| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Know How... tjaaee... Tager lige Gryphon eksemplet igen... Tænk nu hvis den eneste udvikler pludselig forlod firmaet... Tror du så ikke Gryphon kunne lave noget nyt de første mange år, fordi den nye mand frst skulle opbygge know how??? Nej vel!
High End producenter er yderst gode til at fortælle om alle deres specielle egenskaber og know how... Som min gamle oversergent ville have sagt: Savl og Bræk!! Men du er sprunget i med begge ben!!! Hvis der var så meget know how bag, kan det undre en meget, at de færreste "High End" forstærkere kan slå en oldsag af en NAD3020 til 995,- i 1980. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Analogical Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Know How... tjaaee... Tager lige Gryphon eksemplet igen... Tænk nu hvis den eneste udvikler pludselig forlod firmaet... Tror du så ikke Gryphon kunne lave noget nyt de første mange år, fordi den nye mand frst skulle opbygge know how??? Nej vel!
High End producenter er yderst gode til at fortælle om alle deres specielle egenskaber og know how... Som min gamle oversergent ville have sagt: Savl og Bræk!! Men du er sprunget i med begge ben!!! Hvis der var så meget know how bag, kan det undre en meget, at de færreste "High End" forstærkere kan slå en oldsag af en NAD3020 til 995,- i 1980.Ok..nu talte jeg om high end..og vidste ikke du anså denne midivare som så |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Analogical
Den omtalte NAD 3020 i kombination med Quad ELS57 er faktisk en ganske sublim kombi.
Faktisk vil jeg uden at have set dit anlæg, påstå at den kombination har kvaliteter der ikke er at finde i dit anlæg. Skulle du have den omtalte Quad ELS57 som højttaler i dit primære setup, så kan jeg naturligvis tage fejl.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
torkild skrev:
Oki Analogical Elsker du bare at være uening med folk og provokere folk med åbenlyse åndsvagheder ? Jeg synes er det er en underlig måde at komunikere på. Måske kunne du søge hjælp ved en prof. Vi kan vil være enig om at en købt højtaler ikke er DIY (lad os kalde den #) ? oki, altså derfor når # ikke er DIY er den altså god ? (ja ja jeg ved at du tænker man også en købe dårlig højtaler) Hvis den samme mand som udviklede #, i sin fritid bruge 2x tid det tog ham at udvikle # på at udvikle €. + han bruger bedre, og måske dyre enheder lavet efter hans ønske. Så kan € ikke være bedre end # fordi at € er DIY ?!? Men hvis du siger det så tror jeg self på det...............  |
|
|
Lad os få proportioner.Når man køber high end..så køber man know how..og det koster |
|
|
Yes Know How koster, men navne skiltet koster mere !
Men nu snakker du bare uden om
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@Analogical
Den omtalte NAD 3020 i kombination med Quad ELS57 er faktisk en ganske sublim kombi.
Faktisk vil jeg uden at have set dit anlæg, påstå at den kombination har kvaliteter der ikke er at finde i dit anlæg. Skulle du have den omtalte Quad ELS57 som højttaler i dit primære setup, så kan jeg naturligvis tage fejl.
|
|
|
Herregud. lowfi
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Spencer skrev:
|
@Analogical
|
|
|
Herregud. lowfi |
|
|
Er det prisen der afgør lowfi highfi begrebet??
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Spencer skrev:
|
@Analogical
|
|
|
Herregud. lowfi
|
|
|
Spændende tråd, men den sidste sætning fra "analogical", som jeg ikke har læst noget af før eller hørt om før, gør mig i stand til at drage min egen konklusion:
Uanset hvad der skrives, er hans stillingtagen uændret/fastlåst. Det er spild af tid og kræfter at argumentere - der er absolut intet der kan bevære sig dér. Jeg har svært ved at se begrundelsen overhovedet for deltagelsen.
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:
|
@Analogical
|
|
|
Herregud. lowfi
|
|
|
Er det prisen der afgør lowfi highfi begrebet?? |
|
|
Ikke alene.Men prisen er ret betydende faktor,når det kommer til stykket. der kan naturligvis gøres gode og mindre gode handler ,selvom prisen er høj.Et egentlig high end system kan ikke erhverves til en ny pris på meget under de 200.000.,-
Det viser erfaringen klart og utvetydigt.
NB. Egentlig highend lyd er dog ikke muligt med digitale medier uanset pris
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gider i ikk gøre mig en tjeneste ??????
FULDSTÆNDIG at ignorere den tumpe - uanset hvad han skriver.
Se dog det han skriver = Han ejer ingenting andet end i drømmene - snakker om en NAD 3020 udfra PRISEN - han har MED GARANTI aldrig hørt den og har han, så er det under kummerlige forhold.
Kommer med nogle flotte ord han lige har slåetop i en bog - DERFOR snakker han uden om = Han aner ikk selv hvad ordene har af mening og får sat dem helt forkert ind - derfor ser det ud som om han snakker uden om.
TÅBEAnalogical , husk at ringe efter en elektrikker når du skal ha sat din Andersinesengelampe op - for DIY duer jo ikke.
Kort sagt, udfra det han skriver er det jo helt tydeligt at han ikke aner hvad han snakker om - og skulle der komme billeder af hans anlæg på et tidspunkt, ja så har han nok samme sofa, sofabord, storebror, samme halogenlampe osv, som i det nyeste HIGH FIDELITY
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
Gider i ikk gøre mig en tjeneste ??????
FULDSTÆNDIG at ignorere den tumpe - uanset hvad han skriver.
Se dog det han skriver = Han ejer ingenting andet end i drømmene - snakker om en NAD 3020 udfra PRISEN - han har MED GARANTI aldrig hørt den og har han, så er det under kummerlige forhold.
Kommer med nogle flotte ord han lige har slåetop i en bog - DERFOR snakker han uden om = Han aner ikk selv hvad ordene har af mening og får sat dem helt forkert ind - derfor ser det ud som om han snakker uden om.
TÅBEAnalogical , husk at ringe efter en elektrikker når du skal ha sat din Andersinesengelampe op - for DIY duer jo ikke.
Kort sagt, udfra det han skriver er det jo helt tydeligt at han ikke aner hvad han snakker om - og skulle der komme billeder af hans anlæg på et tidspunkt, ja så har han nok samme sofa, sofabord, storebror, samme halogenlampe osv, som i det nyeste HIGH FIDELITY
|
|
|
se..dette du præsterer i ovennævnte siger nok..jeg står af ift. dig
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke tilhænger af skruerselv's kommunikationsform her. Men, må dog
også selv melde fra. Analogical forstår ikke at skabe en debat. Hertil
kræves en evne til at virkeliggøre teori. Hvis ikke man kan dette vil
teorien stå alene. Dette ved enhver akademiker ikke er muligt.
Teorier er i sig selv ikke holdbare, og da Analogical afviser at
deltage i empiri, så er der kun en vej tilbage for mit vedkommende, og
det er ikke længere at deltage i tråde startet af Analogical.
farvel
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, der er ikke mange der er tilhænger af = Hver gang jeg skriver hvad jeg mener !
Men jeg gider ikke at bla bla bla bla - og nåhr ja, så kunne jeg jo bare ha ladet være med at skrive/kommentere div. Ganske rigtigt, men så er det jo snart alle andre end en selv, der styrer om man skal skrive her eller ej.
Måske jeg også skulle bakke helt ud af hifi4all - for 5-6 gang ?
Jo, det gør jeg sgu, så blir der også lidt mere fredeligt + at div. !"#*€€%* kan udfolde sig.
Hyg jer, jeg går på google, der svarer folk ikke igen - Der bliver sgu FOR hurtigt problemer på div hifi-sider.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld men den der ultimative highend NAD3020 HAR! jeg hørt!...
Den er da OK!.. (til prisen, måske lidt over) men highend eller bedre hifi?? EJ! helt ærligt!!!!
Enhver Marklevinson, Densen, Krell, Accuphase, Linn, Primare, Classe, ja selv en rør Audioreserch (selv om jeg mener at rør intet med highend lyd har at gøre, men det er så MIN mening og smag!) og endda nyere NAD forstærkere er da KLART! bedre på ALLE! punkter..
Jeg HAR! hørt den, haft den hjemme og vende.. og der er INTET! interasant i den!... (ku egentlig bedre lide en ældre Audiolab8000A selv om denne i sin tid også var temmelig overvurderet!..) den var endda ved at dø når der blev fyret op under mine højtalere...
All respekt for denne lille old sag der gør et pent job, ingen tvivl om det.. meeeen... helt ærligt!!
Wake UP!... rens ørene og kik i kalenderet! der står 2005!!!(snart 06) der er altså sket en "lille" smule siden denne havde sin "storheds" tid!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Hurtig skrev:
|
High End producenter er yderst gode til at fortælle om alle deres specielle egenskaber og know how... Som min gamle oversergent ville have sagt: Savl og Bræk!! Men du er sprunget i med begge ben!!! Hvis der var så meget know how bag, kan det undre en meget, at de færreste "High End" forstærkere kan slå en oldsag af en NAD3020 til 995,- i 1980.Ok..nu talte jeg om high end..og vidste ikke du anså denne midivare som så
|
|
|
|
|
|
Er detr Gryphon du kalder midivare??? Hhmmm.. Midivare CD-afspillert til 72.000,-!! Bemærk venligst, at det IKEK var en 3020'er jeg kaldte High End. Jeg finder det bare besynderligt, at der skulle være så meget know how i at lave noget High End, og så kan sådan en oldsag som absolut IKKE er lavet som High End produkt alligevel lammetæve det meste High End.
Min pointe er, at udviklingen hos High End firmaerne ikke nødvendigvis er længere fremme end hos millioner af DIY'ere. Tænk nu på, at hele audio-udviklingsafdelingen hos et firma som Gryphon består af en enkelt person!! Meget muligt at han har noget at bygge videre på fra tidligere produkter. Men tænk på hvad millioner af DIY'ere har af muligheder.
Jeg er pt i gang med et DIY DAC-projekt, med bl.a. KvK. Når det en gang er færdigt, skulle du måske prøve at give et et lyt. Tror du vil ændre mening. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget, for ikke at sige det meste "high-end" stammer jo basalt fra DIY. Det kompetancer der skal bruges i hifi udvikling er ofte selvlærte, dog også ofte oven på en teoretisk uddannelse. Så uden DIY ingen High-end 
Jeg undres også over "konklusionen" i første indlæg, hvor der skrives at DIY ikke har prefærancer?? Hvor er lige forskellen på DIY og et "købe" produkt? Hvis jeg køber en DIT forstærker kan jeg så ikke vurdere den?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Meget, for ikke at sige det meste "high-end" stammer jo basalt fra DIY. Det kompetancer der skal bruges i hifi udvikling er ofte selvlærte, dog også ofte oven på en teoretisk uddannelse. Så uden DIY ingen High-end 
Jeg undres også over "konklusionen" i første indlæg, hvor der skrives at DIY ikke har prefærancer?? Hvor er lige forskellen på DIY og et "købe" produkt? Hvis jeg køber en DIT forstærker kan jeg så ikke vurdere den?
|
|
|
når man går igang med et overvurderet diy projekt..lader man jo hånt ompræferencen,da man ikke aner hvad man får og særligt ikke får
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
| ...da man ikke aner hvad man får og særligt ikke får |
|
|
Nej, der er en vis usikkerhed forbundet med det. Men dirigenten risikerer også at tabe sin pind, og der kan ryge en streng, ved livekoncerter.
Det sikreste er at blive i sin bløde lænestol, og lytte til præindspillet musik, efter noder. Alt i system, og forudsigeligt.
Ordnung muss sein. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Undskyld men den der ultimative highend NAD3020 HAR! jeg hørt!...
Den er da OK!.. (til prisen, måske lidt over) men highend eller bedre hifi?? EJ! helt ærligt!!!!
Enhver Marklevinson, Densen, Krell, Accuphase, Linn, Primare, Classe, ja selv en rør Audioreserch (selv om jeg mener at rør intet med highend lyd har at gøre, men det er så MIN mening og smag!)Hvilket er helt ude i den mørke grANskov.Rør er simpelthen et must for os,der vil ægte high end og endda nyere NAD forstærkere er da KLART! bedre på ALLE! punkter..
Jeg HAR! hørt den, haft den hjemme og vende.. og der er INTET! interasant i den!... (ku egentlig bedre lide en ældre Audiolab8000A selv om denne i sin tid også var temmelig overvurderet!..) den var endda ved at dø når der blev fyret op under mine højtalere...
All respekt for denne lille old sag der gør et pent job, ingen tvivl om det.. meeeen... helt ærligt!!
Wake UP!... rens ørene og kik i kalenderet! der står 2005!!!(snart 06) der er altså sket en "lille" smule siden denne havde sin "storheds" tid!..
mvh. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
|
når man går igang med et overvurderet diy projekt..lader man jo hånt om præferencen,da man ikke aner hvad man får og særligt ikke får
|
|
|
Du giver ikke meget mening med hvad du siger..
Hvem siger man IKKE har en referance / præferance?
(læser du ik hvad jeg skriver??)
Når man skal lave noget DIy. har man som regen allerede en og anden "færdig" købt højtaler... denne har man fordi den lyder nogenlunde godt i ens øre (derfor har man jo valgt og købt den) der dog vil som regel altid være nogle kompromisser og mindre anke punkter...
Men alt i alt representere den den "linie" man kan lide og den lyd man "går" efter (hvis man da har købt med omtanke og overhoved ved hvad man vil og hvor man vil hen?)
Når man så nu beslutter at forsøge sig med DIY. har man denne at lytte til og som en lede tråd til hvordan det bør lyde, (bare bedre) og så prøver man sig frem med løsninger til man rammer det rigtige!...
Når så Diy. højtaleren lyder lige så godt som den man har og matcher denne op alle områder, ved man at man er på rette vej.. og når de ankepunkter og kompromisser man uvilkårligt har måtte aceptere ved "købe" højtaleren er væk i DIY højtaleren og den på den måde er lidt bedre!.. er man i "første" mål!..
Så kan man lede det blive ved det! eller prøve at komme vidre og overgå den færdige og komme højre op i kvalitet mm. (her bliver det dog meget svært for de fleste! men langt fra umuligt)
Dette er den fornuftige måde at gøre det på!...
Du har ret i at hvis man "bare" går ud og køber enheder men mener er gode, og banker et og andet sammen, så bliver det sjældent til noget der er brugbart i forhold til færdig købt!...
AT LAVE EN GOD HØJTALER ER IKKE NOGET MAN BARE LIGE GØR!
Der ligger en masse arbejde og indsats bag.. først og fremmest samling af viden og erfaring samt indsigt!... her næst mange lange eksperimenter..
Det er ik noget man lige gør for at skyde genvej til highend! sådan fungere det rigtig nok ikke!..
De er får noget RIGTIG! godt ud af det og noget der matcher det der til samme penge kan købes færdigt og for nogens vedkommende endda overgår dette, og måske endda matcher langt langt dyre ting, har DIY. som decideret passion og hobby samt går 100% op i det! der bruges 99% tid og indsats på at samle viden og info og 1% på at bygge og eksperimenter udfra denne indhentede viden.. og her af opstår erfaringer..
Og med tiden får man så stor indsigt at man ved hvad der skal til og hvordan det skal gøres, og hvordan de "store" fabrikanterne gør det, og hvad der ligger bag deres konstruktioner mm.
Det har taget mig mere en 15 års interesse at opnå så tilpads stor viden og indsigt at jeg har kunne lave noget der er reelt så godt at jeg har kunne "skrotte" mine "købe" højtalere.. (og ikke bare udfra min egen subjektive opfattelse) og resultatet ER! decideret highend lyd jeg ellers aldrig ville kunne få råd til!.. (en sige finde helt magen til)
Så DET ER IK BARE SÅ'N LIGE!! det er ganske korrekt!...
Men det KAN lade sig gøre at som DIY, blot man ligger fornøden indsats bag, at komme helt "der" op!.. og matche det bedste færdige!............. (endda overgå noget af det!)
Men hvem F***** snakker om lade hånt om nogen preferancer??? it make's no sense hvad du siger!...
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |