fra sine højttalere til prisen igennem DIY".  "Hvilken påvirkning har deltagelse i DIY projekter for parforholdet?". "Er der mulighed for at få mere/flere lineære aktive komponenter ind i sit anlæg igennem DIY". Hvad ved jeg...

vh Asbjørn

Denne nærmest parapsykologiske tilgang er i bedste faLD overflødig og i værste fald et udtryk for unødig intellektualisering.

Det er nødvendigt at tilgå fænomenet i fri form,der inddrager summen af emperi

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

He he!

Nå nu er jeg begyndt at samle på dem - altså faktaene

• DIY sucks (næsten da)
  • Vinyl er bedre end kvantiseret lyd
  • Analogical har ét af de bedste set-ups i DK.

Hvis jeg må føje et par kommentarer til disse udpluk af debatten, så er jeg da næsten enig i, at det meste DIY aldrig bliver andet end køkkenbords roderi og bør heller ikke blive det.
99% af rodenørderne tror på, at blot man går fra polypropylene caps til papir i olie, så bliver det rigtig godt, ligesom lytternes antal og størrelse er det eneste saliggørende. Så nemt er det desværre ikke. De fleste når den erkendelse efter mange år og penge, andre aldrig.

Et rør er mere liniært end´én transistor, derfor deler de snedige forstærkningen ud på mange transistortrin, og vupti vender sagen på hovedet. Til gengæld er man behageligt fri for mikrofoni.
Rør kan af samme grund ikke anvendes i støjsvage kredsløb, så dynamikken er noget begrænset i sådanne bæster.
Som udgangstrin behøver jeg vel ikke nævne trafoen - sådan en Børge lyder bare så meget af trafo så det vil noget. Rør direkte ind i en elektrostat er nok én af de få brugbare idéer, såfremt man da kan lide elektrostater.

Vinyl har jeg kort nævnt ulemperne ved, men jeg kommer aldrig til at vende tilbage til det. Det har ganske rigtigt fordele i højfrekvensen, men ikke nogen jeg tror er egentlig mediebåret. Det hænger bare sammen med al den sjusk der er lavet i de omkringliggende kredsløb. Faktisk har jeg aldrig set en RIAA amp realiseret så dårligt som en typisk high end analogdel i en DAC/CD spiller. Det er begrædeligt og med til at ødelægge mediets chancer i High end sammenhæng.

Det sidste har jeg ikke hørt, så jeg venter spændt om jeg kan be- eller afkræfte om det er et faktum også .

Jeg skifter gerne pladerne, så kan den stakkels arm jo få lidt ro - håber ikke det er den du plejer at bruge til at slå gule streger med.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 November 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kan komme i tanker om nogle grunde til DIY:

1. Det man vil have, findes ikke.
  2. Det findes, men har fejl man ikke vil leve med.
  3. Det er for dyrt som færdigvare i forhold til hvad mener det er værd.
  4. Designet på kendte produkter er for stereotypt, og man vil gerne have noget der er lidt specielt at se på.
  5. Man har en ide som er interessant, og sjov at lege med, og den prøves.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Jeg kan komme i tanker om nogle grunde til DIY:

1. Det man vil have, findes ikke.
  2. Det findes, men har fejl man ikke vil leve med.
  3. Det er for dyrt som færdigvare i forhold til hvad mener det er værd.
  4. Designet på kendte produkter er for stereotypt, og man vil gerne have noget der er lidt specielt at se på.
  5. Man har en ide som er interessant, og sjov at lege med, og den prøves.

Og måske den vigtigste:
6. Det er brandsjovt at sidde og rode med selv

[edit: som jo er nr. 5, sorry ]

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum