Emne: THE WINNER TAKES IT ALL:RØR! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Analogical Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
Hvorfor bliver i ved ???
Han aner jo ikk hvad han snakker om 
Jo længere tid i bliver ved med at "køre med" på hans vogn - jo dummere er i 
Prøv lige at læs HELE tråden igennem igen - og se hvad der går igen og igen = En dreng der skal/vil være smart, som ikk aner hvad han snakker om.
Hans næste bud er vel, at min forstærker spiller ad helvede til, selv om INGEN på hifi4all nogensinde har hørt den - eller noget der ligner. |
|
|
Hvis du ikke kan byde ind med noget bedre end personangreb på lavt niveau, bedes du blive væk fra denne tråd.Ellers må den lukkes
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
vedr. Linn pick-uper baserer de alle på Audio Tecnica teknik, som Linn så har tilpasset Ivor´s klangfilosofi.
Linn K-5,K-9,K18 baserer på AT 95E, tilsat en Vitalslibning i forskellige finhedsgrader
Linn Karma, Linn Trioka, Linn Asak, baserer på AT OC serien finpudset af Linn, igen er det Vital nålen der bruges i forskellige finheder
jeg har selv haft Linn K-9 og Linn K-18, begge gode pickupper til prisen, og med hensyn til Vitalslibningen er den også en god slibning, hvis man forstår at sætte vta rigtigt. __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
Analogical skrev:
skruerselv skrev:
|
Hvorfor bliver i ved ???
Han aner jo ikk hvad han snakker om 
Jo længere tid i bliver ved med at "køre med" på hans vogn - jo dummere er i 
Prøv lige at læs HELE tråden igennem igen - og se hvad der går igen og igen = En dreng der skal/vil være smart, som ikk aner hvad han snakker om.
Hans næste bud er vel, at min forstærker spiller ad helvede til, selv om INGEN på hifi4all nogensinde har hørt den - eller noget der ligner. |
|
|
Hvis du ikke kan byde ind med noget bedre end personangreb på lavt niveau, bedes du blive væk fra denne tråd.Ellers må den lukkes |
|
|
Luk æsken - pas dit - jeg passer mit - igen er du for dum - og jeg ser GERNE at den lukkes. |
|
|
Det nemmeste for dig er at blive væk fra denne tråd.Ingen tvinger dig til at læse i den.Du bliver rapprteret til admin
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
|
vedr. Linn pick-uper baserer de alle på Audio Tecnica teknik, som Linn så har tilpasset Ivor´s klangfilosofi.
Linn K-5,K-9,K18 baserer på AT 95E, tilsat en Vitalslibning i forskellige finhedsgrader
Linn Karma, Linn Trioka, Linn Asak, baserer på AT OC serien finpudset af Linn, igen er det Vital nålen der bruges i forskellige finheder
jeg har selv haft Linn K-9 og Linn K-18, begge gode pickupper til prisen, og med hensyn til Vitalslibningen er den også en god slibning, hvis man forstår at sætte vta rigtigt. |
|
|
Har hørt k18-2. den var faktisk ganske ok
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Mht. Troika, så er det ikke en AT PU, men en Supex og den jager altså ingen hund af kurven, skulle jeg hilse og sige. Supex har altid døjet med løsslupne HF resonanser og tyndbenet lyd. Givet er Trikaen blot en udgave af 901 med en lidt nyere nål og så til 5Xprisen. Det plejer at være taktikken i Scotland. Senere fik de lavet ders PUér hos AT og nu hos Lyra, faktisk har de aldrig lavet nogen selv nogensinde. Det er for tyndt.Du har ikke hørt den og udtaler dig på en for billig baggrund.Den er fremragende korrekt sat op
|
|
|
Kald det billigt eller lige hvad du vil, jeg kommer aldrig til at bruge tid på sprøjtestøbte Supex PUér igen. Og jo jeg har hørt flere af deres modeller. Og hvad i alverden skulle der være særligt ved lige denneher? Hvis den er meget andeledes peger det blot i retning af, at de ikke ved hvad de laver og ikke kan deres håndværk. Supex ligner på mange punkter Goldring - ingen tager sig af nogenting, det hele ryger igennem og ud. Derfor fikser man dem fra begyndelsen, så det da ikke går helt galt. Dog er klingeriet på de fleste Goldring nærmest uhelbredeligt. Kigger man på de få der kan deres kram, så er der en linie igennem hele deres program og produktion, her kan nævnes Sugano, VdH og til dels også Kondo, jeg kender faktisk ikke flere, men jeg har fået at vide på første hånd af en af mestrene, at der sidder nogen hos Ortofon der - alt andet lige - kan deres håndværk til perfektion. Og jeg mener faktisk, at der kanfås PUér herfra, der er håndjusterede fra omkring 6-7K.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:
Mht. Troika, så er det ikke en AT PU, men en Supex og den jager altså ingen hund af kurven, skulle jeg hilse og sige. Supex har altid døjet med løsslupne HF resonanser og tyndbenet lyd. Givet er Trikaen blot en udgave af 901 med en lidt nyere nål og så til 5Xprisen. Det plejer at være taktikken i Scotland. Senere fik de lavet ders PUér hos AT og nu hos Lyra, faktisk har de aldrig lavet nogen selv nogensinde. Det er for tyndt.Du har ikke hørt den og udtaler dig på en for billig baggrund.Den er fremragende korrekt sat op
|
|
|
Kald det billigt eller lige hvad du vil, jeg kommer aldrig til at bruge tid på sprøjtestøbte Supex PUér igen. Og jo jeg har hørt flere af deres modeller. Og hvad i alverden skulle der være særligt ved lige denneher? Hvis den er meget andeledes peger det blot i retning af, at de ikke ved hvad de laver og ikke kan deres håndværk.Du burde holde dig for god til at kommentere noget, du ikke har hørt.Du har en aversion imod Linn, en aversion, jeg i det store og hele deler.Men det gælder ikke Linn troikaen.Har senest også haft en ortofon rohmAnn, der i mine ører i mit system slet ikke lever op til Linn troika Supex ligner på mange punkter Goldring - ingen tager sig af nogenting, det hele ryger igennem og ud. Derfor fikser man dem fra begyndelsen, så det da ikke går helt galt. Dog er klingeriet på de fleste Goldring nærmest uhelbredeligt.
Kigger man på de få der kan deres kram, så er der en linie igennem hele deres program og produktion, her kan nævnes Sugano, VdH og til dels også Kondo, jeg kender faktisk ikke flere, men jeg har fået at vide på første hånd af en af mestrene, at der sidder nogen hos Ortofon der - alt andet lige - kan deres håndværk til perfektion. Og jeg mener faktisk, at der kanfås PUér herfra, der er håndjusterede fra omkring 6-7K. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige en bemærkning
jeg forstår ikke alle dem der føler sig trådt på af "analogical holdinger", selvom de kan forekomme meget frelste og arrogante.
han har ret til at mene det han vil, også selvom det skulle være nedsættende eller direkte negativt.
reagerer man selv på denne måde er man ikke spor bedre
men @analogical skulle måske lære at udøve en vis form for selvkritik og diplomati, så ville budskabet måske trænge bedre igennem, det er hermed en direkte opfordring !
så fik jeg også luft  __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
KAN DU SELV FINDE UD AF AT STOPPE, ELLER SKAL DU HAVE HJÆLP TIL DET?
Hvis du måler forummet udelukkende ud fra en enkelt bruger og vurderer herfra, er det ganske givet det forkerte sted du bruger din tid. Hvis ikke du kan abstrahere fra Analogicals indlæg, hvilket ikke er underlagt nogen form for opmærksomhedskrav, findes der små 340.000 andre indlæg fra andre brugere som du kan kommentere istedet.
Alt andet lige - læg stilen om NU, eller tag din en pause! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
|
lige en bemærkning
jeg forstår ikke alle dem der føler sig trådt på af "analogical holdinger", selvom de kan forekomme meget frelste og arrogante.
han har ret til at mene det han vil, også selvom det skulle være nedsættende eller direkte negativt.
men @analogical skulle måske lære at udøve en vis form for selvkritik og diplomati, så ville budskabet måske trænge bedre igennem, det er hermed en direkte opfordring !
så fik jeg også luft Det kan være du hAr en anelse ret deri.Men kan vi ikke debattere ud fra at vi hver især har holdninger,ramma? |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
|
jeg har selv haft Linn K-9 og Linn K-18, begge gode pickupper til prisen, og med hensyn til Vitalslibningen er den også en god slibning, hvis man forstår at sætte vta rigtigt. |
|
|
Mht modellerne og hvor de kommer fra, så er jeg slet ikke sikker imin sag, men Troika er en Supex, først senere begyndte Linn at arbejde sammen med Audio Technica. D.d. hedder leverandøren Scan-Tech, som er virksomheden bag Lyra PUérne. Troika er altså en Supex. Det overrasker i øvrigt ikke, eftersom Igor lavede sin LP 12 ud fra Supex lyd engang i halvfjerdserne, jeg tror det var 900 modellen han havde et næsten erotisk forhold til. Dengang var der heller ikke meget at vælge mellem, af MC fabrikater var der Ortofon, EMT, Supex, Denon og ikke ret mange flere. Stanton, Shure, Sonus (blue dot), B&O, Decca, GAS, Goldring m.fl.lavede slet ikke MC PUér den gang. Først senere kom Dynavector, AN, VdH, Lyra, AQ, FR, Koetsu, Kiseki og mange flere. Det med tilpasningen er vist så som så. De faldt i hans smag og så bestilte han dem. Hvad de præcist har gjort, så de ikke blot kan købes billigere hos Supex, AT eller Scan-Tech, begrænser sig sikkert til en anden nål, eller måske et andet materiale i magnet eller nålearm. Tro mig, med den begrænsede produktion, da er forskellene minimale om overhovedet eksisterende.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
ramma skrev:
|
|
|
Mht modellerne og hvor de kommer fra, så er jeg slet ikke sikker imin sag, men Troika er en Supex, først senere begyndte Linn at arbejde sammen med Audio Technica. D.d. hedder leverandøren Scan-Tech, som er virksomheden bag Lyra PUérne.
Troika er altså en Supex.
Det overrasker i øvrigt ikke, eftersom Igor lavede sin LP 12 ud fra Supex lyd engang i halvfjerdserne, jeg tror det var 900 modellen han havde et næsten erotisk forhold til.
Dengang var der heller ikke meget at vælge mellem, af MC fabrikater var der Ortofon, EMT, Supex, Denon og ikke ret mange flere. Stanton, Shure, Sonus (blue dot), B&O, Decca, GAS, Goldring m.fl.lavede slet ikke MC PUér den gang. Først senere kom Dynavector, AN, VdH, Lyra, AQ, FR, Koetsu, Kiseki og mange flere.
Det med tilpasningen er vist så som så. De faldt i hans smag og så bestilte han dem. Hvad de præcist har gjort, så de ikke blot kan købes billigere hos Supex, AT eller Scan-Tech, begrænser sig sikkert til en anden nål, eller måske et andet materiale i magnet eller nålearm. Tro mig, med den begrænsede produktion, da er forskellene minimale om overhovedet eksisterende. |
|
|
Jeg tror du har ret i, at troikaen IKKE er AT;dertil lyder den for anderledes en eks. AT oc30
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
ramma skrev:
|
lige en bemærkning
så fik jeg også luft Det kan være du hAr en anelse ret deri.Men kan vi ikke debattere ud fra at vi hver især har holdninger,ramma?
|
|
|
|
|
|
ja det kan vi godt blive enige om, det er jo derfor man opretter et forum, for frit at kunne debattere de interesser man går og pusler med, og også får vendt forskellige muligheder og holdninger, det er for at lære og delagtiggøre andre i disse interesser, at man deltager i et forum  __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Kald det billigt eller lige hvad du vil, jeg kommer aldrig til at bruge tid på sprøjtestøbte Supex PUér igen. Og jo jeg har hørt flere af deres modeller. Og hvad i alverden skulle der være særligt ved lige denneher? Hvis den er meget andeledes peger det blot i retning af, at de ikke ved hvad de laver og ikke kan deres håndværk.Du burde holde dig for god til at kommentere noget, du ikke har hørt.Du har en aversion imod Linn, en aversion, jeg i det store og hele deler.Men det gælder ikke Linn troikaen.Har senest også haft en ortofon rohmAnn, der i mine ører i mit system slet ikke lever op til Linn troika
|
|
|
Faktisk har jeg ikke nogen aversion mod nogen specielt, blot mener jeg at ganske alm. sund fornuft og ganske alm. forretningsmoral fuldstændigt tilsidesættes af Igor og hans orkester. Hans Troika er med garanti ikke ringere end en Supex, og dem punker jeg da ikke specielt. Men at man 5 dobler prisen for et produkt, der stort set ikke adskiller sig, er ikke passende for branchen. Mht. Rohmann, lægger den sig vel i sporet af de øvrige kreationer fra Ortofon, jeg gider dem ikke, og tro mig, jeg behøver ikke høre dem allesammen, jeg har haft mine eksemplarer. Dengang gjorde de hvad de fortsat gør, og sådan må man også regne med Supex gør eller rettere gjorde, det er jo et varemærke, som de endda værner om. Og hvorfor ialverden skulle Igor vælge Supex som OEM leverandør, såfremt han var utilfreds med det de allerede lavede. Han har bare købt en dynge og fået trykt navnet på, meget længere er den slags historier ikke.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Den optagelse, hvor rørlyden træder mest frem,som jeg lige har på aftrækkeren er CD900 fra BIS med RACH 2+3. Det sjove er her, at f.eks. Sony udgivelserne med Sibelius for rigtig mange vil være den, som de vil forbinde med rørlyd - varm, fyldig, rummelig, livagtig, nærværende og meget voldsomt dynamisk. Den har bare "body" den skive. At sætte volumen lige der, hvor man fanger violinen på violinkoncerten, og så lægge øre til oplevelsen af et "fully grown" symfoniorkester, når de trykker den af - wauw, så er hat og gebis i kredsløb. Derimod er BIS CD900 lidt BISét , rå upoleret men alligevel en smule småfjern,og så har den slet ikke den samme "body". Så sjovt nok finder jeg det hele vendt op og ned mht. rør.
Min seneste oplevelse med AN DAC ONE bekræfter blot dette, et ikke helt omfangsrigt frekvensområde (manglerne opefter er meget tydelige). Det er mao mellemregistret hvor styrken ligger, men det præger i lidt for høj grad alt der kommer igennem.
Så jeg må slutteligen indføje, at jeg ikke fatter hvordan man sådan uden videre kan konkludere rørs overlegenhed og realistiske reproduktion ud fra de givne præmisser.
Det er i øvrigt meget nemt at bevise, at rørudgangstrin aldrig reproducerer det indkomne signal.
|
|
|
Hej Hubraum...
Nu er det vel ikke sådan at du har aktiveret knappen "de-emphasis" på bagpladen? Det kunne forklare "manglerne opefter"....
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Hej Hubraum...
Nu er det vel ikke sådan at du har aktiveret knappen "de-emphasis" på bagpladen? Det kunne forklare "manglerne opefter"....
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Arh! Helst så galt står dysen ikke på farmands kværn
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Granholm skrev:
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:
|
Tillader mig at dømme kubikens effekt til at være for grov spillende...har testet adskillige såkaldte kæmpeeffekts...og kubikens er givet ingen undtagelse. For store effekttrin ødelægger detaljerigdom og letflydenhed..
Basic
|
|
|
Hemmeligheden er netop, at den her ikke er stor. 2x100 Watt, men med umanerligt parate strømreserver og så det bedste - 0,00 modkobling. Og hvis der er noget den netop ikke er, så er det grov. Det er faktisk netop det der lægges mærke til, når man skifter fra alt muligt andet til Gravity. Detaljer er et specielt kapitel på denneher, idet de ganske vist er til stede, men kun der hvor de burde komme fra. Faktisk tror jeg ikke du børudtale ret meget om lige denne amp, idet den skuffer de fleste modstandere gevaldigt. |
|
|
Ejerens egne bemærkninger overbeviser mig ikke. Den type af effekts har aldrig spillet letflydende. |
|
|
Jeg må nu tilslutte mig KVK's vurdering. Det er godt nok et par år siden jeg har lagt øre til en graviti (i Roskilde HiFi klub) Dels på en 805 og dels en Snell B Minor. Samme aften blev der lyttet på en Lectron 50W rør amp og noget hjemmebyg klasse A med bipolare Sanken transer i udgangen på samme højtalere. Gravity er en helt, helt anden klasse og jeg har ikke hørt en forstærker siden der kunne alt det den kunne på en gang.
Mvh
|
|
|
At sammenligne noget med Lectron 50 og så ennda på snell b minor..siger alt om, hvor vi befinder os henne.Efter min emning...i midi-verdenen |
|
|
Det vil jeg da give dig ret i udfra dine kriterier om priser på over 250K, men det var nu hvad der var i demo rummet den aften. Og Gravitien skulle videre næste dag til sin nye ejer så høres skulle den da. Det sjove er at sådan en amp får selv midi højtalere til at løfte sig en hel del. Lectronen ville jeg aldrig selv vælge hvis det skulle være rør. Men derfor kan man nu godt vurdere Gravitiens egenskaber da jeg har hørt specielt 805'eren på en del andre forstærkere og aldrig hørt sådan en ubesværet kontrol før. Du burde lytte til den før du udtaler dig.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Svend P skrev:
Analogical skrev:
Svend P skrev:
| Analogical, var det ikke en ide om du tog din rørforstærker med op til Kubiken i Århus til en sammenligning? Så er der stadig ingen der ved hvor du bor! |
|
|
Det der afliver jeg hermed.Det er vist kun et par læsere her,der synes det kunne være morsomt. "Man" må som læser nøjes med at vide ,at jeg har et high end anlæg, der er bygget op omkring mit eget lytterum og tilpasset til det...og det sidste er vigtig |
|
|
Så gen-afliver jeg den lige. Det tror jeg rent faktisk at ALLE læsere er interesserede i. Men det er jo ikke første gang du ikke vil sætte handling bag dine ord.
|
|
|
Jeg har på intet tidspunkt sagt nogetsomhelst om,at jeg vil sætte hanlding i den forstand!Jeg har ikke dette behov |
|
|
A: Forklar lidt om dine behov? Jeg kender svarene (der er mere end ét) men er nysgerrig efter at høre dine egne forhåbentlig mere udtømmende (!) svar.
I hvor stor grad (i procent) er vi andre, her på hifi4all, med til at dække dine 'behov'? (Hér er jeg lidt mere i tvivl).
N.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
Analogical skrev:
Granholm skrev:
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:
|
Tillader mig at dømme kubikens effekt til at være for grov spillende...har testet adskillige såkaldte kæmpeeffekts...og kubikens er givet ingen undtagelse. For store effekttrin ødelægger detaljerigdom og letflydenhed..
Basic
|
|
|
Hemmeligheden er netop, at den her ikke er stor. 2x100 Watt, men med umanerligt parate strømreserver og så det bedste - 0,00 modkobling. Og hvis der er noget den netop ikke er, så er det grov. Det er faktisk netop det der lægges mærke til, når man skifter fra alt muligt andet til Gravity. Detaljer er et specielt kapitel på denneher, idet de ganske vist er til stede, men kun der hvor de burde komme fra. Faktisk tror jeg ikke du børudtale ret meget om lige denne amp, idet den skuffer de fleste modstandere gevaldigt. |
|
|
Ejerens egne bemærkninger overbeviser mig ikke. Den type af effekts har aldrig spillet letflydende. |
|
|
Jeg må nu tilslutte mig KVK's vurdering. Det er godt nok et par år siden jeg har lagt øre til en graviti (i Roskilde HiFi klub) Dels på en 805 og dels en Snell B Minor. Samme aften blev der lyttet på en Lectron 50W rør amp og noget hjemmebyg klasse A med bipolare Sanken transer i udgangen på samme højtalere. Gravity er en helt, helt anden klasse og jeg har ikke hørt en forstærker siden der kunne alt det den kunne på en gang.
Mvh
|
|
|
At sammenligne noget med Lectron 50 og så ennda på snell b minor..siger alt om, hvor vi befinder os henne.Efter min emning...i midi-verdenen |
|
|
Det vil jeg da give dig ret i udfra dine kriterier om priser på over 250K, men det var nu hvad der var i demo rummet den aften. Og Gravitien skulle videre næste dag til sin nye ejer så høres skulle den da. Det sjove er at sådan en amp får selv midi højtalere til at løfte sig en hel del. Lectronen ville jeg aldrig selv vælge hvis det skulle være rør. Men derfor kan man nu godt vurdere Gravitiens egenskaber da jeg har hørt specielt 805'eren på en del andre forstærkere og aldrig hørt sådan en ubesværet kontrol før. Du burde lytte til den før du udtaler dig.Jeg har hørt den og udtaler mig på den baggrund
Mvh |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
|
Det vil jeg da give dig ret i udfra dine kriterier om priser på over 250K, men det var nu hvad der var i demo rummet den aften. Og Gravitien skulle videre næste dag til sin nye ejer så høres skulle den da. Det sjove er at sådan en amp får selv midi højtalere til at løfte sig en hel del. Lectronen ville jeg aldrig selv vælge hvis det skulle være rør. Men derfor kan man nu godt vurdere Gravitiens egenskaber da jeg har hørt specielt 805'eren på en del andre forstærkere og aldrig hørt sådan en ubesværet kontrol før. Du burde lytte til den før du udtaler dig.
Mvh |
|
|
Hæ hæ! En 2 vejs HT kan mere end de fleste fantaserer om, når sådan et bæst viser sig på scenen.  Analogicals amp er såmænd velkommen til at forsøge sig, men det bliver nu nok kke. Men lige netop grov og "stor amp agtig" er nok ikke lige det jeg ville kalde den. eg har da også nogle andre amps om det nu skal være, 2X70 Watt er vel ikke monster stort? Der er dog lige præcist den forskel du beskriver. Just do it - som nogen siger. Modkobling er synderen i store amps, megen modkobling er endnu værre i endnu større amps.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|