| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
En af J.B.'s gamle tråde omhandlede det samme emne, og han blev udlukket fra dette forum. Ja det fatte man jo ikke en skid af , nogen er åbenbart mere fredet end andre  . |
|
|
Det havde intet med DIY at gøre - hvis det er noget du vil diskutere, bedes du rette henvendelse til admin@hifi4all.dk
Istedet for primært at stå for negative indlæg så snart der er optræk til en eller anden form for brok, burde du bruge din tid på at bidrage med et eller andet brugbart. Det andet fører intet med sig af konstruktiv karakter. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Analogical siger :
folk har de holdninger,de har råd til..
Det jeg har pt. er ik just det billigste... og til næste år bliver det sgu endnu dyre så rykker jeg ind i Marklevinson "klubben" så jo vist ville jeg rør eks. Audiorecerch, EAR eller andet! så kom det i racket! MEN!! rør nej tak!............ DUER IK!
Hvordan kan dine ører modbevise det, som ethvert måleinstrument kan vise sort på hvidt?Fordi lytning er ganske meget mere end målerier
På det subjektive plan ja!
Men vi er nogle der mener at dette ikke er helt NOK!.. og ønsker en tilnærmelse hvad der viterligt er på mediet / indspilningen, uden det hele sovses for meget til men forvrængning, støj og farvning samt frekvens fløj begrænsning.. (og her i ligger rørenes charme!.. sovs og atter sovs, samt masser af begrænsninger! MEN! ok hvis man vil det snask så er det jo ok og en personlig smags ting!.. vi andre har bevæget os ind i det nye århundrede!!!!)
Men hold du dig til din subjektive illusoriske drømmeverden med "tonede" glas for ruderne!!...
(Some pepole CAN'T HANDLE THE TRUTH!!)
mvh.
|
|
|
Nu er rør jo så altså heller ikke kun kendetegnet ved "snask"  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
dfms skrev:
En af J.B.'s gamle tråde omhandlede det samme emne, og han blev udlukket fra dette forum. Ja det fatte man jo ikke en skid af , nogen er åbenbart mere fredet end andre  . |
|
|
Det havde intet med DIY at gøre - hvis det er noget du vil diskutere, bedes du rette henvendelse til admin@hifi4all.dk
Istedet for primært at stå for negative indlæg så snart der er optræk til en eller anden form for brok, burde du bruge din tid på at bidrage med et eller andet brugbart. Det andet fører intet med sig af konstruktiv karakter.
|
|
|
Manden har jo ret !!!! Godt nok er det JER på HIFI4ALL der vurderer og bestemmer det endelige - men helt ærligt, læs lige tråden.
JEG har været "slem" og blevet udelukket (og også selv bedt om det) mange gange, men sådan som han "kører" den tråd, burde han da kastes på porten - - - I EN FART !!!!!
Sådan én kan JEG ihvertfald ikke bruge til noget - - - - - - Tænk hvis 32 mennesker skrev til JER (hifi4all) at de synes person (Y) skulle udelukkes, men ingen af dem ville gi en grund - kun at det synes de.
Det er lidt de samme sko !!!
Man kan selvfølgelig bare vælge at lade være med at kommentere sådan en tråd - og ignorere ham helt - MEN, så er det jo til sidst EN person der "bestemmer" hvor man skal skrive.
Man kan selvfølgelig også vælge en anden hjemmeside ? Men det er jo ikke det der er ideen med det, vel ?
238 folk skal vel ikke vælge andet, fordi EN person er en stor idiot - eller ?
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Nielsen skrev:
Analogical skrev:
Lars Nielsen skrev:
Analogical skrev:
| Man kan ikke reducere lytning til måling af enkeltparamentre |
|
|
Nå, det er da ellers sådan man udvikler high-end udstyr idag. Målinger kobles sammen med lyttepanelets oplevelse, og man kan på denne måde, koble måledata og lydoplevelse sammen, for derefter at lave målrettet og effektiv udvikling af velydende kredsløb.
|
|
|
Men du overser at der er mange forskeligge lydfilosofier..og de betyder mest |
|
|
Kan du nævne andre metoder, som også benyttes i udvikling af lydkredsløb? Altså andre filosofier... og her taler jeg ikke om hvad DU mener, men hvad der rent faktisk bliver benyttet i udvikling af high-end udstyr af seriøse fabrikanter.
|
|
|
Virker nu lidt mærkeligt ikke at lytte på sagerne under udvikling. Lidt som en mesterkok der ikke vil smage, men kun foretage målinger på retter?
Omvendt, når opskriften så er fundet og der skal masseproduceres færdigretter, så kan måling bruges til at verificere processen.
Hifi normen er lidt til grin og er lavet af tyske ordensmennesker der troede de kunne beskrive lydkvalitet  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
|
JB blev udelukket fordi han antydede at visse personer i branchen bruger ufine trix i forbindelse med test af udstyr....dette er bare TABU i dette diskussionsforum  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
dfms skrev:
|
|
JB blev udelukket fordi han antydede at visse personer i branchen bruger ufine trix i forbindelse med test af udstyr....dette er bare TABU i dette diskussionsforum 
|
|
|
Hvis man beskylder nogen for noget man ikke kan bevise, så hænger man faktisk selv på bevisførelsen.
En udelukkelse fra forum er langt mere humant end at skulle hive en person i retten.
Personer der slynger noget ud, og herefter siger at de trækker det tilbage, er kujoner. Den med at slå på en, og så løbe sin vej, er de metoder som gangstere og terrorister benytter sig af.
Mon ikke hr. JB er udelukket for at beskytte ham imod sig selv ? Det er jo særdeles selvdestruktivt at slynge beskyldninger ud, når man ved at det kan give én et hak på straffeattesten.
Hvis man ved noget man ikke kan bevise, må man enten stå ved det man siger, eller holde sin k***.
Hvorvidt branchen bruger ufine tricks ?...
Hvad med reklamebranchen, når de siger at man får et sundere hår, af at bruge det og det produkt ? Det må de dog ikke sige længere - de må kun sige at det ser sundere ud.
Hvis nogen mener at der begås ulovligheder, må de lægge sag an. Blot at slynge noget ud om hvordan noget foregår, er en forsmået og bitter måde at gøre tingene på, og noget der giver hifi et negativt image.
Hvis nogen mener at de skal beskyttes imod den onde onde hifi-branche, så spil dog golf i stedet, og tag din mor med (navlestrengen er nok ikke klippet endnu, alligevel).
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Men vi er nogle der mener at dette ikke er helt NOK!.. og ønsker en tilnærmelse hvad der viterligt er på mediet / indspilningen, uden det hele sovses for meget til men forvrængning, støj og farvning samt frekvens fløj begrænsning.. (og her i ligger rørenes charme!.. sovs og atter sovs, samt masser af begrænsninger! MEN! ok hvis man vil det snask så er det jo ok og en personlig smags ting!.. vi andre har bevæget os ind i det nye århundrede!!!!)
mvh.
|
|
|
Miju: Milde Himmel! Hvad er det for nogle rørforstærkere du har stiftet bekendtskab med??
Enten har du glemt at bruge vatpinden, eller også har der været tale om forstærkere, hvor der har været en inkompetent "tweaker" inde over for lige at....'optimere'...
Det er helt nyt for mig, at rørforstærkere skulle have specielt meget 'snask' i lyden. Et helt vildt udsagn at slynge ud.
Hvis du tager 10 transistorforstærkere og 10 rørforstærkere og lytter til dem - er jeg sikker på at du vil få den højeste 'junkprocent' indenfor gruppen af transistorforstærkere! Jeg prøver ikke at sige, at rør bare er bedre end transistorforstærkere. Jeg bruger skal selv adskillige transistorbaserede apparater (de fleste, faktisk!) og har også apparater med rør. Det hele er valgt med mine ører, og mere end 30 års (lyd)erfaring. Jeg har ikke tænkt mig at udråbe enten rør eller transistorer til 'det bedste og eneste sande princip'.
Mit gæt er, miju, at du også engang vil komme til den erkendelse, at det er absurd at være 'teknikfundamentalist'! Det kræver ærlighed og mod at acceptere, at man måske en dag støder på et apparat der helt slår benene væk under én....og så er det med den 'forkerte' teknik. Uha... 
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@miju
Har du nogensinde hørt Atma Sphere, eller andre OTL-rørforstærkere ? OTL-forstærkere har ikke trafo i udgangen, men det ved du nok.
Hvilken er den bedste vinylafspiller du har hørt ?
Mener du ikke at vinylens evne til at gengive op til 40kHz giver et forspring i evnen til at gengive opstarter på transienter ?
Hvis ikke du mener det, så er en stærkt båndbegrænset forstærker vel god til transientgengivelse ?
Jeg har lige sakset nogle specs. på E.A.R. 509 til dig:
SPECIFICATIONS
Power Output (20Hz-20KHz<0.25% THD into Rate Load)...100W Frequency Response 8Hz-30KHz............+0-1dB Frequency Response 3Hz-80KHz..........+0-3dB Power Bandwidth -3dB,0.5% THD.......12Hz-60KHz I.M.D. at any level from 100mW-100W equivalent power...<0.2% Output Damping Factor (0.4ohm + 4uH)....20 Signal to Noise Ratio down from 100W.......96dB Input Sensitivity (Unbalanced).........1.2V Input Impedance (Unbalanced).........25Kohm Power Consumption ...................180V.A. Weight .....................18kg Size 12"(30cm)W........10"(25.4cm)D.......6"(15cm)H
|
|
|
Skal vi sammenligne data?? så kik på disse dejlige tunge "drenge" 
Vis mig rør der matcher effekt, forvrængning / Signal to Noise Ratio, slev rate?
Vil du vide mere end hvad der her står? spørg Jensen (han har en!) 
Krell. 
Her er så "storebror"!!! (Og han er grum!!)
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
@miju
Hvilke data er det specielt du syntes er gode ved de store Krell ?
Er det max strømforbruget på 6000W der imponerer ? Bliver du imponeret over at den knalder dine 10A sikringer når du tænder den, og derfor faktisk slet ikke kan spille musik på en alm. elgruppe ?
Hos mig, er det grund til diskvalificering, hvis noget springer sikringen når man tænder for det. Det gør de store Krell nemlig på en 10A gruppe. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Lars Nielsen Branchemedlem

Diyhifi.dk
Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
Virker nu lidt mærkeligt ikke at lytte på sagerne under udvikling. Lidt som en mesterkok der ikke vil smage, men kun foretage målinger på retter?
|
|
|
Det har jeg aldrig skrevet at man ikke gør, læs lige igen...
Citér:
|
Omvendt, når opskriften så er fundet og der skal masseproduceres færdigretter, så kan måling bruges til at verificere processen.
|
|
|
Du mener altså at man kan udvikle uden at måle på tingene, og kun bruge målingen bagefter?
Citér:
|
Hifi normen er lidt til grin og er lavet af tyske ordensmennesker der troede de kunne beskrive lydkvalitet 
|
|
|
Ja, men faktum er at det mennesklige øre ikke kan afgøre om et givent apparat overholder den eller ej, sætter det ikke tingene bare en lille smule i perspektiv?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@miju
Hvis du imponeres over store forstærkere, må disse vel lige være noget for dig:
http://www.atma-sphere.com/products/ma3.html
475 rør-watt pr. kanal - og husk at gange med 2 eller 2½ når du sammenligner med transistorwatt.
Citat: "1/4 Farad of power storage capacity per channel- the most of any production amplifier made" __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Nu er rør jo så altså heller ikke kun kendetegnet ved "snask" 
|
|
|
Meget af det ER!
MEN! jeg må da indrømme at jeg til trods for at det ikke just falder indenfor min norm for hvad der er korekt reproducerende og helt i tråd med den gengivelse jeg kan lide, så er Audioreserch da danske fornuftigt grej der lyder både rent, opløst og detaljeret!..
Noget Audionote har jeg da også kunne sige at det faktisk virkede ganske fornuftigt..
Har dog ik hørt så hulens meget rør så'n mere indgående andet end det her inde for af mig omtalte, da det faktisk efter min mening uanset hvad aldrig kan konkurere med transistore eller give den lyd jeg går efter..
Uanset hvor gode rør forstærkere jeg har hørt, så kan tilsvarende prissatte transistor forstærkere gøre det bedre og mere rigtigt!..
På den baggrund har det ikke min store interesse!...
Men ingen tvivl der er da (relativ) gode rør forstærkere / grej...
Men et seriøst bud på en tilnærmelse det, i henhold til mediet, korrekt gengivende, bliver de aldrig!.. (og her ved stopper min interesse for det!)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Spencer skrev:
|
@miju
Har du nogensinde hørt Atma Sphere, eller andre OTL-rørforstærkere ? OTL-forstærkere har ikke trafo i udgangen, men det ved du nok.
Mener du ikke at vinylens evne til at gengive op til 40kHz giver et forspring i evnen til at gengive opstarter på transienter ?
Hvis ikke du mener det, så er en stærkt båndbegrænset forstærker vel god til transientgengivelse ?
SPECIFICATIONS
Power Output (20Hz-20KHz<0.25% THD into Rate Load)...100W Frequency Response 8Hz-30KHz............+0-1dB Frequency Response 3Hz-80KHz..........+0-3dB Power Bandwidth -3dB,0.5% THD.......12Hz-60KHz I.M.D. at any level from 100mW-100W equivalent power...<0.2% Output Damping Factor (0.4ohm + 4uH)....20 Signal to Noise Ratio down from 100W.......96dB Input Sensitivity (Unbalanced).........1.2V Input Impedance (Unbalanced).........25Kohm Power Consumption ...................180V.A. Weight .....................18kg Size 12"(30cm)W........10"(25.4cm)D.......6"(15cm)H
|
|
|
Vis mig rør der matcher effekt, forvrængning / Signal to Noise Ratio, slev rate?
Krell. 
|
|
|
Hej...
Miju...har du taget tidsmaskinen tilbage til 80'erne?
Det var så morsomt (dengang) at se marketingsafdelingerne indenfor hifibrancen slå hinanden oven i hovederne med 'specs' der ofte var helt irrelevante i forhold til selve lyden...og kvaliteten af samme.
Dengang (og nu, ser det ud til) er en forstærker der vejer 50 kg helt klart bedre end én der vejer 25 kg.
Og en lille forskel på slew rate'en er altafgørende for om det er et produkt man overhovedet skal tage med i eventuelle købsovervejelser! 
Hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Målinger viser den RETTE vej!... men siger ikke alt!... derfor SKAL DER OGSÅ LYTTES!..
Lytning og måling er vejen!.. det skal måle optimalt og lyde godt samtidigt!..
Det kan nemelig godt måle godt og ikke lyde godt!...
Og det kan sagtens subjektivt lyde godt men måle dårligt!
Begge dele er jo forkert!
Et samspil mellem optimale date og god lyd (subjektivt opfattet, for hvad der lyder godt ER! SUBJEKTIVT!) er målet!... og den optimale løsning.. |
|
|
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
miju skrev:
Spencer skrev:
|
@miju
SPECIFICATIONS
|
|
|
Krell. 
|
|
|
Hej...
Miju...har du taget tidsmaskinen tilbage til 80'erne?
Det var så morsomt (dengang) at se marketingsafdelingerne indenfor hifibrancen slå hinanden oven i hovederne med 'specs' der ofte var helt irrelevante i forhold til selve lyden...og kvaliteten af samme.
Dengang (og nu, ser det ud til) er en forstærker der vejer 50 kg helt klart bedre end én der vejer 25 kg.
Og en lille forskel på slew rate'en er altafgørende for om det er et produkt man overhovedet skal tage med i eventuelle købsovervejelser! 
Hilsen
Niels L.
|
|
|
Nu var det IKKE! mig der startede med at slynge data ud her! hvis du ser lidt nøjere efter!!!!
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvis det KUN er sådanne ting der skal tiul for at imponere, så kan jeg da fortælle at min trafo i min forstærker vejer 150 kg 
Men hvad viser det ???? IKKE EN SKID !!!!!
Hvad er det her for en gang bavl, jeg har selv haft en AMC CVT 2030 (og 3030) og det er en lille BILLIG rørforstærker (3995,-) men den KAN altså nogle ting som langt de fleste transistorforstærkere IKKE kan - heller ikke Zapsolute - Heller ikke brokoblet. Og så er der faktisk kun rør i udgangen og et ultrabilligt indgangstrin.
Et rør er faktisk HURTIGERE end alt hvad der hedder transistorer, men bevares, er der hørt på en rørfætter med knap så gode udgangstrafoer på et sæt ht med meget grimme fasevinkler og meget lav impedans, ja så kan der meget vel være sat en kombination sammen der ikke var så heldig
Men lyt f.eks til en JH 50 (og helst 60) eller en ATM1 - og find noget i DEN prisklasse med transistorer, der spiller musik.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@miju
Hvis du imponeres over store forstærkere, må disse vel lige være noget for dig:
http://www.atma-sphere.com/products/ma3.html
475 rør-watt pr. kanal - og husk at gange med 2 eller 2½ når du sammenligner med transistorwatt.
Citat: "1/4 Farad of power storage capacity per channel- the most of any production amplifier made"
|
|
|
f**k A DUCK!!!! VILDT!!
Ja.. men så er der jo rør til de med lidt tungere højtalere også!.. 
Sikkert ganske fremragende, hvis man er til den der rør lyd...??? hvis man altså også lige har råd??? de koster sikkert en jernbane tunnel til Bornholm!?? og har man endlig fået råd har man det sikkert ikke til at skifte rør når den dag kommer 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@miju
Et forhold som modkobling, er noget der meget tit kan bringes på et tåleligt niveau på rørforstærkere, men ikke på transistorforstærkere. (med mindre de interesserer sig for netop det)
Hvad er dit forhold til modkoblede forstærkere ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
miju skrev:
|
mvh.
|
|
|
Miju: Milde Himmel! Hvad er det for nogle rørforstærkere du har stiftet bekendtskab med??
Enten har du glemt at bruge vatpinden, eller også har der været tale om forstærkere, hvor der har været en inkompetent "tweaker" inde over for lige at....'optimere'...
Det er helt nyt for mig, at rørforstærkere skulle have specielt meget 'snask' i lyden. Et helt vildt udsagn at slynge ud.
Hvis du tager 10 transistorforstærkere og 10 rørforstærkere og lytter til dem - er jeg sikker på at du vil få den højeste 'junkprocent' indenfor gruppen af transistorforstærkere! Jeg prøver ikke at sige, at rør bare er bedre end transistorforstærkere. Jeg bruger skal selv adskillige transistorbaserede apparater (de fleste, faktisk!) og har også apparater med rør. Det hele er valgt med mine ører, og mere end 30 års (lyd)erfaring. Jeg har ikke tænkt mig at udråbe enten rør eller transistorer til 'det bedste og eneste sande princip'.
Mit gæt er, miju, at du også engang vil komme til den erkendelse, at det er absurd at være 'teknikfundamentalist'! Det kræver ærlighed og mod at acceptere, at man måske en dag støder på et apparat der helt slår benene væk under én....og så er det med den 'forkerte' teknik. Uha... 
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Har endnu aldrig (gennem mere end 20 års hifi interesse) mødt noget med rør der matcher (lyder så godt og rigtigt som ) de transistor referancer jeg har!.. (uanset data og teknik!) PUNKTUM!...
Og jeg har hørt det meste og endda haft nogle enkelte på "prøve" / test!... det duer bare ikke!...
|
| Til top |
|
| |