Emne: THE WINNER TAKES IT ALL:RØR! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Analogical Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knud98 skrev:
|
Undskyld mig;
Antisilver
Du skriver "Vi går videre til trådens emne rør", hvorefter du viser et billede at to pick upper - er det virkelig så svært at følge egne indlæg?Jeg kunne ikke huske hvorledes supex så ud, men fandt ud af, at de 2 pick upper slet ikke ligner hinanden, hvorfor der er tale om 2 forskellige pick upper, hvilket prisen også indikerer.Er nogle interesserede i at læse om Trokaen.er et godt sted at starte :stereophile
I forbindelse med de to pickupper, er jeg oprørt over, at de ikke ligner hinanden når nu billederne er taget fra to forskellige vinkler. At Linn ploven er anderledes udformet i spidsen beviser jo intet. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Knud98 skrev:
|
Undskyld mig;
Antisilver
Du skriver "Vi går videre til trådens emne rør", hvorefter du viser et billede at to pick upper - er det virkelig så svært at følge egne indlæg?Jeg kunne ikke huske hvorledes supex så ud, men fandt ud af, at de 2 pick upper slet ikke ligner hinanden, hvorfor der er tale om 2 forskellige pick upper, hvilket prisen også indikerer.Er nogle interesserede i at læse om Trokaen.er et godt sted at starte :stereophile
I forbindelse med de to pickupper, er jeg oprørt over, at de ikke ligner hinanden når nu billederne er taget fra to forskellige vinkler. At Linn ploven er anderledes udformet i spidsen beviser jo intet.
|
|
|
|
|
|
Som jeg skriver, billederne beviser intet. At der er prisforskel beviser intet. Jeg går som definition ud fra, at Troika'en er den dyreste af de to. Det vil falde i Linns ånd at gøre det således.
Da den ifølge Kurt er et opkog af en Supex, er det ikke videre interessant at læse videre om kloningen på nogen sider.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knud98 skrev:
Analogical skrev:
Knud98 skrev:
|
Undskyld mig;
Antisilver
I forbindelse med de to pickupper, er jeg oprørt over, at de ikke ligner hinanden når nu billederne er taget fra to forskellige vinkler. At Linn ploven er anderledes udformet i spidsen beviser jo intet.
|
|
|
|
|
|
Som jeg skriver, billederne beviser intet. At der er prisforskel beviser intet. Jeg går som definition ud fra, at Troika'en er den dyreste af de to. Det vil falde i Linns ånd at gøre det således.
Da den ifølge Kurt er et opkog af en Supex, er det ikke videre interessant at læse videre om kloningen på nogen sider. |
|
|
LOL.Det er squ for morsomt at folk, der aldrig har hørt en pick up, som i alle test opnår referencestatus, skyder den ned .Det er altsigende, så den del af debatten henlægger jeg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men for at vende tilbage til sagen vedr.rør vs.transistor , så er det klart,at det,der er interessant er ikke at svælge i rør vs.transistor,da den match forlængst er overstået.Kun de, der ikke vil ofre mere end 6-7000 kr. på en forstærker kan have gavn at transistorforstærkeren.
Alle andre vil, dersom det samlede system kvitterer forbilledlig, opnå en langt større grAD af indlevelse, når rør indgår.Det er klart at der er problemer knyttet til røreffekt også ultimativt set,,sidstnævnte er jo mit foretrukne arbejdsområde.
Røreffektforstærkere har det, i de mere moderate prisklasser stort set ikke effekt nok, hvilket begrænser højtalermuligheder.Det er naturligvis muligt at komme i havn også i de lavere prisklasser,særligt efter kinersernes indtog.
De billigste røreffekttrin har i reglen en man kalde det afvigende basgengivelse,hvórmed jeg sigter til en oppustet svulmende effekt, der kan lægge noget sovs ind over den samlede lyd, der i de værste tilfælde ikke kan kompenseres, selvom disse glimrer med deres nærvær længere oppe i frekvensområdet.
Mit råd er,at dersom,man har fastlagt højtalervalget,og hvis højtalerne har for alv følsomhed,at man forsøger sig og tillige benytter en passende midi-transistor-reference...sidstnævnte kunne være en af de bedre elektrokompanjiet
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke lige læst de sidste 12 sider, men har du anbefalet specifikke forstærkere ?
Eller forstærkere hvor rørene kan skiftes, så det bliver en "highend" forstærker ?
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
LarsS Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Classic No.16 en glimrende rørforstærker i dine øjne/øre? Den koster vist under 10k. Hvis ikke hvad er minimum acceptablet rør-gear?
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
|
Men for at vende tilbage til sagen vedr.rør vs.transistor , så er det klart,at det,der er interessant er ikke at svælge i rør vs.transistor,da den match forlængst er overstået.Kun de, der ikke vil ofre mere end 6-7000 kr. på en forstærker kan have gavn at transistorforstærkeren.
Alle andre vil, dersom det samlede system kvitterer forbilledlig, opnå en langt større grAD af indlevelse, når rør indgår.Det er klart at der er problemer knyttet til røreffekt også ultimativt set,,sidstnævnte er jo mit foretrukne arbejdsområde.
Røreffektforstærkere har det, i de mere moderate prisklasser stort set ikke effekt nok, hvilket begrænser højtalermuligheder.Det er naturligvis muligt at komme i havn også i de lavere prisklasser,særligt efter kinersernes indtog.
De billigste røreffekttrin har i reglen en man kalde det afvigende basgengivelse,hvórmed jeg sigter til en oppustet svulmende effekt, der kan lægge noget sovs ind over den samlede lyd, der i de værste tilfælde ikke kan kompenseres, selvom disse glimrer med deres nærvær længere oppe i frekvensområdet.
Mit råd er,at dersom,man har fastlagt højtalervalget,og hvis højtalerne har for alv følsomhed,at man forsøger sig og tillige benytter en passende midi-transistor-reference...sidstnævnte kunne være en af de bedre elektrokompanjiet
|
|
|
Er det fakta, eller er det bare din mening? Jeg tror, du har lidt svært ved at skelne mellem disse to ting...
Nuvel, nuvel, nuvel, nuvel.... Vi kan jo alle have vore problemer....
Måske det kunne være en idé at se om du skulle have glemt at slå "jeg er i besiddelse af den endelige sandhed"-knappen fra.
N.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogic kan åbenbart godt se det "skæve" i andres indlæg.
Følgende er et indlæg fra i dag, skrevet af Analogic i en tråd vedrørende Linn på www.hifi-musik.dk (JB er naturligvis Jonas Bojer):
3dx. synes du skal stoppe nu.Du opnår intet ift JB mht LInn.Jeg er enig med dig...Linn er i reglen blot opreklameret.De laver enkelte gode produkter...men de meste er ret jævnt til en høj pris.Lad dog JB bilde sig selv ind at der kun er LINN...vi andre ved jo noget andet
Som en sjov øvelse kan man jo prøve at udskifte "JB" med Analogic i det ovenstående og derefter udskifte "Linn" med rør/LP/analog lyd 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
Analogic kan åbenbart godt se det "skæve" i andres indlæg.
Følgende er et indlæg fra i dag, skrevet af Analogic i en tråd vedrørende Linn på www.hifi-musik.dk (JB er naturligvis Jonas Bojer):
3dx. synes du skal stoppe nu.Du opnår intet ift JB mht LInn.Jeg er enig med dig...Linn er i reglen blot opreklameret.De laver enkelte gode produkter...men de meste er ret jævnt til en høj pris.Lad dog JB bilde sig selv ind at der kun er LINN...vi andre ved jo noget andet
Som en sjov øvelse kan man jo prøve at udskifte "JB" med Analogic i det ovenstående og derefter udskifte "Linn" med rør/LP/analog lyd 
|
|
|
For det første skal ovennævnte indlæg ses på baggrund af tråden hos hifi musik og for det andet er det i mit tilfælde IKKE sådan at jeg pr. def. udelukker produkter på baggrund af deres navn.Ej heller får produkter særlig kredit pga. navnet.Ligeledes er der tale om en sølle efterforskning, der kun har en hensigt...nemlig at gå efter manden og ikke bolden.Det sølle kommer ind i billdet idet jeg faktisk har nuanceret det temmelig meget mht. især rør i denneher tråd,hvilket den opmærksomme læser forlængst har bemærket i og med at jeg ikke selv anvender rør i effektdelen,, naturligvis ikke fordi det ikke er bedst,men fordi jeg ikke har de 150 k.
Dermed kan kritikken tilbagevises og jeg står til fulde indenfor den kritik af Linn som religion,som JB synes at give udtryk for
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et meget lille side spring for at lukke den med PU'en
Fra Stereophile: The Supex-Linn line evolved over the years, arguably reaching its high point with the Troika
Se hele artiklen her: http://stereophile.com/phonocartridges/1004linn/
Så er den ged vist barberet. Og nu tilbage til rør!
Hvilke udgangsrør foretrækkes til effekt? Har selv altid gerne ville bygge en amp med 845 rør (uden at jeg er teknink nørd, men kender en der er en haj)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
|
Et meget lille side spring fo rat lukke den med PU'en
Fra Stereophile: The Supex-Linn line evolved over the years, arguably reaching its high point with the Troika
Så er dem ged vist barberet. Og nu tilbage til rør!
Hvilke udgangsrør foretrækkes til effekt? Har selv altid gerne ville bygge en amp med 845 rør (uden at jeg er teknink nørd, men kender en der er en haj)
Mvh |
|
|
 Ja så der vist sagt det der skal siges om den. Det ER en Supex 900, der er transplanteret ind i en Linn krop, som jeg (uden dog at vide det præcist) vil vove at påstå, at det er den eneste ændring der er foretaget overhovedet. Og nu vil jegh lige én gang til lige banke dette fast med store søm. Med den PU stopper absolutterne helt og aldeles, deter og bliver en temmelig mat konstruktion, som har et ganske usædvanlig rodet grundtoneområde, som den i sammenligning med de nyere Linn pick-upper dog trods alt har. Men at bruge denne som monitorredskab i bedømmelsen af halvledere, virker som at gå til vinsmagning med munden fuld af Vicks blå. Den har heller aldrig opnået nogen stjernestatus uden for England. Internationalt og efterhånden da osse i UK, huserer VdH, Benz, Sugano, Kondo og ikke ret mange flere. Det der gjorde historien om den interessant for den Engelske HIFI presse var, at Naim lige efter introduktionen, lavede en arm "NAIM ARO", som netop havde det tredie hul, så Troika kunne spændes fast med alle skruerne. That´s what the fuss is all about. Af positive egenskaber som Supexén besidder er varmen helt klart den mest fremtrædende, andre nævner dens støjniveau, men det hænger meget typisk sammen med et ikke alt for velbygget magnetsystem. Dynamikken vil jeg trække frem, som det mest mangelfulde på den, det har den ikke rigtigt meget af, jeg vil skyde på, at der faktisk mangler 8-10dB, måske endda mere. Prøv til et eksempel en EMT op mod sådan én, så finder man ud af hvad der egentlig lader sig gøre på LP. De er dog lidt grove i mælet, men Breuer og VdH fik da sat nogenlunde skik på dem i sin tid.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Granholm skrev:
|
Mvh
|
|
|

Ja så der vist sagt det der skal siges om den. Det ER en Supex 900, der er transplanteret ind i en Linn krop, som jeg (uden dog at vide det præcist) vil vove at påstå, at det er den eneste ændring der er foretaget overhovedet.Hvilket du ikke ved.Du har endda aldrig hørt den, hvilket du har indrømmet forlængst,ergo kan du intet sige om den.Det eneste,der er sikkert er at den er rangeret i klasse a i sterophile, hvilket jeg samtykker i.
Og nu vil jegh lige én gang til lige banke dette fast med store søm. Med den PU stopper absolutterne helt og aldeles, deter og bliver en temmelig mat konstruktion, som har et ganske usædvanlig rodet grundtoneområde, som den i sammenligning med de nyere Linn pick-upper dog trods alt har.Igen..du taler uden at have hørt den. Men at bruge denne som monitorredskab i bedømmelsen af halvledere, virker som at gå til vinsmagning med munden fuld af Vicks blå.latterlig bemærkning, når den aldrig er blevet lyttet til. Den har heller aldrig opnået nogen stjernestatus uden for England. Internationalt og efterhånden da osse i UK, huserer VdH, Benz, Sugano, Kondo og ikke ret mange flere.Forkert!!Den er testet i stereophile, der er amerikansk.Undersøg tingene inden du udtaler dig imod bedre vidende, Det der gjorde historien om den interessant for den Engelske HIFI presse var, at Naim lige efter introduktionen, lavede en arm "NAIM ARO", som netop havde det tredie hul, så Troika kunne spændes fast med alle skruerne. That´s what the fuss is all about.Du glemmer vist lige i skyndingen,at LInn selv havde en EKOS arm,der også matchede.
Af positive egenskaber som Supexén besidder er varmen helt klart den mest fremtrædende, andre nævner dens støjniveau, men det hænger meget typisk sammen med et ikke alt for velbygget magnetsystem. Dynamikken vil jeg trække frem, som det mest mangelfulde på denen konplet latterlig kommnetar af en mand, der ikke har hørt den, det har den ikke rigtigt meget af, jeg vil skyde på, at der faktisk mangler 8-10dBFablerier, måske endda mere. Prøv til et eksempel en EMT op mod sådan éner gjort.Emt er for dårlig, så finder man ud af hvad der egentlig lader sig gøre på LP. De er dog lidt grove i mælet, men Breuer og VdH fik da sat nogenlunde skik på dem i sin tid.
|
|
|
Tilbage står at kubikken har det umanerligt dårligt med at hans elskede dali gravity er blevet synderlemmende dårlig vurderet ag mig og inderkredsen og det skulle så gp ud over Linn troika,som han ikke havde hørt,hvilket ikke fik ham til at holde mund, hvilket en seriøs person ville have gjort
|
| Til top |
|
| |
LarsS Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spørger igen Analogical. Hvilke rørforstærkere kan du så anbefale??
Classic No.16?
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Granholm skrev:
|
Mvh
|
|
|

Ja så der vist sagt det der skal siges om den. Det ER en Supex 900, der er transplanteret ind i en Linn krop, som jeg (uden dog at vide det præcist) vil vove at påstå, at det er den eneste ændring der er foretaget overhovedet.Hvilket du ikke ved.Du har endda aldrig hørt den, hvilket du har indrømmet forlængst,ergo kan du intet sige om den.Det eneste,der er sikkert er at den er rangeret i klasse a i sterophile, hvilket jeg samtykker i.
Og nu vil jegh lige én gang til lige banke dette fast med store søm. Med den PU stopper absolutterne helt og aldeles, deter og bliver en temmelig mat konstruktion, som har et ganske usædvanlig rodet grundtoneområde, som den i sammenligning med de nyere Linn pick-upper dog trods alt har.Igen..du taler uden at have hørt den. Men at bruge denne som monitorredskab i bedømmelsen af halvledere, virker som at gå til vinsmagning med munden fuld af Vicks blå.latterlig bemærkning, når den aldrig er blevet lyttet til. Den har heller aldrig opnået nogen stjernestatus uden for England. Internationalt og efterhånden da osse i UK, huserer VdH, Benz, Sugano, Kondo og ikke ret mange flere.Forkert!!Den er testet i stereophile, der er amerikansk.Undersøg tingene inden du udtaler dig imod bedre vidende, Det der gjorde historien om den interessant for den Engelske HIFI presse var, at Naim lige efter introduktionen, lavede en arm "NAIM ARO", som netop havde det tredie hul, så Troika kunne spændes fast med alle skruerne. That´s what the fuss is all about.Du glemmer vist lige i skyndingen,at LInn selv havde en EKOS arm,der også matchede.
Af positive egenskaber som Supexén besidder er varmen helt klart den mest fremtrædende, andre nævner dens støjniveau, men det hænger meget typisk sammen med et ikke alt for velbygget magnetsystem. Dynamikken vil jeg trække frem, som det mest mangelfulde på denen konplet latterlig kommnetar af en mand, der ikke har hørt den, det har den ikke rigtigt meget af, jeg vil skyde på, at der faktisk mangler 8-10dBFablerier, måske endda mere. Prøv til et eksempel en EMT op mod sådan éner gjort.Emt er for dårlig, så finder man ud af hvad der egentlig lader sig gøre på LP. De er dog lidt grove i mælet, men Breuer og VdH fik da sat nogenlunde skik på dem i sin tid.
|
|
|
Tilbage står at kubikken har det umanerligt dårligt med at hans elskede dali gravity er blevet synderlemmende dårlig vurderet ag mig og inderkredsen og det skulle så gp ud over Linn troika,som han ikke havde hørt,hvilket ikke fik ham til at holde mund, hvilket en seriøs person ville have gjort
|
|
|
Du udtaler dig om en amp du har venstrehåndslyttet i et par minutter på et system du ikke har fuld fortrolighed med og KVK om en PU som han har hørt ophvas manden til, men ikke Æinn transformationen. I er vist lige gode skulle jeg mene ;o) Hvad var det nu med de udgangsrør? er 845 et bud efter din mening?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
|
|
|
|
Hvad fejler du egentlig?
Har du nogen oplysninger om dit perfekte lytterum?
N.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well! Jeg har det såmænd slet ikke dårligt med, at du ikke bryder dig om Gravity, det er en 100% ærlig sag. Men de lunkne tests har jeg da aldrig set, jeg kender én Norsk test som var særdeles positiv, testen i tyske Audio, hvor den fik megen ros og så TAS, som også var en fremragende test. Hvor er de dårlige, for jeg vil da egentlig gerne læse hvad de har at indvende. Derudover synes jeg du burde holde min person udenfor debatten. Hvad jeg ligesom føler for mine sager er jo ikke relevant for andre. Dernæst har jeg absolut intet erotisk forhold til mine apparater. Det er ganske nøgternt og ukompliceret fra min side. Jeg vurderer at du ikke har hørt Gravity mere end jeg har hørt en Supex i Troika dress. Troikaén er identisk med 900, så egentlig kender jeg den fint nok. (har du iøvrigt tænkt over, hvorfor SDX900 så aldrig er blevet helt så legendarisk som Troika?  ) Som et alternativ til Troikaén kunne man jo egentlig blot købe 5 stk 900 og vælge den bedste ud, eller alternativt en enkelt eller 2, og så få den justeret helt på plads af kyndige hænder, evt. retippet med en ordentlig nål, så var man da bedre kørende. Stereophile skriver jo egentlig en del forskellige ting, f.eks. skriver Art Dudley en artikel om VdH DDTII, hvor han netop fremhæver denne som ganske usædvanlig til de skallede 4K den koster. Hvis man siger og mener dette, såkan 900 100% sikkert slet ikke anvendes til HIFI, hvilket jeg for den sags skyld er enig i. For det er da i hvert tilfælde forskellige pick-upper- medandre ord, kun den ene af dem kan være rigtig - en af disse er en kæmpe skævert. Dernæst roser Stereophile også de efterfølgende generationer fra AT?? Gåden vokser må jeg sige, så Stereophiles mening og anmeldelser må desværre nok - i lighed med så mange andre blade - regnes som ganske personlige og temmeligt afhængige af, hvad der ellers var præference for. DDT har jeg så aldrig hørt, men jeg har brugt megen tid i selskab med de lidt dyrere af samme opbygning. 2 Oktaver i begge ender vil du savne om du springer over på Supex én. Her når vi så nok frem til én af årsagerne til, at rør foretrækkes. Det næste jeg bliver nødt til at sparke ind er, at vurderinger foretaget med den slags pick-upper ingen mening giver. Den slags kan man bruge til udglatning og sonoritetsoverdrivelse - monitoropgaver skal laves med en nøgtern aftaster. Det nytter ikke at kommentere på halvledere længere fremme i kæden med en konturløs plov. Man kan konkludere at funktionen er at foretrække i den aktuelle situation og ikke ret meget mere. At voldrose denneher ældre Supex konstruktion, mener jeg kun kan opstå på én enkelt måde. Den passer til noget elektronik, somhar rimeligt modsatrettede egenskaber og en lyttesituation, hvor kun mellemregisteret findes interessant. Det rimer på de ældre klassiske skiver som f.eks. Decca, EMI, DG m.fl. fra tresserne.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Analogical skrev:
Krog skrev:
| Hvis han havde en cdafspiller, hvordan kan han så være din ven? Digitale medier er jo nærmest djævlens værk, i følge dig? |
|
|
Venner, hvis de er rigtige,kan godt modstå en cd maskine. Vennen er helt enig med mig i, at cd nediet ikke duer.Det har han erkendt forlængst.Men han savner sin pladespiller....men skaden er sket for ham |
|
|
Din ven dér - hedder han Fido eller Rufus eller sådan noget ?
Jeg har da mange venner, der syntes at der er for lidt bas i mit anlæg, på trods af at der er 2 stk. 15" basser som subber. Til dem forklarer jeg at bassen er justeret efter min smag om niveau kontra buksebensblafren. Nej! Den er inde hos naboen!  |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
|
Du udtaler dig om en amp du har venstrehåndslyttet i et par minutter på et system du ikke har fuld fortrolighed med og KVK om en PU som han har hørt ophvas manden til, men ikke Æinn transformationen. I er vist lige gode skulle jeg mene ;o) Hvad var det nu med de udgangsrør? er 845 et bud efter din mening?
Mvh |
|
|
Hæ Hæ Juletræsø  Det er rigtigt, at jeg ikke har studeret Linn transformationen af Supexén, idet jeg bestemt ikke har fundet det relevant overhovedet. For ligegyldigt hvad du gør, så kan man ikke slippe af med karakteristikaene fra ophavet. Jeg har haft originale og ombyggede puér, f.eks. MC 2000 fra Ortofon, Yamaha MC ét ellerandet, EMT, Breur, VdH. Som eksempel kan nævnes MC2000, som efter udskiftning af nålearm til boron med VdH type 1 nål, satdig lyder som en MC2000, enkelte forhold er mere jævneog lækre, men grundklangen er nøjagtigt den samme. Breuer EMT har nøjagtigt de samme egenskaber som EMT, blot med langt bedre opløsning, MC1B er et stort trin ad samme vej. Yamaha var egentlig lidt sjov, desværre svinger kvaliteten helt vildt på dem. Men det jeg vil sige er, at du kan forbedre en PU vha. andre materialer, skarpere nål osv. Grundlæggende har du dog den samme klangkarakter. Jeg er derfor overhovedet ikke bange for overraskelser, når jeg slår Troika i hartkorn med Supex. Når jeg efterfølgende læser Analogicals præference for rør, så tvivler jeg slet ikke mere. Supex 900 lyder grundlæggende i retning af rør, længere er den ikke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nuvel.Kubiks ærinde er klart.Han skyder på det han ikke har hørt,fordi han hat fået kritik af hans Dali gravity, der egentlig er et godt eksempel på hvor galt det kan gå med en transistoreffekt.
Således er denne Dali i mange henseender en typisk repræsentant for den grovhed, der kendetegner overdimensioneret transistorgrej.
I tidernes morgen valgte jeg den fra efter normal grundighed,dvs AB test i forhold til en kendt forstærker.
Hvad er der galt med den type forstærkere, der bygges alt for ´stort.Jo ..det der går galt er..grovheden...der ikke giver megen lyst til at lytte,thi man kommer til at høre multicolorhifisound..og det er livet for kort til. Alt bliver ligegyldig på den slags transistorgrej.
Det er gråt og grov og uden finesse.Overfor det står der naturligvis både det gode transistorgrej og det gode rørgrej. Gå bare ud og lyt...det er nemt at slå en Dali gravity...
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg finder det umådelig besynderligt, at du på den måde går efter manden og hans grej.
Du finder det rigtigt at svine alle andres produkter til uden dog selv at ville fortælle andet om dit udstyr end at du har en Supex/Troika. Det er simpelthen for sølle!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|