Forfatter |
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret, prøv at sætte et fint anlæg ind i et rodet rum kontra et ok rum hvor lyder det bedst.....kunne godt forstille mig at nogen nørder har glemt støvkluden.
Hvorfor laves der ikke sorte apperater der afviser støv istedet for det omvendte...
Man bliver jo nød til at prøve nogle ting af ellers lærer man jo ikke noget og kommer heller ikke vidre, og lære kan man jo altid. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
harley_lady skrev:
...livet er bare for kort til dårlige lytte oplevelser |
|
|
Se så er der jo lige spørgsmålet - hvor glad er du for dit anlæg ? 
Her skal man naturligvis være klar over, at der er kommet ny teknologi, der kan afsløre om man taler sandt: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=326372
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
harley_lady Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 20 December 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er faktisk rimelig glad for mit anlæg, men har altid lyst til at arbejde videre.... som regel kan tingene jo blive bedre endnu.... og det er jo det der er lidt "funny" ved at rode i hifi....
Men jeg synes selv at jeg er nået langt lydmæssigt, på trods af jeg er "female" og alene om i interessen her i huset........ Godt med en bror og venner (af den mandige slags), der deler samme lidelse.... Og så kan man jo altid få gode tips hos alle de kloge indlæg. __________________ Venlig hilsen Anita
Den moderne musik er vidunderlig; det er umuligt at spille en falsk tone....
|
Til top |
|
|
Muttly Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 183
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke kvinders elektronikgen rækker længere end til køkkenmaskiner og runde tingester som kan vibrere
Mon det ville være løkken hvis ens kone også var hifinød.
Jeg tror det ikke. Så skulle man diskutere om mere end prisen ved nykøb til familie "alteret"

|
Til top |
|
|
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke sikker at kvinders "elektronikgen" er så udpræget som det modsatte køns , men jeg er i et forhold hvor "hunnen" bestemt deltager , både ved lytning og indkøb og ja jeg synes det er lykken.
det er nemt at blive grebet af en eller anden stemning/lyd og der er hun nok mere nøgtern end undertegnede
det har da sparet os for nogle knapt så heldige investeringer i årenes løb
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muttly skrev:
Jeg tror ikke kvinders elektronikgen rækker længere end til køkkenmaskiner og runde tingester som kan vibrere
Mon det ville være løkken hvis ens kone også var hifinød.
Jeg tror det ikke. Så skulle man diskutere om mere end prisen ved nykøb til familie "alteret"

|
|
|
Hehe ...hvis du MENER "løkken" ender man som "hænger" i Randers reb
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan måske også tænke lidt på, at der (heldigvis) ikke er mange af dem, så der er noget man kan have for sig selv - unisex er overvuderet. Og at have en kone/kvinde som en selv er dog en skrækkelig tanke  - harley-lady, det nævnte er ikke møntet på dig , men udtræk fra min filosofiske arvemasse. I øvrigt er køn, farve og religion underordnet, blot man er god til det man giver sig af med, og har tilstrækkelig social intelligens, så man kan omgås andre mennesker passende. Begrebet 'Nørd' er er udenlandsk og bruges nedsættende - ikke særlig smart at anvende  Venlig hilsen Finn __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
harley_lady Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart ... det er ok at have forskellige meninger og holdninger til musik og hifi og hvad der lyder bedst..... sommetider kan det endda være ret underholdende...
Ikke for at prale, men (nogle) kvinders "lyttegen" tror jeg nu ikke fejler noget (hvilket også tidligere er kommet til udtryk i dette indlæg - dog ikke af mig) , det er måske snarere interessen eller mangel på samme, det er galt med ?
Men hele essensen i dette indlæg, var efterspørgsel på det kvindelige køn med interresse for hifi, - og jeg har lagt ud, at det har jeg med stort I.....
At det så sommetider kan være trist at være den eneste på hjemmefronten der har denne interresse, og selv må rode lidt (det man nu har forstand til) , og sidde med hele flasken selv når der lyttes, ja..... det var bare svar på tiltale til alle i mænd (iflg. jeres indlæg); der har kvinder der render skrigende bort, når der nævnes ordet hifi........
I er ikke alene................ __________________ Venlig hilsen Anita
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 22 December 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
harley_lady skrev:
Jo der findes kvindelige hi-fi nørder, som desværre må slådse med den bedre halvdel om det" nu også er nødvendigt at ofre så mange penge på alt det grej, og for den sags skyld.... al den tid...."
"Er det nu også rigtigt at du kan høre forskel"......"Hvorfor skal stuen nu rode igen og jeg har lige monteret kablerne" osv osv osv......
Så I mænd ... I er ikke alene om at have "store problemer"....
|
|
|
Hej
Jeg tro mange kvinder gerne ville , men det er jo ikke kvindeligt at have et store HIFI anlæg , men sjovt nok er de glade nok for store biler ?.
Og det med mange kvinder ikke kan lide store højttaler og forstærker , har mere med at gøre sådan noget har ders veniners mænd ikke , og den evige kæmp mellem mænd og kvinder hvad der er rigtigt og forkert .
Jeg ser det på den måde hvis man har en kvinde eller en mand og man elsker den man er sammen med , så vil man gøre alt for ham eller hende kan få opflydt ders ønske .
Min kone sige bare hm de er godt nok grimme , men er du glad er jeg det også , livet er for kort til at lade sit liv styere af andre og om vendt .
Her i huset kommer der også kvinder (veniner) der med det samme sige det ser da grimt ud og det ville jeg aldrig gå med til , jeg siger altid hvad komme det mig ved , her bor jeg og min kone .
Alt for mange mænd siger ikke hvad de mener og hvad de vil have , og hvorfor , mand er nogle tøsedrenge når de sidder overfor en kvinde .
Nå god jul
Og til de kvinder der går op i musik og hifi kan jeg kun siger  
Lige en sådan er det i mange hjem .
I bought a par of Infinity IRS Omega from ..... He delivered them to me in Stockholm because he was going to buy himself some highend stuff there. Everything worked fine even though I had to get up early in the Sunday morning to meet him. The big problem to me was to explain to my wife why I was leaving very very early to go to my parents house where I was going to meet ..... My wife does not like loudspeakers (especially if they are big and expensive). I must prepare her to the Omega´s slow and easy before I can bring them home. Actually this kind of speakers is a little over my budget but René gave me I god price I could not resist.
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 22 December 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis man er et par, hvad betyder så 50% prøv at definere det for dem, hvorfor skulle de nødvendivis have mest at sige.....
Har de i øvrigt tænkt på at de kunne være at de blev nød til at afgive noget af magten eller er det jo ikke ligestilling.
Så får han da en god højtaler, hvis han får held med det. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 22 December 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
Hvilke manglende gener afstedkommer den tilsyneladende totale blottelse for interessen i at sætte sig millimeter korrekt foran højttalerne, slukke lyset og LYTTE, LYTTE og LYTTE.
|
|
|
Måske er det den milimeterkorrekte placering og den andægtige stemning omkring det at lytte, der fuldstændig ødelægger musikoplevelsen?
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 22 December 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
Hvilke manglende gener afstedkommer den tilsyneladende totale blottelse for interessen i at sætte sig millimeter korrekt foran højttalerne, slukke lyset og LYTTE, LYTTE og LYTTE. |
|
|
Pletskud: Det med at det smukke køn ligefrem LYTTER ... mig bekendt er netop den egenskab ofte fraværende - får de ikke skyld for bare at knævre løs ...? Og i kor ...?
PS: Jeg ved godt der er undtagelser ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 22 December 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
MOtheFREAK skrev:
Hvilke manglende gener afstedkommer den tilsyneladende totale blottelse for interessen i at sætte sig millimeter korrekt foran højttalerne, slukke lyset og LYTTE, LYTTE og LYTTE.
|
|
|
Måske er det den milimeterkorrekte placering og den andægtige stemning omkring det at lytte, der fuldstændig ødelægger musikoplevelsen?
/vilmann |
|
|
Det tror jeg er meget rigtigt....det at nogle bruger "seriøst" udstyr og "seriøs" lytning har altid slået mig som totalt mærkeligt....
Kvinder er vel også til musik, men ligeglade (generelt) med hvordan den kommer frem....kvinder går også i høj grad til koncerter. Måske i højere grad en mænd....
Ofte høres at nogle har mistet konen og nu igen kan koncentrere sig om musikken....det er nok snarere hardwaren? At musik er noget man dyrker med vennerne i netundertrøjer, mens man klapper hinanden på ryggen er vel ikke unormalt i visse kredse....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 22 December 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
MOtheFREAK skrev:
Hvilke manglende gener afstedkommer den tilsyneladende totale blottelse for interessen i at sætte sig millimeter korrekt foran højttalerne, slukke lyset og LYTTE, LYTTE og LYTTE. |
|
|
Pletskud: Det med at det smukke køn ligefrem LYTTER ... mig bekendt er netop den egenskab ofte fraværende - får de ikke skyld for bare at knævre løs ...? Og i kor ...?
PS: Jeg ved godt der er undtagelser ...
|
|
|
Ofte hører man jo at hende den langhårede, uden egentlig at gå så rasende meget op i grejet, i løbet af nul-komma-fem (hvor hun egentlig bare kommer forbi anlægget på vej mod noget andet), fuldstændig spidder et anlæg. Det lyder godt! eller Det lyder da ikke godt!. Og ganske ofte har hun ret - hun brugte bare kun et halvt sekund på at finde ud af det
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
harley_lady Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Venlig hilsen Anita
|
Til top |
|
|
harley_lady Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
En skam..... det ser ud til at være enden på en interr  esant debat...... __________________ Venlig hilsen Anita
|
Til top |
|
|
johnsa Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er hifi ikke det eneste du 'nørder' med 
? Købte selv en ny XLH1200 i 1999, som jeg i august udskiftede
med en helt ny VRSCA 100 års jubilæumsmodel (ganske vist var jubilæet i
2003, men den havde aldrig været startet). Det er ganske vist ikke
hifi, men lyden slår alt  hvad jeg har hørt.
Mvh. John
__________________ John
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morsomt....og meget mandssjouvenistisk......?
Så en tv-udsendelse hvor små børn, som ikke var præget særligt, blev præsenteret for dukker og tekniske dingenoter.....pigerne tog dukkerne og drengene tog dingenoterne
I følge psykologen er vi født med gener som automatisk styrer denne proces....kvinden går bevidst efter en stærk han som kan beskytte og forsørge familien....at processen faktisk starter naturligt fra fødselen er lidt besynderligt
OG JO DER FINDES DA EN DEL KVINDER MED FINE OG RIMELIG DYRE ANLÆG.....DE GIDER BARE IKKE ALT DET PJAT MEN NØJES MED AT HØRE MUSIK
MEN HVAD MED KVINDELIGE DIYer....de er da vist sjældne 
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå nu ikke og tro at HiFi BARE er en interesse....det flotte anlæg.....det er lidt ligesom nå strudsehannen rejser sine halefjer......for at imponere hunnerne.....men blir de så det...
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
MEN HVAD MED KVINDELIGE DIYer....de er da vist sjældne 
|
|
|
Næh da, min har da lige bygget en forloren hare... 
|
Til top |
|
|