Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 03:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Advarsel. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Der er en Martin Logan ejer, der på nettet skriver om at hans datter spildte saftevand ud over membranen på en af hans højttalere.

Lidt opgivende tog han panelet ud, og med en tur i brusebad.

Efter tørring, spillede den bedre end nogensinde før!

Måske har den været godt støvet førhen, men den var da bygget robust, når den tålte en tur under bruseren. Han abefalede at skylle efter med destilleret vand (indeholder ikke kalk).

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Prov evt at kigge under martinloganowners.com Der er alt om M.logan.En ting jeg altid kigger efter paa M.logan er om hojtt serie nr er det samme som panel'et.Og derefter kigger paa M.logans hjemme side,hvor maa kan se hvor gammel de er og selv hvilken dag samt hvem der satte netop denne M.logan samme.+ de kan fortalle om panel'et er blevet skiftet.Mht levetid kommer vel helt an paa hvor meget man har spillet paa dem.(en ting der er godt at gore er at stovsuge dem engang hver 3 mdr)

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Det må være en temmeligt omstændig proces, at skifte de membraner.10 kilo for en membran, er immer væk en sjat penge.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg syndes osse at 10k lyder lidt i overkanten.Har for en pris paa nye(2stk) membraner til et sat aeon i til £800 inkl montering (absolutesounds) her i london.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Det må være en temmeligt omstændig proces, at skifte de membraner.10 kilo for en membran, er immer væk en sjat penge.

MVH

Når man skiftet menbran i et sæt ML, skal man skifte begge HT på en gang, ellers vil HT ikke spille ens længere, det er derfor det er lidt pepperet at skifte, det er en pris jeg har fået oplyst af Dansk forhandler.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Prov evt at kigge under martinloganowners.com Der er alt om M.logan.En ting jeg altid kigger efter paa M.logan er om hojtt serie nr er det samme som panel'et.Og derefter kigger paa M.logans hjemme side,hvor maa kan se hvor gammel de er og selv hvilken dag samt hvem der satte netop denne M.logan samme.+ de kan fortalle om panel'et er blevet skiftet.Mht levetid kommer vel helt an paa hvor meget man har spillet paa dem.(en ting der er godt at gore er at stovsuge dem engang hver 3 mdr)

Hej "winter"...

Hvor på Martin Logans hjemmeside kan jeg finde fabrikationsdata iht. serienummer? Jeg har kigget, men kan ikke finde det...

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 24 November 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen.

Det er nu I skal passe på, det er dette sæt der er defekt.

http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=1024

Jeg vil opforder Admin, til enten at slette annoncen, eller bede sælger skrive de er defekte.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Monolith-III
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

10.000 er billigt for at opgradere det som svarer til 2 sæt superhighend diskant og mellemtoneenheder.

Selv fik jeg nye membraner i mine Monolith-III for 10 måneder siden. Som at få en helt ny og opdateret højtaler. Det er de helt store membraner og det kostede 16.000 kr, alle pengene værd.

Detmed at vaske, er ikke en panikløsning, men en anerkendt metode når feks. rygere har elektrostater. Der skal skylles efter med destileret vand og der skal være en lang tørreperiode bagefter. Dette er altsammen beskrevet på den føromtalte side.

Det tager under 1 time fra man går igang til det hele spiller igen, hvis man som jeg ikke havde prøvet det før, en der har prøvet det vil bruge ½time, så det er faktisk meget let.

mvh Asger

Til top Vis Monolith-III's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolith-III

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 24 November 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Monolith-III skrev:

10.000 er billigt for at opgradere det som svarer til 2 sæt superhighend diskant og mellemtoneenheder.

Det er ikke det der er pointen.

Pointen er den at sælger er bevist at HT er defekte, men prøver alligevel at sælge uden at gøre opmærksom på det.

Jeg har selv været nede og se og lytte på lige netop dette her sæt, og gjorde sælger klart opmærksom på at de er defekte.

Og for personen der køber dem og ikke er gjort opmærksom på at de er defekte, og har brugt sine sidste spare kroner på dem, ja så er det sku da sur røv at have et sæt defekte HT stående, han ikke har råd til at repererer.

En rigtig snydepæls

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 November 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Andre skrev:

MVH

Når man skiftet menbran i et sæt ML, skal man skifte begge HT på en gang, ellers vil HT ikke spille ens længere, det er derfor det er lidt pepperet at skifte, det er en pris jeg har fået oplyst af Dansk forhandler.

Uha så har han da tager røven på mig for 3 år siden .

Det vil jeg da lige kikke på igen .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
Andre skrev:

MVH

Uha så har han da tager røven på mig for 3 år siden .

Det vil jeg da lige kikke på igen .

Dollarkursen er forholdsvis lav lige nu, så det er måske lidt billigere nu, end tidligere.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 25 November 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
jensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
Andre skrev:

MVH

Uha så har han da tager røven på mig for 3 år siden . Det vil jeg da lige kikke på igen .

Dollarkursen er forholdsvis lav lige nu, så det er måske lidt billigere nu, end tidligere.

Ikke så meget det .

Jeg fik kun skiftet et panel på garantien efter 1 år

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Spencer skrev:
jensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
Andre skrev:

MVH

Uha så har han da tager røven på mig for 3 år siden . Det vil jeg da lige kikke på igen .

Ikke så meget det .

Jeg fik kun skiftet et panel på garantien efter 1 år

Nå, på den måde.

Men garantien dækker vel kun defekter, og ikke små spilleforskelle, som forskellig tilspilning ændrer på.

Hvis en pude i sofaen går i stykker, og man får en ny på garantien, så er det vel ikke forhandlerens skyld at sofaen er falmet, så den nye pude ikke passer 100% ?

På kun et år, er der nok heller ikke sket mærkbar ændring i lyden - tror jeg.

Jeg tror ikke at du kan høre forskel på en membran der kun er ét år gammel, og en helt ny, der lige er tilspillet.

Men hvis de har stået i sollys, eller fået meget røg og mados, eller andet...
Så kan du nok høre forskel.

De mister jo gradvist følsomhed med tiden. Nogle gange justerer man på biasspændingen for at kompensere. Så kan man udskyde skift af membraner med et par år. Men det ved du jo nok alt sammen allerede.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 25 November 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
jensen skrev:
Spencer skrev:
jensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
Andre skrev:

MVH

Ikke så meget det . Jeg fik kun skiftet et panel på garantien efter 1 år

Nå, på den måde.

Men garantien dækker vel kun defekter, og ikke små spilleforskelle, som forskellig tilspilning ændrer på.

Hvis en pude i sofaen går i stykker, og man får en ny på garantien, så er det vel ikke forhandlerens skyld at sofaen er falmet, så den nye pude ikke passer 100% ?

På kun et år, er der nok heller ikke sket mærkbar ændring i lyden - tror jeg.

Jeg tror ikke at du kan høre forskel på en membran der kun er ét år gammel, og en helt ny, der lige er tilspillet.

Men hvis de har stået i sollys, eller fået meget røg og mados, eller andet...Så kan du nok høre forskel.

De mister jo gradvist følsomhed med tiden. Nogle gange justerer man på biasspændingen for at kompensere. Så kan man udskyde skift af membraner med et par år. Men det ved du jo nok alt sammen allerede.

1 år på logan er meget .

men f**k that , bare meget sjovt man høre noget andet , men dengang var jeg jo også bare en privat kunde og hvad ved de .

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

1 år på logan er meget .

men f**k that , bare meget sjovt man høre noget andet , men dengang var jeg jo også bare en privat kunde og hvad ved de .

Visse Logans (mine f.eks.) slukker ikke biasspændingen, og holder derfor kortere, end de modeller der gør.
Jeg mener at Ascent lukker ned for biasspændingen når der ikke har været musiksignal på i nogen tid ?

Eller er det kun de nyere modeller der gør det ?
Det er meget afgørende for levetiden.

EDIT: Nu er din stue jo lidt som det med hundeår vs. menneskeår. Holder det ét år hos dig, svarer det nok til 7 år hos mig.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 25 November 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

jensen skrev:
1 år på logan er meget . men f**k that , bare meget sjovt man høre noget andet , men dengang var jeg jo også bare en privat kunde og hvad ved de .

Visse Logans (mine f.eks.) slukker ikke biasspændingen, og holder derfor kortere, end de modeller der gør.Jeg mener at Ascent lukker ned for biasspændingen når der ikke har været musiksignal på i nogen tid ?

Eller er det kun de nyere modeller der gør det ?Det er meget afgørende for levetiden.

EDIT: Nu er din stue jo lidt som det med hundeår vs. menneskeår. Holder det ét år hos dig, svarer det nok til 7 år hos mig.

Der er aldrig noget der går i stykker her , jeg ved ikke hvad du øffer om , de logan gik kun istykker forbi logan har sjusket med det panel da de lavet det .

Og jeg ved godt de slukker af sig selv , husk på jeg har haft flere logan en du har set .

Men det er nu sjovt der bliver sagt det ene til en og det andet til en anden , bare forbi den ene ting får man penge for ,og den anden skal man betale selv.

De helt nye modeller kender jeg intet endnu .

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Der er aldrig noget der går i stykker her , jeg ved ikke hvad du øffer om

Oink  - måske konkluderer jeg bare at Velodyne laver bedre subwoofere, end Holmegaard laver glaslamper.

Du kan også få en pixel på din plasmaskærm til at flimre når du spiller højt.
Det imponerer mig da lidt.

Jeg gætter såmen bare at højt lydtryk slider lidt mere end lavt lydtryk.
At Martin Logan laver dårlige membraner af og til, det er nok ikke så mærkeligt.
Quad har vist overgået den statistik med dårlige membraner, og der er nok andre der også kan være med her.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes