Emne: THE WINNER TAKES IT ALL:RØR! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Analogical Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knud98 skrev:
musicus skrev:
|
Du kan have ret - jeg tror nu at antisilver/analogical er en helt tredje - hen leger med jer, smider et "kødben" i ringen - og det ender hver gang med at i ryger i totterne på hinanden - og smadrer en tråd som kunne være god.
Undskyld mig! Men der udvises udpræget mangel respekt og diciplin - men det er jo en generel samfundstendens - lidt skræmmende at man kan blive uvenner på grund af HIFI.
|
|
|
Jeg tror du har ret i "kødbens" teorien. Forsøget med hundene var ganske enkelt for langt ude.
Derfor, som tidligere anført; hvis man ikke mener, at Antialting debaterer på et passende grundlag, så se bort fra de infantile provokationer og lad være med at debatere med ham |
|
|
Forsøget er ikke langt ude.Det er virkeligt!!!
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle sammen.
Efter at have brugt temmelig lang tid på at læse indlæggene fra Analogical/silver, sidder jeg med et måbende ansigt. Det er utrolig længe siden jeg har læst så meget selvhøjtideligt "jeg alene vide" bras. Kan admin. ikke for efter tiden sortere lign/fremtidige indlæg fra. Dette forum fortjener sgu da bedre. Jeg har personlig haft utrolig glæde/hjælp, når jeg har sendt indlæg. Altid modtaget hjælpsomme forslag/kommentarer. Jeg læser mange indlæg, glæden er utrolig stor, når jeg kan læse at der er en lille ny på vej (hifi-entusiast) som kommer med nærmest undskyldende spørgsmål "jeg er jo 14år,mit værelse er 2x2m,jeg har selv lavet ht-kabinet osv osv". Straks kommer der velkommende svar fra de garvede "gamle" med altid positive svar og forslag. Jo, det er rigtig som skrevet i et tidligere indlæg, at audiologic/silver kun mestrer kunsten at smide kødbenet i ringen. Hvem du så end er, så tag og kravl ned fra pidestalen, tag laurbærkransen af. Det her minder mig rimelig meget om tegneseriehæftet Asterix-Lus i skindpelsen. Heri hedder hovedpersonen "Psycopathos Provocalorius". Men jeg får jo nok svar tilbage om at anders and er meget bedre end asterix.
mit hemmelige stereo
densen dm10
sony xa50es
avance epsilon 980
audioquest cobalt og audioquest forrest
marants tuner
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes dete er morsomt at NelsonPass - som kunne læne sig tilbage og nyde tilværelsen - ja han fortrækker at lege med små 5 - 10watt forstærkere. En mand med stort format og nærmest vanvittigt hvad han har "skabt" indenfor DIY audiocom.
http://www.firstwatt.com/
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
|
Kære alle sammen.
Efter at have brugt temmelig lang tid på at læse indlæggene fra Analogical/silver, sidder jeg med et måbende ansigt. Det er utrolig længe siden jeg har læst så meget selvhøjtideligt "jeg alene vide" bras. Kan admin. ikke for efter tiden sortere lign/fremtidige indlæg fra. Dette forum fortjener sgu da bedre. Jeg har personlig haft utrolig glæde/hjælp, når jeg har sendt indlæg. Altid modtaget hjælpsomme forslag/kommentarer. Jeg læser mange indlæg, glæden er utrolig stor, når jeg kan læse at der er en lille ny på vej (hifi-entusiast) som kommer med nærmest undskyldende spørgsmål "jeg er jo 14år,mit værelse er 2x2m,jeg har selv lavet ht-kabinet osv osv". Straks kommer der velkommende svar fra de garvede "gamle" med altid positive svar og forslag. Jo, det er rigtig som skrevet i et tidligere indlæg, at audiologic/silver kun mestrer kunsten at smide kødbenet i ringen. Hvem du så end er, så tag og kravl ned fra pidestalen, tag laurbærkransen af. Det her minder mig rimelig meget om tegneseriehæftet Asterix-Lus i skindpelsen. Heri hedder hovedpersonen "Psycopathos Provocalorius". Men jeg får jo nok svar tilbage om at anders and er meget bedre end asterix.
mit hemmelige stereo
densen dm10
sony xa50es
avance epsilon 980
audioquest cobalt og audioquest forrest
marants tuner
|
|
|
Ser du.Muligt at du ikke kan lide min facon.Men jeg har holdning og jeg tør fremlægge den, for jeg ved,jeg har opnået et voldsomt esoterisk niveau. Kan blot håbe på,at jeg ansporer andre til at blive ligeså konsekvent musikelskende som jeg.
Man kan iøvrigt ikke hjælpe de,der ikke vil hjælpes
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
| Man kan iøvrigt ikke hjælpe de,der ikke vil hjælpes |
|
|
Til en person der vil 'hjælpe' dig med at holde af digital reproduktion - hvad siger du til ham ?
Du siger naturligvis, at det er ham, der er galt på den. Således undgår man 'hjælp' der går imod ens egne normer.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Ser du.Muligt at du
ikke kan lide min facon.Men jeg har holdning og jeg tør
fremlægge den, for jeg ved,jeg har opnået et voldsomt esoterisk niveau.
Kan blot håbe på,at jeg ansporer andre til at blive ligeså konsekvent
musikelskende som jeg.
Man kan iøvrigt ikke hjælpe de,der ikke vil hjælpes
|
|
|
Jeg har endnu ikke set noget musikelskende i dine indlæg, du har en
sygelig fokus på hardwaren hvilket også er ok når det er der du har din
interesse - at kalde dig selv for musikelsker er at dømme ud fra dine
indlæg at gøre grin med samtlige musikere på denne klode.
Der er intet nedladende i ovenstående, tager du det sådan overlever jeg
vel nok - Men du skriver selv at du bare vil hjælpe andre ved at oplyse
dem, så læs selv hvad andre folk de skriver.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men for at vende tilbage til the topic, så er det korrekt,som Spencer har opfanget, at jeg ikke benytter rør i effekttrinet .Dette skyldes mange årsager,den væsentligste er økonomi,den næste er,at det er dyrt at opnå effekt nok til realistiske lydtryk og ikke mindst kombinatioene af disse, hvor pris for megen røreffekt er rystende høj på de seriøse kandidater, hvor prisen ligger i næsten 200.000 krs klassen og det er for dyrt.
Istedetfor har jeg rør i pre'en, der har 2 funktioner: den skal sikre at den samlede lyd bliver overtrumfet af rørenes klare fordel.Effekttrinet er således i sig selv valgt ud fra disse kvaliteter,dvs. effeklttrinet opfører sig i høj grad som en røreffekt og har samtidig effket nok.
Systemet er tunet ind efter denne transistoreffekt, der kun i det allerdybeste basområde ikke lever op til min referencerøreffekt.Dette kan kompenseres med de rette rør i pre'en og den rette pick up/arm kombo
Således er jeg helt i mål selv med en transistoreffekt.Hvis jeg spiller med referencerøreffekten skal pre'en isættes andre rør,da rørene(mullard!!)i høj grad kompenserer i bassen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Analogical skrev:
|
Ser du.Muligt at du ikke kan lide min facon.Men jeg har holdning og jeg tør fremlægge den, for jeg ved,jeg har opnået et voldsomt esoterisk niveau. Kan blot håbe på,at jeg ansporer andre til at blive ligeså konsekvent musikelskende som jeg.
Man kan iøvrigt ikke hjælpe de,der ikke vil hjælpes |
|
|
Jeg har endnu ikke set noget musikelskende i dine indlæg, du har en sygelig fokus på hardwaren hvilket også er ok når det er der du har din interesse - at kalde dig selv for musikelsker er at dømme ud fra dine indlæg at gøre grin med samtlige musikere på denne klode.
Der er intet nedladende i ovenstående, tager du det sådan overlever jeg vel nok - Men du skriver selv at du bare vil hjælpe andre ved at oplyse dem, så læs selv hvad andre folk de skriver. 
|
|
|
Jeg har ikke her udtrykt nogensomhelst holdning til alverdens musikere..DA
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Knud98 skrev:
musicus skrev:
|
Du kan have ret - jeg tror nu at antisilver/analogical er en helt tredje - hen leger med jer, smider et "kødben" i ringen - og det ender hver gang med at i ryger i totterne på hinanden - og smadrer en tråd som kunne være god.
Undskyld mig! Men der udvises udpræget mangel respekt og diciplin - men det er jo en generel samfundstendens - lidt skræmmende at man kan blive uvenner på grund af HIFI.
|
|
|
Jeg tror du har ret i "kødbens" teorien. Forsøget med hundene var ganske enkelt for langt ude.
Derfor, som tidligere anført; hvis man ikke mener, at Antialting debaterer på et passende grundlag, så se bort fra de infantile provokationer og lad være med at debatere med ham
|
|
|
Forsøget er ikke langt ude.Det er virkeligt!!! |
|
|
Ja, virkeligt langt ude - helt ude ved Pluto meget apropos
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
|
Men for at vende tilbage til the topic, så er det korrekt,som Spencer har opfanget, at jeg ikke benytter rør i effekttrinet .Dette skyldes mange årsager,den væsentligste er økonomi,den næste er,at det er dyrt at opnå effekt nok til realistiske lydtryk og ikke mindst kombinatioene af disse, hvor pris for megen røreffekt er rystende høj på de seriøse kandidater, hvor prisen ligger i næsten 200.000 krs klassen og det er for dyrt.
Istedetfor har jeg rør i pre'en, der har 2 funktioner: den skal sikre at den samlede lyd bliver overtrumfet af rørenes klare fordel.Effekttrinet er således i sig selv valgt ud fra disse kvaliteter,dvs. effeklttrinet opfører sig i høj grad som en røreffekt og har samtidig effekt nok.
Systemet er tunet ind efter denne transistoreffekt, der kun i det allerdybeste basområde ikke lever op til min referencerøreffekt.Dette kan kompenseres med de rette rør i pre'en og den rette pick up/arm kombo
Således er jeg helt i mål selv med en transistoreffekt.Hvis jeg spiller med referencerøreffekten skal pre'en isættes andre rør,da rørene(mullard!!)i høj grad kompenserer i bassen
Det andet aspekt er det med at blive transporteret ind i koncertsalen:kun rør er i stand til dette.Hører man igennem lutter transistorgrej ødelægges illusionen |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
|
Tillader mig at dømme kubikens effekt til at være for grov spillende...har testet adskillige såkaldte kæmpeeffekts...og kubikens er givet ingen undtagelse. For store effekttrin ødelægger detaljerigdom og letflydenhed..
Basic
|
|
|
@analogical
der er du lidt for katagorisk, jeg har hørt Gravity+ Daner Detal signature forforstærker på Dali Skyline 2000, med en Oracle Delphi mkIV ,med SME v arm og en Ortofon MC5000 pickup,altså et rent analogt opsat system, demonsteret af mesteren himself Hother Bak, og det var ihverttilfald både musikalsk, og frem for alt letflydende/dynamisk uden grænser, og en oplevelse for alle os der var med denne aften.
har du hørt den live  __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
Analogical skrev:
|
Tillader mig at dømme kubikens effekt til at være for grov spillende...har testet adskillige såkaldte kæmpeeffekts...og kubikens er givet ingen undtagelse. For store effekttrin ødelægger detaljerigdom og letflydenhed..
Basic
|
|
|
@analogical
der er du lidt for katagorisk, jeg har hørt Gravity+ Daner Detal signature forforstærker på Dali Skyline 2000, med en Oracle Delphi mkIV ,med SME v arm og en Ortofon MC5000 pickup,altså et rent analogt opsat system, demonsteret af mesteren himself Hother Bak, og det var ihverttilfald både musikalsk, og frem for alt letflydende/dynamisk uden grænser, og en oplevelse for alle os der var med denne aften.
har du hørt den live Ja.Selvfølgelig har jeg det.Dalis højtalersystemer siger mg ej heller noget.Kalder det ikke highend,men det må folk selv bestemme |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
Hmm! Tilfreds med sin lyd? Nej det er jeg ikke.Men det er jeg!! Men jeg ved også godt hvor jeg skal angribe problemet, og Gravity er ikke lige stedet. DACén er achilleshælen, men dte arbejdes der på, måske et lykkes en dag. Jeg mener ikke der er nogen der rigtigt har vist, at sådan laver man bare en DAC. Læg 2 og 2 sammen og du vile erkende at det er cd formatet,der er problemet.
Jeg ville nu heller ikke stille mig tilfreds med en Troika PU om jeg var dig. Så hudt jeg visker er det egentlig en AT PU.Hvis du læste hvad jeg skrev, så ville du vide at jeg sagde at Linn troikaen er den suverent bedst omkring de 10k.Bedre alternatover koster det 3dobblte.Er ikke sikker på at Troikaen er AT. Der findes adskillige håndbyggede MCér jeg meget hellere ville spendere aftenerne med. Fr en kant kunne jeg nævne Koetsu, VdH og EMT, måske endda enkelte flere i ny og og næ, men ikke en AT, ligesom Lyra også er overvurderet.Koetsu duer ikke under 10k.VDH koster også væsentligt mere,dersom vi taler fremragende pick up. SME armen deler jeg din mening om, men de lette af dem er faktisk nok de sejeste når det kommer til stykket.SME5 hos mig har undergået et par mirakelkure, der har sendt den i hifiheaven.Hvad der er lavet er en velbevaret hemmelighed.
Men som tidligere nævnt, så ville jeg nok få meget svært ved at kasere den kvantiserede lyd, når man f.eks. fik en Vinyl Rubinstein på Decca i hånden, og skulle holde den op mod en Denon MS. Her er der bare bøllebank i luften, og det har faktisk ikke ret meget med principperne at gøre. Den elektroakustiske del af optageteknikken er her langt mere væsentlig, ligesom den i øvrigt altid er det. Selv en nok så voldkomprimeret inderkreds bliver nødt til at tage stilling til disse forhold.
Men dermed ikke sagt, at jeg skoser vinyl og roser CD, jeg skoser begge. Vinyl er og bliver et helt og aldeles utilstrækkeligt medie. CD kender jeg af indlysende grunde ikke engang rigtigt lyden fra. Så hvordan skulle jeg kunne bedømme det, så det kunne give mening. Foreløbigt er der ikke noget af det der nærmer sig noget perfekt.
Btw så hvis man ikke kan lide store amps 200 watt +, så har al vinyl været igennem sådan én på vej til skærehovedet, endda gennem en anti RIAA equalizer, hvor 20 KHz klapper igennem med + 20 dB. Typisk bruges der Phase Linear og visse steder FM, men de kører på og over klippegrænsen i højfrekvensen, og der er altså ingen vej uden om sådanne bæster, og det sætter sit præg på lyden.Og dermed giver du mig ret alligevel Når man så taler om store amps, så er 100 watt ikke nogen stor amp, den fylder om den er veldimensioneret, men store amps laver ML, Krell m.fl. |
|
|
|
|
|
Jamen det er jo altid rart at møde tilfredse mednørder. Jeg har så bare aldrig rigtigt haft fornøjelsen at møde ret mange, som havde noget at have det i. Jo et par stykker,mendet er så det. Som jeg ser hifi, så er der mangen en tilgang til det, og sådan set hurra for det. Jeg plejer at holde vejret et øjeblik, for at se om der skulle være inspiration at hente. Der er jo desværre stadig forhold, som ikke af logikkens vej endnu er kort - og klarlagt. Så det gælder stadig om at holde sig så "ulukket" som muligt. Den sunde skepsis er dog stadig allerhøjeste mode, så det er nok den du løber hovedet imod her i forum for tiden  . Mht atindse at det er kvantiseringen, så føler jeg mig langt fra sikker på, at det er det der har skylden overhovedet. Så længe DAC´sene er lavet på en måde, hvor jeg til enhver tid ville vende ryggen til, om den samme teknologi blev anvendt i en RIAA. Det er jo groteskheden i fuldt flor. Ingen gider beskæftige sig med analog teknologi, næh up-sampling, sample rate konvertering, jitter bekæmpelse har første prioritet, efterfølgende trin er virkeligt det værste audio industrien kan præstere. En stribe hårdt modkoblede op-amps, der næsten forgæves forsøger at sparke lyden gennem et filter. Det gik ikke i LP tiderne - faktisk ligeså lidt som det gør nu. På den baggrund kan jeg ikke bruge udsagn om mediets sande natur til andet end skuldertræk, for det er helt bestemt, at man ikke kan vide hvad der gemmer sig på diskene før der gøres noget radikalt. Mht. Troika, så er det ikke en AT PU, men en Supex og den jager altså ingen hund af kurven, skulle jeg hilse og sige. Supex har altid døjet med løsslupne HF resonanser og tyndbenet lyd. Givet er Trikaen blot en udgave af 901 med en lidt nyere nål og så til 5Xprisen. Det plejer at være taktikken i Scotland. Senere fik de lavet ders PUér hos AT og nu hos Lyra, faktisk har de aldrig lavet nogen selv nogensinde. Hvad angår SME armen,så har jeg den dybeste tillid til sir Aikmann, som i øvrigt én af de ganske få der kan sit kram til bunds.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Analogical
Har du hørt Dali Megaline ?

Og hvis ja, hvor og med hvilke forstærkere ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
Hmm! Tilfreds med sin lyd? Nej det er jeg ikke.Men det er jeg!! Men jeg ved også godt hvor jeg skal angribe problemet, og Gravity er ikke lige stedet. DACén er achilleshælen, men dte arbejdes der på, måske et lykkes en dag. Jeg mener ikke der er nogen der rigtigt har vist, at sådan laver man bare en DAC. Læg 2 og 2 sammen og du vile erkende at det er cd formatet,der er problemet.
Jeg ville nu heller ikke stille mig tilfreds med en Troika PU om jeg var dig. Så hudt jeg visker er det egentlig en AT PU.Hvis du læste hvad jeg skrev, så ville du vide at jeg sagde at Linn troikaen er den suverent bedst omkring de 10k.Bedre alternatover koster det 3dobblte.Er ikke sikker på at Troikaen er AT. Der findes adskillige håndbyggede MCér jeg meget hellere ville spendere aftenerne med. Fr en kant kunne jeg nævne Koetsu, VdH og EMT, måske endda enkelte flere i ny og og næ, men ikke en AT, ligesom Lyra også er overvurderet.Koetsu duer ikke under 10k.VDH koster også væsentligt mere,dersom vi taler fremragende pick up. SME armen deler jeg din mening om, men de lette af dem er faktisk nok de sejeste når det kommer til stykket.SME5 hos mig har undergået et par mirakelkure, der har sendt den i hifiheaven.Hvad der er lavet er en velbevaret hemmelighed.
Men som tidligere nævnt, så ville jeg nok få meget svært ved at kasere den kvantiserede lyd, når man f.eks. fik en Vinyl Rubinstein på Decca i hånden, og skulle holde den op mod en Denon MS. Her er der bare bøllebank i luften, og det har faktisk ikke ret meget med principperne at gøre. Den elektroakustiske del af optageteknikken er her langt mere væsentlig, ligesom den i øvrigt altid er det. Selv en nok så voldkomprimeret inderkreds bliver nødt til at tage stilling til disse forhold.
Men dermed ikke sagt, at jeg skoser vinyl og roser CD, jeg skoser begge. Vinyl er og bliver et helt og aldeles utilstrækkeligt medie. CD kender jeg af indlysende grunde ikke engang rigtigt lyden fra. Så hvordan skulle jeg kunne bedømme det, så det kunne give mening. Foreløbigt er der ikke noget af det der nærmer sig noget perfekt.
Btw så hvis man ikke kan lide store amps 200 watt +, så har al vinyl været igennem sådan én på vej til skærehovedet, endda gennem en anti RIAA equalizer, hvor 20 KHz klapper igennem med + 20 dB. Typisk bruges der Phase Linear og visse steder FM, men de kører på og over klippegrænsen i højfrekvensen, og der er altså ingen vej uden om sådanne bæster, og det sætter sit præg på lyden.Og dermed giver du mig ret alligevel Når man så taler om store amps, så er 100 watt ikke nogen stor amp, den fylder om den er veldimensioneret, men store amps laver ML, Krell m.fl. |
|
|
|
|
|
Jamen det er jo altid rart at møde tilfredse mednørder. Jeg har så bare aldrig rigtigt haft fornøjelsen at møde ret mange, som havde noget at have det i. Jo et par stykker,mendet er så det. Som jeg ser hifi, så er der mangen en tilgang til det, og sådan set hurra for det. Jeg plejer at holde vejret et øjeblik, for at se om der skulle være inspiration at hente. Der er jo desværre stadig forhold, som ikke af logikkens vej endnu er kort - og klarlagt. Så det gælder stadig om at holde sig så "ulukket" som muligt. Den sunde skepsis er dog stadig allerhøjeste mode, så det er nok den du løber hovedet imod her i forum for tiden . Mht atindse at det er kvantiseringen, så føler jeg mig langt fra sikker på, at det er det der har skylden overhovedet. Så længe DAC´sene er lavet på en måde, hvor jeg til enhver tid ville vende ryggen til, om den samme teknologi blev anvendt i en RIAA. Det er jo groteskheden i fuldt flor. Ingen gider beskæftige sig med analog teknologi, næh up-sampling, sample rate konvertering, jitter bekæmpelse har første prioritet, efterfølgende trin er virkeligt det værste audio industrien kan præstere. En stribe hårdt modkoblede op-amps, der næsten forgæves forsøger at sparke lyden gennem et filter. Det gik ikke i LP tiderne - faktisk ligeså lidt som det gør nu. På den baggrund kan jeg ikke bruge udsagn om mediets sande natur til andet end skuldertræk, for det er helt bestemt, at man ikke kan vide hvad der gemmer sig på diskene før der gøres noget radikalt. Mht. Troika, så er det ikke en AT PU, men en Supex og den jager altså ingen hund af kurven, skulle jeg hilse og sige. Supex har altid døjet med løsslupne HF resonanser og tyndbenet lyd. Givet er Trikaen blot en udgave af 901 med en lidt nyere nål og så til 5Xprisen. Det plejer at være taktikken i Scotland. Senere fik de lavet ders PUér hos AT og nu hos Lyra, faktisk har de aldrig lavet nogen selv nogensinde. Det er for tyndt.Du har ikke hørt den og udtaler dig på en for billig baggrund.Den er fremragende korrekt sat op
Hvad angår SME armen,så har jeg den dybeste tillid til sir Aikmann, som i øvrigt én af de ganske få der kan sit kram til bunds. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@Analogical
Har du hørt Dali Megaline ?Dali siger mig intet.Det er ikke highend i analog forstand.De gør alt for
meget forkert

Og hvis ja, hvor og med hvilke forstærkere ? |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Analogical
Du har altså ikke hørt Dali Megaline. Det må jeg konkludere, da du ellers ville have svaret ja. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@Analogical
Du har altså ikke hørt Dali Megaline. Det må jeg konkludere, da du ellers ville have svaret ja. |
|
|
jo.Det har jeg i 2minutter.B ogW 800 overlevede lidt længere tid.Ingen af disse er akceptable bud på en highend højt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Spencer skrev:
|
@Analogical
Du har altså ikke hørt Dali Megaline. Det må jeg konkludere, da du ellers ville have svaret ja.
|
|
|
jo.Det har jeg i 2minutter.B ogW 800 overlevede lidt længere tid.Ingen af disse er akceptable bud på en highend højt. |
|
|
Hørt på en messe ? I så fald, hvilken messe ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:
|
@Analogical
Du har altså ikke hørt Dali Megaline. Det må jeg konkludere, da du ellers ville have svaret ja.
|
|
|
jo.Det har jeg i 2minutter.B ogW 800 overlevede lidt længere tid.Ingen af disse er akceptable bud på en highend højt. |
|
|
Hørt på en messe ? I så fald, hvilken messe ?
|
|
|
Har ikke hørt dem på en messe..da.
De er pudsigt nok hørt under en tur i USA
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|