Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Så er DVDO VP30 lige på trapperne..... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 06 April 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
wrong skrev:

OK. Jeg er også ret interesseret i VP30eren. Dog syntes jeg prisen er lidt heftig;-( Har du købt din her i Dk?

MVH WRONG

Ja

OK. Hvor har du købt den?

MVH WRONG

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 April 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
jdg1 skrev:
wrong skrev:

OK. Jeg er også ret interesseret i VP30eren. Dog syntes jeg prisen er lidt heftig;-( Har du købt din her i Dk?

MVH WRONG

Ja

OK. Hvor har du købt den?

MVH WRONG

Cinex

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 April 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:
Skal det være 48hz?

Eller 72, eller 24 i princippet. Pointen er at få afspilningen til at matche de oprindelige 24 Hz. Enhver konvertering til en framerate der ikke matcher kilden vil give hakkeri i en eller anden form. Konvertering fra 24 til 60 er ikke slemt, men det er bedre at undgå det. Konvertering fra 50 til 60 Hz er et langt større problem.

Lynge skrev:
Kan en hs-60 det? Mener der står 720/50p i manualen.

Nej. Bemærk at PAL-film skal afspilles ved 50 Hz, da disse speedes op til 25 frames per sekund, fra de oprindelige 24.

Jeg må hellere pointere at man ikke skal gå grædende i seng hvis man ikke kan få 48 Hz afspilning... Der er vigtigere ting at bekymre sig om hvad billedkvalitet angår, og jeg mener IKKE at man skal lade valget af projektor blive afgjort af om man kan få 48 Hz eller ej, men har man et setup hvor muligheden foreligger, er det en mulighed for forbedring.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 06 April 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Jeg overvejer lidt at lave en demo-aften i den lidt mere "langhårede" afdeling, med en VP30. Det kunne være på VW100 eller
den nye Optoma HD72i. Udover at sammenligne en almindelig opskalering med f.eks. en billig DVD-afspiller med opskalering, og/eller den
indbyggede skalering i projektoren, kunne jeg godt tænke mig at demonstrere den forskel det giver at afspille NTSC-film ved 48 Hz i stedet for 60 -
dette er noget der faktisk kan hæve den "filmiske fornemmelse" af billedet ganske markant, og det er noget som en DVD-afspiller med opskalering
IKKE kan tilbyde - og dermed faktisk et ganske godt argument for at bruge en ekstern scaler, såfremt éns projektor kan håndtere det (dvs. ikke
blot modtage og vise 48 Hz, men rent faktisk vise det flydende). Det er en forskel der er langt større end blot forskellen i detaljering fra den ene
scaler til den anden (hvis vi ser bort fra selve de-interlacingen).

Det lyder som en god idé - giv endelig besked i god tid, så en tur til Århus kan få plads i kalenderen
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 April 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Ja, fin ide, Otto - bare synd, at du er helt ovre i Århus..............altså for os sjællændere

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Så er det nye deinterlace kort lige på trapperne. Alle der har provet det taler om en mindre "revolution". Senest denne beta-tester:

"Guys I was extremly lucky enough to be contacted to be a beta tester for this card and received my beta a few days ago, I am going to put a few select thoughts here on this card

first off, OMG this thing rocks

(I am going to refer to the SiL104 as the "SI" in my thoughts below)

my display chain is:

Iscan VP30 at 1080i connected via HDMI>DVI to my Mitsubishi 65813 with 9" CRT's

basically we have identical film performance to the SI, the same nice clear detailed image but with slightly improved diagonals, less combing, better detection and you get the idea

I was viewing the film "Cape Fear" the scene where De Niro is talking to Lange in his Red car by the mail box, the top edge of his convertible windshield shows more diagonal jaggies on the SI and looks much better on the new 102, also this scene has a combing artifact that is less pronounced on the 102

I also tested the Film "Executive Decision" which seems to have some sort of flag problem with extreme jumping and combing, check out the opening scene where Russell is in the airplane, the 102 seems to do slightly better than the SI with this problem DVD, less combing and loss of detection than the SI

basically we have the same great film performance with the improvements above

on to Video and this is where things get unreal

the 102 destroys the SI on video, I was viewing the DVD, Peter Frampton Live in Detroit, guitar strings are a tough DI for these fellas, the 102 passes this with flying colors, diagonal guitar strings are clean with only the occasional slightest hint of jaggies, a close up of Frampton in his blue jeans shows such a clean jaggie free image that you can make out the individual stitches on his jeans, the SI in this regard is a total mess, video is just nasty on the SI and looks worlds better on the 102, it looks so much smoother and more detailed with no jaggies

one last test was the high bitrate moving zone plate in AVIA, if you want to see how much of a difference there was between the SI and the 102, this is the test, the moving zone plate is clean as a wistle on the 102 with only occasional loss of detail, this pattern on the SI is a total joke of a mess

the 102 add's a new item to the input adjust menu, called "Deinterlacing", it lists respectively: Film Mode, Video Mode, 2:2 even, 2:2 odd, game mode 1, game mode 2 and Auto

Guys this 102 is a revelation and it is worth every penny of the asking price and I am sure that there is even more benefits for Pal users, the release date of this thing cannot come soon enough

I applaud DVDO is every way with this new product"

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Det nye de-interlace kort kom igår: http://www.dvdo.com/pro/pro_acc_abt-102.php

Hold da op! Der er tale om en markant forbedring - særligt fsva. tv-udsendelser. Kortet "locker" på signalet med det samme og foretager en stort set perfekt de-interlacing.

Slut med "jaggies" !!

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt, jeg håber, at jeg får mulighed for at teste det på et senere tidspunkt.

Har du selv installeret det i din VP30 ér ? 

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Det lyder godt, jeg håber, at jeg får mulighed for at teste det på et senere tidspunkt.

Har du selv installeret det i din VP30 ér ? 

Nej - men jeg tror ikke det er så svært at gøre det selv. Har du også en VP30?

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Nej , ikke endnu, jeg overvejer stadig, om skiftet er det værd fra min HDér ( da jeg kører med CRTér, er der en del ting, som bliver uinteressante i VP30éren på nuværende tidspunkt , desværre ( feks. HDMI )

Men hvordan har du så fået det nye kort op og køre ? har Cinex monteret det for dig ?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Nej , ikke endnu, jeg overvejer stadig, om skiftet er det værd fra min HDér ( da jeg kører med CRTér, er der en del ting, som bliver uinteressante i VP30éren på nuværende tidspunkt , desværre ( feks. HDMI )

Men hvordan har du så fået det nye kort op og køre ? har Cinex monteret det for dig ?

Claus fra HTP kom forbi med kortet.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Bare lige til info: Jeg har ikke opgivet tanken om en scaler demo-aften, men da jeg tager på 3 ugers ferie fra i næste uge, bliver det formentligt først til juli. Jeg prøver at finde en dato i denne uge, jeg skal lige finde en dato hvor Claus fra HTP kan være med også.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Claus fra HTP kom forbi med kortet.  Okay, det var da god service  - fungerer den godt sammen med din nye HD-DVD ? ( du nævner lidt om det i din tråd ) - kan ikke huske det, men kan VP30 selv skifte fra PAL 50hz om til NTSC 60 hz automatisk, eller er du nødt til at lave 2 presets i outputtet?  

[/QUOTE]

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

NB.

Otto,  hav en god ferie og meld endelig ud, hvornår du evt. vil lave en demoaften, måske man kunne få "sneget" sig med til Jylland

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Claus fra HTP kom forbi med kortet.  Okay, det var da god service  - fungerer den godt sammen med din nye HD-DVD ? ( du nævner lidt om det i din tråd ) - kan ikke huske det, men kan VP30 selv skifte fra PAL 50hz om til NTSC 60 hz automatisk, eller er du nødt til at lave 2 presets i outputtet?  

[/QUOTE] [/QUOTE]

Alt fungerer automatisk

Man skal lige være opmærksom på, at VP30'eren endnu ikke har lige så god de-interlacing af HD-signaler, som mange af konkurrenterne (eks. Crystalio II). Men mon ikke det kommer i den nærmeste fremtid?

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Fint !

Og jeg tror, at du har ret

Jeg må erkende, at jeg synes ret godt om DVDO ( firmaet ) - Dale Adams ( og Josh ) har været ret informative på avsforumet, endda uden, at det altid har drejet sig om deres produkter. Desuden har jeg indtil videre ejet en Iscan Pro og en Iscan HD, begge har jeg været rigtig glade for

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Der kommer en lidt mere officiel nyhed en af de nærmeste dage, men jeg er blevet enig med Claus om at vi laver en VP30 demo fredag den 7. juli kl. 19,  i vores afdeling i Århus.

Jeg har ikke fastlagt præcist endnu hvordan demo'en skal foregå, så hvis der er noget bestemt man gerne ville se, så er jeg åben for input. Jeg regner med at bruge enten Sony VPLVW 100 eller Optoma HD72 til demo'en (eller begge dele...). Udover en simpel "med og uden"-sammenligning og demonstration af de-interlacingen, regner jeg med at demonstrere hvad en 60>48 Hz konvertering kan gøre for NTSC-film.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Der kommer en lidt mere officiel nyhed en af de nærmeste dage, men jeg er blevet enig med Claus om at vi laver en VP30 demo fredag den 7. juli kl. 19,  i vores afdeling i Århus.

Jeg har ikke fastlagt præcist endnu hvordan demo'en skal foregå, så hvis der er noget bestemt man gerne ville se, så er jeg åben for input. Jeg regner med at bruge enten Sony VPLVW 100 eller Optoma HD72 til demo'en (eller begge dele...). Udover en simpel "med og uden"-sammenligning og demonstration af de-interlacingen, regner jeg med at demonstrere hvad en 60>48 Hz konvertering kan gøre for NTSC-film.

Brug eksempelvis den "torture-disc" der følger med ABT 102 boardet. Den indeholder vanskelige video- og filmklip, der virkelig viser forskellen mellem "dårlig", "ok" og "god" de-interlacing. (hvis du har to VP30'ere, så kør den ene med ABT 102 boardet og den anden uden boardet - så kan man virkelig se hvor godt boardet er )

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jeg fik en demo af VP30 med det nye de-interlancing kort hos CSO i Lyngby og må indrømme at jeg aldrig har set så godt et billede på en projektor før. Det næste der skal købes til hjemmebiografen bliver helt sikkert en VP30 med de-interlacing kort.
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Brug eksempelvis den "torture-disc" der følger med ABT 102 boardet. Den indeholder vanskelige video- og filmklip, der virkelig viser forskellen mellem "dårlig", "ok" og "god" de-interlacing.

Det har jeg også tænkt mig. Klippene er iøvrigt primært gengangere fra HQV test-discen som jeg også har - men det er faktisk lidt bedre udført på ABT disc'en.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes