Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDF-E50A11E Tråden... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
monsi65
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hmm er dette tv et som man bare elsker at hade.

Er meget tæt på at bestille et.............

kan man lige få det sidste råd inden dommedag.

mvh mand uden tv.

Til top Vis monsi65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af monsi65

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige, at til pengene får du ikke bedre TV (medmindre du køber et CRT, men så er størrelsen jo begrænset). Du skal dog være opmærksom på, at der kan være småfejl. Så køb det et sted hvor du ikke vil få problemer med at få det ombyttet.

Jeg har lige fået mit 3. ind af døren fra Technikdirekt og det ser ud til at være klart det bedste af dem, så det beholder jeg. Der er dog stadigvæk lidt lodrette striber i lyse scener, men det er minimalt i forhold til de to første.

Jeg kan ikke rose Technikdirekt's kundeservice nok. Jeg har sendt email til dem med billeder af defekterne og selvom nogle af dem har været svære at se på billederne, har de sendt et nye TV og taget det defekte med retur. Alt dette uden beregning, som det burde være, men desværre er det langt fra alle butikker som betaler fragen i forbindelse med retur/ombytning, også selvom de er forpligtiget til det.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

monsi65
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Hey Eeyore

Ved ski ikke hvad det er der tænder mig på den sony, måske størrelsen og prisen.

Har overvejet og handle i tyskland men kan se midtdata har det til 13kg tænkte at hvis det er nogle problems med det er det måske bedre at handle i dk. Men kan jo se du ikke har haft besvær med Technikdirekt hvordan kommunikerer man med dem tysk eller dansk..

Men ved osse at jeg hader når der er for mange problemer med noget nyt, du må have en god tålmodighed GGG.

Hilsen en mand uden tv.

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Så tror jeg heller, jeg vil give 1.500.- mere og få et Panasonic PV60
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Du skal nok overveje hvad du er ude efter.

KDFeren er helt klart valget hvis det er størrelsen kontra prisen. Du skal dog huske på at det er altså bagprojektion så selv det vil have sin ulemper kontra plasma/TFT, osse selvom teknologien er kommet et skridt videre.

Desuden har den blæser hvorimod plasma og TFT oftest er totalt lydløse.

Den har "kun" D-SUB indgang til PC hvor der "kun" kan trækkes 1024x768. Dette kan dog fixes med DVI->HDMI kabel hvor man så kommer op på native opløsning 1280x768. Her kører mange Plasma og TFT 1366x768 (just in case du skulle bruge en PC ofte)

Så hvis du sagtens kunne nøjes med 37"/42" skulle du måske overveje hvad du egentlig helst vil gå efter.
Til top Vis bjoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjoeg Besøg bjoeg's Websted

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Hej Monsi65

Kommunikationen med Technikdirekt foregår på engelsk (eller tysk hvis man er bedre til det), både skriftligt og mundtligt. Den servicemedarbejder jeg snakkede med talte flydende og meget tydeligt engelsk.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Tilbage i tråden var det kommet frem man kunne køre TVet i native mode fra PC via HDMI porten.

Jeg smuttede idag i Brinck og købte et 5m DVI->HDMI kabel tilsluttede det og satte maskinen til at køre på det store lærred.

Meeeen jeg er overhovedet ikke tilfreds. Grimme skygger og et billede der er trukket for meget ud. Hvad er gået galt?

Selv mistænkte jeg at det var fordi jeg til daglig bruger TVets smart billedefunktion og skulle sætte det til 1:1/Normal, men via HDMI kan kun vælges formatet bred. Kablet som ikke er det optimale?

(Det sorte er det fysiske billedes kant)

Til top Vis bjoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjoeg Besøg bjoeg's Websted

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Nu er det svært at se fra det lille billede, men umiddelbart ligner det bare de ca. 5% overscan som tv'et har.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Denner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Tvet har mellem 2 og 5 % overscan alt efter hvilken opløsning man køre med, 720p giver den minste mængde overscan på KDF-E50A11E.
Til top Vis Denner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denner

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

VonLarsen skrev:
Nu er det svært at se fra det lille billede, men umiddelbart ligner det bare de ca. 5% overscan som tv'et har.

Ja ikke det bedste billede, heller ikke når man kun har kamera på mobil, men det burde kunne ses at der er en kraftig skygge til højre for det røde ikon og til venstre for uret (18).

Vedr. overscan, computeren syntes at TVet skulle køre 1920x1080, og jeg satte selv opløsningen ned på 1280x720p, uden at kunne se nogen forbedring i hverken overscan problemet eller skygge problemet.

Mig der er for naiv når jeg troede jeg ville opnå samme skarpe billede som fra min xbox360 i HDTV 720p mode (via komponent)??

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

bjoeg

Overscan ændre sig ikke da TV'et reelt ikke ændre opløsning, men i stedet for nedscalere 1920x1080 til 1280x720.

Har du prøvet at tilslutte din PC via component eller VGA (1024x768) og er der så stadigvæk problemer med "skyggen". Det kunne umiddelbart godt ligne et kabel relateret problem. Hvilket grafikkortet bruger du? Mit står skarpt både via component og DVI-HDMI. Jeg har et Asus 7800 GTX.

Det kan også være en for høj shapness indstilling.

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:

bjoeg

Overscan ændre sig ikke da TV'et reelt ikke ændre opløsning, men i stedet for nedscalere 1920x1080 til 1280x720.

Har du prøvet at tilslutte din PC via component eller VGA (1024x768) og er der så stadigvæk problemer med "skyggen". Det kunne umiddelbart godt ligne et kabel relateret problem. Hvilket grafikkortet bruger du? Mit står skarpt både via component og DVI-HDMI. Jeg har et Asus 7800 GTX.

Det kan også være en for høj shapness indstilling.

Har ikke prøvet component endnu, mangler lige nogle kabler til det, men har skam adapteren.

Har brugt VGA porten fra forskellige computere, og billedet er da ikke det bedste (nok fordi det ikke er panelets native opløsning) men det var helt klart bedre end DVI-HDMI kablet.

Mit grafikkort er et Galaxy 6600GT

bjhans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 April 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hej ...

Jeg har nu haft min Sony 50" i 1½ mdr. og har nu fået den fejl, at jeg ikke kan tænde tv'et med fjernbetjeningen. Jeg er nødt til at afbryde strømmen og slutte strøm til igen før jeg kan få liv i "svinet". Har nogle af Jer haft, eller har samme fejl?

Mvh

Birger

Til top Vis bjhans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjhans

monsi65
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Davser....

Så er mit sony dukket op, det er dog en hjemmekino der vil noget, ok man skal lige vende sig til det ikke er et phillips 28 fra 86, måtte tage en lang afsked- det ligger jo helt tilbage fra x-konens tid :-).

Nå men det er jo easy at opsætte, og fedt at få de digitale tv kanaler og lyden ikke mindst.

Dvd har en philips uden component men kører den på et godt scart-kabel. kunne være bedre når man så kigger digital tv og det faktisk er på højde med dvd, men må vel investere, nogen som kender en dvd der fåes i sort som sparker røv til dette tv..........

Håber så at jeg undgår nogle af de småfejl som findes i tråden,  indtil videre står det fint til.......

Mvh Monsi

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 April 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hey, drenge.. Jeg prøver lykken i dette indlæg nu, istedet for i min gamle tråd.

Er der nogle som ved om der kommer nye 3LCD modeller snart? Jeg sidder med SONY - Look & Listen produktmagasinet og det er fra efterår/vinter og selve KDF-E50A11E er jo fra september måned.

Så der må da snart komme nogle nye? Der må være et par ansatte i A/V forretninger der må vide noget her.. De lokale her ved ihvertfald ik noget..
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hm, ok, har fundet lidt om nogle nye modeller. Men så vidt jeg ka forstå kommer 50" modellen KDF-50E2000 ikke til Danmark?! Det ville ellers være lækkert. Den kommer til at koste 15000 ca og ka fåes fra såen ca nu eller en måned frem..

Acaruz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 April 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Hvad bliver forskellen på KDF-50E2000 og KDF-E50A11E ud over 2 HDMI indgange istedet for 1 og 3000,-

Har fundet pengene til den 'gamle' model - men ved nu ikke om jeg skal vente?!?

Til top Vis Acaruz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acaruz

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Acaruz skrev:

Hejsa...

Hvad bliver forskellen på KDF-50E2000 og KDF-E50A11E ud over 2 HDMI indgange istedet for 1 og 3000,-

Har fundet pengene til den 'gamle' model - men ved nu ikke om jeg skal vente?!?

Samme her... Det sku komme om nogle mdr. Tror næsten ik det værd at vente på.

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Var lige i Bilka og se det.. Selvom der er meget lys i såen forretning, var det sgu et ok billed. Også selvom ham Bilka knægten satte en Denver DVD-afspiller til.. Ret ærgeligt billede den sender ud, og så via et billigt scart, så den i top! Eller ikke. Det var ærgeligt de ik havde sat et mediecenter til det eller en ordentlig DVD, for det har de jo..

Men er der nogle som ka anbefale mig at købe det? Altså KDF-E50A11E, tror jeg det hedder..

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan klart anbefale TV'et. Det er et kanont TV til prisen. Du får intet der kommer i nærheden af det i det prisleje. Jeg har nu haft mit i ca. 2 mdr. og jeg fortryder på intet område at jeg købte det også selvom det er blevet byttet 2 gange pga. mindre fejl. Jeg kan også anbefale dig at købe det ved www.technikdirekt.de. De har en super service, overhoved ingen problemer med at få ombyttet TV'et.

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes