Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 06:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højttaler til ca. 90k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hej...

Ja, B&W 802D er en rigtig fed højttaler, jeg har hørt den et par gange i HiFi-Klubben - Men jeg har desværre hverken plads eller råd til dem...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Selv om jeg havde et budget på 90k ville jeg stadig vælge en Duelund DCA 2.0 til 26k www.duelundaudio.com Du kan nok ikke få Gryphon Cantata'en for 90k endnu (brugt) men ellers er det nok nærmeste bud hvis det skal være dyrere (se mere her: http://www.gryphon-audio.dk/content/product.asp?ProductID=9 ) Er du tålmodig og har brug for mere membran til at flytte luft kan du jo snakke med Frederik Carøe om ikke de kan få gang i det dersens 3 vejs projekt ;o) Så kommer du nok tættere på de 90k selv om der sikkert stadig bliver lidt til overs til musik!!

Jeg har fornyligt brugt en aften på at lytte på en DCA 2.0 og de er imponerende. Har ikke før hørt så megen dynamik fra en dynamisk højtaler

Den står højt på min ønskeseddel (højest og det er tæt på den ryger over på ordre sedlen)..

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 November 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hvad med noget Audio Physic: Avanti og Caldera. Den sidst nævnte har jeg ikke hørt, men den ser flot ud, og prisen på den overskrider nok dit budget.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 November 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke bruge 90000 DKK på højttalere. Englænderne kalder det "law of diminishing returns" - hvis du vil have noget dobbelt så godt, koster det 4 x så meget. Hvis mit anlæg brændte, ville der nok blive sat 2 x max. 20000 til side til ht. Men spørgsmålet er da meget relevant!

HVIS jeg skulle, ville hjemmelytning være altafgørende, og der ville nok blive inviteret nogle af følgende modeller:

Avantgarde Uno, Quad ESL 989, B&W 802D, Vienna Acoustics Mahler...altså lidt af hvert. Jeg er ikke religiøs, og sandheden kan findes i mange forskellige konstruktionsprincipper. Held og lykke og lad os høre, hvad det bliver, og hvad du SELV overvejer!

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Golf 2 VR6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 November 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Til dem som ikke vil gå på kompromis med lyden: Genelec 1036A  desværre røvgrimme, men spiller godt (200kilo stykket)....  Just kidding........

802D er en max fed højttaler, ud og køb dem...

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, du skal prøve at lytte til den her - det gjorde jeg, hvis jeg havde råd....

Von Schweikert VR4SR - det er dog vist ikke så let at komme til at høre den på dansk jord.

- det må være et dejligt dilemma at være i, med så mange fantastiske alternativer foran sig. Der skal dog nok VIRKELIGT seriøst grej til at få den her til at yde sit bedste.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

hvis det var mig havde jeg købt brugt. kig her http://www.audio-markt.de/  kunne nok lade sig gøre at finde et godt sæt til 60 k, så kunne der osse lige blive råd til denne her :

http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=24210

Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

7000 euro

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

6000 euro

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 28 November 2005 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Selv om jeg havde et budget på 90k ville jeg stadig vælge en Duelund DCA 2.0 til 26k www.duelundaudio.com Du kan nok ikke få Gryphon Cantata'en for 90k endnu (brugt) men ellers er det nok nærmeste bud hvis det skal være dyrere (se mere her: http://www.gryphon-audio.dk/content/product.asp?ProductID=9 ) Er du tålmodig og har brug for mere membran til at flytte luft kan du jo snakke med Frederik Carøe om ikke de kan få gang i det dersens 3 vejs projekt ;o) Så kommer du nok tættere på de 90k selv om der sikkert stadig bliver lidt til overs til musik!!

Jeg har fornyligt brugt en aften på at lytte på en DCA 2.0 og de er imponerende. Har ikke før hørt så megen dynamik fra en dynamisk højtaler

Den står højt på min ønskeseddel (højest og det er tæt på den ryger over på ordre sedlen)..

Mvh

Enig!

Har selv købt et sæt Duelund DCA 2.0 af samme årsag, de har ikke noget smart brand, de leveres ikke i åndenød og de er ikke lavet af noget fancy materiale. Og de koster desværre ikke nær så meget som mange gerne så at de gjorde, af samme årsag overses de ofte i dette forum. Her er det til tider et spørgsmål om, at man køber det samme som de andre, for at tækkes debatørerne  der siger at det man overvejer lyder godt. Carøe spiller bare lidt musik, og serverer en mokka, så er resten indlysende

Spille musik så man bliver blæst baglæns ned af stolen gør 2.0, og mere er der vel ikke at sige om den sag

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 November 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

hej

det er lydbutikken der forh.bosendorfer de har også shahinian.kig evt på www.tekni-fi .dk

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 November 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Du kan nok ikke få Gryphon Cantata'en for 90k endnu (brugt) men ellers er det nok nærmeste bud hvis det skal være dyrere (se mere her: http://www.gryphon-audio.dk/content/product.asp?ProductID=9 )

Jo - det kan du godt

http://www.audio-markt-auktion.de/

Gryphon    Cantata
( Standlautsprecher )
9.000 EUR Neupreis: 22000 EUR

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 November 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid ønsket mig et sæt

Sonus Faber Cremona

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:
Granholm skrev:

Du kan nok ikke få Gryphon Cantata'en for 90k endnu (brugt) men ellers er det nok nærmeste bud hvis det skal være dyrere (se mere her: http://www.gryphon-audio.dk/content/product.asp?ProductID=9 )

Jo - det kan du godt

http://www.audio-markt-auktion.de/

Gryphon    Cantata
( Standlautsprecher )
9.000 EUR Neupreis: 22000 EUR

Jamen dog. Der kan man bare se. Så er det jo bare afsted til Tyskland. Husk at få dåseøl med hjem så bliver det en hel lille fest når der skal stilles højtalere op! Hov! Der kan godt nok stadig købes mange flere dåseøl hvis valget blev en DCA 2.0 hm... svært valg

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 28 November 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Granholm skrev:

Mvh

Enig!

Har selv købt et sæt Duelund DCA 2.0 af samme årsag, de har ikke noget smart brand, de leveres ikke i åndenød og de er ikke lavet af noget fancy materiale. Og de koster desværre ikke nær så meget som mange gerne så at de gjorde, af samme årsag overses de ofte i dette forum. Her er det til tider et spørgsmål om, at man køber det samme som de andre, for at tækkes debatørerne  der siger at det man overvejer lyder godt. Carøe spiller bare lidt musik, og serverer en mokka, så er resten indlysende

Spille musik så man bliver blæst baglæns ned af stolen gør 2.0, og mere er der vel ikke at sige om den sag

Hmm,

Hvis de 90k er et ufravigeligt minimumskrav, kan vi nok under alle omstændigheder finde ud af noget... I den henseende er jeg parat til at strække mig langt.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 November 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Halløj!

Ahem... Ikke for at være nogen lyseslukker.... Som den gode hr. Jonas Bojer vil have sagt: Lyden bliver ikke bedre end kilden!
Dermed ment, at hvis signalkilden (og afspillekæden) ikke er i top, så får man ikke optimal glæde af sine nye og dyre højttaler.
Men naturligvis, hvis du påregner, i nær fremtid, at købe ind i tilsvarende kvalitet i resten af kæden, ja så er det jo også en mulighed.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 November 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg havde 90K til højttalere, ville jeg helt klart vælge B&W 802D. Både teknologisk, håndværksmæssigt samt lydmæssigt ligger den flere længder foran dens konkurrenter. Bare det faktum at B&W selv producere deres enheder giver dem jo et fortrin. Der er utrolig mange producenter der vælger at købe enheder fra Scanspeak eller Vifa. De er godt nok også billige, men er samtidig også noget af det mest uliniære der findes. At konstruere delefiltre til sådan noget er jo en videnskab i sig selv. Og enkle filtre er helt udelukket. Her har B&W et kæmpe fortrin fordi de fra starten laver enhederne til at passe sammen, og derfor kan nøjes med et utrolig simpelt filter. Dernæst har de patent på matrix og nautilus principperne til kabinet opbygning. Dernæst har de patent på en ny måde at mindske portstøj på. Den nye Nautilus D serie er til dato den mest sammenhængende lyd jeg har oplevet.
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 November 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Mvh

Fortæl fortæl...DCA 2.0 lyder meget spændende - fortæl fortæl..
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 November 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Hvis jeg havde 90K til højttalere, ville jeg helt klart vælge B&W 802D. Både teknologisk, håndværksmæssigt samt lydmæssigt ligger den flere længder foran dens konkurrenter. Bare det faktum at B&W selv producere deres enheder giver dem jo et fortrin. Der er utrolig mange producenter der vælger at købe enheder fra Scanspeak eller Vifa. De er godt nok også billige, men er samtidig også noget af det mest uliniære der findes. At konstruere delefiltre til sådan noget er jo en videnskab i sig selv. Og enkle filtre er helt udelukket. Her har B&W et kæmpe fortrin fordi de fra starten laver enhederne til at passe sammen, og derfor kan nøjes med et utrolig simpelt filter. Dernæst har de patent på matrix og nautilus principperne til kabinet opbygning. Dernæst har de patent på en ny måde at mindske portstøj på. Den nye Nautilus D serie er til dato den mest sammenhængende lyd jeg har oplevet.

Det er vist noget tid siden du har set en response-kurve fra B&W - vælg selv produkt.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Granholm skrev:

Mvh

Fortæl fortæl...DCA 2.0 lyder meget spændende - fortæl fortæl..

Hvis du har hørt cantata'en er du inde på sporet af hvad den gør. Først så forsvinder den fuldstændigt og overlader scenen til musikken. Dernæst eksplodere den nærmest i et enferno når den får besked på det og stopper lige så hurtigt igen som om intet var hændt. Jeg fik lyttet en hel del forskellig musik i de 3 timer jeg lyttede på den og lyden er aldrig "ens", men man kan tydeligt høre forskel på indspildninger. Klangen af feks. trommer er meget overbevisende og den kan både være kontant og svampet i bassen afhængigt af hvad materialet kræver. men den tilfører ikke noget så hvis der er behov for det i anlæget så.. Men det er jo et skråplan at bevæge sig ind på

Stemmer holdes også fast og ændrer ikke karakter når de går op og ned i toneleje eller styrke. Jeg har tidligere hørt en mindre duelund højtaler (næsten 100% dog uden duelund komponenter på alle pladser i delefilteret) og det er samme karakter der går igen hvis man kan kalde det sådan. Det lyder bare rigtigt.

Mvh

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum