Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDF-E50A11E Tråden... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 December 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Kære VonLarsen.

Tak for, at du har givet dig tid til dette review af sonyen. Jeg må sige det fortæller sådan set hvad jeg havde regnet med og tror, at jeg i det nye år må frem med pungen.

Tak endnu engang.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 December 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

BEMÆRK:

Bilka har fra mandag KDF E50A11E til salg til en pris på 14999,-

Så skulle der også gerne være mulighed for at komme ud og se det "live"...
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

Kære VonLarsen.

Tak for, at du har givet dig tid til dette review af sonyen. Jeg må sige det fortæller sådan set hvad jeg havde regnet med og tror, at jeg i det nye år må frem med pungen.

Tak endnu engang.

Det var så lidt, Toolate.

Jeg har fået så meget fra dette forum så jeg giver bare lidt igen.

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

katbird skrev:
Tak for din anmeldelse VonLarsen. Hvordan er det med lyden fra ventilatoren, hører man den meget   ?

Og dig med cm målet gider du ikke fjerne det igen ?

Jeg synes ikke at blæserstøjen er slem.. Som jeg vist også skrev et andet sted, er det jo subjektivt men det larmer mindre end en "Sanyo PLV-Z3" projektor på "ECO Mode" hvis det siger dig noget.

Det larmer også mindre end en PS2, Xbox osv. så det er bestemt ikke noget der er generende. Hvis man har volumen på "TV-Avisen" niveau, er det ikke noget man lægger mærke til.

monsi65
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 December 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Hej VonLarsen

Har surfet nogle dage, efter mere viden om det sony. Må vel en tur i Bilka og se det live.

Mit spørsmål, det kunne da være interessant at handle i tyskland hos  Medianess, er der noget man skal tænke over hvad med evt garanti....

Den eneste ulempe ved dette tv er at der ikke findes en fed sokkel,,,øv...eller?

Glædelig jul monsi65.

Til top Vis monsi65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af monsi65

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

monsi65 skrev:

Hej VonLarsen

Har surfet nogle dage, efter mere viden om det sony. Må vel en tur i Bilka og se det live.

Mit spørsmål, det kunne da være interessant at handle i tyskland hos  Medianess, er der noget man skal tænke over hvad med evt garanti....

Den eneste ulempe ved dette tv er at der ikke findes en fed sokkel,,,øv...eller?

Glædelig jul monsi65.

Hejsa,

Sony har en "pan european" garanti.. dvs. at du også er dækket i Danmark selvom det er købt i Tyskland. Der findes en sokkel, som faktisk er ret fed og passer til men den koster 3 af de lange, hvilket efter min mening er sindssygt.

jEPPE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 December 2005 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

VonLarsen skrev:

Hejsa,

Sony har en "pan european" garanti.. dvs. at du også er dækket i Danmark selvom det er købt i Tyskland. Der findes en sokkel, som faktisk er ret fed og passer til men den koster 3 af de lange, hvilket efter min mening er sindssygt.

Hej VonLarsen,

Jeg har lige et spm. til den der pan-europæiske garanti. Lad os nu sige at dit TV går i stykker og skal til rep., hvem kontakter du så? En hvilken som helst SONY forhandler eller SONY direkte? Hvordan er proceduren?

Mvh. Jeppe

- Harman/Kardon HKTS 11 7.1
- LG 42PC1R 42" HD-Ready Plasma
Til top Vis jEPPE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jEPPE Besøg jEPPE's Websted

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 December 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved skal man til SONY direkte eller et SONY center. Og det samme skulle gælde for andre fabrikanter osse. Men denne worldwide garanti er gældende i 12 mdr. Efter de 12 mdr.(hvis der mere end 12 mdr. garanti) skal man så der hen hvor man købte varen eller betale sig fra det i dk.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

yokeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Ang. brug til pc. så har jeg læst på et tysk forum at de sender et 1080p signal ind via HDMI. Hvordan kan det lade sig gøre når tvét kører i 1280 x 720? Nogen der kan forklare mig det? Billedet vil da aldrig kunne blive "skarpere" end 1280 x 720.. Hvis jeg har forstået det rigtigt...

Til top Vis yokeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yokeren

jonez6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Sendt: 22 December 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Ang. Xbox 360.

Kan du så ikke tage nogle billeder fra et spil, på skærmen??

Mvh. Jonas

Til top Vis jonez6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonez6

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

jonez6 skrev:

Ang. Xbox 360.

Kan du så ikke tage nogle billeder fra et spil, på skærmen??

Mvh. Jonas

Det kan jeg desværre ikke da jeg lige har solgt den igen.. var skuffet over media center mulighederne som var en af grundene til at jeg købte den. Jeg kan dog sige at det ser hammer godt ud både med spil og med HD video.

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Sendt: 23 December 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været et smut i Bilka for at handle lidt men nu mere for at se TV'et. De havde rigtigt mange fladskærme opstillet, men de blegnede totalt ved siden af dette. Lige foran det var der opstillet et 42" Prosonic Plasma TV og jeg kan umuligt forestille mig at de sælger nogle af dem med den billedforskel der var. Sortniveauet på plasmaet var mildest talt meget ringe (meget lysegrå) desuden havde det virkeligt en elendig scaler og interlacer. For at være retfærdig skal det lige nævnes at jeg ikke ved hvordan plasmaet var tilsluttet, men Sony'et var tilsluttet med et billigt s-video kabel, så det er jo også langt fra optimalt. Jeg tror nu jeg har fundet det TV som jeg skal have når jeg flytter i hus om nogle få uger. Jeg havde oprindeligt set på Samsungs 50" pedistal bagprojektions TV, men selv det fede design kan ikke retfærdiggøre over den dobbelte pris. Må sige at jeg bliver ved med at være mega skuffet over kvaliteten af LCD og plasma skærme også de dyre mærker. 
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

monsi65
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Måtte lige idag forbi Bilka. Kunne ikke gå en juleaften  i møde uden og ha mærket det.

Hmm ingen tvivl om at det er et mega fedt design det har, alle de andre blegner....

Men men, nu stod det med tv2 på, ikke særligt godt signal, var meget grynet næsten som mit gamle philips. Betragtningsvinklen tjA man kan sige meget men ikke imponerende.

lagde mærke til at tv2 logoet foroven,  cA  1/3 kunne ikke være på skærmen,,, hvorfor det.....

Et eller andet er der ved det tv som man forelsker sig i......måske design og størrelse...og ja må jo være fedt med et ordentlig signal fra min dvd.....men kunne nu godt tænke mig der fandtes en sokkel som på de gamle modeller som alt grejet kunne stå i.......

Julehilsen monsi65....

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Sendt: 23 December 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

monsi65
Der kan købes en sokkel til ca 3500,-. Grunden til at hele billedet ikke var på skærmen er sikkert at TV'et har stået i den forkerte screenmode.
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

monsi65
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej. Har du evt et link til denne sokkel,,,,,hilsen monsi65

Hmm., kunne nu godt falde mig ind og handle i tyskerland....men ok ved jo godt at det er mega trals hvis der bliver noget i vejen,, tør man tage den risiko........

katbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 December 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis katbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af katbird

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

monsi65 skrev:

Måtte lige idag forbi Bilka. Kunne ikke gå en juleaften  i møde uden og ha mærket det.

Hmm ingen tvivl om at det er et mega fedt design det har, alle de andre blegner....

Men men, nu stod det med tv2 på, ikke særligt godt signal, var meget grynet næsten som mit gamle philips. Betragtningsvinklen tjA man kan sige meget men ikke imponerende.

lagde mærke til at tv2 logoet foroven,  cA  1/3 kunne ikke være på skærmen,,, hvorfor det.....

Et eller andet er der ved det tv som man forelsker sig i......måske design og størrelse...og ja må jo være fedt med et ordentlig signal fra min dvd.....men kunne nu godt tænke mig der fandtes en sokkel som på de gamle modeller som alt grejet kunne stå i.......

Julehilsen monsi65....

Tv signalet de benytter i Bilka (og alle andre forretninger uden uden sans for kvalitet) er nok ikke det man skal basere sit køb eller ikke køb på. Det gælder ikke kun dette tv men også plasma og LCD.. Jeg vil vædde med at du slår knude på din banan når du ser et 720p HD signal gennem HDMI indgangen eller bare 576p på component.
At du ikke kan se TV2 logoet er fordi TV´et har stået på "zoom" eller "auto" i aspect ratio. og det kan self. slåes fra og også flyttes op og ned.

Er ikke enig i at betragtningsvinklen ikke er imponerende.. I forhold til tidligere BPTV er den helt fantastisk. Nej, måske ikke så god som på plasma eller LCD men kan vi så ikke også blive enige om at det så kun koster det halve af hvad de ellers koster?.. Desuden mener jeg ikke at betragtningsvinklen er et problem, da vi ikke skal sidde 10 mennesker i en halv cirkel og se "vild med dans" men derimod sidde umiddelbart foran TV'et som man normalt gør når man ser på sådan et.

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Sendt: 25 December 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Citér:

Er ikke enig i at betragtningsvinklen ikke er imponerende.. I forhold til tidligere BPTV er den helt fantastisk.

Jeg så fjernsynet i bilka og jeg synes at den vertikale betragtnings vinkel var ret skidt, tilgengæld var det ikke noget problem horisontalt.

VonLarsen, jeg lagde mærke til at du havde købt TV'et i medianess.de. Eftersom der er pan-europæisk garanti har jeg også overvejet at købe den vej igennem(de danske web butikker tager trods alt 13k-14k +300kr forsendelse, så der er jo noget at spare). Nu tilhører jeg så bare den generation af "unge" mennesker der taler flydende engelsk men ikke fatter et klap tysk :) Er det korrekt forstået at medianess.de har 14 dages returret? Det var umiddelbart hvad jeg fik ud af at besøge siden med Altavistas babelfish.
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

jonez6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Sendt: 26 December 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man se fjernsynet, i stor København??

Til top Vis jonez6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonez6

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Sendt: 26 December 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

jonez6 skrev:

Hvor kan man se fjernsynet, i stor København??

Jeg så det i Bilka i Fields. Sony Centeret i Rødovre skulle vist få det i januar.
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes