Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDF-E50A11E Tråden... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
caf78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg købte i starten af maj et Sony KDF-E50A11 fra Sony Centeret i Roskilde. Når TV'et var slukket kunne man se nogle grå skygger (kunne godt ligne reflektioner fra noget i rummet) til højre for midten på skærmen, men de var knap synlige når det var tændt. Jeg prøvede at tørre dem væk uden held... en kammerat jeg har, købte et samtidigt og han fortæller at han også har de samme grå skygger...

Det viste sig imidlertid, at det var en udstillingsmodel jeg havde fået, dvs. det havde kørt 120-130 timer da jeg fik det (kunne jeg se via Service menuen), så i dag har jeg fået et helt nyt ind af døren.

Nu har jeg så det nye stående, halvt pakket ud... for det har OGSÅ nogle skygger til højre for midten. Igen har jeg prøvet at gnubbe på dem med en klud uden at de gik væk. Dog har jeg fundet ud af at de faktisk flytter sig hvis man trykke svagt indad på skærmen - når så man flytter kluden, kører de ligesom tilbage på plads! Det tyder lidt på at det er nogle (mekaniske) spændinger som er i pladen. Det sjove er også, at det er samme sted og samme mønster - dvs. en lodret skygge lige til højre for midten og ligesom en bølge længe mod højre...

Vi taler altså om at der er 3 TV som har dette fænomen...

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal beholde det, eller jeg skal levere det tilbage... eller om jeg skal kontakte Sony for at høre om de har en forklaring på det?

Er der nogen af jer andre som har samme problemer?

Billeder (fra det første TV):

http://carzzzer.dk/sony_kdf-e50a11/HPIM1809.jpg
http://carzzzer.dk/sony_kdf-e50a11/HPIM1810.jpg
http://carzzzer.dk/sony_kdf-e50a11/HPIM1812.jpg

EDIT (senere samme aften):
Jeg tror simpelthen at jeg returnerer det og prøver at bestille det fra Tyskland ... er det nogen der kan bekræfte at DVB-T fungerer på de TV der er leveret fra Tyskland - her tænker jeg især på undertekster på DR1, DR2 og TV2?

EDIT (torsdag 25/5):
Snakkede i går med Sony Centeret, som kunne konstatere at de modeller de havde stående også havde skygger. De ringede så videre til produktchefen hos Sony og han kunne også konstatere at de modeller han havde stående havde skygger.... det menes at det har noget med coatningen at gøre, men de vil snakke med nogle teknikere i starten af næste uge og vende tilbage til mig.

Jeg har taget det nye TV i brug og selv om skyggerne virkede mere markante på det nye, så ser man dem faktisk mindre når det er tændt?!

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Mener det har været oppe og vende. Det du ser er en svagt lysende plet ca. midt på skærmen?

Dette "problem" har de alle svjv. Jeg går og mistænker om det kunne være noget lys fra omgivelserne der bliver spejlet ind bag  fra fjernsynet og den vej blændet op på skærmen.
Til top Vis bjoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjoeg Besøg bjoeg's Websted

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg fik det for 2 dage siden, er ikke pakket ud skal lige have stuen færdig først.

Når man kører dvb-t, scalerer den det så op eller er 480p??

Til top Vis tnc99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnc99

caf78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Den skriver ikke at det er 480p og jeg mener heller ikke at man kan se det nogen steder... jeg har kun oplevet at den skriver noget i den stil, hvis man fodrer den med et komponent-signal, fx. DVD så skriver den 576p

Jeg ved ikke om det var det nye TV jeg fik, der gjorde forskellen, men nu kan jeg via DVB-T tage:

Danske:
DR1
DR2
TV2 (Lorry)
TV2 tegnsprog (bruges svjv. kun når der bliver sendt nyheder)

Svenske:
SVT1
SVT2 (Sydnytt og Vestnytt)
TV4
TV6
SVT24
Kanal Lokal Skåne
Barn/Kunskap

Samt et par stykker mere som skriver at de snart vil sende...
Eneste jeg mangler er den danske Kanal 4 (tidl. TV Danmark).

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

caf78

DVB-T tuneren i TV'erne fra Tyskland virker ganske udmærket i DK.

Den "skygge" du kan se er spejle mm. inden i TV'et der tilbage kaster lys fra omgivelserne. De er på alle TV af denne type, så det er ikke noget du kan bytte dig udaf.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

caf78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:

caf78

DVB-T tuneren i TV'erne fra Tyskland virker ganske udmærket i DK.

Den "skygge" du kan se er spejle mm. inden i TV'et der tilbage kaster lys fra omgivelserne. De er på alle TV af denne type, så det er ikke noget du kan bytte dig udaf.

Men jeg forstår bare ikke at de så altid er det samme sted på skærmen... hvis jeg drejede TV'et så det lyset faldt anderledes på det, så burde skyggerne på skærmen vel også rykke sig, ikke?

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

caf78 skrev:
Men jeg forstår bare ikke at de så altid er det samme sted på skærmen... hvis jeg drejede TV'et så det lyset faldt anderledes på det, så burde skyggerne på skærmen vel også rykke sig, ikke?

Nej, spejlene/forstørrelsesglasset sidder jo samme sted inde i tv'et. Så det eneste du kan ændre er mængden af lys der kommer ind
Til top Vis bjoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjoeg Besøg bjoeg's Websted

ledderlappan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

De 2 bagprojektions tv jeg har haft har ikke haft samme problem. Ikke af hvad jeg kan huske.

Et Samsung og et Thomson, men det afhænger måske af coatningen hvor godt man kan se det?

De Sony KDF-E50A11 jeg har set har alle haft det problem.

Til top Vis ledderlappan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ledderlappan

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo forskel på opbygningen af et TV alt efter mærke og oftest osse model, så syntes ikke du kan sammenligne Samsung og Thomson med KDFeren.

Nu er det sådan at der bag på KDFeren er et par åbne riller ind til TVet, deriblandt hvor pæren sidder og lys derfra vil jo blive reflekteret op på coatingen.

En hurtig test ville jo være at smide et tæppe over TVet (i slukket tilstand vel og mærke) og se om det forsvinder.

Et problem syntes jeg dog så ellers ikke det er. Man ser jo kun på TVet når det er tændt, og her er problemet jo væk.

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

nogle som har fundet ud af om det kan køre 1:1 mapping?? ellers må jeg da få puteren ind til fjerneren i weekenden

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Eftersom panelets native opløsning er 1280x768 via HDMI og 1024x768 via D-sub som ikke er skæve opløsninger for en PC, så ja?!

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

bjoeg skrev:
Eftersom panelets native opløsning er 1280x768 via HDMI og 1024x768 via D-sub som ikke er skæve opløsninger for en PC, så ja?!

den native op. ER 1280x720

nu er det så at de fleste nyere grafikkort, ihverfald nvidia 7xxx kan køre nativ hdtv opløsning.

spørgsmålet er så om den indb. scaler kan holde nallerne fra signalet

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

bjoeg skrev:

er du nu sikker på at du ved hvad for et tv der er tale om i den her tråd??

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

pfttt du har da ret den kun har én native opløsning, jeg sov lige i timen

Ved D-SUB og de 1024x768 holder den 4:3 skaleringen som man så kan vælge at trække ud til kant (dermed ikke overholde 1:1) hvis man ønsker, og ja jeg er klar over hvilket TV der er tale om. Det står i min stue.

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

bjoeg skrev:
pfttt du har da ret den kun har én native opløsning, jeg sov lige i timen

Ved D-SUB og de 1024x768 holder den 4:3 skaleringen som man så kan vælge at trække ud til kant (dermed ikke overholde 1:1) hvis man ønsker, og ja jeg er klar over hvilket TV der er tale om. Det står i min stue.

hmm så burde du vide den native opløsning på det

øø prøv og læs hvad jeg skrev om opløsningen fra GF7xxx, (i mit eget tilfælde 7900gt) kan levere 100% hdtv

"Advanced Display Functionality• Dual integrated 400MHz RAMDACs for analog display resolutions up to and including 2048x1536 at 85Hz• Dual-link DVI capability to drive the industry’s largest and highest resolution digital flat panel displays up to 2560x16003Integrated HDTV encoder provides analog TV-output (Component/Composite/S-Video) up to 1080i resolution • Full NVIDIA® nView® multi-display technology."

bjoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg pakker sammen og holder kæft. Jeg er for lam lige nu apparently, og skal nødig sige en bummert mere, men du har ret.

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

bjoeg skrev:
Okay, jeg pakker sammen og holder kæft. Jeg er for lam lige nu apparently, og skal nødig sige en bummert mere, men du har ret.

helt i orden, stadigvæk ikke nogle som ved noget om 1:1 mapping herpå??

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 September 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Det overscanner, som du vist også kan se i denne tråd. 
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot

Hr. Kvist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 September 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej tnc99

Der er ikke 1:1 PM på det fjernsyn. Har et selv som jeg bruger til HTPC.
Dog skal det siges at det kun er til desktop brug at det virker generende

mvh
Til top Vis Hr. Kvist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr. Kvist

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

jeg tænkte om man ikke kan kompencere for den overscan, ved ikke om det understytter alle modeller men i skærmopløsninger og opdateringshastigheder med 7900gt og forceware 91.47 kan man stille bla. synkroniseringsbredde, forreces, bagreces, synkroniseringspolaritet, back-end aktiv (aktive pixel), dette gælder både H og V, der er udlæsning af scanningshastighed men kan vel reguleres via synk. bredde?

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes