Emne: DIY : Voldsomt overvurderet ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Analogical Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
En anden grund til DIY, kunne være at den hifirigtige løsning ikke kan CE-godkendes, og måske er direkte farlig ?
Jeg husker svagt noget om nogle temmeligt farlige uortodokse løsninger i Analogicals setup ?
Hvad med dette anlæg, og CE-godkendelse?:
http://www.teresaudio.com/haven/friends/oreyb.html hold da op.Det er jo rør og da visse herinde,miju eks. leger den store rørprofesser..så kan dette ikke spille musik |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical - egentlig vil jeg sige, at det at du gider skrive herinde, forlængst har vist at du ville blive glimerende fornøjet ved at gå ind i DIY.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
DIY er totalt overvurderet !!!!
Fortæl mig så venligst Hvor man køber en forstærker (til "menneskepenge") som den jeg har stående - eller hvor, uanset penge.
Fortæl mig derefter (efter du har hørt dem) hvor jeg får en højttalerkombination (til "menneskepenge") der spiller som min - eller hvor uanset penge.
Fortæl mig derefter hvor man køber et "rack" hvori jeg kan have mine ting at stå - der skal være plads i det - som det jeg har stående i samme farve osv.
At skrive DIY er totalt overvurderet, UDEN at begrunde det ordentligt - udover at sige at man har verdens bedste anlæg (og hvad er det) - Svarer til at sige at det IKKE kan svare sig at brænde en cd-kopi.
Diverse bløde, mellembløde, hårde "fødder" til app / ht + f.eks spikes til ht - SKAL man gi 450,- for fire "fødder" fremfor at klippe 200 stk. selv, ud af et liggeunderlag til 55,- - - - - bare fordi sidste løsning er DIY ?
I morgen kan jeg gå igang med f.eks at bygge en Dali Gravity - til 1/3 af hvad jeg kan købe den til brugt - - - dog meget sikkert grimmere, men nu er jeg ikke den der mener at PÆNT hifi også lyder bedre - - - - Jamen gi mig en grund til IKKE at begynde at bygge den DALI GRAVITY - jeg kan godt bygge den, jeg kan spare en masse penge, den vil ikke være så køn, den vil spille på samme måde.
Kunne jeg li lyden af et sæt DALI MS5, ja så ku jeg også starte på DET i morgen - lave et sæt der spiller fuldstændigt som originalen - - igen sikkert grimmere, men igen sikkert også til 1/3 af prisen - - - - Gi mig grunden til IKKE at gøre dette - designet er for mig uden betydning.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------
Hvorfor findes der en optageknap på en video / en båndoptager / en DVDoptager / MP3 ------ man kan jo bare købe det man vil se/høre !!!!!
Nå ok, i bruger den til at optage det man IKKE kan købe på den ----- Ja ja, sådan gør vi DIY-folk også, skruer det sammen man kan li og som man ikke kan købe - - - - oveni det, er der en hobby og en FANDENS STOR GLÆDE ved hobbyen og ved selv at ha lavet det.
|
|
|
har forklaret det en gang.Vi tager den for prins knud igen :fordi det er vigtigere at orientere sig iblandt de, der producerer selv og besidder know how.Den anden vej flytter fokusen fra lydfilosofi til en overvurdering dels af sig selv og dels af skuetrækkermentaliteten.Præferencer skal læres og indføjes i bevidstheden og det tager tid og bør vedligeholdes.Når man flytter fokus fra dette, så taber lyden altid
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at have set en rørforstærker baseret på rør der ellers er beregnet til store militære radarstationer.
Mon ikke den slags er utænkeligt i en kommerciel hifi-forstærker ?
Mon den lyder godt ? Tjae, det ved vel kun få personer - nemlig dem der har mulighed for at bygge sådan en.
Rørene var vist en smule større end 1½ liters Colaflasker, og strømregningen stiger nok lidt.
Lad os sige at man fik disse rør forærende, og fik at vide at de kunne køre i 20 år uden udskiftning. Ville man overveje at bygge noget med dem, eller ville man blot stille dem frem til pynt ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
skruerselv skrev:
|
Fortæl mig så venligst Hvor man køber en forstærker (til "menneskepenge") som den jeg har stående - eller hvor, uanset penge.
Fortæl mig derefter (efter du har hørt dem) hvor jeg får en højttalerkombination (til "menneskepenge") der spiller som min - eller hvor uanset penge.
Fortæl mig derefter hvor man køber et "rack" hvori jeg kan have mine ting at stå - der skal være plads i det - som det jeg har stående i samme farve osv.
At skrive DIY er totalt overvurderet, UDEN at begrunde det ordentligt - udover at sige at man har verdens bedste anlæg (og hvad er det) - Svarer til at sige at det IKKE kan svare sig at brænde en cd-kopi.
Diverse bløde, mellembløde, hårde "fødder" til app / ht + f.eks spikes til ht - SKAL man gi 450,- for fire "fødder" fremfor at klippe 200 stk. selv, ud af et liggeunderlag til 55,- - - - - bare fordi sidste løsning er DIY ?
I morgen kan jeg gå igang med f.eks at bygge en Dali Gravity - til 1/3 af hvad jeg kan købe den til brugt - - - dog meget sikkert grimmere, men nu er jeg ikke den der mener at PÆNT hifi også lyder bedre - - - - Jamen gi mig en grund til IKKE at begynde at bygge den DALI GRAVITY - jeg kan godt bygge den, jeg kan spare en masse penge, den vil ikke være så køn, den vil spille på samme måde.
Kunne jeg li lyden af et sæt DALI MS5, ja så ku jeg også starte på DET i morgen - lave et sæt der spiller fuldstændigt som originalen - - igen sikkert grimmere, men igen sikkert også til 1/3 af prisen - - - - Gi mig grunden til IKKE at gøre dette - designet er for mig uden betydning.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------
Hvorfor findes der en optageknap på en video / en båndoptager / en DVDoptager / MP3 ------ man kan jo bare købe det man vil se/høre !!!!!
Nå ok, i bruger den til at optage det man IKKE kan købe på den ----- Ja ja, sådan gør vi DIY-folk også, skruer det sammen man kan li og som man ikke kan købe - - - - oveni det, er der en hobby og en FANDENS STOR GLÆDE ved hobbyen og ved selv at ha lavet det.
|
|
|
har forklaret det en gang.Vi tager den for prins knud igen :fordi det er vigtigere at orientere sig iblandt de, der producerer selv og besidder know how.Den anden vej flytter fokusen fra lydfilosofi til en overvurdering dels af sig selv og dels af skuetrækkermentaliteten.Præferencer skal læres og indføjes i bevidstheden og det tager tid og bør vedligeholdes.Når man flytter fokus fra dette, så taber lyden altid
|
|
|
Hvorfor tror du kun DIYfolk på en fabrik / udvikling / osv besidder de meget meget fine kvaliteter du nævner ?
Der er mange konstruktører der dybest set kun kender til målingen af deres app - - - en som der har rendt op og ned at ALLE MULIGE højttalere i jeg ved ikk hvor mange år - har han ikke en idé til hvordan LYD bør være.
En HT-kontruktør, har vel 3 - 6 eller 10 sæt "fremmede" ht som han kan sammenligne med - - - Andre hjemmefuskere/DIY har nok hørt 300 forskellige HT, så hvad LYDEN angår er der skam mange DIY der er kontruktørerne overlegne.
Men for hver gang du afleverer en sætning herinde, bliver jeg mere og mere sikker på at du er en lille bitte læsedreng på 19 år som bor hjemme og ikke har andet at lave, end slå fine fremmede ord op i en fin fin bog og så aflevere dem alle herinde - i håb om at nogle vil finde dig rigtig klog.
Jeg vil dog mene at du ikke er rigtig klog - - - - og jeg hopper ikke i den.
Læs videre min dreng og når du bliver rigtig træt, så drøm du lidt om det anlæg du vil ha folk til at tro du er i besiddelse af - - - - - - - og jeg håber ikke du får mararidt = DIY !!!
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical - det var jo også en joke. Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener. Men du må altså erkende at der kan være andre ligeværdige fornøjelser end fornøjelsen ved musik, og de opstår også i DIY projekter. Musik er ikke den eneste eller højeste mulige fornøjelse relateret til hifi. Derfor er din tilgang ikke den bedste. Det afhænger af hvem man er.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt! DIY er overvurderet (ved de fleste).
Man får ikke lige så meget for pengene som mange personer tror. "So be it".
Det er glæden ved DIY der får folk til at gøre det, og at det sjovt og skide hamrende spændende. Hvis der ingen DIY var, var der så nogle som lavede konsum produkter? De måtte da starte et sted? Så hvis det er dette man forventer af DIY så er det ikke overvurderet, så er det vel helt fint vurderet?
For engangs skyld, prøv at forstå det!
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig mich
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig blot på de DIY'er der er startet herinde og nu er producenter.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
|
Korrekt! DIY er overvurderet. |
|
|
Det er vel kun overvurderet, hvis man forventer at få mere ud af det, end man gør ?
Mon ikke de fleste forventer at der ikke nødvendigvis er en økonomisk gevinst ? Så bliver de ikke skuffede, og har som sådan ikke overvurderet noget.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asbjørn skrev:
|
Analogical - det var jo også en joke. Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener. Men du må altså erkende at der kan være andre ligeværdige fornøjelser end fornøjelsen ved musik, og de opstår også i DIY projekter. Musik er ikke den eneste eller højeste mulige fornøjelse relateret til hifi. Derfor er din tilgang ikke den bedste. Det afhænger af hvem man er. |
|
|
jo.Det er den faktisk.Hifi startede på en ide om høj troværdighed ved musikreproduktion
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
Analogical skrev:
skruerselv skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hvorfor tror du kun DIYfolk på en fabrik / udvikling / osv besidder de meget meget fine kvaliteter du nævner ?
Der er mange konstruktører der dybest set kun kender til målingen af deres app - - - en som der har rendt op og ned at ALLE MULIGE højttalere i jeg ved ikk hvor mange år - har han ikke en idé til hvordan LYD bør være.
En HT-kontruktør, har vel 3 - 6 eller 10 sæt "fremmede" ht som han kan sammenligne med - - - Andre hjemmefuskere/DIY har nok hørt 300 forskellige HT, så hvad LYDEN angår er der skam mange DIY der er kontruktørerne overlegne.
Men for hver gang du afleverer en sætning herinde, bliver jeg mere og mere sikker på at du er en lille bitte læsedreng på 19 år som bor hjemme og ikke har andet at lave, end slå fine fremmede ord op i en fin fin bog og så aflevere dem alle herinde - i håb om at nogle vil finde dig rigtig klog.
Jeg vil dog mene at du ikke er rigtig klog - - - - og jeg hopper ikke i den.
Læs videre min dreng og når du bliver rigtig træt, så drøm du lidt om det anlæg du vil ha folk til at tro du er i besiddelse af - - - - - - - og jeg håber ikke du får mararidt = DIY !!!
|
|
|
Hvis du havde gjort dit forarbejde ordentligt ville du vide at jeg er 41 årig mand, der har beskæftiget mig med hifi i 28 år, der tillige ved, at udviklingsafdelinger i modsætning ved,hvordan tingene organiseres,herunder arbjedsdeling etc.,således at slutproduktet bliver atrråværdigt.Resten af dine kvabbabelser omkring min person er muntre projektioner
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Asbjørn skrev:
|
Analogical - det var jo også en joke. Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener. Men du må altså erkende at der kan være andre ligeværdige fornøjelser end fornøjelsen ved musik, og de opstår også i DIY projekter. Musik er ikke den eneste eller højeste mulige fornøjelse relateret til hifi. Derfor er din tilgang ikke den bedste. Det afhænger af hvem man er.
|
|
|
jo.Det er den faktisk.Hifi startede på en ide om høj troværdighed ved musikreproduktion |
|
|
Der er jo ingen der siger, at alle har den ide med hifi, og dermed DIY, som den dominerende. Nå, men det bliver vi nok ikke enige om, men ok, jeg ved hvad du mener, og respekt for den konsekvente holdning. Jeg tror iøvrigt ikke du går helt galt i byen med den når det gælder god lyd.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 November 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Midlertidigt lukket!!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|