Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDF-E50A11E Tråden... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Her er mine indstillinger:

Billedfunktion: Personlig
Kontrast: 32
Lys: 40
Farvemætning: 44
Skarphed: Min./0 (Allerede ved 6-8 giver det tydelige tegn på edge enhancement)
Farvetone: Neutral
Støjreduktion: Auto
Iris: Middel

Kalibreret efter DVE.

Edit: Bruger component forbindelse fra min DVD.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

bjhans skrev:

Hej Igen

Jeg er også meget tilfreds med billedekvaliteten, samt de mange tilslutningsmuligheder, men der dog en ting der irrettere mig og det er det faktum, at det larmer forfærdeligt meget.

Hvad er jeres vurdering af blæserstøjen?

Synes slet ikke det er så slemt men det er jo en smagssag.. Hellere den end en Xbox 360, der larmer VIRKELIG meget.

Denner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 05:55 | IP-adresse registreret  

Den model jeg prøver at få kalibreret larmer ikke ret meget og kan ikke høre fra sidde position som er ca 3meter.
Kan læse mig frem til at der er virkeligt stor foreskel på hvor meget de forskellige fjernsyn larmer og folks defination af støj og larm er også forskellig!

Har lige installeret ambient lys bag skærmen og det spiller sgu fedt, giver indtrykket af indnu dybere sort :-)
Til top Vis Denner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denner

monsi65
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2005
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Hej Denner

ambient lys..........whats that lyder spændende, har du evt nogle billeder eller link..

Til top Vis monsi65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af monsi65

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

monsi65

Så vidt jeg ved går det ud på at du placerer en lyskilde bag skærmen som oplyser væggen. Dette snyder øjet til at opfatte TV'ets sort niveauet som bedre, da der bliver et større kontrastforhold mellem den lyse væg og den relativt mørke skærm. Mener at Phillips bruger noget tilsvarende på nogle af deres fladskærme.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Denner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Jeps det er at placere lidt lys bag skærmen  så det snyder øjet, så den sorte ser mere sort ud, desuden så syntes jeg også at det er rart ved længere tids tv/film kigning for så anstrenger øjet sig ikke så meget

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Nogen som har lykkedes at få de digitale signaler ind i tv'et?

Selvom det selvfølgelig stadigvæk kun er på prøve, syntes jeg ikke at kunne fange noget (Kbh).

Har jeg misforstået noget når TVet selv finder ud af om signalet er digitalt eller analogt? Og for mit vedkommende blot skal stå på C51 (Kbhs frekvens)

Syntes manualen er lidt tam på området. Desuden undrer mig at min digital knap blot frembringer "Denne knap har ingen funktion". Dengang jeg fik TVet mente min selvforståelse at det betød den skiftede over til digital tuner.
Til top Vis bjoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjoeg Besøg bjoeg's Websted

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

bjoeg skrev:
Nogen som har lykkedes at få de digitale signaler ind i tv'et?

Selvom det selvfølgelig stadigvæk kun er på prøve, syntes jeg ikke at kunne fange noget (Kbh).

Har jeg misforstået noget når TVet selv finder ud af om signalet er digitalt eller analogt? Og for mit vedkommende blot skal stå på C51 (Kbhs frekvens)

Syntes manualen er lidt tam på området. Desuden undrer mig at min digital knap blot frembringer "Denne knap har ingen funktion". Dengang jeg fik TVet mente min selvforståelse at det betød den skiftede over til digital tuner.

Jeg ved ikke om du har købt dit i Tyskland og/eller at det også er sig gældene for danske modeller. På mit skulle man indstille "Land/region" til Tyskland, Sverige eller et andet DVB-T land for at kunne aktivere digital tuneren. Den er simpelthen inaktiv hvis man vælger "Danmark". Når du så trykker på "digital" knappen, kommer du ind i en menu hvor du så kan søge efter kanaler på DVB-T nettet.

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

VonLarsen skrev:
Jeg ved ikke om du har købt dit i Tyskland og/eller at det også er sig gældene for danske modeller. På mit skulle man indstille "Land/region" til Tyskland, Sverige eller et andet DVB-T land for at kunne aktivere digital tuneren. Den er simpelthen inaktiv hvis man vælger "Danmark". Når du så trykker på "digital" knappen, kommer du ind i en menu hvor du så kan søge efter kanaler på DVB-T nettet.

Mit er købt i Sony-Center i DK (jaja ved det gav overpris, men tog tv-bord, forsikring, psp og fragt med oveni)

Men det hjalp, satte mit over på Tyskerland og så kom menuen, så tak.

That is just lame så vi skal have besøg af tekniker eller alle bo i Tyskland iflg vores TV? Fluks skrive til Sony.
Til top Vis bjoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjoeg Besøg bjoeg's Websted

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder lidt og overvejer sådan et tv ;-) Men altså jeg vil komme til at sidde ca 3.2m fra tvét vil det så være bedre med 42" udgaven? og er billed kvaliteten ikke en del bedre på 42" udgaven end 50" udgaven? Jeg har lige nu et Sharp 32" 100Hz crt tv. 2-3år gammel og kostede små 7000kr. Vil billedkvaliteten blive meget dårligere med sådan et 50" eller 42"?

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

tja, det afhængiger af, hvad du prioterer ( begge størrelser kan bruges på din afstand )  : 

Mest mulig "biografstemning" ( "med i filmen fornemmelse" ) = gå efter 50" eren

"Bedst" (subjektivt, da billedet reelt er ligegodt, da man normalt vil sidde længere væk fra en 50" end en 42" ) ,mest homogent, mest støj og fnidderfri og lysstærkt ( specielt interessant, hvis du har meget lys i din stue, når du ser tv ) billede = gå efter 42" eren.

I forhold til dit gl. tv vil det nok virke en lille smule mindre lysstærkt og lidt mere sart overfor ekstreme synsvinkler  det vil også tydeliggøre dit signals kvalitet mere, uanset om det er godt eller skidt.  

Ellers må man sige, at du får meget og god (tv)skærm for pengene

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jeg bor stadig hjemme ;-). Men syntes det ville være rimeligt nice med et 50" inde på mit værelse ;-) og der er rimeligt mørkt inde på mit værelse har mørklægnings gardiner;-)
Men altså jeg var nede i føtex og så de havde et prosonic 42" plasma/lcd til 10.000 men syntes godt nok at billedet var utroligt dårligt! Skal siges at jeg så det på en dvd afspiller. Så altså hvordan er billedkvaliteten på det her sony 50" forhold til feks et prosonic 42"?
Hvor kan man evt se dette sony 50" henne?

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hvad så du reelt i føtex? DVD afspiller tilsluttet hvordan?

Husk panelerne laves normalt til én opløsning som oftest er HDTV opløsning og dermed vil afgive det bedste billede i denne opløsning, hvordan den så håndterer antenne signal eller DVD der fødes igennem SCART/S-Video/Composite/Component er forskelligt fra model til model.

Desuden er HD-DVD ikke på gaden endnu svjv. Derfor er DVD endnu i lige så lav opløsning som alm tv-signal.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Undskyld mig Denon2200 ,men hvis du vil vide hvordan billedet på en Sony 50" LCD bagprojektionstv ser ud, skal du sgu da ikke gå i føtex og glo på et 42" Prosonic plasmatv !!!!! 

Tag ind til et Sony Center eller en velassorteret Expert/Fona/2tal osv. eller gud hjælpemig Bilka ( skulle vist også have det ) og se på et SONY KDF-E50A11E ( som er det tv/den model, du snakker om ) - du kan evt. ringe til butikken først og lige sikre dig, at de har det stående.

Når du så ser det, så se det med de signaler ( eller nogle ca. kvalitetssvarende ), du kommer til at bruge hjemme hos dig - dvs. feks. antennesignal + dvd + evt. HD-signaler ( bare for "lirets" / bedst mulige billeds skyld ). Hvis du så synes om det - er du i hus og hvis ikke, så må du ud og kigge på noget andet.

Hvis du køber et, så tag lige et billede af det 50" tv , på dit værelse  - det vil jeg altså gerne se

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Undskyld mig Denon2200 ,men hvis du vil vide hvordan billedet på en Sony 50" LCD bagprojektionstv ser ud, skal du sgu da ikke gå i føtex og glo på et 42" Prosonic plasmatv !!!!! 

Tag ind til et Sony Center eller en velassorteret Expert/Fona/2tal osv. eller gud hjælpemig Bilka ( skulle vist også have det ) og se på et SONY KDF-E50A11E ( som er det tv/den model, du snakker om ) - du kan evt. ringe til butikken først og lige sikre dig, at de har det stående.

Når du så ser det, så se det med de signaler ( eller nogle ca. kvalitetssvarende ), du kommer til at bruge hjemme hos dig - dvs. feks. antennesignal + dvd + evt. HD-signaler ( bare for "lirets" / bedst mulige billeds skyld ). Hvis du så synes om det - er du i hus og hvis ikke, så må du ud og kigge på noget andet.

Hvis du køber et, så tag lige et billede af det 50" tv , på dit værelse  - det vil jeg altså gerne se

Hehe det var ca 2 måneder siden at jeg så dette 42" prosonic blev bare skræmt af hvor dårligt billedet stod. Skal ikke kunne sige hvordan de havde forbundet det. Jeg skal i ballerup centeret idag så håber jeg de har det der;-)
Det kan godt være at et 50" lige bliver lidt for størt til mit værelse men syntes godt ikke der er meget prisforskel på 42" udgaven og 50" udgaven. Jeg skal nok tage et billede hvis jeg køber tvét.

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Denon2000

Sony TV'et er ifølge min mening bedre end 80-90% af de LCD og Plasma TV der er på markedet lige nu. Hvis du skal have et plasma som er bedre koster det mange gange mere end Sony'et. Med hensyn til det Prosonic TV, så har du ikke noget at frygte, det er et møg elendigt TV i forhold til Sony'et. Specielt sortniveauet og kontrastforholdet er elendigt på Prosonic (I hvert fald på de modeller jeg har set).

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

jonez6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har et spørgsmål til jer herinde. Jeg har lige købt fjernsynet, men oplever at der ved mørke scener/billeder er meget tydeligt blåt i højre hjørne af skærmen?? Aner simpelthen ikke hvad det er?? måske en fejl på mit tv??
Til top Vis jonez6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonez6

Denner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Det er sansynligt vis pga iris funktionen, er den slået til??

jonez6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Den er sat på middel ja.
Til top Vis jonez6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonez6

Denner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Prøv at slå den fra og til for at se om det forsvinder, jeg har en formodning om at det er en "fejl" som alle disse tv har, hvilket i min bog ikke er acceptabelt, så jeg vil derfor opfordre alle med dette "problem" til at hendvende sig til Sony og brokke sig!
Det tv jeg roder med har så mange små fejl at vi prøver at få Sony til at ta' det retur

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes