Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: DIY : Voldsomt overvurderet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

@miju

Ingen Audio Note er kraftig nok til at drive dine højttalere.
Audio Research har nok lavet et par bamser der kan.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

XenoCypraZ skrev:
Rør støjer enormt, og den støj er det vi normalt betegner som "varm", Analogical, sådan er det desværre bare, det er en diskussion, du ikke kan vinde.

Ved ikke om jeg vil give Miju ret i det ikke kan bruges til High End anlæg, det kommer an på defineringen af Highend, men den behøver vi ikke tage her.

I mit anlæg oplever jeg vindens susen uden for vinduet, mere tydeligt end nogen støj fra rør.

Et godt signal/støj forhold er især vigtigt på meget følsomme højttalere.
Hos mig er det ikke et problem, med følsomheder et stykke under 90dB.

Spencer jeg tror vi er enige, men så kan det være jeg ikke skriver det klart nok, Med støj, mener jeg rørenes egenskab, (den elektroniske støj de laver, kan ikke lige skrive det bedre), er jo den der giver den "varme" behagelige lyd.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@miju

LOL

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 November 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Rør støjer enormt, og den støj er det vi normalt betegner som "varm", Analogical, sådan er det desværre bare, det er en diskussion, du ikke kan vinde.

Ved ikke om jeg vil give Miju ret i det ikke kan bruges til High End anlæg, det kommer an på defineringen af Highend, men den behøver vi ikke tage her.

Nu er det lidt som jeg provokere!

Rør kan sagtens koste kassen og mænge sig blandt highend! men MIN! personlige holdning er at det ikke duer!..

Men kan man lide den farvelade de giver så er det da sikkert fint og at betragte som subjektiv highend!...

Noget korrekt gengivende i forhold til kilde materialet / mediet er det langt fra!.. og nogen sandheds tilnærmende kan det dog aldrig blive!.... men igen smag & bahag!..

Rør er REN! smag & behag!... (det så ok for de der vil DET!.... men de skal bare ikke bilde sig selv eller andre ind at det er korrekt og det rigtigste!... for det er det jo BEVISELIGT! langt fra!)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Det må jo så være at de dyre dyre dyre rørting, der ligger i referenceklasse er baseret på at de, der køber det, er blevet snydt,hvis miju skulle sige det.

Nuvel..det lever vi med,os der har rør og rigtige højtalere

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

XenoCypraZ skrev:

Rør kan sagtens koste kassen og mænge sig blandt highend! men MIN! personlige holdning er at det ikke duer!..

Men kan man lide den farvelade de giver så er det da sikkert fint og at betragte som subjektiv highend!...

Noget korrekt gengivende i forhold til kilde materialet / mediet er det langt fra!.. og nogen sandheds tilnærmende kan det dog aldrig blive!.... men igen smag & bahag!..

Rør er REN! smag & behag!... (det så ok for de der vil DET!.... men de skal bare ikke bilde sig selv eller andre ind at det er korrekt og det rigtigste!... for det er det jo BEVISELIGT! langt fra!)

mvh.

Vi er enige, skal man gengive lyden så tæt på det oprindelige materiale som muligt, så er rør ikke vejen frem.

Men til mine højtalere Magnepan SMGa, bliver lyden væsentlig pænere, mere venlig og lytte til med rør foran... Men som sagt før, det er smag og behag.

Rør farver lyden, og sådan er det bare. Om man kan lide det eller ej, er op til en selv.

Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 November 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Citér:

Det er udelukkende din egen vurdering.  Faktum er at de måler ikke mest korrekt, og gengiver derfor heller ikke mest korrekt, det kan din "erfaring" ikke ændre på. det her drejer sig ikke målelighed,men om at kunne lytte,sidstnævnte er der mange, der kan i praksis,altså ud over ab test.Det er synd og skam. men igen..folk har de holdninger,de har råd til

Hvis man kan måle at en forstærker ikke gengiver korrekt, gengiver den ikke korrekt, det kan ikke diskuteres...  

Uanset hvad et anlæg koster, gengiver det ikke korrekt, hvis det ikke måler korrekt, igen et videnskabeligt faktum!

Du basere alle dine argumenter på lytteerfaring, hvordan kan du vide at du ikke tager fejl? Hvori ligger din sikkerhed for at det du vælger gengiver mest korrekt?

Hvordan kan dine ører modbevise det, som ethvert måleinstrument kan vise sort på hvidt?

Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
miju skrev:

XenoCypraZ skrev:

mvh.

Vi er enige, skal man gengive lyden så tæt på det oprindelige materiale som muligt, så er rør ikke vejen frem.

Men til mine højtalere Magnepan SMGa, bliver lyden væsentlig pænere, mere venlig og lytte til med rør foran... Men som sagt før, det er smag og behag.

Rør farver lyden, og sådan er det bare. Om man kan lide det eller ej, er op til en selv.
Forkert!!  rør giver ægthed

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 November 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@miju

Korekt!! AN funker slet ikke på mine ht.. så her vil det ikke være helt fair!..

AR klarede det dog relativ fint! og de er ik så ringe endda!... men lever ik op til mine kreterier!..

Har dog prøvet AN. på et system med 91 db. følsomhed med samme enheder lavet til en kammerat.. og her ku man lave enmere fair bedømmelse også af OVC'ne...  og der er alt formeget  "brun sovs"& "fernis" over lyden!...  meget behageligt! men langt fra korrekt og i mine øre medrivende samt inetrasant!.. (igen smag & behag!)

mvh.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Spencer skrev:

XenoCypraZ skrev:

I mit anlæg oplever jeg vindens susen uden for vinduet, mere tydeligt end nogen støj fra rør.

Et godt signal/støj forhold er især vigtigt på meget følsomme højttalere.
Hos mig er det ikke et problem, med følsomheder et stykke under 90dB.

Spencer jeg tror vi er enige, men så kan det være jeg ikke skriver det klart nok, Med støj, mener jeg rørenes egenskab, (den elektroniske støj de laver, kan ikke lige skrive det bedre), er jo den der giver den "varme" behagelige lyd.

Tager vi yderfløjene inden for rør- og transistoforstærkere, så er der flere rørforstærkere der lyder som transistorforstærkere, og flere transistorforstærkere der lyder som rør (Carver f.eks.).

Jolida har lavet nogle der er meget transistoragtige, af deres rørforstærkere.

Meget 'rørlyd' stammer fra 'langsomme' kulmodstande, og billige trafoer.

De bedste trafoer, er koblet således at de klarer sammenligning med de bedste transistortrin.
E.A.R. 509 monoblokkene f.eks.

Bruger man metalfilmsmodstande, bliver lyden 'hurtigere' og mindre røragtig.
Ikke altid en god ide, hvis man vil forbedre på noget gammelt, der så vil ændre klang til det skingre (ja, rør kan faktisk blive skingre).

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Lars Nielsen skrev:

Citér:

Det er udelukkende din egen vurdering.  Faktum er at de måler ikke mest korrekt, og gengiver derfor heller ikke mest korrekt, det kan din "erfaring" ikke ændre på. det her drejer sig ikke målelighed,men om at kunne lytte,sidstnævnte er der mange, der kan i praksis,altså ud over ab test.Det er synd og skam. men igen..folk har de holdninger,de har råd til

Hvis man kan måle at en forstærker ikke gengiver korrekt, gengiver den ikke korrekt, det kan ikke diskuteres...  

Uanset hvad et anlæg koster, gengiver det ikke korrekt, hvis det ikke måler korrekt, igen et videnskabeligt faktum!

Du basere alle dine argumenter på lytteerfaring, hvordan kan du vide at du ikke tager fejl? Hvori ligger din sikkerhed for at det du vælger gengiver mest korrekt?

Hvordan kan dine ører modbevise det, som ethvert måleinstrument kan vise sort på hvidt?Fordi lytning er ganske meget mere end målerier

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004

torkild skrev:
Analogical skrev:

torkild skrev:
Oki Analogical Elsker du bare at være uening med folk og provokere folk med åbenlyse åndsvagheder ? Jeg synes er det er en underlig måde at komunikere på. Måske kunne du søge hjælp ved en prof. Vi kan vil være enig om at en købt højtaler ikke er DIY (lad os kalde den #) ? oki, altså derfor når # ikke er DIY er den altså god ? (ja ja jeg ved at du tænker man også en købe dårlig højtaler) Hvis den samme mand som udviklede #, i sin fritid bruge 2x tid det tog ham at udvikle # på at udvikle €. + han bruger bedre, og måske dyre enheder lavet efter hans ønske. Så kan € ikke være bedre end # fordi at € er DIY ?!? Men hvis du siger det så tror jeg self på det...............

Lad os få proportioner.Når man køber high end..så køber man know how..og det koster

Yes Know How koster, men navne skiltet koster mere !

Men nu snakker du bare uden om

Og nu har du måske ind set at du ikke har ret ?
Hvis jeg ikke har ret i det jeg skriver, har du ikke ret i din påstand !
Har jeg ret i det jeg skriver, har du ikke ret i din påstand !
(læs hvad jeg skriver)

SKAK MAT

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Analogical skrev:

Oki,

Hvis det bare går ud på at skrive størst, så

NEJ!

Det gør de ikke.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

XenoCypraZ skrev:

Precis!!  

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:
torkild skrev:
Analogical skrev:

torkild skrev:
Oki Analogical Elsker du bare at være uening med folk og provokere folk med åbenlyse åndsvagheder ? Jeg synes er det er en underlig måde at komunikere på. Måske kunne du søge hjælp ved en prof. Vi kan vil være enig om at en købt højtaler ikke er DIY (lad os kalde den #) ? oki, altså derfor når # ikke er DIY er den altså god ? (ja ja jeg ved at du tænker man også en købe dårlig højtaler) Hvis den samme mand som udviklede #, i sin fritid bruge 2x tid det tog ham at udvikle # på at udvikle €. + han bruger bedre, og måske dyre enheder lavet efter hans ønske. Så kan € ikke være bedre end # fordi at € er DIY ?!? Men hvis du siger det så tror jeg self på det...............

Lad os få proportioner.Når man køber high end..så køber man know how..og det koster

Yes Know How koster, men navne skiltet koster mere !

Men nu snakker du bare uden om

Og nu har du måske ind set at du ikke har ret ?
Hvis jeg ikke har ret i det jeg skriver, har du ikke ret i din påstand !
Har jeg ret i det jeg skriver, har du ikke ret i din påstand !
(læs hvad jeg skriver)

SKAK MAT
For småt argumenteret

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Højttalerenheder af pap, farver i høj grad også lyden.

De opfører sig ikke som et perfekt stempel.

De fleste kan lide 'farven' - ja.
Men farvning det er det.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Analogical skrev:

Oki,

Hvis det bare går ud på at skrive størst, så

NEJ!for småt

Det gør de ikke.

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 22 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
torkild skrev:
torkild skrev:
Analogical skrev:

torkild skrev:

Yes Know How koster, men navne skiltet koster mere ! Men nu snakker du bare uden om
Og nu har du måske ind set at du ikke har ret ? Hvis jeg ikke har ret i det jeg skriver, har du ikke ret i din påstand ! Har jeg ret i det jeg skriver, har du ikke ret i din påstand ! (læs hvad jeg skriver) SKAK MAT
For småt argumenteret

Hvis man ikke har ret, kan man altid snakke uden om..... tsk tsk !

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 22 November 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Ved godt jeg har sagt farvel. Men kig lige på Analogical's sprogbrug, tegnsætning, brug af farver og store bogstaver! Det er helt sikkert ikke Mr. Antisilver, men blot en der keder sig. 
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 November 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Citér:

Hvordan kan dine ører modbevise det, som ethvert måleinstrument kan vise sort på hvidt?Fordi lytning er ganske meget mere end målerier

Du mener altså at et apparat der målbart gengiver forkert, alligevel kan opfattes af ørene som værende korrekt?

Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes