| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
| den ultimative rørforstærker er på 2 watt eller deromkring - men næppe egnet til hård rock eller rapmusik |
|
|
Til rapmusik skal det være en rørforstærker (hvor rørene er fjernet). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
| den ultimative rørforstærker er på 2 watt eller deromkring - men næppe egnet til hård rock eller rapmusik |
|
|
Du må så mene at et 300B rør ikke er det rigtige til opgaven ? Hvilket så ? (og hvilken forstærker ?) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjove er at indenfor rørfanatikere "deles vandene" også i to præcis som her.
Nogen foretrækker "den gamle skole" med romantisk lyd og undværer gerne ekstrem detaljeopløsning, præcist perspektiv osv.
Den "moderne" rørskole går lidt videre og prøver at opnå det ultimative i præcision, opløsning mm. - og ender ofte op med en lyd som egentlig nærmer sig lyden fra godt transistorgrej.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Det sjove er at indenfor rørfanatikere "deles vandene" også i to præcis som her.
Nogen foretrækker "den gamle skole" med romantisk lyd og undværer gerne ekstrem detaljeopløsning, præcist perspektiv osv.
Den "moderne" rørskole går lidt videre og prøver at opnå det ultimative i præcision, opløsning mm. - og ender ofte op med en lyd som egentlig nærmer sig lyden fra godt transistorgrej.
|
|
|
Deraf udtrykket, som nogen har sagt om en Sugden forstærker: 'den lyder mere af rør, end en rørforstærker'.
EDIT: Jeg er dog stadig nysgerrig efter hvilken lille rørforstærker der er god ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:
|
Tillader mig at dømme kubikens effekt til at
være for grov spillende...har testet adskillige såkaldte
kæmpeeffekts...og kubikens er givet ingen undtagelse. For store
effekttrin ødelægger detaljerigdom og letflydenhed..
Basic
|
|
|
Hemmeligheden er netop, at den her ikke er stor. 2x100 Watt, men med umanerligt parate strømreserver og så det bedste - 0,00 modkobling. Og hvis der er noget den netop ikke er, så er det grov. Det er faktisk netop det der lægges mærke til, når man skifter fra alt muligt andet til Gravity. Detaljer er et specielt kapitel på denneher, idet de ganske vist er til stede, men kun der hvor de burde komme fra. Faktisk tror jeg ikke du børudtale ret meget om lige denne amp, idet den skuffer de fleste modstandere gevaldigt. |
|
|
Ejerens egne bemærkninger overbeviser mig ikke. Den type af effekts har aldrig spillet letflydende. |
|
|
Ejerens EGNE bemærkninger !!!!!!! Det er det eneste DU kommer med hele tiden - - - - STOP DOG DRENG !!!!!
Og til jer andre = Hvad bruger i tid på ham for NEDGØR en Gravity som han aldrig har hørt, men vurderer som grov fordi den er stor - - - - __________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
Sølv de rigtige steder - er guld værd.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@skruerselv
Nu kan du jo lave beregningen på hvor meget træ der skal til tømmerflåden, så KvK's forstærker kan blive letflydende. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ALLE har generelt alt for travlt med at kommentere om den eller den har sagt det ene eller andet og dertil forlanger alle udtalelser bevist og dokumenteret - det her kommer der aldrig noget konstruktivt ud af.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
@musicus
Har du et link til en 2W forstærker, som du mener er god ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Analogical Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
| ALLE har generelt alt for travlt med at kommentere om den eller den har sagt det ene eller andet og dertil forlanger alle udtalelser bevist og dokumenteret - det her kommer der aldrig noget konstruktivt ud af. |
|
|
Nuvel.Vi har at gøre med 2 forhold.Jeg mener således at sålænge ejeren er tilfreds med sin lyd, så er alt jo godt for ejeren. Og det må man respketere!!Overfor det står forholdet om vi kan tillade os at søge en objektivisering medsamt vurdering og drøfte dette.Det mener jeg også vi skal, da det kan bringë nogle videre.
'Så respekt for ejeren og kritik må mixes på en måde, der bringer en debat frem
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
| ALLE har generelt alt for travlt med at kommentere om den eller den har sagt det ene eller andet og dertil forlanger alle udtalelser bevist og dokumenteret - det her kommer der aldrig noget konstruktivt ud af. |
|
|
Musicus, det hænger nok sammen med, at Analogical (tidligere Antisilwer) i adskille tråde er fremkommet med outrerede påstande, som han på ingen måder har kunnet dokumentere eller blot sagligt kunnet argumentere for. Prøv engang at søge lidt her på forummet - også fra før d. 16 november 
Flere gange har han "lovet", at dokumentation vil blive fremlagt (senest fsva. hans forsøg med hunde) men intet er sket!
Det er ikke debat, men derimod enetale med et strejf af megalomani og manglende realitetssans 
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan have ret - jeg tror nu at antisilver/analogical er en helt tredje - hen leger med jer, smider et "kødben" i ringen - og det ender hver gang med at i ryger i totterne på hinanden - og smadrer en tråd som kunne være god.
Undskyld mig! Men der udvises udpræget mangel respekt og diciplin - men det er jo en generel samfundstendens - lidt skræmmende at man kan blive uvenner på grund af HIFI.
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Du kan have ret - jeg tror nu at antisilver/analogical er en helt tredje - hen leger med jer, smider et "kødben" i ringen - og det ender hver gang med at i ryger i totterne på hinanden - og smadrer en tråd som kunne være god.
Undskyld mig! Men der udvises udpræget mangel respekt og diciplin - men det er jo en generel samfundstendens - lidt skræmmende at man kan blive uvenner på grund af HIFI.
|
|
|
Jeg tror du har ret i "kødbens" teorien. Forsøget med hundene var ganske enkelt for langt ude.
Derfor, som tidligere anført; hvis man ikke mener, at Antialting debaterer på et passende grundlag, så se bort fra de infantile provokationer og lad være med at debatere med ham
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm! Tilfreds med sin lyd? Nej det er jeg ikke. Men jeg ved også godt hvor jeg skal angribe problemet, og Gravity er ikke lige stedet. DACén er achilleshælen, men dte arbejdes der på, måske et lykkes en dag. Jeg mener ikke der er nogen der rigtigt har vist, at sådan laver man bare en DAC.
Jeg ville nu heller ikke stille mig tilfreds med en Troika PU om jeg var dig. Så hudt jeg visker er det egentlig en AT PU. Der findes adskillige håndbyggede MCér jeg meget hellere ville spendere aftenerne med. Fr en kant kunne jeg nævne Koetsu, VdH og EMT, måske endda enkelte flere i ny og og næ, men ikke en AT, ligesom Lyra også er overvurderet. SME armen deler jeg din mening om, men de lette af dem er faktisk nok de sejeste når det kommer til stykket.
Men som tidligere nævnt, så ville jeg nok få meget svært ved at kasere den kvantiserede lyd, når man f.eks. fik en Vinyl Rubinstein på Decca i hånden, og skulle holde den op mod en Denon MS. Her er der bare bøllebank i luften, og det har faktisk ikke ret meget med principperne at gøre. Den elektroakustiske del af optageteknikken er her langt mere væsentlig, ligesom den i øvrigt altid er det. Selv en nok så voldkomprimeret inderkreds bliver nødt til at tage stilling til disse forhold.
Men dermed ikke sagt, at jeg skoser vinyl og roser CD, jeg skoser begge. Vinyl er og bliver et helt og aldeles utilstrækkeligt medie. CD kender jeg af indlysende grunde ikke engang rigtigt lyden fra. Så hvordan skulle jeg kunne bedømme det, så det kunne give mening. Foreløbigt er der ikke noget af det der nærmer sig noget perfekt.
Btw så hvis man ikke kan lide store amps 200 watt +, så har al vinyl været igennem sådan én på vej til skærehovedet, endda gennem en anti RIAA equalizer, hvor 20 KHz klapper igennem med + 20 dB. Typisk bruges der Phase Linear og visse steder FM, men de kører på og over klippegrænsen i højfrekvensen, og der er altså ingen vej uden om sådanne bæster, og det sætter sit præg på lyden. Når man så taler om store amps, så er 100 watt ikke nogen stor amp, den fylder om den er veldimensioneret, men store amps laver ML, Krell m.fl.
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:
|
Tillader mig at dømme kubikens effekt til at være for grov spillende...har testet adskillige såkaldte kæmpeeffekts...og kubikens er givet ingen undtagelse. For store effekttrin ødelægger detaljerigdom og letflydenhed..
Basic
|
|
|
Hemmeligheden er netop, at den her ikke er stor. 2x100 Watt, men med umanerligt parate strømreserver og så det bedste - 0,00 modkobling. Og hvis der er noget den netop ikke er, så er det grov. Det er faktisk netop det der lægges mærke til, når man skifter fra alt muligt andet til Gravity. Detaljer er et specielt kapitel på denneher, idet de ganske vist er til stede, men kun der hvor de burde komme fra. Faktisk tror jeg ikke du børudtale ret meget om lige denne amp, idet den skuffer de fleste modstandere gevaldigt. |
|
|
Ejerens egne bemærkninger overbeviser mig ikke. Den type af effekts har aldrig spillet letflydende. |
|
|
Jeg må nu tilslutte mig KVK's vurdering. Det er godt nok et par år siden jeg har lagt øre til en graviti (i Roskilde HiFi klub) Dels på en 805 og dels en Snell B Minor. Samme aften blev der lyttet på en Lectron 50W rør amp og noget hjemmebyg klasse A med bipolare Sanken transer i udgangen på samme højtalere. Gravity er en helt, helt anden klasse og jeg har ikke hørt en forstærker siden der kunne alt det den kunne på en gang.
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Undskyld mig! Men der udvises udpræget mangel respekt og diciplin - men det er jo en generel samfundstendens - lidt skræmmende at man kan blive uvenner på grund af HIFI. |
|
|
Hvorfor tror du at han ikke er den samme person ? Vis mig gerne nogle gamle indlæg, som antyder at der er tale om to forskellige. Argumentationsteknikken og fremmedordene, er de samme. Den sproglige formulering, og grammatik/tegnsætning er også den samme.
Men vi er vist kommet væk fra trådens emne nu, og hvor mange er egentlig uvenner i denne tråd, som ikke er det i andre tråde ?
Jeg mangler stadig et eksempel på en 2W forstærker der er god. Har du et link til én ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du til en tilfreds ejer at et nok så godt anlæg siger: "sikke noget l**t" - vil han måske være ligeglad - men alligevel blive i tvivl og sætte sig til at lytte efter fejl - før da han var tilfreds hørte han bare musik.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
til Spencer - personlig har jeg ikke rør, af praktiske grunde, da jeg hører musik konstant.
I en anden tråd kunne/turde jeg godt komme med forslag til gode anerkendte små rørforst. - jeg må så også erkende at direkte anbefale disse kan jeg ikke da min viden er andenhåndsviden.
Og de vil kræve så specielle setup/højtalere at du nok ikke vil synes om det alligevel?
Nå men de er så flotte at jeg vover det alligevel.
http://www.6moons.com/audioreviews/fi6/421A.html
http://www.6moons.com/audioreviews/bo05/srajan.html
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Hmm! Tilfreds med sin lyd? Nej det er jeg ikke.Men det er jeg!! Men jeg ved også godt hvor jeg skal angribe problemet, og Gravity er ikke lige stedet. DACén er achilleshælen, men dte arbejdes der på, måske et lykkes en dag. Jeg mener ikke der er nogen der rigtigt har vist, at sådan laver man bare en DAC. Læg 2 og 2 sammen og du vile erkende at det er cd formatet,der er problemet.
Jeg ville nu heller ikke stille mig tilfreds med en Troika PU om jeg var dig. Så hudt jeg visker er det egentlig en AT PU.Hvis du læste hvad jeg skrev, så ville du vide at jeg sagde at Linn troikaen er den suverent bedst omkring de 10k.Bedre alternatover koster det 3dobblte.Er ikke sikker på at Troikaen er AT. Der findes adskillige håndbyggede MCér jeg meget hellere ville spendere aftenerne med. Fr en kant kunne jeg nævne Koetsu, VdH og EMT, måske endda enkelte flere i ny og og næ, men ikke en AT, ligesom Lyra også er overvurderet.Koetsu duer ikke under 10k.VDH koster også væsentligt mere,dersom vi taler fremragende pick up. SME armen deler jeg din mening om, men de lette af dem er faktisk nok de sejeste når det kommer til stykket.SME5 hos mig har undergået et par mirakelkure, der har sendt den i hifiheaven.Hvad der er lavet er en velbevaret hemmelighed.
Men som tidligere nævnt, så ville jeg nok få meget svært ved at kasere den kvantiserede lyd, når man f.eks. fik en Vinyl Rubinstein på Decca i hånden, og skulle holde den op mod en Denon MS. Her er der bare bøllebank i luften, og det har faktisk ikke ret meget med principperne at gøre. Den elektroakustiske del af optageteknikken er her langt mere væsentlig, ligesom den i øvrigt altid er det. Selv en nok så voldkomprimeret inderkreds bliver nødt til at tage stilling til disse forhold.
Men dermed ikke sagt, at jeg skoser vinyl og roser CD, jeg skoser begge. Vinyl er og bliver et helt og aldeles utilstrækkeligt medie. CD kender jeg af indlysende grunde ikke engang rigtigt lyden fra. Så hvordan skulle jeg kunne bedømme det, så det kunne give mening. Foreløbigt er der ikke noget af det der nærmer sig noget perfekt.
Btw så hvis man ikke kan lide store amps 200 watt +, så har al vinyl været igennem sådan én på vej til skærehovedet, endda gennem en anti RIAA equalizer, hvor 20 KHz klapper igennem med + 20 dB. Typisk bruges der Phase Linear og visse steder FM, men de kører på og over klippegrænsen i højfrekvensen, og der er altså ingen vej uden om sådanne bæster, og det sætter sit præg på lyden.Og dermed giver du mig ret alligevel Når man så taler om store amps, så er 100 watt ikke nogen stor amp, den fylder om den er veldimensioneret, men store amps laver ML, Krell m.fl. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
Analogical skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Analogical skrev:
|
Tillader mig at dømme kubikens effekt til at være for grov spillende...har testet adskillige såkaldte kæmpeeffekts...og kubikens er givet ingen undtagelse. For store effekttrin ødelægger detaljerigdom og letflydenhed..
Basic
|
|
|
|
|
|
|
Jeg må nu tilslutte mig KVK's vurdering. Det er godt nok et par år siden jeg har lagt øre til en graviti (i Roskilde HiFi klub) Dels på en 805 og dels en Snell B Minor. Samme aften blev der lyttet på en Lectron 50W rør amp og noget hjemmebyg klasse A med bipolare Sanken transer i udgangen på samme højtalere. Gravity er en helt, helt anden klasse og jeg har ikke hørt en forstærker siden der kunne alt det den kunne på en gang.
Mvh |
|
|
At sammenligne noget med Lectron 50 og så ennda på snell b minor..siger alt om, hvor vi befinder os henne.Efter min emning...i midi-verdenen
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være sjovt hvis ingen gad svare/kommentere hans indlæg.
Drengen ville kede sig ihjel.
For mig at se bliver der KUN prøvet på EN ting - og hvilken hjemmeside det drejer sig om, må folk jo selv vurdere 
|
| Til top |
|
| |