Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 12:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: THE WINNER TAKES IT ALL:RØR! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 November 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Analogical

Dine højtalere er det hornsystem, og hvis det er er det så Goto horn/drivere... Hvis du kender disse. Fik bare tanken da du skrev at rummet/anlæget var tilpasset. Har du hørt Goto enhederne... De er den absolutte reference til alle højtalersystemer, håndværk.

Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

senser skrev:

Analogical

Dine højtalere er det hornsystem, og hvis det er er det så Goto horn/drivere... Hvis du kender disse. Fik bare tanken da du skrev at rummet/anlæget var tilpasset. Har du hørt Goto enhederne... De er den absolutte reference til alle højtalersystemer, håndværk.

Har ikke flere kommentarer til det
Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 November 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

senser skrev:

Analogical

Tjae, det kan hurtigt løbe op, med de brugtpriser: http://cgi.ebay.ca/Pair-GOTO-UNIT-SG-555PS-driver-5300A-horn _W0QQitemZ5832700549QQcategoryZ73372QQcmdZViewItem  **GYS**

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 November 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

En Troika i kæden, vil ganske naturligt få den til at lyde af udæmpet resonans og manglende kontakt med rillerne.Hold dog op.Du har jo ikke hørt troikaen.

Jeg tror faktisk jeg har hørt lige så meget supex som du har hørt gravity, men lad nu det ligge.
Supex er ikke håndværk og spredningen mellem eksemplarerne er nærmest utrolig.
Jeg mangler ikke at prøve mere fra den kant.

I det hele taget finder jeg det forkert at bringe sådan noget på banen, når der nu findes langt mere neutrale og ensartede aftastere.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:

En Troika i kæden, vil ganske naturligt få den til at lyde af udæmpet resonans og manglende kontakt med rillerne.Hold dog op.Du har jo ikke hørt troikaen.

Jeg tror faktisk jeg har hørt lige så meget supex som du har hørt gravity, men lad nu det ligge.
Supex er ikke håndværk og spredningen mellem eksemplarerne er nærmest utrolig.
Jeg mangler ikke at prøve mere fra den kant.

I det hele taget finder jeg det forkert at bringe sådan noget på banen, når der nu findes langt mere neutrale og ensartede aftastere.
Jeg skal ikke gøre mig klog på supex.Men troikan er jo en anerkendt pick up..(classe a i sterophile).Det samme kan næppe siges om dalien,hvor det ikke kun er jeg, der ikke bryder mig om den.Den er ikke noget i international testsammnehæng, men bare du er tilfreds,så er alt jo godt

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Nilau skrev:
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:

Det vil jeg da give dig ret i udfra dine kriterier om priser på over 250K, men det var nu hvad der var i demo rummet den aften. Og Gravitien skulle videre næste dag til sin nye ejer så høres skulle den da. Det sjove er at sådan en amp får selv midi højtalere til at løfte sig en hel del. Lectronen ville jeg aldrig selv vælge hvis det skulle være rør. Men derfor kan man nu godt vurdere Gravitiens egenskaber da jeg har hørt specielt 805'eren på en del andre forstærkere og aldrig hørt sådan en ubesværet kontrol før. Du burde lytte til den før du udtaler dig.Jeg har hørt den og udtaler mig på den baggrund

Mvh

Næppe foruden demoer i HFK med CD som kilde.
Jamen JOO. Og den er afgjort ikke min smag.Er du tilfreds er det fint for mig.Bare jeg har lov at mene noget helt andet

Med andetsidste ord i den sidste sætning, 'afslører' du selv. Ufrivillig udladning?

Hvis du havde været klog, ville du have udeladt det kursiverede ord. Se selv:

"Bare jeg har lov at mene noget helt andet

Vi lader den stå et øjeblik...Hvad er det lige du har gang i?

N.

Nuvel...nuvel...

Kan du ikke læse indenad?

Kan vi få lidt detaljer omkring dit perfekte lytterum?  Jeg skal nemlig sige dig, at hér på dette forum plejer vi at være hinanden behjælpelige med detaljer omkring erfaringer, der kunne tænkes at være nyttige for andre end én selv. Og ikke et ego-forum til ophobning af pseudovidenskabeligt ordgejl der kun har til formål at dække et dybt 'behov' hos afsenderen...

Dette er ikke gætteri. Men FAKTA.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Sendt: 26 November 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

spencer

Ja og det der er ikke engang dyrt, Goto kan koste op til 80.000 kr. for et sæt diskanter, men så er der også 22kg alnico magnet i hver

Jeg selv må nøjes med Tad 4001 og horn.

Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Analogical skrev:
Nilau skrev:
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:

Det vil jeg da give dig ret i udfra dine kriterier om priser på over 250K, men det var nu hvad der var i demo rummet den aften. Og Gravitien skulle videre næste dag til sin nye ejer så høres skulle den da. Det sjove er at sådan en amp får selv midi højtalere til at løfte sig en hel del. Lectronen ville jeg aldrig selv vælge hvis det skulle være rør. Men derfor kan man nu godt vurdere Gravitiens egenskaber da jeg har hørt specielt 805'eren på en del andre forstærkere og aldrig hørt sådan en ubesværet kontrol før. Du burde lytte til den før du udtaler dig.Jeg har hørt den og udtaler mig på den baggrund

Mvh

Jamen JOO. Og den er afgjort ikke min smag.Er du tilfreds er det fint for mig.Bare jeg har lov at mene noget helt andet

Med andetsidste ord i den sidste sætning, 'afslører' du selv. Ufrivillig udladning?

N.

Nuvel...nuvel...

Kan vi få lidt detaljer omkring dit perfekte lytterum?  Jeg skal nemlig sige dig, at hér på dette forum plejer vi at være hinanden behjælpelige med detaljer omkring erfaringer, der kunne tænkes at være nyttige for andre end én selv. Og ikke et ego-forum til ophobning af pseudovidenskabeligt ordgejl der kun har til formål at dække et dybt 'behov' hos afsenderen...

Dette er ikke gætteri. Men FAKTA.Det er ikke fakta og "plejer" er død.At jeg ikke siger hvad jeg har skyldes at det,der er interessant her hos mig ikke er enkeltproduktet,men det samlede systems jernfaste evne til at transportere lytteren til koncertsalene

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 26 November 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Her er en test af Gravity som kun understøtter kubikkens oplevelse:

http://hificlub.co.kr/web/eqdb/user_review_view.asp?ad_code= 105854

Tilgengæld kan så her se, at Gravity ikke er verdens bedste, men dog bedre end Accuphase A100

http://www.audio-markt.de/getestet.php?request=details&T ID=2851

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
At jeg ikke siger hvad jeg har skyldes at det,der er interessant her hos mig ikke er enkeltproduktet,men det samlede systems jernfaste evne til at transportere lytteren til koncertsalene

Ok - når du ikke kan afsløre enkeltkomponenter, så må du vel være konsekvent og remse hele anlægget op, med forklaring på hvad hver enkelt komponent gør for synergien ?

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Nilau skrev:
Analogical skrev:
Nilau skrev:
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:

Mvh

N.

Nuvel...nuvel...

Dette er ikke gætteri. Men FAKTA.Det er ikke fakta og "plejer" er død.At jeg ikke siger hvad jeg har skyldes at det,der er interessant her hos mig ikke er enkeltproduktet,men det samlede systems jernfaste evne til at transportere lytteren til koncertsalene

Vi er lutter øren!

Lidt oplysninger om det 'samlede' system kunne være nyttigt.

"Plejer er død" skriver du. Hvis jeg forstår det ret, vedgår du, at du kun er her for din egen skyld. Er det korrekt forstået?

Vi er vist alle hér bekendt med, at det ikke er en enkeltkomponent der er 'interessant' men netop helheden...de 'færdige' resultat og de 'ting' der bringer én der.

Lutter øren...osv.

Du behøver jo ikke oplyse serienumrene på dine apparater...

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 November 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
ramma skrev:

mon ikke vi skal tilbage til det tråden handler om nemlig rørlyd

analogical har været inde på et af de punkter der er vigtigt nemlig rørvalget, her vil personlige preferencer spille ind på det valg man gør.

feks. er jeg ikke enig i valget af ECC83 mullard/telefunken-rør, da jeg synes de er for bløde og varme  i klangen, altså ikke helt neutrale, der ville det være bedre med et GE 5751 rør, der er neutralt og dynamisk/luftigt i klangen, det har endvidere mindre gain, som er en fordel mht. til forvrængning, da de fleste røreffekttrin kan udstyres fuldt med 1v-2v.Ultimativt set er der enighed om at disse 2 rør er de bedst lydende.Klart..der kan være lokale forhold i en afspillekæde hos visse brugere,der kan nødvendiggøre et andet rør, men i så fald er der tale om kompensation for f.eks. digital klang eller for svulmet-lydende højt

nu forstår jeg bedre dit valg af mullard/telefunken rør, når du bruger et transistoreffekttrin, det modvirker noget af den hvide/tørre lyd der kan være på disse i det øvre område.

mht. til testresultater af rør, kan man kun bruge dem som vejledende information, man er nødt til selv at foretage " tuberolling " for at finde det eller de rør der er de bedste.

det er det samme med udgangsrør.

ude i verden og vel også i danmark er det trioder der dominerer, fordi de bringer lytteren tættest på musikken, der findes dog også gode rør hos pentode og tetrode rørerne, specielt hvis de kobles som trioder.

udgangstrafoen nok den vigtigste komponent i en rørforstærker, den bestemmer frekvensgangen på rørforstærkeren, og det er her fårene skilles fra bukkene, gode trafoer koster penge, da der skal bruges meget og dyrt kobber for at få en god frekvens gang indenfor feks. +/- 3 db, der skal også anvendes gode passive komponenter, der er så liniære som muligt, og som ikke bidrager med farvning/betoninger til lyden, de er også dyre.endvidere er hardwiring et must, pga. støj og voldsom varmeudvikling, print har ikke godt af at blive varmet op og så kølet ned igen,og der vil over tiden opstå brud på printet, der er voldsomme kræfter på spil i en rørforstærker(det ved jeg desværre af bitter erfaring = rørforstærker gået op i ild & røg)

nu var der nogen der nævnte rørforstærkere fra kina, og vil lige nævne at der er flere af de nye mærker der kommer derfra, som opfylder ovennævnte krav, til en yderst rimelig pris, jeg er selv den heldige ejer af en sådan, og kan nævne at byggekvalitet,finish og ikke mindst lyden, ligger klasser over hvad de fleste europæiske og amerikanske forstærkere kan levere til samme pris og et godt stykke over, her er ingen fed og vamset rørlyd

jeg er klar over at denne holding kan provokere nogen, men jeg har altså hørt og set for meget såkaldt high end udstyr, hvor de mest basale ting, fra start ikke var iorden.

@josh

jeg vil spørge hvad du har hørt af rørforstærkere, siden du på forhånd afskriver dem som brugbare til high-end ? forvrængningsdata afgør jo ikke alene om en forstærker lyder godt,jeg kan bla. nævne at flere af de rigtig gode klasse-A transitorforstærkere, har ret høje forvrængningstal, skal de også afskrives af samme årsag?

så er der frit slag til at kommentere mit indlæg

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Analogical skrev:
Nilau skrev:
Analogical skrev:
Nilau skrev:
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:

Mvh

N.

Nuvel...nuvel...

Vi er lutter øren!

Lidt oplysninger om det 'samlede' system kunne være nyttigt.

"Plejer er død" skriver du. Hvis jeg forstår det ret, vedgår du, at du kun er her for din egen skyld. Er det korrekt forstået?

Vi er vist alle hér bekendt med, at det ikke er en enkeltkomponent der er 'interessant' men netop helheden...de 'færdige' resultat og de 'ting' der bringer én der.

Lutter øren...osv.

Du behøver jo ikke oplyse serienumrene på dine apparater...

N.Som sagt tidligere så er min indstilling fremdeles den, jeg har givet udtryk for.Jeg bidrager derfor med input,der er baseret på mine erfaringer og det er disse,der er interessante og ikke hvad jeg har og du kan godt glemme det...du får det ikke at vide

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
Analogical skrev:
ramma skrev:

mon ikke vi skal tilbage til det tråden handler om nemlig rørlyd

analogical har været inde på et af de punkter der er vigtigt nemlig rørvalget, her vil personlige preferencer spille ind på det valg man gør.

feks. er jeg ikke enig i valget af ECC83 mullard/telefunken-rør, da jeg synes de er for bløde og varme  i klangen, altså ikke helt neutrale, der ville det være bedre med et GE 5751 rør, der er neutralt og dynamisk/luftigt i klangen, det har endvidere mindre gain, som er en fordel mht. til forvrængning, da de fleste røreffekttrin kan udstyres fuldt med 1v-2v.Ultimativt set er der enighed om at disse 2 rør er de bedst lydende.Klart..der kan være lokale forhold i en afspillekæde hos visse brugere,der kan nødvendiggøre et andet rør, men i så fald er der tale om kompensation for f.eks. digital klang eller for svulmet-lydende højt

nu forstår jeg bedre dit valg af mullard/telefunken rør, når du bruger et transistoreffekttrin, det modvirker noget af den hvide/tørre lyd der kan være på disse i det øvre område.Yep..det er nøje udvalgt.Er enig i at mullard røret i andre combos kan virke for fed

mht. til testresultater af rør, kan man kun bruge dem som vejledende information, man er nødt til selv at foretage " tuberolling " for at finde det eller de rør der er de bedste.

det er det samme med udgangsrør.

ude i verden og vel også i danmark er det trioder der dominerer, fordi de bringer lytteren tættest på musikken, der findes dog også gode rør hos pentode og tetrode rørerne, specielt hvis de kobles som trioder.

udgangstrafoen nok den vigtigste komponent i en rørforstærker, den bestemmer frekvensgangen på rørforstærkeren, og det er her fårene skilles fra bukkene, gode trafoer koster penge, da der skal bruges meget og dyrt kobber for at få en god frekvens gang indenfor feks. +/- 3 db, der skal også anvendes gode passive komponenter, der er så liniære som muligt, og som ikke bidrager med farvning/betoninger til lyden, de er også dyre.endvidere er hardwiring et must, pga. støj og voldsom varmeudvikling, print har ikke godt af at blive varmet op og så kølet ned igen,og der vil over tiden opstå brud på printet, der er voldsomme kræfter på spil i en rørforstærker(det ved jeg desværre af bitter erfaring = rørforstærker gået op i ild & røg)

nu var der nogen der nævnte rørforstærkere fra kina, og vil lige nævne at der er flere af de nye mærker der kommer derfra, som opfylder ovennævnte krav, til en yderst rimelig pris, jeg er selv den heldige ejer af en sådan, og kan nævne at byggekvalitet,finish og ikke mindst lyden, ligger klasser over hvad de fleste europæiske og amerikanske forstærkere kan levere til samme pris og et godt stykke over, her er ingen fed og vamset rørlyd

jeg er klar over at denne holding kan provokere nogen, men jeg har altså hørt og set for meget såkaldt high end udstyr, hvor de mest basale ting, fra start ikke var iorden.

@josh

jeg vil spørge hvad du har hørt af rørforstærkere, siden du på forhånd afskriver dem som brugbare til high-end ? forvrængningsdata afgør jo ikke alene om en forstærker lyder godt,jeg kan bla. nævne at flere af de rigtig gode klasse-A transitorforstærkere, har ret høje forvrængningstal, skal de også afskrives af samme årsag?

så er der frit slag til at kommentere mit indlæg

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Men jeg kan jo sige til Nilau at jeg debatterer på den måde jeg gør og lad det så være det.Så må læseren selv vurdere om det jeg siger kan bruges eller ej.Form bør ikke være et emne her.Indhold derimod er interessant..og det er i denne tråd RØR og disses kvaliteter ift transistorer.Man kan sige at det er dobbeltmoralsk at jeg på den ene side roser Rør og ikke selv har et røreffekttrin...men det skyldes-som sagt-  at midlerne ikke rækker til diise hundedyre bæster på mindst  150.000

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Analogical skrev:
At jeg ikke siger hvad jeg har skyldes at det,der er interessant her hos mig ikke er enkeltproduktet,men det samlede systems jernfaste evne til at transportere lytteren til koncertsalene

Ok - når du ikke kan afsløre enkeltkomponenter, så må du vel være konsekvent og remse hele anlægget op, med forklaring på hvad hver enkelt komponent gør for synergien ?

Ikke forstået?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Spencer skrev:

Analogical skrev:

Ikke forstået?

Du vil ikke remse enkeltkomponenterne op, da de alene ikke siger noget om lyden.
Remser du alle komponenter op på én gang, så har du synergien med, og kan redegøre for de enkelte komponenters bidrag.

Det samlede system, består jo af alle enkeltkomponenterne.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:

Analogical skrev:

Ikke forstået?

Du vil ikke remse enkeltkomponenterne op, da de alene ikke siger noget om lyden.
Remser du alle komponenter op på én gang, så har du synergien med, og kan redegøre for de enkelte komponenters bidrag.

Det samlede system, består jo af alle enkeltkomponenterne.Heh..det går virkelig ikke.Nuvel..kunne da sige lidt om Duelunds principper..nogle af dem anvender jeg(men ikke sølvet!1)

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Tilgengæld kan så her se, at Gravity ikke er verdens bedste, men dog bedre end Accuphase A100

http://www.audio-markt.de/getestet.php?request=details&T ID=2851

Hmm...  Mc Intosh MC 1201 AC har 125 point, imod Gravitys 105...
Den har autoformere i udgangen - altså transformer.

Kan man bruge et testresultat, når vinderen går imod ens egne principper 180 grader ?

Produkte mit vergleichbarer UVP sortiert nach Test-Punktzahl
Hersteller Bezeichnung Punkte
UVP *
Details
Mc Intosh  MC 1201 AC 
125 
24030 
Details
Mark Levinson  No. 33 H 
125 
25560 
Details
LINN  Klimax 
120 
18400 
Details
Krell  FPB 350 M 
120 
20090 
Details
Classé Audio  Omega 
120 
20190 
Details
Convergent  JL 1 
120 
23000 
Details
Accuphase  P 1000 
115 
18910 
Details
Pass  Aleph 1.2 
115 
20450 
Details
Dali  Gravity 
105 
23000 
Details
Accuphase  A 100 
100 
24840 
Details

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 26 November 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Tillader mig at dømme kubikens effekt til at være for grov spillende...har testet adskillige såkaldte kæmpeeffekts...og kubikens er givet ingen undtagelse. For store effekttrin ødelægger detaljerigdom og letflydenhed..

Basic

Hvad sker der her? Er der fejlskrevet eller skriver du ikke at den "er givet ingen undtagelse" I min verden lyder ovenstående som om du har testet andre såkaldt kæmpe effekt trin og det er på den baggrund du dømmer Gravity ude. Nu har du pludseligt senere skrevet at du har lyttet den??? Siden i går?!?!?

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes