| Forfatter |
|
AllanHvass Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står ikke klart for mig ud fra denne tråd, om nogen rent faktisk har Canal Digital via satellit kørende på en XP MCE uden brug af en ekstern sat box?? Eller taler vi kun teoretiske muligheder?
Hvis man vælger at gøre dette på sin MCE, kan MCE så på nogen måder kontrollere kanalskift? Dvs. at hvis man programmerer en optagelse på f.eks. TV2 Zulu, så skifter den selv over på den rigtige satellit kanal, når optagelsen skal starte?
Jeg er meget interesseret i at få bygget en XP MCE, hvor jeg kan sætte mit CD satellit kort i (og bare rolig, jeg er betalende abonnent) så jeg kan få fjernet min leje-satbox. Andre devices min HTPC gerne skulle få fjernet fra mit skab af grej er min DVD recorder og videobåndoptager og måske endda min SCART omskifter, hvis jeg kan koble Xboxen direkte på MCEen med en SCART loop-through (Fujitsu's SCALEO E model har denne funktionalitet).
Allan Hvass
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bestilt dele til projektet. De ankommer dog nok først i begyndelsen af det nye år. Så vil jeg fortælle om mine oplevelser med det, og om det overhovedet kan lade sig gøre, og kvaliteten er tilfredsstillende. Programskift vil ske ligsom hvis der sad et analog tvkort i maskinen, så der vil højst sandsynligt ikke være nogen problemer med kanalskifte eller epg.
|
| Til top |
|
| |
madsb Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også meget spændt på at høre erfaringer vedr. dette setup. Glæder mig til at høre fortsættelsen
|
| Til top |
|
| |
phsc Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også meget spændt her!! Det ville varme hivs jeg kunne smide den gl. box af h til...
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det installeret, har brugt det meste af en dag på at få billede på krypterede kanaler. Dette virker nu. Dog har jeg ingen lyd på nogen kanaler (undtagen Canal + HD), problemet ligger nok i jeg kører med X-fi med Spdif. Desuden skal der ved kanalskifte åbnes et program hvor brugeren selv skal vælge at afkode. Dette tror jeg dog vil løse sig med tiden.
Tilsidst kan jeg sige at Canal + HD står kanont, i HD og med Dolby Digital 5.1 lyd. Så alt i alt en rigtig god investering som vi gagdetnørder kan bruge masse af tid på at installere og setup.
Så indtil videre har jeg den gamle box fra CD stadig, men så snart det virker 100% så afsted med den :-)
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
DD 5.1 på sat?!?!?!?
Hvilke kanaler kører dette?
Jeg har en Humax VACI 5350, der understøtter DD - den er forbundet med Spdif til forstærker, så hvis jeg kan få 5.1 lyd, vil det være perfekt!
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du vil kunne modtage Canal + HD på din Humax!
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
pekr ; hvilken skærm kører du på? Venter selv på at mine forældres conaxkortlæser bliver tilovers, når de får deres nye receiver. Har et firewire sat kort der bare venter på conax-cam'en...
Lyder rigtigt spændende med kvaliteten.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Pioneer 436 tilsluttet min HTPC med HDMI
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
pekr.
Kunne du ikke lokkes til at skrive en kort forklaring til hvad der skal til ?? - Hvilket hardware benytter du ??
Mvh /Miagi
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
pekr skrev:
|
Jeg tror ikke du vil kunne modtage Canal + HD på din Humax!
|
|
|
Nope (HD) - men jeg vil også (indtil videre ) være tilfreds med at få DD5.1 lyd - og det mangler jeg at finde ud af, om de sender (og i givet fald: hvor og hvornår).
Canal + har jeg allerede kørende - Humax'en er vist en af de få (den eneste?) receiver, som både Viasat og CD er "kommet til" at godkende....
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med Technotrend budget 1500s, Technotrend Cam læser, Conax og Canal Digital Conax kort.
Kaso: Det er så vidt jeg ved kun Canal plus det til tider sender i DD5.1.
Analog til SPDIF virker endnu ikke i MCE2005 (virker dog i deres egen program) så det er kun DD5.1 fra Canal plus HD der virker.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
pekr skrev:
|
Kaso: Det er så vidt jeg ved kun Canal plus det til tider sender i DD5.1.
|
|
|
Tak! Jeg havde faktisk i mellemtiden opdaget det. Desværre har jeg endnu ikke fået det til at fungere i praksis
Min Humax sender tilsyneladende noget, der minder om DD til min forstærker, men forstærkeren står bare og blinker og skifter ml. PL2 og DD, men der kommer ingen lyd (Denon 3802, Spdif). Nogen gode idéer?
|
| Til top |
|
| |
soffi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg siddet og luret lidt rundt, er blevet lidt klogere, men samtidigt også lidt småforvirret.
Jeg er blevet lun på tanken om at lave mig en htpc, som samtidigt virker som parabol reciever, er abonnent hos cd, har et af de tynde credit kort tingester i min parabol nu.
Nu kommer mit ? så, det hardware først omtalt i denne tråd, er det bare det jeg skal bruge for at kunne pille min reciever fra, ja og så lige resten af htpc´n.
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan ikke forstå forskellen på digital tv og HDtv. Men på mig virker det som man kan bruge det samme DVB-kort til at modtage begge slags signaler (?). Man skal altså så bare have en CAM der indeholder dekoder kortet til hvert type signal. Kan man så have to CAM moduler til 1 DVB-kort? Men hvordan kan man så skifte mellem HD kanal og en anden digital kanal uden at skulle skifte kort hvis man kun kan have 1 CAM-modul? Kan MCE2005 overhovedet håndtere et analogsignal, et digitalt signal og et HD signal i en programrække (en programguide, flere forskellige formater)? Jeg er forvirret på et højere plan. Har normal analog TDC kabel-tv og overvejer hvad jeg skal investere i for at fremtidssikre min htpc (mce2005) til at vise HDtv og digital tv uden eksterne bokse...
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må endelig ikke tage fejl af HDTV og digital tv. Digital kommer i 3 ver. C/S/T for kabel, satelit og antenne. HDTV kan overføres digitalt af alle 3 std. Men indtil videre er det kun Canal Digital her hjemme der tilbyder en HDTV kanal igennem DVB-S. I US sendes det også over almindelig antenne. HDTV signal vil fremover blive sendt i Mpeg4 kodning, og ikke som nuværende digital i Mpeg2.
|
| Til top |
|
| |
sn1009 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
pekr skrev:
| Digital kommer i 3 ver. C/S/T for kabel, satelit og antenne. |
|
|
Mig bekendt kommer det i 5 versioner. C/S/S2/T og H.
pekr skrev:
| HDTV signal vil fremover blive sendt i Mpeg4 kodning, og ikke som nuværende digital i Mpeg2. |
|
|
Hvor har du det fra? Jeg tror der går rigtigt mange år inden der kommer Mpeg4 herhjemme. Danmark har jo valgt at satse på Mpeg2 kodning og det at skifte til Mpeg4 er jo ikke noget der lige sker fra den ene dag til den anden. Udstyret i begge ender af transmissionslinien skal jo udskiftes. __________________ Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start.
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
pekr skrev:
| Du må endelig ikke tage fejl af HDTV og digital tv. Digital kommer i 3 ver. C/S/T for kabel, satelit og antenne. HDTV kan overføres digitalt af alle 3 std. Men indtil videre er det kun Canal Digital her hjemme der tilbyder en HDTV kanal igennem DVB-S. I US sendes det også over almindelig antenne. HDTV signal vil fremover blive sendt i Mpeg4 kodning, og ikke som nuværende digital i Mpeg2. |
|
|
Tak for den opklaring. Men dvs. at DVB-X kort intet har at gøre med at modtage HD, er det korrekt?
Findes der et kort til at modtage HD fra kanal plus der virker med MCE?
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
sn1009 skrev:
Hvor har du det fra? Jeg tror der går rigtigt mange år inden der kommer Mpeg4 herhjemme. Danmark
har jo valgt at satse på Mpeg2 kodning og det at skifte til Mpeg4 er jo
ikke noget der lige sker fra den ene dag til den anden. Udstyret i
begge ender af transmissionslinien skal jo udskiftes.
|
|
|
Hvis du med Danmark mener det officielle DK, så satser de rigtigt nok
på den forældede Mpeg2 teknologi, hvilket gør at der ikke er plads til
HD i DVB-T spekteret. På den måde har I tildels begge ret.
Desuden skal udstyret alligevel skiftes hvis der skal sendes i HD, Mepg
2 eller ej. De gamle hardware mpeg2 encodere kan ikke bare software
opdateres til at encode i 1080 og de fleste set-top bokse kan hverken
modetage et 1080 TS signal ej heller sende det videre til TV.
-jeppe
|
| Til top |
|
| |
phsc Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puhaa denne tråd bilver længere og længere.. har mistet overblikket:
Kan man køre Canal Digital ind over sin MCE med med technotrend pci kort, conax cam og et kort købt hos Canal Digital her i slutn. af jan 06?
Og vel at mærke at ved kanalskift ikke skulle gøre andet end ved normalt/analog programskift; trykke på knappen på fjernbetjeningen?
|
| Til top |
|
| |