Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: DIY : Voldsomt overvurderet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 November 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:

Analogical skrev:
Rønnebærerne er sure, kan jeg se

Godt klaret, at du kan se hvordan noget smager !

Det er nu nemt at se(læse)

Hvis du vil overbevise os om at dit anlæg lyder bedre end skruerselv's anlæg, så må du jo fortælle hvad du har.

Nu er det vel 20.gang,jeg fortæller dig,at det får du ikke at vide udover at den ene af 3 pladespillere hedder  goldmund studio.De 2 andre er  bedre

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

@Analogical

Hvad er begrundelsen for at du ikke vil fortælle hvad du har af anlæg ?

Hvis du mener at det er gyldne klassikere du har i dit anlæg, der tilsammen giver perfektion, så må du vel være lidt glad for det, og være interesseret i at vise det frem ?

Er det fordi du er nervøs for at andre skal kopiere dit setup, så du ikke længere er den eneste der har et godt anlæg ?

Hvis det er tilfældet, så vil du ikke folk det bedste, og din mission om at skabe interesse for analoglyd, modarbejdes af dig selv.

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 November 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Citér:

Nu er det vel 20.gang,jeg fortæller dig,at det får du ikke at vide udover at den ene af 3 pladespillere hedder  goldmund studio.De 2 andre er  bedre

Hvorfor er dit udstyr hemmeligt?

Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Analogical

Hvis du mener at det er gyldne klassikere du har i dit anlæg, der tilsammen giver perfektion, så må du vel være lidt glad for det, og være interesseret i at vise det frem ?

Er det fordi du er nervøs for at andre skal kopiere dit setup, så du ikke længere er den eneste der har et godt anlæg ?

Hvis det er tilfældet, så vil du ikke folk det bedste, og din mission om at skabe interesse for analoglyd, modarbejdes af dig selv.

Ingen lærer noget af benævnelser el. billeder.Den exhibitionisme deltager jeg ikke i

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Analogical skrev:
Det er klart at et sådant emne som her, skaber problemer, idet påstanden jo er simpel :ikke alle har råd til high end.Da mange ,da de ikke har råd,tilsyneladende vælger at fremstille sig selv som diy guder,der så skal kompensere for manglende økonomisk formående, er det klart at det bliver betændt

Den påstand holder ikke. Du har selv nævnt high end ikke bliver forældet. Brugtpriser er så lave, at det ikke kan svare sig at bygge selv. Mange DIY folk herinde kunne snildt købe et brugt high end anlæg, for det de har investert i deres egne projekter.

Kom igen. Hvis ikke du har modet til at tage udfordringen op fra skruerselv, kan jeg ikke tage dine udtalelser alvorligt. Ligeledes kender vi ikke dine referencer. Er det overhovedet high end du selv har?
ja.Jeg har high end og har haft det i18-20 år nu

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 22 November 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Spencer skrev:

@Analogical

Ingen lærer noget af benævnelser el. billeder.Den exhibitionisme deltager jeg ikke i

Kan man nu pludselig ikke lære noget af benævnelser og billeder ? Det ser ud til at folkeskoleeleverne går en træls tid i møde

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 November 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:

Analogical skrev:

Hvis du vil overbevise os om at dit anlæg lyder bedre end skruerselv's anlæg, så må du jo fortælle hvad du har.

Bare lige den sidste sætning her=

Ej ved i hvad - hvorfor gider i ham ??? JEG HAR 42 KRELL-forstærkere og 23 KRELL-cd´er - - - - men jeg vil altså ikke vise dem

Og så skriver han = Uerfaren, hvilken griner !!!!

Det ER altså en ung knægt med et Samsung-anlæg der bare skal spille smart med noget han har læst.

Hold da op - Jeg vil også skrive om min Porsche, bruge 12 sider på det og når vi når til enden, finder i ud af at det er min Siemens kaffemaskine der hedder Porsche.

Hvad laver han her ???

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Lars Nielsen skrev:

Citér:

Hvorfor er dit udstyr hemmeligt?

Han HAR ikke noget udstyr !!

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:

Analogical skrev:

Ej ved i hvad - hvorfor gider i ham ??? JEG HAR 42 KRELL-forstærkere og 23 KRELL-cd´er - - - - men jeg vil altså ikke vise dem

Det ER altså en ung knægt med et Samsung-anlæg der bare skal spille smart med noget han har læst.

Hold da op - Jeg vil også skrive om min Porsche, bruge 12 sider på det og når vi når til enden, finder i ud af at det er min Siemens kaffemaskine der hedder Porsche.

Hvad laver han her ???

Se .. den slags projektioner er en munterhed

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland

Analogical skrev:
Spencer skrev:

@Analogical

Du er i høj grad exhibisionist, når du forsøger at fremstå som klogere, og bedre vidende om alle emner over for alle brugere på dette forum.

I videnskaben ligger krav om bevisførelse, hvis noget skal konkluderes, og ikke blot være teori.
Din måde at bruge videnskab som begrundelse, uden bevisførelse, viser at noget er galt.

Som udgangspunkt er dette suspekt, og skaber begrundet mistanke om at intet er som du giver ud for at det er.

Altså rent opspind, og tidsfordriv.

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

skruerselv skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:

Analogical skrev:

Hvad laver han her ???

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 November 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Jeg støder herinde hyppigt på den løsning, at man da altid kan opnå bedre lyd via diy.

Det er  faktisk forkert aF  mange årsager.

Den væsentligst handler om, at man ved at gå til diy aldrig på forhånd har mulighed for at benytte en egentlig præference og man opnår helt vilkårlige resultater, der i reglen er et tilbageskridt i forhold til det, det drejer sig om: at vedligeholde den præference,der udvikles via at prøve mange forskeliige produkter  og ikke om at tro på at man kan udvirke små mirakler, for det kan en ud af tusinde måske.Resten mister mere end de vinder

Sjovt at CD mediet så overhovedet eksisterer! Hvordan vil du forklare det??? Hvis industrien havde så meget bedre præferencer end DIY burde CD vel aldrig være sluppet igennem hvis eller du har ret i dine teser om digitallydens fortrædeligheder?!?! Tingene skal vel passe sammen når nu logic er en del af dit "navn"???

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 November 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:
Analogical skrev:

Jeg støder herinde hyppigt på den løsning, at man da altid kan opnå bedre lyd via diy.

Den væsentligst handler om, at man ved at gå til diy aldrig på forhånd har mulighed for at benytte en egentlig præference og man opnår helt vilkårlige resultater, der i reglen er et tilbageskridt i forhold til det, det drejer sig om: at vedligeholde den præference,der udvikles via at prøve mange forskeliige produkter  og ikke om at tro på at man kan udvirke små mirakler, for det kan en ud af tusinde måske.Resten mister mere end de vinder

Sjovt at CD mediet så overhovedet eksisterer! Hvordan vil du forklare det??? Hvis industrien havde så meget bedre præferencer end DIY burde CD vel aldrig være sluppet igennem hvis eller du har ret i dine teser om digitallydens fortrædeligheder?!?! Tingene skal vel passe sammen når nu logic er en del af dit "navn"???

Iøvrigt håber jeg da at du ved at den samme komponent fra den samme producent ofte ikke lyder ens! Elektronik produktion er jo et spørgsmål om tolerencer og de varierer på alle de komponenter der bruges. Der er kun kompromiser ikke noget der er 100% ens.

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:
Granholm skrev:
Analogical skrev:

Iøvrigt håber jeg da at du ved at den samme komponent fra den samme producent ofte ikke lyder ens! Elektronik produktion er jo et spørgsmål om tolerencer og de varierer på alle de komponenter der bruges. Der er kun kompromiser ikke noget der er 100% ens.

Når den store lydhistorie bliver skrevet, vil cd'en få status som en misforståelse, der alene sørgede for skabelsen af merværdi uden potens

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 22 November 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Oki Analogical Elsker du bare at være uening med folk og provokere folk med åbenlyse åndsvagheder ? Jeg synes er det er en underlig måde at komunikere på. Måske kunne du søge hjælp ved en prof.

Vi kan vil være enig om at en købt højtaler ikke er DIY (lad os kalde den #) ?
oki, altså derfor når # ikke er DIY er den altså god ? (ja ja jeg ved at du tænker man også en købe dårlig højtaler)
Hvis den samme mand som udviklede #, i sin fritid bruge 2x tid det tog ham at udvikle # på at udvikle ¤. + han bruger bedre, og måske dyre enheder lavet efter hans ønske. Så kan ¤ ikke være bedre end # fordi at ¤ er DIY ?!?

Men hvis du siger det så tror jeg self på det...............

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:
Oki Analogical Elsker du bare at være uening med folk og provokere folk med åbenlyse åndsvagheder ? Jeg synes er det er en underlig måde at komunikere på. Måske kunne du søge hjælp ved en prof.

Vi kan vil være enig om at en købt højtaler ikke er DIY (lad os kalde den #) ?
oki, altså derfor når # ikke er DIY er den altså god ? (ja ja jeg ved at du tænker man også en købe dårlig højtaler)
Hvis den samme mand som udviklede #, i sin fritid bruge 2x tid det tog ham at udvikle # på at udvikle ¤. + han bruger bedre, og måske dyre enheder lavet efter hans ønske. Så kan ¤ ikke være bedre end # fordi at ¤ er DIY ?!?

Men hvis du siger det så tror jeg self på det...............

Lad os få proportioner.Når man køber high end..så køber man know how..og det koster

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 November 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Er der ikke en der kan fortælle mig, hvad konstruktøren fra eks Gryphon kan, som ingen DIY'er kan?? Fortæl fortæl....

Hvis man tror de forskellige High End firmaer kan noget helt specielt som ingen andre kan, tager man voldsomt fejl. Udviklerne er ganske almindelige mennesker som alle os andre. De har bare nogle ting imod sig der gør, at de ikke kan arbejde lige så frit som en DIY'er. Derfor mener jeg stadig, at mange DIY-projekter ender ud i bedre lyd end fra de etablerede High End firmaer.

Og den der med, at man som DIY'er ikke har uanede resourcer til udvikling.... Tro mig.. Det har man heller ikke i et lille firma som eks Gryphon. En mand der skal lave samtlige produkter... det er kke lang tid der er til hvert produkt!!! Alligevel går det jo fint med at lave High End.

Bemærk lige, at jeg IKKE haqr noget imod Gryphon. Tvært om.... Jeg har stor respekt for deres konstruktioner. Men de er bare et glimrende eksempel på, at man sagtens kan lave ægte High End som enkeltperson uden større mængder af kapital i ryggen. Faktisk tror jeg det er en fordel... Jo større firma, desto mere bundet er udviklerne typisk. Helt ideelt er et foretagene som eks DOXA, hvor det er "chefen" selv der fungerer som udvikler og som selv samler produktet. Men det kan kun lade sig gøre fordi manden bag brænder for hans arbejde. Og på det punkt er der forbløffende mange ligheder til en DIY'er!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 November 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Så i og for sig kunne man bare tage et lån og købe den der high end HT. man drømmer om.. men så er den nærmest forældet og nyt er kommer inden lånet er betalt og så kan man starte forfra!...  

Kurt Kubik svarede :   Rigtig high end er tidsløs.

Jo vist!  men der sker altså en udvikling (selv om du på nogle områder ikke mener så!?).. 

Eks. mine elskede ScanSpeak 8546 bas/mellemtoner, de er da kanon gode (efter min mening)! og holder nogenlunde den dag i dag trods over 10 år. på bagen.. MEN! der er kommet bedre enheder og lige så vellydende.. ergo! jeg må sgu vidre og ud og investere i nye.. (hvis jeg / man da ønsker den forbedring dette giver og ik slår mig /sig til tåls med tingenes begrænsning anno. 95 - 96!!.. for en begrænsning er det..)

(Kun et fåtal produkter overlever tidens tand!.... vi har og kender begge eks. her på, men det er et fåtal og mange gange skal der alligevel "doktoreres" lidt i det før det følger med..)

Og!... Ja ja ja ja... Jeg VED at dine højtalere og dine amp's. er det bedste der nogensinde er lavet og overgår alt den dag i dag!....  og lige så!.. når du er 80 og på plejehjem, og at der aldrig vil blive lavet noget bedre!.. samt at der INTET! er at tweake eller forbedre / opgradere for de er lavet perfekte og tidløst optimale ab. fabrik en gang for alle og altid!..... i know i know.. (evigheds hifi / highend) og fet's er noget skod og er i alt og over alt idag og i det nye mm.. osv... osv..  

(Og iøvrigt all respekt for dit Dali Grej! DET ER! kanon fedt og godt og holder sig fint efter dagens standard og trods tidens "tand" misforstå nu ik!!   )

Men resten af verden bevæger sig!... tiden går... og der er enkelte individer der ude et og andet sted, der finder at der faktisk SKER forbedringer!...  (også over selv dit fine grej!)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Er der ikke en der kan fortælle mig, hvad konstruktøren fra eks Gryphon kan, som ingen DIY'er kan?? Fortæl fortæl....

Hvis man tror de forskellige High End firmaer kan noget helt specielt som ingen andre kan, tager man voldsomt fejl. Udviklerne er ganske almindelige mennesker som alle os andre. De har bare nogle ting imod sig der gør, at de ikke kan arbejde lige så frit som en DIY'er. Derfor mener jeg stadig, at mange DIY-projekter ender ud i bedre lyd end fra de etablerede High End firmaer.

Og den der med, at man som DIY'er ikke har uanede resourcer til udvikling.... Tro mig.. Det har man heller ikke i et lille firma som eks Gryphon. En mand der skal lave samtlige produkter... det er kke lang tid der er til hvert produkt!!! Alligevel går det jo fint med at lave High End.

Bemærk lige, at jeg IKKE haqr noget imod Gryphon. Tvært om.... Jeg har stor respekt for deres konstruktioner. Men de er bare et glimrende eksempel på, at man sagtens kan lave ægte High End som enkeltperson uden større mængder af kapital i ryggen. Faktisk tror jeg det er en fordel... Jo større firma, desto mere bundet er udviklerne typisk. Helt ideelt er et foretagene som eks DOXA, hvor det er "chefen" selv der fungerer som udvikler og som selv samler produktet. Men det kan kun lade sig gøre fordi manden bag brænder for hans arbejde. Og på det punkt er der forbløffende mange ligheder til en DIY'er!

simpelt:know how er akkumuleret, der, hvor know how altid akkumuleres: i highend firmaers udviklingsafd.

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes