Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Norah Jones "Støj"?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Mugge skrev:
Finn29 skrev:

Nu vil jeg ikke fornærme nogen, men Finn det kan jo egentlig være logisk nok, anlægget formår simpelthen ikke at gengive det... Kun det ikke være svaret?

Jo det er da muligt. Eller også er det anlæget der netop ikke kan gengive det

Ahh, herligt, du mener altså tweake sig til færre detaljer, men stadig musikalsk?

Nej ikke tweake, men udskiftning af forstærker og kabler.

Er det ikke lidt unaturligt?
Hvis det er en fejl på pladen så vil jeg da gerne høre det, det er da charmerende, så man ved det ikke er så gennempudset.

Helt enig, men jeg mener stadig ikke at det er pladen det er galt med.

Og hvor går grænsen? Jeg vil gerne høre de mikrofine anslag på en akustisk guitar, lige der hvor plektor rammer strengen, eller den fine efterklang som giver så meget liv til melodien. Er du ikke bange for at miste dem på den bekostning?

Nej det har jeg fået meget mere af efter jeg har skiftet.

Mvh. 

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Så køb den på vinyl !! der er det kun musik  !!  hehe  

Ja, det sku da fordi vinylen ikke er ligeså afslørende. til gengæld kommer der hurtigt en anden form for støj.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Mugge skrev:

Hej.

Er der nogen der har lagt mærke til den "støj" i venstre kanal ca. 1.14 inde i Don't Know Why? Nærmest som noget net støj i studiet kunne jeg forestille mig?

Mvh.

Ja, det høres tydeligt faktisk, men det er såmænd ikke andet end mikrofonstøj, knas på en ledning, det kender jeg som musiker alt til og de er faktisk undskyldt , for det kan meget svært at høre under mixning, udstyret i studierne er nogen gnge dårligere end det vi sidder og lytter på hjemme.

Men en anden ting er at i faktisk kun skal være glade for det, for jo flere af sådanne småfejl der dukker, jo mere ærligt er produktet faktisk lavet. Mindre teknik og kompresion = bedre lyd.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Hej  Slipsefyr !! Har du hogensinde hørt hvad en god pladespiller kan afslørende ?? inden du råber op ??    
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hifi er lavet af mennesker, musik er lavet af mennesker, det skal sgu støje, der skal laves fejl, GREAT. Det kan sgu være de danser af glæde over deres musik - fedt, iøvrigt er det ikke vand lyder er fyldigere.

Godt for Jer hvis i ikke har hørt Fleetwood og Blues gutterne i Chicago, de vælter rundt i ledninger, glemmer at tænde for mikrofonen, sætter forkert igang. 

Hvis det gør ondt at høre på så er det her en forkert hobby. Køb indspildninger af computermusik komponeret af programmer - så slipper du for fejl - alt er total STØJ.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

yes !! sådan drenge !! Det var det helt rigtig svar !!      så lyt dog på musiken og ikke fejl .. det bliver man sku.. skør i hovet af !!
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Hifi er lavet af mennesker, musik er lavet af mennesker, det skal sgu støje, der skal laves fejl, GREAT. Det kan sgu være de danser af glæde over deres musik - fedt, iøvrigt er det ikke vand lyder er fyldigere.

Godt for Jer hvis i ikke har hørt Fleetwood og Blues gutterne i Chicago, de vælter rundt i ledninger, glemmer at tænde for mikrofonen, sætter forkert igang. 

Hvis det gør ondt at høre på så er det her en forkert hobby. Køb indspildninger af computermusik komponeret af programmer - så slipper du for fejl - alt er total STØJ.

Lige på kornet! Bravo!
Jeg er 100% enig...
Det er nemlig lige det der giver følelsen af at være med....

Mvh.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Ja, og hvis du vil prøve noget fremragende dansk-produceret, så prøve "Lightnin' Moe And His Peace Disturbers" med "Things Go My Way". Optaget på en gang og ingen overdub osv., bl.a. er det som de nogen gange spiller i hver sin retning og det er bare fedt, råt for usødet osv.. Desuden et lille selskab og jeg tror vist kun man kan købe direkte på Cope Records www.coperecords.dk

Mvh.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes