Forfatter |
|
razz5000 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
show me the money - hvad kan jeg med den :-)
Jeg har læst lidt på nogle udenlandske sider at den vidst kan bruges til at "låne" tv uden kort, hvis man bruger en alternativ firmware.. Er dette korrekt forstået - Dette er naturligvis et retorisk spørgsmål.
|
Til top |
|
|
u9center Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dreambox
__________________ Svend
|
Til top |
|
|
Moonglider Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaa... udfra hvad du skriver... så jo...
|
Til top |
|
|
u9center Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken
__________________ Svend
|
Til top |
|
|
madduke Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har indtil idag netop selv været helt opsat på selv at samle min HTPC, men jeg er idag blevet i tvilv og er blevet meget interesse i en Dreambox.
Det skyldes at jeg ikke har kabel-tv i det nye hus jeg har købt, og at jeg netop har læst at Canal Digital og ikke mindst ViaSat sætter en dyd i at gøre det besværligt for alle der ikke nødvendigvis ønsker at bruge deres egne boxe -ikke mindst med HTPC.
Jeg vil derfor høre, om dem der her siger de har en Dreambox, bare udenvidere har sat et ViaSat eller Canal Digital kort i maskinen og det så virkede? (Jeg har nemlig forstået at der en slags "paring" af kort og box, der vel gør at kortet kun virker i netop den leverede box!)
-Hvis der er nogen i denne tråd der ligeledes har erfaring med Canal Digital / ViaSat på HTPC er det selvfølgelig meget velkomne til at dele deres erfaringer!
/MadDuke
|
Til top |
|
|
Moonglider Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Dreambox 7020 og du kan ikke bare unden vidre indsætte de to kort.
Der skal laves ændringer i en konfigurations fil.
Men sig til hvis du ønsker hjælp til at få det til at virke.
|
Til top |
|
|
madduke Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om det skulle være en overkommelig opgave!?! (Jeg som du kan gætte endnu ikke købt noget!)
Hvordan fungere det iøvrigt med at afvikle diverse filer fra ens pc (jeg havde en KISS DP-558 som jeg købte pga. denne feature!), jeg tager det for givet at mp3 ikke er et problem, men div-x skulle vist være mere problematisk!
/MadDuke
|
Til top |
|
|
Moonglider Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke muligt at afspille div-x filer på en Dreambox, de eneste video filer du kan afspille er mpeg2 format...
|
Til top |
|
|
ibenib Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2006 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mig og nogle kammeater skal til at købe dreambox/reciver, men hvis man skal ha noget godt og helst fremtidssikret og noget der ikke er alt for dyrt, hvad skal man så købe eller hvor skal man købe....????
|
Til top |
|
|
mufcdk1974 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadig intet nyt ang. leveringsdato på Dreambox 8000?
|
Til top |
|
|
KRASNO Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ihvertfald ikke på Dreambox egen side, og det må vel formodes at de burde vide noget om den..?? spørgsmålet er om det er en and eller hva´? Jeg mener jeg så et billede af den fra en messe i Tyskland i begyndelsen af 2006, men det kan jo også være en and :)...
rap:)
|
Til top |
|
|
Peter_N Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der har været meget forviring omkring DB800 især fordi der pludselig kom en 7025 i stedet for en 8000.
Men nu skulle det være ganske vist i hvert fald oplyser VDG nu på deres hjemmeside at den kommer til April og det samme kan man læse på diverse Tyske sites. Så mon ikke den er lige om hjørnet.
Hvad angår specs. så er der stadig meget forvirring, men her er lidt at savle over.
Die DreamBox 8000 S HD soll irgendwann Mitte 2007 auf den Markt kommen.
Hier mal alle bisher bekannten Fakten: Sie ist HDTV fähig durch 2 DVB-S2 Tuner. 4 CI Slots 2 interne Kartenleser ( Dreamcrypt / Firecrypt ) 2 DVB-S2 Tuner (also Twintuner) + 2 weitere Tunersteckplatze (für DVB-S, DVB-T oder DVB-C) 100 MBit Lan Anschluss 3 x USB 2.0 Linux Betriebssystem zum ersten mal mit USB2.0 Anschluss Hardware MPEG2, MPEG4/H.264 & WM9 (HDTV compliant) 300Mhz MIPS CPU andere Quellen sprechen von einer 733 MHz CPU eventuell mit zusätzlichen DVD Player oder DVD Brenner.
Wenn man nun berücksichtig, wie lange es dauerte, bis die Dreambox 7025 endlich erhältlich war, dann wird die Dreambox 8000 nicht vor Ende 2006 / Anfang 2007 erhältlich sein.
*Update* Das Gerät soll vorraussichtlich April / Mai 2007 im Handel erhältlich sein. Neuen Infos zu folge, soll das Gerät 4 CI Slots besitzen, 2 vorn 2 auf der Rückseite.
__________________ Panasonic TH42PV500E
Denon DVD 1730
Denon AVR 2807
Dali Ikon 6, Vokal 2, W2
|
Til top |
|
|
Selveste1 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg har forstået så er der ikke noget der hedder DreamBox 8000 det er bare en and.
Jeg Overvejer meget kraftigt at skifte min Humax 5400Z ud med en DreamBox 7025 S+ T.
Nogle der har prøvet den ? og ved om den virker.
jeg har et Viasat og Canal Digital kort, kræver det ekstra cam for at kunne bruge dem ? __________________
---
Henrik
|
Til top |
|
|
kingjolly2000 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter_N skrev:
Så vidt jeg er orienteret kan DM-7025 stadig ikke købes med 2 forskellige tunere. Hvis du bestiller en i dag så kommer den med 2 sattelittunere..
|
|
|
Du kan sagtens få med forskellige tunere, både DVB-S & DVB-T & DVB-C.
|
Til top |
|
|