Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDF-E50A11E Tråden... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været i Viborg og se TV'et ved Midt Data og kan nu sige med sikkerhed at der var noget galt med opstillingen i deres butik i Århus. Billedet var betydeligt bedre, uden alle de fejl som jeg beskrev i min tidligere post. Billedet var faktisk ret godt taget i betragtning at det kom fra en eller anden design Sony DVD afspiller gennem scart. Regner med at bestille et snart

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Nå som tiden dog flyver, det er allerede blevet "snart" . Jeg har lige bestilt TV'et ved Technikdirekt i Tyskland. Derudover har jeg også bestilt en Snazio Net DVD Cinema HD-Player SZ1350 samt er DVI-HDMI kabel. Glæder mig vildt meget til det kommer så jeg kan komme til at se noget HDTV. Det kan dog sikkert ikke måle sig kvaliteten på 1080i på min 24" Widescreen Dell skærm, men den er nu noget lille at se film på når man sidder 5 m væk.
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

monsi65
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa... er der en som kan give et lille pip om .  Sony KF-50SX300 er det den gamle model.

Til top Vis monsi65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af monsi65

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved er det en ældre og ringere model.

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Ved godt dette et OT, men må lige fortælle at den Snazio 1350 sparker røv. HDTV transport streams ser fantastiske ud selv når de er nedscaleret og sendt gennem s-video til er middelmådigt 32" CRT widescreen TV  .

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Nå, jeg fik endeligt mit TV igår, men jeg tror, at der er en produktionsfejl i skærmen. Det ser ud som om, at der er et område der reflekterer lyset anderledes end resten af skærmen. Jeg kan ikke se det når TV'et er tændt, men det ses tydeligt, når der falder lys på den slukkede skærm

Det er ikke genskin fra kameraet eller fra andre lyskilder. Det skal dog lige siges, at det ser værre ud på billederne end i virkeligheden.

Er der andre der har oplevet dette med deres TV?

Acaruz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

VonLarsen skrev:

Levetiden på pæren er mellem 3000 og 6000 timer og med moderat brug af lysstyrke skulle pæren gerne holde 2 – 3 år. Det kommer selvfølgelig an på hvor stort ens brug er. En ny pære koster ca. 1500,- DKK afhængig af hvor man køber den.

Hejsa...

Først vil jeg lige rose din tråd og anmeldelse af TV'et - Jeg blev en del klogere og endnu mere tændt på BPTV og særligt denne model

Hvor er pæren set henne til de penge? - Kan overhovedet ikke finde den nogen steder...

Du skriver et moderat forbrug skulle kunne række til 2-3 år... Hos os kører stue-alteret stort set hele dagen - dvs. omkring 10-12 timer i døgnet... Så efter mine hurtige udregninger giver det gennemsnitligt en levetid på pæren på små 14 måneder... Modregnet ferier og alt det løse skal vi måske regne med 1½ år... Det giver en extra udgift på 83,- om måneden eller 1000,- om året...

Men men men... Dette skal jo ses i lyset af den besparelse der er ved et BPTV (175W) og et alm. 42" plasma (300-400W) Er der nogen af jer der kender dags-prisen på besparelsen på 175W i 4000 timer årligt???

Hertil skal man så ligge prisforskellen på dette TV og et tilsvarende 50" plasma/LCD...

Umiddelbart lugter det her af et rigtigt godt køb

Jeg vil gerne se jeres meninger og evt. rette mine beregninger hvis i mener jeg tager fejl...

Venlig hilsen

Acarus

Til top Vis Acaruz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acaruz

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Strømbesparelse på ca. 1000,- kr  årligt ( lidt afhængigt af din el pris i dit område )

( 175 w x 4000 t : 1000 x ca. 1.5 kr pr. KW )

Acaruz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Strømbesparelse på ca. 1000,- kr  årligt ( lidt afhængigt af din el pris i dit område )

( 175 w x 4000 t : 1000 x ca. 1.5 kr pr. KW )

Mange tak D.J.

Jamen så går det hele jo lige op...

Hvis dine beregninger passer er der jo intet der stopper det næste indkøb i de danske hjem... Jeg skal vist lige vise denne tråd til høvdingen imorgen - kan være det knækker nøden

Mange tak for din hjælp D.J

monsi65
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2005
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hej Eeyore

Vil da gerne høre lidt mere om din fejlen ved dit tv, du har købt i tyskland, evt hva du gør nu med garanti etc, og hvad de siger til det.

Har forøvrigt været en tur ved midtdata i viborg, noget bedre signal end i Bilka :-) synes stadig det er et fedt tv, samtidig ën god pris...mangler bare at finde en fed sokkel hvor alle de andre ting,  kan være ca 6 x hifi. Men ved ikke rigtig om jeg skal vælge 42modellen istedet, sidder ca 3 meter fra. Er 5o,, for stort i længden eller........

Til top Vis monsi65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af monsi65

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hej monsi65

Jeg vil tro at 50" er for meget på 3 meters afstand, men det er jo en smagssag. Selv sidder jeg omkring 5 meter fra TV'et.

Jeg har sendt billederne til butikken i fredags og afventer svar fra dem. Jeg er næsten tilbøjelig til at beholde TV'et da det er en skønhedsfejl som ikke påvirker billedkvaliteten. Det ville jo være surt at få TV'et byttet til et med nogle få pixelfejl.

Der findes en Sonu sokkel til TV'et, den koster omkring 3000 kroner.

Jeg skal nok lige holde tråden opdateret når jeg får noget info fra butikken.

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til afstand siger man ca. 10 cm pr tomme. 42" giver så 420 cm. afstand til tvét.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Så er der et nyt TV på vej fra Technikdirekt. Sendte først en mail til dem fredag aften, så det må siges at være god service .

Acaruz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Ja det lyder som rigtig god service må jeg sige... Tager fragtmanden så det andet med retur uden omkostninger for dig???

Hvad løb det hele op i med porto her til danmark??? Og har du kunne finde nogle steder hvor man kan købe en ny pære??? - Kan simpelthen ikke finde den nogen steder og vil gerne have en præcis pris på den...

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Oprindeligt kostede det 80€ at få sendt TV'et. Denne gang kommer det ikke til at koste mig noget da det er under garantien. Jeg ved ikke om fragtmanden tager det defekte TV med tilbage, men det vil da være det letteste. Jeg skrev til butikken i aftes for at få klarlagt dette.

Pæren koster fra 185$ til 200$ på nettet. Det vil sige at prisen i DK bliver omkring 1800-2000 kroner. Du kan søge på XL-2400 og A1129776A.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:
Med hensyn til afstand siger man ca. 10 cm pr tomme. 42" giver så 420 cm. afstand til tvét.

Dvs. man skulle sidde 10 mtr. fra et 100" lærred? Den holder vist ikke helt

Jeg sidder selv ca. 3,7 mtr. fra en 50" skærm og kunne sagtens bruge en større skærm - det afhænger helt af kvaliteten. Er der tale om en dårlig 42" skærm, så er 4 mtr. ikke engang nok

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

jdg1 og  toolate

EBU og andre skriver 2,7 m men jeg kan ikke huske skaermstørrelsen. Det var i alle tilfaelde HDTV skaerme det var tale om.  Fordi folk blev spurgte om det med vaelge afstand, og bedoemme oploesningerne i pixels. Allerede for 40 aar siden var 26 Tommer alm. saa det med afstanden er det mindre end 10 cm per  Tomme.

Med venlig hilsen osprey

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

Denner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hey så var det vist på tide at jeg blandede mig lidt i den har tråd

Jeg har købt og opsat dette tv for en kammerat og skal også kalibrere det for ham og dette er mit første indtryk at tv'et.....

Jeg er imponeret over den generelle billede kvalitet, prisen og teknologien taget i betragtning.
På det tv jeg har rodet med er der ca 2% overscan på 720p via HDMI dette er acceptabelt men lidt ærgeligt da man så ikke kommer til at udnytte fjernsynets native opløsning ved afspilning af HD materiale i 720p.
Jeg skriver ca fordi billedet ikke er helt centreret så det er lidt svært at bedømme. Dette kan dog centreres via service menuen kan jeg se har bare ikke fået det gjort endnu.

Sort er rædselsfuldt uden Iris funktionen slået til, ved den laveste setting er det ok, ved den mellemste setting er sort på plasma level og med den sat til max er den på Panasonic PV500 level.
Den eneste ulempe ved Iris funktionen er at den ved max chrusher sort og at det er tydeligt at den skruer op og ned for lyset hvilket er vildt distraherende.
Så Iris på middel ser ummidelbart ud til at være den optimale setting

Tvets største fejl er farve balancen der er helt f**ket, der er en klar dominans af rød i alle højlys og i alle de lave grå toner er der et stærkt green push

Dette kan helt sikkert udbedres via service menuen, der er alle mulige IRE settings både red, blue og green gain, desuden er der sub level ajustments på de forskellige farver så det burdet være muligt

Så alt i alt er det et godt tv prisen og størrelsen taget i betragtning, hvis farvebalancen kan rettes til så vil der helt sikkert blive bedre sort gengivelse og et meget bedre billede der faktisk godt kunne få mig til at købe sådan en svend

Jeg skal nok, hvis der er nogen der har interesse i det melde tilbage med service menu tweaks og om det lykkedes at tæmme dette tv, måske skulle man oprette en Sony KDF-E50A11E tweak tråd ??

MVH
Denner
Til top Vis Denner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denner

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Denner skrev:

Tvets største fejl er farve balancen der er helt f**ket, der er en klar dominans af rød i alle højlys og i alle de lave grå toner er der et stærkt green push

MVH
Denner

Tror du skal overveje at få en prof. til at kigge på det TV... Kan slet ikke genkende det du nævner der. Har kalibreret min med DVE og det billede er perfekt, uden overmætning af nogen som helst farver.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Denner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hey.

Alt kommer an på øjet der ser, jeg sidder til hverdag med high end gear arbejder bla med HD via 1080p på proffesionelle monitore via BlackMagic kort med dual HD SDI.

Vi har 65D kalibrerede monitore med perfekt gamma på 2.2 så jeg har ok styr på hvordan det skal se ud, dette er ikke skrevet for at træde nogen over tærende men for at sige at mit reference grundlag er i orden

Så vidt jeg kan læse mig frem til på diverse frums så er dette tv's store fejl farvebalancen, faktisk er det nøjagtigt de problemer folk har med dette tv specielt redpush/greenpush som jeg oplever.
Jeg tror dog at dette sagtens kan udbedres og vil låne noget kalibrerings udstyr med hjem fra arbejde og se på det.

Tror ikke det er unikt for dette eksemplar med de problemer, men som sagt så er jeg MEGET kritisk og har aldrig set et tv der stod rigtigt godt, kun nogle der stod ok, så sagt på en anden måde, jeg er aldrig tilfreds

Dettet indlæg og det ovenstående er som sagt ikke skrevet for at genere ejere af tvet, men syntes bare at det kunne være interessant for kommende købere at vide lidt mere om tv'et

Vil lige slutte af med at sige at det ikke specielt er overmætning af farverne der er et problem men nuancerne i grå skalaen der ikke er som de skal være.
Til top Vis Denner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denner

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes