Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 11:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: THE WINNER TAKES IT ALL:RØR! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 November 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Analogical

Ud fra de ting vi kan konkludere, så må dit setup bestå af noget følsomt udstyr - muligvis horn.

Da netop horn, er oplagte at bygge sammen med selve rummet, gætter jeg på at rummet indgår som en del af hornet (et par hjørnehorn - måske ala noget Hørning, eller lignende).

Næppe, Spencer...! Jeg tror, der er tale om drengestreger...

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Granholm skrev:

Det vil jeg da give dig ret i udfra dine kriterier om priser på over 250K, men det var nu hvad der var i demo rummet den aften. Og Gravitien skulle videre næste dag til sin nye ejer så høres skulle den da. Det sjove er at sådan en amp får selv midi højtalere til at løfte sig en hel del. Lectronen ville jeg aldrig selv vælge hvis det skulle være rør. Men derfor kan man nu godt vurdere Gravitiens egenskaber da jeg har hørt specielt 805'eren på en del andre forstærkere og aldrig hørt sådan en ubesværet kontrol før. Du burde lytte til den før du udtaler dig.

Mvh

Hæ hæ!
En 2 vejs HT kan mere end de fleste fantaserer om, når sådan et bæst viser sig på scenen.
Analogicals amp er såmænd velkommen til at forsøge sig, men det bliver nu nok kke.
Men lige netop grov og "stor amp agtig" er nok ikke lige det jeg ville kalde den.
eg har da også nogle andre amps om det nu skal være, 2X70 Watt er vel ikke monster stort?
Der er dog lige præcist den forskel du beskriver.
Just do it - som nogen siger.Det er ikke wattstørrelsen,der definere om en effekt er"stor"og grov
Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Spencer skrev:

@Analogical

Ud fra de ting vi kan konkludere, så må dit setup bestå af noget følsomt udstyr - muligvis horn.

Da netop horn, er oplagte at bygge sammen med selve rummet, gætter jeg på at rummet indgår som en del af hornet (et par hjørnehorn - måske ala noget Hørning, eller lignende).

Næppe, Spencer...! Jeg tror, der er tale om drengestreger...

Mvh.

Niels L.

I må lære at leve med at I ikke får mit setup at kende i detaljen.Synes dog I skule ophøre med at gætte herom

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 November 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Det vil jeg da give dig ret i udfra dine kriterier om priser på over 250K, men det var nu hvad der var i demo rummet den aften. Og Gravitien skulle videre næste dag til sin nye ejer så høres skulle den da. Det sjove er at sådan en amp får selv midi højtalere til at løfte sig en hel del. Lectronen ville jeg aldrig selv vælge hvis det skulle være rør. Men derfor kan man nu godt vurdere Gravitiens egenskaber da jeg har hørt specielt 805'eren på en del andre forstærkere og aldrig hørt sådan en ubesværet kontrol før. Du burde lytte til den før du udtaler dig.Jeg har hørt den og udtaler mig på den baggrund

Mvh

Næppe foruden demoer i HFK med CD som kilde.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 November 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Det er ikke wattstørrelsen,der definere om en effekt er"stor"og grov

Hvad er det så ?
Målene i cm. ?
Vægten ?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
.Det er ikke wattstørrelsen,der definere om en effekt er"stor"og grov

Jo det er det faktisk - og alene det.
Store spændingssving er faktisk det der gør forskellen, ligesom det er det der afgør hvor langt fra klasse A forstærkeren befinder sig.

Om en amp fylder meget gør ingen forskel i sig selv.
Det er strømforholdene i udgangen der for alvor sætter grænserne.
Og her kommer man hurtigt i nærheden af det fysisk mulige. 100 Watt er tæt på, hvad der lader sig gøre i klasse A uden vædskekøling.

Store spæningssving bringer ampen ind i mindre ideelle "operating areas".
Og i øvrigt så vil alle amps blot blive bedre og bedre i takt med at strømmene allerede er til stede og blot skal dirigeres i en bestemt retning, fremfor at de skal hentes helt ude i lysnettet lidt senere end de egentlig skal bruges.
Prøv selv at skrue op for skidtet.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
musicus skrev:

Du kan have ret - jeg tror nu at antisilver/analogical er en helt tredje - hen leger med jer, smider et "kødben" i ringen - og det ender hver gang med at i ryger i totterne på hinanden - og smadrer en tråd som kunne være god.

Undskyld mig! Men der udvises udpræget mangel respekt og diciplin - men det er jo en generel samfundstendens - lidt skræmmende at man kan blive uvenner på grund af HIFI.  

Jeg tror du har ret i "kødbens" teorien. Forsøget med hundene var ganske enkelt for langt ude.

Derfor, som tidligere anført; hvis man ikke mener, at Antialting debaterer på et passende grundlag, så se bort fra de infantile provokationer og lad være med at debatere med ham

Nej, det er ikke nok bare at 'se bort' fra Analogicals infantile indlæg. Netop Analogical er med til at 'skræmme' andre HELT væk fra hifi4all. Det er endnu sværere at 'se bort' fra at ledelsen på hifi4all ikke 'bortviser' Analigical.

Og inden dette sker (dét ske!) kan A. opnå ét af de formål han har - nemlig at skabe splid mellem flere brugere. A. opnår faktisk (indirekte) at at spille folk ud mod hinanden. Og det er jo lidt af en bedrift. Og det er hér at hifi4alls ledelse bør træde i karakter.

Min lille beskrivelse af A.s 'formål' er FAKTA. Og er ikke til diskussion. Jeg har ret. Sådan er dét bare! 

Hilsen

Niels

PS. venter stadig på en beskrivelse af A.s perfekte og korrekte lytterum. Måske et lille billede kunne postes? Der skulle ikke være nogen tyveririsiko forbundet med offentliggørelse af 'lytterumsbilledet' da åbenbart kun få (h)åndplukkede personer har haft adgang dertil.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Knud98 skrev:
musicus skrev:

Du kan have ret - jeg tror nu at antisilver/analogical er en helt tredje - hen leger med jer, smider et "kødben" i ringen - og det ender hver gang med at i ryger i totterne på hinanden - og smadrer en tråd som kunne være god.

Undskyld mig! Men der udvises udpræget mangel respekt og diciplin - men det er jo en generel samfundstendens - lidt skræmmende at man kan blive uvenner på grund af HIFI.  

Jeg tror du har ret i "kødbens" teorien. Forsøget med hundene var ganske enkelt for langt ude.

Derfor, som tidligere anført; hvis man ikke mener, at Antialting debaterer på et passende grundlag, så se bort fra de infantile provokationer og lad være med at debatere med ham

Nej, det er ikke nok bare at 'se bort' fra Analogicals infantile indlæg. Netop Analogical er med til at 'skræmme' andre HELT væk fra hifi4all. Det er endnu sværere at 'se bort' fra at ledelsen på hifi4all ikke 'bortviser' Analigical.

Og inden dette sker (dét ske!) kan A. opnå ét af de formål han har - nemlig at skabe splid mellem flere brugere. A. opnår faktisk (indirekte) at at spille folk ud mod hinanden. Og det er jo lidt af en bedrift. Og det er hér at hifi4alls ledelse bør træde i karakter.

Min lille beskrivelse af A.s 'formål' er FAKTA. Og er ikke til diskussion. Jeg har ret. Sådan er dét bare!  Hvad taler du om?  jeg har ingen skjulte formål

Hilsen

Niels

PS. venter stadig på en beskrivelse af A.s perfekte og korrekte lytterum. Måske et lille billede kunne postes? Der skulle ikke være nogen tyveririsiko forbundet med offentliggørelse af 'lytterumsbilledet' da åbenbart kun få (h)åndplukkede personer har haft adgang dertil.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:
.Det er ikke wattstørrelsen,der definere om en effekt er"stor"og grov

Jo det er det faktisk - og alene det.
Store spændingssving er faktisk det der gør forskellen, ligesom det er det der afgør hvor langt fra klasse A forstærkeren befinder sig.

Om en amp fylder meget gør ingen forskel i sig selv.
Det er strømforholdene i udgangen der for alvor sætter grænserne. Jah..dette udsagn kommer nærmere det rigtige.Jo mere strøm jo større sandsynlighed for grov gengivelse
Og her kommer man hurtigt i nærheden af det fysisk mulige. 100 Watt er tæt på, hvad der lader sig gøre i klasse A uden vædskekøling.

Store spæningssving bringer ampen ind i mindre ideelle "operating areas".
Og i øvrigt så vil alle amps blot blive bedre og bedre i takt med at strømmene allerede er til stede og blot skal dirigeres i en bestemt retning, fremfor at de skal hentes helt ude i lysnettet lidt senere end de egentlig skal bruges.
Prøv selv at skrue op for skidtet.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:

Det vil jeg da give dig ret i udfra dine kriterier om priser på over 250K, men det var nu hvad der var i demo rummet den aften. Og Gravitien skulle videre næste dag til sin nye ejer så høres skulle den da. Det sjove er at sådan en amp får selv midi højtalere til at løfte sig en hel del. Lectronen ville jeg aldrig selv vælge hvis det skulle være rør. Men derfor kan man nu godt vurdere Gravitiens egenskaber da jeg har hørt specielt 805'eren på en del andre forstærkere og aldrig hørt sådan en ubesværet kontrol før. Du burde lytte til den før du udtaler dig.Jeg har hørt den og udtaler mig på den baggrund

Mvh

Jamen JOO. Og den er afgjort ikke min smag.Er du tilfreds er det fint for mig.Bare jeg har lov at mene noget helt andet

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Analogical

Mon ikke du under din demo af Gravity, er blevet præsenteret for noget vinyl der er digitalt masteret ? Det vil jo lyde forfærdeligt, for en velopdraget hjerne.

Der kan vel også have været sølvkabler et sted ?Uden tvivl.Den lød bestemt ikke rar

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:

Mvh

Jamen JOO. Og den er afgjort ikke min smag.Er du tilfreds er det fint for mig.Bare jeg har lov at mene noget helt andet

Med andetsidste ord i den sidste sætning, 'afslører' du selv. Ufrivillig udladning?

Hvis du havde været klog, ville du have udeladt det kursiverede ord. Se selv:

"Bare jeg har lov at mene noget helt andet

Vi lader den stå et øjeblik...Hvad er det lige du har gang i?

N.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

@Analogical

Når du er ude og høre fremmedt udstyr, hvordan konkluderer du så om det er højttalere, eller forstærker, eller andet det er galt med ?

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Analogical

Når du er ude og høre fremmedt udstyr, hvordan konkluderer du så om det er højttalere, eller forstærker, eller andet det er galt med ?Rutine og AB test er den eneste mulighed.Rummet kender jeg jo ikke!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Spencer skrev:

@Analogical

Når du er ude og høre fremmedt udstyr, hvordan konkluderer du så om det er højttalere, eller forstærker, eller andet det er galt med ?Rutine og AB test er den eneste mulighed.Rummet kender jeg jo ikke!

Jamen AB-test er du jo forsvoren modstander af ?

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:

@Analogical

Jamen AB-test er du jo forsvoren modstander af ?Ja.Det er korrekt forstået.Jeg hører aldrig noget i  det fremmede, der matcher mit eget.Så det er i reglen en skuffelse.Man er jo umanerligt godt hjulpet, når man skal vurdere andet/fremmed,når man selv har det,der er bedre hjemme og derfor ikke har det store behov for det fremmede.Min højtalere er jo 15 år gamle og er stadig ubetinget absolut reference.Intet kommer i nærheden. Effekten er tillige temmelig gammel og er stadig reference her(tester jo altid ting hos mig selv,dersom et produkt efter grovsortering rummer potentiale...og sandelig..det potentiale havde Dali ikke

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Jamen JOO. Og den er afgjort ikke min smag.Er du tilfreds er det fint for mig.Bare jeg har lov at mene noget helt andet[/QUOTE]

Ak jo!
Man må mene hvad man vil.
Men lige netop omkring amps, så har de blot én opgave.
Input = output + spændingsforstærkning ind i enhver belastning.

Så smag og behag er her ikke relevant.
Det samme kan siges om preamps, enten er de rigtige eller også er de det ikke.
Målemæssigt - når man nu vælger at måle det sædvanlige, så er de fleste amps 99% anvendelige.
I praksis er det meget få amps, som ikke lader sig klemme gevaldigt - endda af tilsyneladende - nemme belastniger.

Gravity er et ret godt bud på en amp,  der er ligeglad med hvor mange furer ploven har.

Den kan klare 15 sæt HTére uden klangmæssige probs, så det er altså mere et spørgsmål om, hvad du putter i den, for det ændrer i den selvfølgelig dens performance.

En Troika i kæden, vil ganske naturligt få den til at lyde af udæmpet resonans og manglende kontakt med rillerne.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:

Ak jo!
Man må mene hvad man vil.
Men lige netop omkring amps, så har de blot én opgave.
Input = output + spændingsforstærkning ind i enhver belastning.

Så smag og behag er her ikke relevant.
Det samme kan siges om preamps, enten er de rigtige eller også er de det ikke.Mærkeligt at der så er så få der klarer opgaven og dali'en er ikke en dem efter min helt anden mening
Målemæssigt - når man nu vælger at måle det sædvanlige, så er de fleste amps 99% anvendelige.
I praksis er det meget få amps, som ikke lader sig klemme gevaldigt - endda af tilsyneladende - nemme belastniger.Mærkeligt at jeg ntop synes at Dali'en spillede grov og uskøn,ja nærmest presset..men det ersikkert altmuligt andet...(det erdet nu ikke)

Gravity er et ret godt bud på en amp,  der er ligeglad med hvor mange furer ploven har.

Den kan klare 15 sæt HTére uden klangmæssige probs, så det er altså mere et spørgsmål om, hvad du putter i den, for det ændrer i den selvfølgelig dens performance.Ret ligegyldig hvor mange højtaler en AMp kan klare.Den skal kun bruge de 2af dem

En Troika i kæden, vil ganske naturligt få den til at lyde af udæmpet resonans og manglende kontakt med rillerne.Hold dog op.Du har jo ikke hørt troikaen.
[/QUOTE]

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

@Analogical

Når du ikke mener at danskerne laver gode højttalere, hvem laver så de bedste ?
Du nævner at dine højttalere står som reference efter 15 år, og her tænker jeg på Tannoy og enkelte B&W modeller - f.eks. 801 series III.

Dén B&W har været brugt til kontrolmix under direkte klassiske koncerter på DR. P1 i mange år. Jeg ved at mange klassiske musikere foretrækker den også.

Nå... det er jo bare gætterier... vi får vel aldrig svar alligevel.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Analogical

Når du ikke mener at danskerne laver gode højttalere, hvem laver så de bedste ?
Du nævner at dine højttalere står som reference efter 15 år, og her tænker jeg på Tannoy og enkelte B&W modeller - f.eks. 801 series III.Stop gætteriet:I kan ikke gætte det alligevel, men kan dog afsløre at mine nuværende netop afløste B& w801s2

Dén B&W har været brugt til kontrolmix under direkte klassiske koncerter på DR. P1 i mange år. Jeg ved at mange klassiske musikere foretrækker den også.

Nå... det er jo bare gætterier... vi får vel aldrig svar alligevel.

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes